Skocz do zawartości


Zdjęcie

Grupy selekcyjne tłoków i cylindrów 650 oraz dobranie pierscieni do tłoków


4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 28 sierpnia 2016 - 16:55

Cześć mam pytanie jaka jest najlepsza selekcja tłoka i cylindra ? chodzi mi o takie dopasowanie zeby sprezanie było wyzsze przy pomodzonym silniku i sportowym wałku

czy to ma byc 

1. Cylinder A tłok C

2.Cylinder A tłok B 

3.Cylinder A tłok A 

czy 

1.Cylinder B tłok A

2.Cylinder A tłok B

3.Cylinder C tłok C

Lub jeszcze inaczej 

1. Cylinder C tłok B

2.Cylinder B tłok B 

3.Cylinder A tłok B 

czy po prostu A-A B-B C-C ? chodzi o takie dobranie zestawu zeby cisnienie wzrosło po planie głowicy 2 mm sportowym wałku zrobionym dolocie i gazniku no koło to wiadomo 

i teraz jakie pierscienie tłokowe będa najlepsze pod tłoki czy prima ponoc fabryczne czy moze Goetze czy jakies inne? 

Dlaczego załozyłem temat 3 lata temu załozyłem zestaw naprawczy cylinder B i tłok B po roku jezdzenia zrobieniu 800km zmierzyłem cisnienie miał po 8bar/cylinder wiec wymieniłem pierscienie po tym zrobiłem 1000km i mierzyłem miał po 9bar i na 4 biegu jest mułowaty i teraz sie zastanawiam jaka selekcja jest najlepsza zeby cisnienie miał rzedu 12 bo jest plan głowicy -2mm sportowy wałek etc i jakie najlepsze bedą przy tym pierscienie 

czekam na odp i jakies rady od was co by zrobic zeby było ok?

( na 4 biegu jak ma wieksze obroty to minimalnie lepiej przyspiesza tak max 110 było ale to nie jest to co ja bym chciał) 

jakie są wasze propozycje co to tego?



#2 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 29 sierpnia 2016 - 11:27

Jak masz cylindry A to tłok możesz dać B lub jak cylindry C to tłoki B (tloki o jedna selekcje większe)

Przy takim doborze tłok jeszcze nie powinien się zatrzeć. A co do ciśnienia sprężania to tu dużo zależy od głowicy czy są zawory prawidłowo dotarte. Ciśnienie zawsze się sprawdza na ciepłym / gorącym silniku z maksymalnie otwarta przepustnica gaźnika. Jeśli ciśnienie jest słabe robi się tak zwaną próbę olejowa. Wlewa się trochę oleju do cylindrów poprzez swiece i wtedy odczytuje się wskazania czy ciśnienie wzrosło lub nie. Jeśli wzrosło to uszkodzone są lub zużyte pierścienie tłoki, cylindry. Jeśli ciśnienie się nie zmieniło to winne są zawory.



#3 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 31 sierpnia 2016 - 19:55

dzisiaj mierzyłem cisnienie i z moich pomiarów wynika ze 

1 cylinder miał 11 bar 

2 cylinder 10,5 bar wyniki bez próby olejowej 

po próbie olejowej 

1.cylinder 12 bar 

2 cylinder az 14 bar 

silnik był porządnie nagrzany luzy zaworowe ustawione max otwarta przepustnica i wcisniete do konca sprzegło oczywiscie zasilanie z cewki odłączyłem 

dodam ze po zmianie pierscieni 2 lata temu miał 8,5bara na obu cylindrach 

a teraz ma 10-11 bar 

moje pytanie brzmi czy pierscienie muszą sie jeszcze dotrzec czy mam zamawiac zestaw silnika czy same pierscionki  bo jeszcze przed zmianą pierscieni miał 8 bar po zmianie 8,5 i jezdze nadal z tymi pierscieniami które wymianiałem i teraz ma po 10 11 czy mam je zostawic zeby sie jeszcze poukłądały czy wymienic ( głowicy nie licze bo tam są nowe zawory dokładnie spasowane i dotarte )

jakie macie rady do dalszego działania?



#4 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 31 sierpnia 2016 - 20:02

a przepraszam za oddzielny temat bo mam jedno pytanie generalnie sprzegła (jesli temat juz był to sory nie wiedziałem )

niedługo bede wymieniał u siebie sprzegło i chciałem sie czegos wiecej dowiedziec na temat tego z CC700 innni mówią ze bedzie pasowało bez przeróbek inni ze trzeba miec koło z eleganta chociaz ja nie widze róznicy miedzy zamachem od EL a FL (oprócz wagi bo od EL jest lzejsze) jeszcze inni mówią ze CC kreci sie w lewo co dla mnie jest bez sensu i w to nie wierze 

chciałem sie dowiedziec dokładnie czy to sprzegło bedzie pasowało bezproblemowo do zamachu od FLa jakies wymiary tarczy ilosc frezów na wejsciu na wałek 

po prostu czy cały zestaw z CC700/bisa bedzie pasował bez zadnych przeróbek wiecie wyjmuje stare zakłądam z CC700 i koniec 



#5 OFFLINE   Tunio

Tunio

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 10g 45m 6s

Napisany 17 września 2016 - 11:40

Czy sprzęgło od CC700 podejdzie do maluszka, to nie wiem, chociaż kiedyś sprzedawca w sklepie moto mówił, że

spoko wjedzie i podpasuje.

A silnik CC700 rzeczywiście kręci w lewo, a to dlatego, że jest to silnik od BIS-a, razem ze skrzynią od BIS-a.

Został TYLKO przekręcony o 180 st. (w BIS-ie silnik był ZA skrzynią, a w CC700 jest PRZED skrzynią)

i gdyby kręcił w prawo, autko jeździłoby tyłem.

Dlatego zrobiono go jako lewoobrotowy.


Skrzynka pocztowa in spe

Autko w remoncie



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.