miętki pedał hamulca po wymianie na tarczowe
Started By
kuba126pp98
, 09 paź 2013 17:11
11 odpowiedzi na ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 10 października 2013 - 08:16
ja na hamulcach zęby zjadłęm. Pompa musi być dobra, ja finalnie mam wymieniony cały układ hamulcowy, natomiast robiłęm to na raty co nie okazało się dla mnie niczym dobrym. Następnym razem po prostu cały nowy ukłąd kompletny bym sobie zakładał. A powiedz mi, czy coś z tyłu modziłeś przy hamulcach? najczęściej samoregulatory w karola walą. Przód musi być dobrze odpowietrzony. Ja mam w ogole taki efekt, że jak na maksa kołą skręce to mi się 2mm zacisk odsuwa od tarczy i pierwsze pompnięcie pedałem jest trochę płycej, ale ogólnie pedał mam bardzo wysoko. Także ja bym najpierw z tyłu jeszcze popatrzyś jeśli tam coś robiłeś.
#4 OFFLINE
Napisany 18 października 2013 - 17:41
Pompa maluchowska 19mm ma za mała wydajność żeby były normalne hamulce z tarczówkami nie da sie odpowietrzyc musisz wymienic pompe na taka 20.6 z pandy 4x4 tylko ta pompa ma skok gwintu 10.1 to załatwi sprawe . Ja mam u siebie 4 tarcze w tym z przodu wentylowane i pompe 23mm z A3 .
#6 OFFLINE
Napisany 19 października 2013 - 15:48
W d*pie byłeś g*wno wiesz, ja mam do malucha, Tomek84 też i arek swojego czasu też miał, wszystko było ok, ważne są samoregulatory tylnych szczęk.Pompa maluchowska 19mm ma za mała wydajność żeby były normalne hamulce z tarczówkami nie da sie odpowietrzyc
#7 OFFLINE
Napisany 19 października 2013 - 16:49
morrek synku ja znam te myki z ustawianiem przednich zacisków do pionu wkładaniem młotka między tłoczek
zeby to odpowietrzyć uwierz mi dużo wiem na pompie z malucha nie ma dynamiki hamowania jest natomiast nic a nagle
blokowanie kół a w hamulcach nie chodzi o to żeby blokowało koła bo to gówno nie hamulce tylko zeby koło jak najdłuzej sie
kręciło (hamowało) więc nie pisz głupot bo 19mm nie ma zapasu cisnienia podjedz na stacje diagnostyczna niech Ci wykres drukmą i zobaczysz co masz bo nie wierze że jest dobrze
jak jest odpowiednia pompa nie ma zadnych problemów hamuje jak trzeba a krótkie przewody do zacisków trezba dac z citroena 28 albo 30 cm
zeby to odpowietrzyć uwierz mi dużo wiem na pompie z malucha nie ma dynamiki hamowania jest natomiast nic a nagle
blokowanie kół a w hamulcach nie chodzi o to żeby blokowało koła bo to gówno nie hamulce tylko zeby koło jak najdłuzej sie
kręciło (hamowało) więc nie pisz głupot bo 19mm nie ma zapasu cisnienia podjedz na stacje diagnostyczna niech Ci wykres drukmą i zobaczysz co masz bo nie wierze że jest dobrze
jak jest odpowiednia pompa nie ma zadnych problemów hamuje jak trzeba a krótkie przewody do zacisków trezba dac z citroena 28 albo 30 cm
#8 OFFLINE
Napisany 19 października 2013 - 19:49
młotkiem to się można w głowę uderzyć
odpowietrzenie hamulców w bobku to pikuś, zrobiłem sobie sprzęt do odpowietrzania ciśnieniowego
odpowietrzenie hamulców z moją zabawką zajmuje 10 minut
hamulce w maluchu z przodu zawsze się będą blokować bo jest zwyczajnie za lekki przód
na blokowanie kół ma wpływ wiele czynników, począwszy od opon i nawierzchni na kierowcy kończąc
prawo Pascala się kłania, jak dasz pompę z większym tłoczkiem to musisz więcej siły włożyć w wytworzenie ciśnienia
jak są sprawne samoregulatory z tyłu to pedał stoi książkowo nawet jak z przodu siedzą zaciski z seicento
odpowietrzenie hamulców w bobku to pikuś, zrobiłem sobie sprzęt do odpowietrzania ciśnieniowego
odpowietrzenie hamulców z moją zabawką zajmuje 10 minut
hamulce w maluchu z przodu zawsze się będą blokować bo jest zwyczajnie za lekki przód
na blokowanie kół ma wpływ wiele czynników, począwszy od opon i nawierzchni na kierowcy kończąc
prawo Pascala się kłania, jak dasz pompę z większym tłoczkiem to musisz więcej siły włożyć w wytworzenie ciśnienia
jak są sprawne samoregulatory z tyłu to pedał stoi książkowo nawet jak z przodu siedzą zaciski z seicento
#9 OFFLINE
Napisany 22 października 2013 - 19:43
"synku" możesz mówić do swoich dzieci (o ile je masz), tak jak arek pisze, ważna jest nawierzchnia, opony i siła nacisku na pedał hamulca, żadnych problemów po za samoregulatorami na szczękach nie było, ale jak widać znasz się lepiej to rób jak chcesz i nie wciskaj innym kitu.
#10 OFFLINE
Napisany 22 października 2013 - 19:57
Na temat 'miętkiego' pedału hamulca powiem tyle że tarczówki nie hamowały mi do póki nie ustawiłem zacisku odpowietrznikiem do góry i odpowietrzyłem jak zwykłe hamulce 126p
później wyszlifowałem klocki żeby dolegały do tarczy jak największą powierzchnią bo założylem jakies jaja które kupiłem z zaciskami używanymi. Z czasem hamulec się dotarł i teraz hamując na granicy zblokowania kół auto staje zaskakująco szybko. nieraz zanim zaczne mocniej hamować patrze czy w bezpiecznej odleglosci jedzie auto za mna. pompa maluchowska, z tyłu przednie cylinderki. tak jak zaczely mi się problemy z hamulcami po pierwszej wymianie okładzin tak skończyły się razem z problemami z tarczami.
coś w tym stylu.te myki z ustawianiem przednich zacisków do pionu wkładaniem młotka między tłoczek
później wyszlifowałem klocki żeby dolegały do tarczy jak największą powierzchnią bo założylem jakies jaja które kupiłem z zaciskami używanymi. Z czasem hamulec się dotarł i teraz hamując na granicy zblokowania kół auto staje zaskakująco szybko. nieraz zanim zaczne mocniej hamować patrze czy w bezpiecznej odleglosci jedzie auto za mna. pompa maluchowska, z tyłu przednie cylinderki. tak jak zaczely mi się problemy z hamulcami po pierwszej wymianie okładzin tak skończyły się razem z problemami z tarczami.
#11 OFFLINE
Napisany 15 listopada 2013 - 09:15
Jak miałem bębny zrobiłem odpowietrzenie układu hamulcowego i było książkowo
założyłem tarcze z przodu i skuteczność hamowania spadła pedał był miękki (tarcze z przodu zaciski i klocki wszystko nowe z pudełka zaciski bosch od fiata pandy)
następnie dodałem tarcze z tyłu od cinquecento tarcze i zaciski używane ale po rewizji klocki nowe i hamowanie to dramat wymieniłem pompę hamulcową od cinkola nadal dramat dodatkowo pojawił się korektor siły hamowania od cinkola
Pedał strasznie miękki Pojechałem do znajomego mechanika odpowietrzył odpowiednio układ hamulcowy poprzez zdejmowanie przewodów hamulcowych ponieważ w tylnym prawym kole mam inaczej założony zacisk niż w tylnym lewym (bo to była faza testów) i odpowietrznik stał w złej pozycji Po odpowiednim odpowietrzeniu malan hamuje jak trzeba ale tył ma lepszą skuteczność niż przód i muszę dołożyć wewnętrzny korektor siły hamowania aby to regulować z kabiny
Wniosek taki u mnie miałem miękki pedał bo źle był odpowietrzony układ hamulcowy
założyłem tarcze z przodu i skuteczność hamowania spadła pedał był miękki (tarcze z przodu zaciski i klocki wszystko nowe z pudełka zaciski bosch od fiata pandy)
następnie dodałem tarcze z tyłu od cinquecento tarcze i zaciski używane ale po rewizji klocki nowe i hamowanie to dramat wymieniłem pompę hamulcową od cinkola nadal dramat dodatkowo pojawił się korektor siły hamowania od cinkola
Pedał strasznie miękki Pojechałem do znajomego mechanika odpowietrzył odpowiednio układ hamulcowy poprzez zdejmowanie przewodów hamulcowych ponieważ w tylnym prawym kole mam inaczej założony zacisk niż w tylnym lewym (bo to była faza testów) i odpowietrznik stał w złej pozycji Po odpowiednim odpowietrzeniu malan hamuje jak trzeba ale tył ma lepszą skuteczność niż przód i muszę dołożyć wewnętrzny korektor siły hamowania aby to regulować z kabiny
Wniosek taki u mnie miałem miękki pedał bo źle był odpowietrzony układ hamulcowy
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Hamulce tarczowe tył - zaciski Fiat Panda |
SWAP Center | c36 |
|
|
|
Wymiana układu Hamulcowego z Bębnowych na Tarczowe |
Mechanika | TheDamian1836 |
|
|
|
pomoc w wymianie silnika (SWAP) |
SWAP Center | Part1zan |
|
|
|
Tajemniczy problem z hamulcami... |
Mechanika | ddzkm |
|
|
|
Wymiana pedału sprzęgła |
Mechanika | Olo |
|
|