Planowanie głowicy, o ile?
Started By
Qbix
, 05 lis 2006 20:32
30 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 20:32
Witam jestem tu nowy, na początki chce wszystkich pozdrowić, czytam to forum juz jakiś czas no i nadszedł moment kiedy musze też sie odezwać
Jestem zmuszony do wymiany głowicy w moim maluszku, mam na szczęście w garażu dwie dobre, korzystając z okazji że mam wszystko na wierzchu chce dać głowice do planowania, myślałem 1 do 2mm, interesuje mnie jaka będzie odczówalna różnica w jeździe i czy coś jeszcze trzeba wymienić w silniku po takiej modyfikacji. No i czy może warto splanować więcej niz o te 2mm prosze o opinie jak z żywotnością silnika po większym planie.
Jestem zmuszony do wymiany głowicy w moim maluszku, mam na szczęście w garażu dwie dobre, korzystając z okazji że mam wszystko na wierzchu chce dać głowice do planowania, myślałem 1 do 2mm, interesuje mnie jaka będzie odczówalna różnica w jeździe i czy coś jeszcze trzeba wymienić w silniku po takiej modyfikacji. No i czy może warto splanować więcej niz o te 2mm prosze o opinie jak z żywotnością silnika po większym planie.
#2 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 23:28
Ja miałem na seryjnym wałku 2 mm i jest róznica jak jeszcze cos zrobisz z gaziorem plus dolot i jakis tłumiczek bo ta seryjna szczelinka to raczej ma skłonnosci zamulające w lato trzeba troche pobawić sie z zapłonem bo lubi pojawic sie stukowe.wiem ze na serii maja tez po 3 z hakiem ale ja nie praktykowałem.
#5 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2006 - 15:56
demon , ale ty masz chyba 555 kaluzy , a on pyta o serie
jak nie chcesz miec problemow ze stukowym to 1,5 mm jest kompromisem i do tego najlepiej uszczelkie miedziana pod glowke - gdzies w dziale sprzedam ktostam takowymi handloje
jak nie chcesz miec problemow ze stukowym to 1,5 mm jest kompromisem i do tego najlepiej uszczelkie miedziana pod glowke - gdzies w dziale sprzedam ktostam takowymi handloje
jest:
Romet Ogar 200 "hajabusa"
Seat Marbella 843ccm '90 -"makrella"
Romet Ogar 200 "hajabusa"
Seat Marbella 843ccm '90 -"makrella"
#10 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2006 - 17:45
dzieki za wypowiedzi, to chyba planuje o 2 mm albo o 2,5 mm teraz tylko musze gdzieś tą głowice zanieść jeszcze nie wiem gdzie u mnie takie rzeczy robią.... ale spoko na dniach głowica trafi w odpowiednie ręce.
Dam znać jak poskładam malca do kupy, albo wcześniej jak bym miał jakieś problemy jeszcze.
pozdro!
Dam znać jak poskładam malca do kupy, albo wcześniej jak bym miał jakieś problemy jeszcze.
pozdro!
#11 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2006 - 18:31
Panowie, nie wprowadzajcie w błąd, jeżeli sami nie wiecie do końca....
Spalanie stukowe może pojawić się nawet na seryjnym silniku - bo nie zależy ono tylko od stopnia splanowania głowicy, ale również od masy innych czynników - choćby od stanu aparatu zapłonowego, który 98% ludzi olewa...inne sprawy - stan oblachowania silnika, miski olejowej, oleju, benzyny, stan podwozia...tak więc należy uważać
Dla seryjnego wałka, przy zdrowym silniku optimum to około 2,5mm - można 3 i 4, ale nie ma sensu, bo wtedy zaczynają sie powoli schody własnie ze stukowym
Spalanie stukowe może pojawić się nawet na seryjnym silniku - bo nie zależy ono tylko od stopnia splanowania głowicy, ale również od masy innych czynników - choćby od stanu aparatu zapłonowego, który 98% ludzi olewa...inne sprawy - stan oblachowania silnika, miski olejowej, oleju, benzyny, stan podwozia...tak więc należy uważać
Dla seryjnego wałka, przy zdrowym silniku optimum to około 2,5mm - można 3 i 4, ale nie ma sensu, bo wtedy zaczynają sie powoli schody własnie ze stukowym
#12 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2006 - 20:56
Porthos dobrze prawi, dac mo wodki.
ale wracajac do tematu to u mnie jest glowka 3,2. ze stukowym troszke trzeba bylo powalczyc ale jakos najgorsze upaly przejezdzil i sie nie pojawialo zanadto.
inna sprawa ze przy wiekszym planowaniu trzeba robic frezy w tlokach coby sie z zaworkami nie spotykaly, u mnie jezdzi bez frezow.
ale wracajac do tematu to u mnie jest glowka 3,2. ze stukowym troszke trzeba bylo powalczyc ale jakos najgorsze upaly przejezdzil i sie nie pojawialo zanadto.
inna sprawa ze przy wiekszym planowaniu trzeba robic frezy w tlokach coby sie z zaworkami nie spotykaly, u mnie jezdzi bez frezow.
mozesz nazywac mnie bratem diabla i nienawidziec jesli chcesz, mozesz mowic ze jestem zlem lecz nigdy nie zmienisz mnie.
#15 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2006 - 23:03
I kolejny raz - frezy na tłokach - istnieje coś takiego jak migotanie zaworów, różna głębokość ich osadzenia, różnice w wysokości tłoka, osadzenie tulejki sworznia tłokowego, fazowanie wałka - ciekawostka - przy głowicy planowanej 2,5 mm, na zaworach 36mm przy pęknięciu łańcuszka rozrządu zaworki pocałowały tłoki. Frezy na tłokach powinno się robić choćby dla świętego spokoju, a nie że jeździ bo jeździ
#18 OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2007 - 19:17
Rzeczywiście głupie pytanie
Bo każda z tych modyfikacji ma inny wpływ na spalanie.
Ale 15 litrów to z dziurą w baku nigdy nie weźmie
Bo każda z tych modyfikacji ma inny wpływ na spalanie.
Ale 15 litrów to z dziurą w baku nigdy nie weźmie
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
aluminiowa miska abarth , aluminiowe regulowane osłony popychaczy i pytania dotyczace głowicy 600 |
Mechanika | Maciejsz |
|
|
|
planowanie głowicy 600 |
Mechanika | Maciejsz |
|
|
|
Czujnik temperatury w głowicy silnika 650 |
Mechanika | ddzkm |
|
|
|
Planowanie swapu, na 1.3 |
SWAP Center | Kickus |
|
|
|
Ubezpieczenie - ile? |
Hydepark | Kondek279 |
|
|