Skocz do zawartości


Zdjęcie

Układ kierowniczy


7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   laserbeam

laserbeam

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 6 postów
    • Time Online: 8m 19s

Napisany 22 czerwca 2013 - 21:21

Witam wszystkich kochaczy 126p, mój drugi temat na tym forum :) Mam małą zagadkę do rozwiązania, a mianowicie kierownica dosyć ciężko chodzi. Objawy i możliwe przyczyny są takie: zwrotnice nie były smarowane przez poprzedniego właściciela nie wiem ile czasu, kierownica chodziła wtedy najciężej jak do tej pory, jednak po przesmarowaniu wszystko wróciło, jak mi się wydawało, do normy, ogromna poprawa odczuwalna. Jednak zauważyłem, że podczas deszczu i różnie pojmowanej wilgoci kierownica chodzi jeszcze lżej, tak jak powinna, nie czuć niemal żadnego oporu, i tu moje pytanie: co można jeszcze nasmarować/wymienić/wyregulować aby chodziło tak jak powinno? Nie wiem jak ze zbieżnością, ale wydaje mi się że tragedii nie ma, malacz jedzie prosto i opony nie piszczą. POZDRAWIAM!

#2 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 22 czerwca 2013 - 21:40

nie wiem, może masz jakiś dziwny efekt, że na mokrym opona ma mniejsze opory tarcia poprzecznego? bo deszcz i zwrotnice - to niewiele ma wspólnego ze sobą. Jeśli chcesz, żeby jeszcze lżej chodziła to polecam trochę mocniej napompować koła. Możliwe, że któryś drążek jest zapieczony, a masz ich w sumie 6. pod warunkiem, że masz przekładnie kierowniczą. Poza tym przekładnia sama w sobie tez stanowi pewny opór. Możesz zakombinować maglownicę z bisa, ale to już grubsza rzeźba, bo to trzeba mieć dorabiany uchwyt, inny drążek ten co wchodzi spod pedałów do kolumny kierowniczej, i ogólnie nie jest to ani tanie, ani dostępne, ani przyjemne podczas przerabiania.

#3 OFFLINE   laserbeam

laserbeam

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 6 postów
    • Time Online: 8m 19s

Napisany 22 czerwca 2013 - 21:57

Właśnie nauczony doświadczeniami z rowerem nabijałem koła mocniej, nic to nie dało. W trakcie użytkowania miałem 2 komplety kół (D-124 12' i Fuldy na alufelgach od CCS) i na obu występuje taki problem. Spróbuję zobaczyć te drążki, oraz zbieżność, ale dopero za ok. 1mies. będę miał dostęp do mego cacka, więc podbiję temat gdy dowiem się czegoś konkretnego. Aha, i objaw występuje zarówno na postoju jak i podczas jazdy. :|

#4 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 23 czerwca 2013 - 10:23

obstawiam że masz zatarte ramie wspornika drążków po stronie pasażera

#5 OFFLINE   laserbeam

laserbeam

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 6 postów
    • Time Online: 8m 19s

Napisany 26 czerwca 2013 - 20:38

Ok, wielkie dzięki za sugestię, sprawdzę to jak tylko go dostanę :) Jeszcze żeby nie zakładać drugiego tematu, to dopytam w tym: od jakiegoś czasu lewarek biegów przy wrzucaniu 2, 4 i tym bardziej wstecznego uderza w tunel, czasem nawet uniemożliwiając wbicie biegu, po prostu nie daje rady dojść do końca, bo blokuje się o tunel. Co może być nie tak?

#6 OFFLINE   Carlos

Carlos

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 133 postów
    • Time Online: 9d 3g 12m 59s

Napisany 02 kwietnia 2015 - 23:02

Mam pytanko.

Jaka to jest przekładnia i w związku z tym jakie drążki i końcówki potrzebuję?

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

 

 

 

 

Please Login or Register to see this Hidden Content



#7 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 03 kwietnia 2015 - 01:08

No wygląda na listwową, taką jak BIS-ie i w niektórych FL. Końcówki potrzebujesz takie (jak powiesz w sklepie, że do BIS-a to będą wiedzieć:

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Wiesz, że brakuje Ci też dwóch gumowych osłon na samej przekładni? A przynajmniej nie ma ich na zdjęciu )


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#8 OFFLINE   Carlos

Carlos

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 133 postów
    • Time Online: 9d 3g 12m 59s

Napisany 03 kwietnia 2015 - 21:05

Wiem, że są potrzebne bo jak w zeszłym roku demontowałem zawieszenie to były strzępy tej osłony. Nowa gdzieś leży w moim bałaganie.





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.