Skocz do zawartości


Zdjęcie

Potrzebna pomoc przy układzie smarowania


6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piotrekr

piotrekr

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • Time Online: 6g 22m 34s

Napisany 17 sierpnia 2015 - 20:51

Witam!
Mam problem z ciśnieniem oleju. Po odpaleniu nie zawsze gaśnie kontrolka od ciśnienia oleju. W sumie to nie ma reguły, bo nawet na zimnym trochę dłużej się pali. Jak jest ciepły, zgaszę i za chwilę zapalę to zgaśnie jeszcze przed akumulatorem, ale  postoi kilka minut, odpalam i z 15 sekund się świeci. Jedyne co zrobiłem, to sprawdziłem przewód od czujnika czy nie zwiera gdzieś po drodze i wymieniłem czujnik ciśnienia oleju na oryginalny, przekładałem też od malucha kolegi, gdzie wszystko gra i cały czas to samo.
Dzisiaj ściągnąłem miskę, bo wielu miało tak, że uchyliła się zaślepka na wale, ale u mnie wydaje się być ok. Naprawdę nie wiem co to może być. Olej wymieniony, 15w40. Może to będzie jakaś wskazówka, że weszło do malucha 1,9 albo 2 litry oleju, jednakże na bagnecie olej jest na 2/3 wysokości, więc więcej nie lałem (książki mówią, że 2,5 wchodzi).

Jedyna rzecz jaka mnie niepokoi to taki mały otwór w bloku. Tak ma być czy kazdy maluch tak ma?

Please Login or Register to see this Hidden Content



Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content



A, i czy ktoś mógłby napisać jak poprawnie założyć uszczelkę miski? Oryginalna jest tylko do miski przyklejona,  a między uszczelką a blokiem nic nie ma.
Proszę o pomoc, bo trzeba upalać, a z niesprawnym smarowaniem, to jeżdżenie z dusza na ramieniu :) Dzięki!



#2 OFFLINE   guti

guti

    Master

  • Member
  • 543 postów
    • Time Online: 13g 34m 43s

Napisany 17 sierpnia 2015 - 21:21

Ten otwór to chyba powrót oleju z głowicy

Ogólnie silnik w środku wygląda ładnie nawet sadzy nie widać

Zaślepka na wale to jedna sprawa a następna to pompa oleju i wałek rozrządu. Pompę trzeba rozebrać i zobaczyć czy niema rys tam gdzie chodzą koła zębate a przy okazji będziesz miał też dostęp do wałka rozrządu, sprawdź czy niema luzu na panewkach


Nie wymagam od ciebie osiągów Ferrari, wystarczy żebyś mi zapalił :)

#3 OFFLINE   piotrekr

piotrekr

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • Time Online: 6g 22m 34s

Napisany 17 sierpnia 2015 - 21:43

Dzięki za informację!, bo już się zastanawiałem czy go nie zakleić czymś :D jedyna opcja to chyba jak mówisz - zobaczyć pompę oleju.



#4 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 18 sierpnia 2015 - 08:12

Jeżeli świecenie się kontrolki nie jest jednoznacznie powtarzalne w jakichś warunkach ( jak piszesz  " nie ma na to reguły " ) najpierw sprawdziłbym czujnik ciśnienia oleju a później ewentualnie szukałbym dalej


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#5 OFFLINE   piotrekr

piotrekr

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • Time Online: 6g 22m 34s

Napisany 18 sierpnia 2015 - 10:29

Przekładałem 2 czujniki i jest to samo. Jeden orginalny, nowy, drugi od innego malucha, w którym wszystko gra. Raz wykręciłem w ogóle czujnik i z gniazda i olej nie leciał. Później się dopiero pojawił, jak drugi raz odpaliłem po jakiejś chwili. Ciśnienia tak jakby nie było w jakimś momencie. Smok wygląda normalnie, sitko czyste.
Niepokoi mnie ten otwór (zaznaczyłem na czerwono), który jest tak jakby zaraz przy kanale olejowym. Guti pisał, że to powrót z głowicy (zaraz to sprawdze), ale jak się patrzy od spodu, to na brzegu są takie 2 podłużne otwory, które wygladają jak fabryczne, w przeciwieństwie do tej dziury.
Wydaje mi się, że z pompą niby jest ok (rozbiorę jeszcze na dniach jak mi się skończą pomysły), bo jest często tak, że jak zaczynam kręcić, to gaśnie niemalże błyskawicznie.



#6 OFFLINE   piotrekr

piotrekr

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • Time Online: 6g 22m 34s

Napisany 24 sierpnia 2015 - 12:38

Sprawa narazie wygląda tak, że uszczelka pod smokiem wymieniona. Wykręciłem czujnik i wsadziłem tam palec. Silnik kilka sekund chodzi bez smarowania, a potem takie ciśnienie poszło, że palca nie mogłem utrzymać. Niezależnie czy zimny/ ciepły jak odpalę go kilka minut po zgaszeniu to odrazu kontrolka gaśnie. Jeśli postoi chwilę dłużej to (tez niezależnie czy zimny/ciepły) musi sobie pochodzić i dopiero idzie olej.
Mógłby ktoś się wypowiedzieć czy, jeśli pierścień pod małym kołem rozrządu jest zużyty albo pęknięty to czy to będą objawy tego? Jak się ma jakaś nieszczelność za pompą oleju do tego, że na początku pompa nie może nabić ciśnienia,  a przecież przed pompą jest tylko smok?



#7 OFFLINE   piotrekr

piotrekr

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • Time Online: 6g 22m 34s

Napisany 28 sierpnia 2015 - 10:39

Problem chyba rozwiązany. Pompa ciągnęła lewe powietrze. Przy tej tulejce co już idzie olej pod ciśnieniem, na dole, przy zębatce jest mały otwór. Dmuchałem przez kanał od smoka i powietrze tamtędy leciało. Zakleiłem otwór poxipolem i już pompa nie łapie powietrza. Pojeździłem trochę i na początku było dobrze bo klej trzymał, ale potem się odkleiło i jest to samo. Będę szukał nowej pompy i na jesieni się założy nową.

Ten otwór wygląda jak fabryczny, więc jakiś sens ma, ale u mnie bardziej przeszkadzał niż pomagał

Please Login or Register to see this Hidden Content

Fajnie by było jakby ktoś, kto rozkładał kiedyś pompę się wypowiedział, to bym wiedział, do czego ten otwór ;)
 





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.