Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tajemniczy problem z hamulcami...


4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 21 października 2014 - 16:51

Słuchajcie, czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć co może być przyczyną zahaczania szpilek kół o cylinderki hamulcowe na przodzie? Może ktoś miał coś podobnego? Mam już potwierdzone, że tak się dzieje, ale zupełnie nie rozumiem dlaczego. Sprawdzałem czy cylinderki hamulcowe nie są pozamieniane i czy są oryginalne - okazało się, że są ok. Myślałem, że śruby kół są sztukowane (i przez to za długie) - kupiłem fabrycznie nowe i dalej to samo (zresztą je też już co nieco spiłowało). Myślałem, że to wina bębnów - wymieniłem komplet razem ze szczękami - dalej to samo. Następnie podejrzenia padły na koła - wymieniłem na zimowe na innych felgach - to samo. Nie dawno zrobiłem kompletny remont przedniego zawieszenia - nadal nic.

To po prostu jest jakaś masakra, poszło mnóstwo pieniędzy i zapału w znalezienie co się dzieje i nic. Użeram się z tym już dobrych kilka miesięcy i nikt nie umie nic sensownego wymyślić.

 

Usterka objawia się wibracją na kierownicy przy hamowaniu oraz czasami lekkimi puknięciami, stukami przy skręcaniu na maksa podczas jazdy. Podczas normalniej jazdy nie czuć ani nie słychać nic.

 

Czy jest możliwe, że tarcze kotwiczne są wykrzywione? Albo piasty są skrzywione lub nieoryginalne? Albo coś nie tak z nowymi zwrotnicami?

 

Niestety nie wiem kiedy powstała ta usterka, bo poczułem ją wyraźnie dopiero po wymianie przekładni na maglownicę.

 

Aha - i regularnie rozregulowują mi się samoregulatory - po zdjęciu bębnów na chwilę wszystko wraca do normy, hamulec bierze wysoko, a po przejechaniu dłuższej trasy staje się miękki i bierze dużo niżej.

 


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#2 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 22 października 2014 - 22:58

po prostu z przodu maja isc krotsze szpilki.

objedz sobie je na koncu szlifierka i bedzie ok;)


Dodany obrazekDodany obrazek

chomik: motokrzych40
516-410-545 (proszę raczej o sms)
Lokalizacja Nowy Sącz małopolska
Dodany obrazek

Na sprzedaż chromowane częci
na chomiku mam to co sprzedaję;)

#3 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 23 października 2014 - 18:44

3-4mm wystarczy?


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#4 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 23 października 2014 - 20:15

Masz zdeformowane otwory w felgach. Za mocno dokręcane przez co sruby wkrecaja się więcej w piaste.



#5 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 27 października 2014 - 18:23

Znaczy komplet felg do wymiany?

 

A idzie gdzieś kupić nowe?


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg




Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.