Skocz do zawartości


Zdjęcie

miętki pedał hamulca po wymianie na tarczowe


11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kuba126pp98

kuba126pp98

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 09 października 2013 - 17:11

Witam . Wymieniłem hamulce z przodu na tarczowe i mi pedał miękki się zrobił po odpowietrzeniu jak pare razy szybko podpompuje to jakoś złapie lekko hamulec pomórzcie co może być wina pompy ?

#2 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 10 października 2013 - 08:16

ja na hamulcach zęby zjadłęm. Pompa musi być dobra, ja finalnie mam wymieniony cały układ hamulcowy, natomiast robiłęm to na raty co nie okazało się dla mnie niczym dobrym. Następnym razem po prostu cały nowy ukłąd kompletny bym sobie zakładał. A powiedz mi, czy coś z tyłu modziłeś przy hamulcach? najczęściej samoregulatory w karola walą. Przód musi być dobrze odpowietrzony. Ja mam w ogole taki efekt, że jak na maksa kołą skręce to mi się 2mm zacisk odsuwa od tarczy i pierwsze pompnięcie pedałem jest trochę płycej, ale ogólnie pedał mam bardzo wysoko. Także ja bym najpierw z tyłu jeszcze popatrzyś jeśli tam coś robiłeś.

#3 OFFLINE   kuba126pp98

kuba126pp98

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 10 października 2013 - 18:18

z tyłem nic nie robiłem ale już hamuje ale jeszcze za miękki pedał też robiłem na raty ;p

#4 OFFLINE   maluch790

maluch790

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1g 8m 10s

Napisany 18 października 2013 - 17:41

Pompa maluchowska 19mm ma za mała wydajność żeby były normalne hamulce z tarczówkami nie da sie odpowietrzyc musisz wymienic pompe na taka 20.6 z pandy 4x4 tylko ta pompa ma skok gwintu 10.1 to załatwi sprawe . Ja mam u siebie 4 tarcze w tym z przodu wentylowane i pompe 23mm z A3 .

#5 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 18 października 2013 - 19:57

u mnie fabryczna 126p przy tarczach z przodu i dużych cylinderkach z tyłu wyśmienicie sobie radzi, conajmniej 4 x lepiej jak na będbach z przodu i pedał jest wysoko i wszytsko elegancko.

#6 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 19 października 2013 - 15:48

Pompa maluchowska 19mm ma za mała wydajność żeby były normalne hamulce z tarczówkami nie da sie odpowietrzyc

W d*pie byłeś g*wno wiesz, ja mam do malucha, Tomek84 też i arek swojego czasu też miał, wszystko było ok, ważne są samoregulatory tylnych szczęk.

#7 OFFLINE   maluch790

maluch790

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1g 8m 10s

Napisany 19 października 2013 - 16:49

morrek synku ja znam te myki z ustawianiem przednich zacisków do pionu wkładaniem młotka między tłoczek

zeby to odpowietrzyć uwierz mi dużo wiem na pompie z malucha nie ma dynamiki hamowania jest natomiast nic a nagle

blokowanie kół a w hamulcach nie chodzi o to żeby blokowało koła bo to gówno nie hamulce tylko zeby koło jak najdłuzej sie

kręciło (hamowało) więc nie pisz głupot bo 19mm nie ma zapasu cisnienia podjedz na stacje diagnostyczna niech Ci wykres drukmą i zobaczysz co masz bo nie wierze że jest dobrze

jak jest odpowiednia pompa nie ma zadnych problemów hamuje jak trzeba a krótkie przewody do zacisków trezba dac z citroena 28 albo 30 cm
:D

#8 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 19 października 2013 - 19:49

młotkiem to się można w głowę uderzyć
odpowietrzenie hamulców w bobku to pikuś, zrobiłem sobie sprzęt do odpowietrzania ciśnieniowego
odpowietrzenie hamulców z moją zabawką zajmuje 10 minut

hamulce w maluchu z przodu zawsze się będą blokować bo jest zwyczajnie za lekki przód
na blokowanie kół ma wpływ wiele czynników, począwszy od opon i nawierzchni na kierowcy kończąc

prawo Pascala się kłania, jak dasz pompę z większym tłoczkiem to musisz więcej siły włożyć w wytworzenie ciśnienia

jak są sprawne samoregulatory z tyłu to pedał stoi książkowo nawet jak z przodu siedzą zaciski z seicento

#9 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 22 października 2013 - 19:43

"synku" możesz mówić do swoich dzieci (o ile je masz), tak jak arek pisze, ważna jest nawierzchnia, opony i siła nacisku na pedał hamulca, żadnych problemów po za samoregulatorami na szczękach nie było, ale jak widać znasz się lepiej to rób jak chcesz i nie wciskaj innym kitu.

#10 OFFLINE   paulo850

paulo850

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 5g 17m 45s

Napisany 22 października 2013 - 19:57

Na temat 'miętkiego' pedału hamulca powiem tyle że tarczówki nie hamowały mi do póki nie ustawiłem zacisku odpowietrznikiem do góry i odpowietrzyłem jak zwykłe hamulce 126p


te myki z ustawianiem przednich zacisków do pionu wkładaniem młotka między tłoczek

coś w tym stylu.

później wyszlifowałem klocki żeby dolegały do tarczy jak największą powierzchnią bo założylem jakies jaja które kupiłem z zaciskami używanymi. Z czasem hamulec się dotarł i teraz hamując na granicy zblokowania kół auto staje zaskakująco szybko. nieraz zanim zaczne mocniej hamować patrze czy w bezpiecznej odleglosci jedzie auto za mna. pompa maluchowska, z tyłu przednie cylinderki. tak jak zaczely mi się problemy z hamulcami po pierwszej wymianie okładzin tak skończyły się razem z problemami z tarczami.

#11 OFFLINE   bina

bina

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
    • :

Napisany 15 listopada 2013 - 09:15

Jak miałem bębny zrobiłem odpowietrzenie układu hamulcowego i było książkowo

założyłem tarcze z przodu i skuteczność hamowania spadła pedał był miękki (tarcze z przodu zaciski i klocki wszystko nowe z pudełka zaciski bosch od fiata pandy)

następnie dodałem tarcze z tyłu od cinquecento tarcze i zaciski używane ale po rewizji klocki nowe i hamowanie to dramat wymieniłem pompę hamulcową od cinkola nadal dramat dodatkowo pojawił się korektor siły hamowania od cinkola

Pedał strasznie miękki Pojechałem do znajomego mechanika odpowietrzył odpowiednio układ hamulcowy poprzez zdejmowanie przewodów hamulcowych ponieważ w tylnym prawym kole mam inaczej założony zacisk niż w tylnym lewym (bo to była faza testów) i odpowietrznik stał w złej pozycji Po odpowiednim odpowietrzeniu malan hamuje jak trzeba ale tył ma lepszą skuteczność niż przód i muszę dołożyć wewnętrzny korektor siły hamowania aby to regulować z kabiny

Wniosek taki u mnie miałem miękki pedał bo źle był odpowietrzony układ hamulcowy

#12 OFFLINE   kuba126pp98

kuba126pp98

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 16 listopada 2013 - 16:24

to czyli na odwrót zaciski mieliście założone ja też tak zrobiłem i za chuja nie mogłem odpowietrzyć:D



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.