układ dolotowy, selekcja tłoków
Started By
ananas
, 29 sty 2013 20:58
20 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2013 - 20:58
witam, który układ dolotowy będzie najlepszy do lekko modzonego silnika? Jest to rurak, więc nie będzie problemu z zasysaniem ciepłego powietrza z komory.
1. Wycięte całe dno puszki filtra powietrza + strumienica dolotu
2. filtr bezpośrednio do gaźnika
3. Drugi filtr wsadzony zamiast tłumika szmerów
pytanie nr 2
Czy jeśli mam nowe tłoki, ale selekcji A i bardzo dobre cylindry, ale selekcji C, to mogę to tak poskładać?
Szlifierz mówi, że to nie ma znaczenia, bo to są setne mm, ale chciał bym posłuchać waszej opinii
1. Wycięte całe dno puszki filtra powietrza + strumienica dolotu
2. filtr bezpośrednio do gaźnika
3. Drugi filtr wsadzony zamiast tłumika szmerów
pytanie nr 2
Czy jeśli mam nowe tłoki, ale selekcji A i bardzo dobre cylindry, ale selekcji C, to mogę to tak poskładać?
Szlifierz mówi, że to nie ma znaczenia, bo to są setne mm, ale chciał bym posłuchać waszej opinii
#7 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2013 - 23:21
weź pod uwagę że w opcji No. 1 nie ma wogule tam filtra powietrza, stożek zatrzyma chociaż co większe patyki i kamienie
można złożyć na tych tłokach, będzie to działać ale pochodzi nieco krócej niż przy właściwym pasowaniu, będą trochę większe luzy miedzy tłokiem a cylindrem
gorzej jakbys miał tłoki selekcji C i cylindry selekcji A, wtedy silnik miałby skłonności do zacierania sie
można złożyć na tych tłokach, będzie to działać ale pochodzi nieco krócej niż przy właściwym pasowaniu, będą trochę większe luzy miedzy tłokiem a cylindrem
gorzej jakbys miał tłoki selekcji C i cylindry selekcji A, wtedy silnik miałby skłonności do zacierania sie
#10 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2013 - 07:01
to które rozwiązanie było by lepsze?
no jak wytniesz dno będzie cacy tylko pamiętaj o tym żeby zrobić przez całe dno poprzeczkę czyli pasek cienki metalu żeby filtr nie ocierał o wentylator i tam nie wpadał a no i filtr powietrza musi być bo będziesz miał tyle syfu w gaźniku że nie pytaj
ale ta opcja z dnem wyciętym + strumiennica przykładowo była by według mnie najlepsza ale ja się mało znam więc nie bierz mojego zdania pod uwagę
#11 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2013 - 07:15
opcja z dnem wyciętym + strumiennica przykładowo była by według mnie najlepsza
wg. mnie też, ale co z filtrem? To chyba najlepsze rozwiązanie, bo wytwarza ciśnienie przed gardzielą, ale niech ktoś jeszcze się wypowie.
DOCHODZĄ KOLEJNE 2 PYTANIA:
1. Jak ocenić wał korbowy pod kątem pęknięć? bo mam co do niego wątpliwości
2. Czy mam prawidłowy luz na wałku rozrządu? bo coś mi się wydaje że nie. gdy zupełnie na sucho (bez oleju) poruszam gwałtowniej wałkiem na boki, to słychać stuki. Po wysmarowaniu wałka większą ilością oleju objawy zupełnie znikają. Dzieje się to przy temperaturze normalnej (domowej).
#14 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2013 - 23:29
a czemu uważacie że ten 1 sposób będzie lepszy skoro stożek będzie bardziej zasysał zimne powietrze ( zakładamy stożek ściągamy tą gumową osłonę od strony stożka czyli po lewej co jest przy wlotach powietrza i zimnie powietrze zasysa mocniej) nie muszę chyba mówić czemu zimnie jest lepsze od ciepłego niż w przypadku 1 tak mi się chyba wydaje ananas w twoim przypadku to lepiej się sprawdzi sposób 1 bo masz ruraka i by zasysał sam kurz i by był ciągle zapchany od błota ale w przypadku normalnego fiacika to stożek będzie o wiele lepszy tak mi się bynajmniej wydaje
#17 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 09:49
w przypadku normalnego fiacika to stożek będzie o wiele lepszy
a nie będzie zasysał ciepłego powietrza z komory silnikowej? W moim przypadku najbardziej sensowne będzie chyba zastosowanie wyciętego dna (oczywiście zrobię podporę na filtr) i reszta normalnie, tylko rurka z 600. Jednak brak normalnego filtra to była by ogromna wada w przypadku ruraka. A jeszcze niech się ktoś wypowie na temat zawirowacza powietrza, podobno daje dużo, bo lepiej mieszanka wymieszana, ale jak to działa w praktyce?
P.S.
stare pytania nadal aktualne.
#18 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 12:23
Generalnie opcji ze zdjęcia nie można porównywać bo jest inny gaźnik. Niektóre gaźniki wymagają podciśnienia do poprawnego działania. Pytanie, jaki chcesz mieć gaźnik?
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Grupy selekcyjne tłoków i cylindrów 650 oraz dobranie pierscieni do tłoków |
Mechanika | Maciejsz |
|
|
|
Układ kierownicz - przekładnia listwowa |
Mechanika | Malin75 |
|
|
|
Wymiana układu Hamulcowego z Bębnowych na Tarczowe |
Mechanika | TheDamian1836 |
|
|
|
Potrzebna pomoc przy układzie smarowania |
Mechanika | piotrekr |
|
|
|
Układ kierowniczy |
Mechanika | laserbeam |
|
|