Skocz do zawartości


Zdjęcie

Planowanie głowicy, o ile?


30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Qbix

Qbix

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • :

Napisany 05 listopada 2006 - 20:32

Witam jestem tu nowy, na początki chce wszystkich pozdrowić, czytam to forum juz jakiś czas no i nadszedł moment kiedy musze też sie odezwać :wink:
Jestem zmuszony do wymiany głowicy w moim maluszku, mam na szczęście w garażu dwie dobre, korzystając z okazji że mam wszystko na wierzchu chce dać głowice do planowania, myślałem 1 do 2mm, interesuje mnie jaka będzie odczówalna różnica w jeździe i czy coś jeszcze trzeba wymienić w silniku po takiej modyfikacji. No i czy może warto splanować więcej niz o te 2mm prosze o opinie jak z żywotnością silnika po większym planie.

#2 OFFLINE   misiek_123

misiek_123

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • :

Napisany 05 listopada 2006 - 23:28

Ja miałem na seryjnym wałku 2 mm i jest róznica jak jeszcze cos zrobisz z gaziorem plus dolot i jakis tłumiczek bo ta seryjna szczelinka to raczej ma skłonnosci zamulające :) w lato trzeba troche pobawić sie z zapłonem bo lubi pojawic sie stukowe.wiem ze na serii maja tez po 3 z hakiem ale ja nie praktykowałem.

#3 OFFLINE   FaZZoR

FaZZoR

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 110 postów
    • :

Napisany 06 listopada 2006 - 00:06

ja na serynym waleczku mam 2,5 milimetra glowke scieta bez miedziaka dolot powietzra podlubany gazior i kolko zamachowe do 4 kg to powiem ci ze odczuwalna roznica jest duzo w poruwnanu do seri takze owocnej pracy zycze

#4 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 06 listopada 2006 - 12:57

4mm plus miedziak = 4,5mm :twisted: :twisted: :twisted:
I to jest to plus odpowiednie do tego modyfikacje 8) :D
Fazzor wie jak moje malenstwo jezdzi....

#5 OFFLINE   kielek

kielek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 336 postów
    • :

Napisany 06 listopada 2006 - 15:56

demon , ale ty masz chyba 555 kaluzy , a on pyta o serie


jak nie chcesz miec problemow ze stukowym to 1,5 mm jest kompromisem :D i do tego najlepiej uszczelkie miedziana pod glowke - gdzies w dziale sprzedam ktostam takowymi handloje
jest:
Romet Ogar 200 "hajabusa"
Seat Marbella 843ccm '90 -"makrella"

#6 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 06 listopada 2006 - 16:24

Miedziaka moge też ja kupic i przesłac we wro.Wojti tak zrobił ze mną i jest zadowolony :D
Wiem wiem kielek,ale ja juz tak ze zboczenia :lol:

#7 OFFLINE   Kjub

Kjub

    Master

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 847 postów

Napisany 06 listopada 2006 - 16:36

Nie mówcie, że po planowaniu 2mm pojawi się stukowe! no proszę was :roll:
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   nermack

nermack

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 713 postów
    • Time Online: 16g 27m 42s

Napisany 06 listopada 2006 - 16:46

Kolega ma 2,7mm plana i nie ma stukowego wiec nie pisac bajek :roll:

był 126p - 903ccm SPi [*]15.10.2007r
 

jest

BMW E46 330D 

126p elx 1,2mpi in progress...

03ebb3e7446e720e.jpg


#9 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 06 listopada 2006 - 16:51

Nawet przy 4 nie ma stuka tylko trzeba odpowiednio ustawic zapłon 8)

#10 OFFLINE   Qbix

Qbix

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • :

Napisany 06 listopada 2006 - 17:45

dzieki za wypowiedzi, to chyba planuje o 2 mm albo o 2,5 mm :twisted: teraz tylko musze gdzieś tą głowice zanieść jeszcze nie wiem gdzie u mnie takie rzeczy robią.... ale spoko na dniach głowica trafi w odpowiednie ręce.
Dam znać jak poskładam malca do kupy, albo wcześniej jak bym miał jakieś problemy jeszcze.
pozdro!

#11 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 07 listopada 2006 - 18:31

Panowie, nie wprowadzajcie w błąd, jeżeli sami nie wiecie do końca....
Spalanie stukowe może pojawić się nawet na seryjnym silniku - bo nie zależy ono tylko od stopnia splanowania głowicy, ale również od masy innych czynników - choćby od stanu aparatu zapłonowego, który 98% ludzi olewa...inne sprawy - stan oblachowania silnika, miski olejowej, oleju, benzyny, stan podwozia...tak więc należy uważać ;)

Dla seryjnego wałka, przy zdrowym silniku optimum to około 2,5mm - można 3 i 4, ale nie ma sensu, bo wtedy zaczynają sie powoli schody własnie ze stukowym

#12 OFFLINE   rudi88

rudi88

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 57 postów
    • :

Napisany 07 listopada 2006 - 20:56

Porthos dobrze prawi, dac mo wodki.
ale wracajac do tematu to u mnie jest glowka 3,2. ze stukowym troszke trzeba bylo powalczyc ale jakos najgorsze upaly przejezdzil i sie nie pojawialo zanadto.
inna sprawa ze przy wiekszym planowaniu trzeba robic frezy w tlokach coby sie z zaworkami nie spotykaly, u mnie jezdzi bez frezow.
mozesz nazywac mnie bratem diabla i nienawidziec jesli chcesz, mozesz mowic ze jestem zlem lecz nigdy nie zmienisz mnie.

#13 OFFLINE   kielek

kielek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 336 postów
    • :

Napisany 07 listopada 2006 - 21:16

jak sa wieksze zawory to frezy sa konieczne przy mniej splanowanej glowce niz podane 3,2-3,5 mm :?:
jest:
Romet Ogar 200 "hajabusa"
Seat Marbella 843ccm '90 -"makrella"

#14 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 07 listopada 2006 - 22:36

rudi88 a nie prawda przy moim planie jeżdże bez frezów i wszystko hula :D

#15 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 07 listopada 2006 - 23:03

I kolejny raz - frezy na tłokach - istnieje coś takiego jak migotanie zaworów, różna głębokość ich osadzenia, różnice w wysokości tłoka, osadzenie tulejki sworznia tłokowego, fazowanie wałka - ciekawostka - przy głowicy planowanej 2,5 mm, na zaworach 36mm przy pęknięciu łańcuszka rozrządu zaworki pocałowały tłoki. Frezy na tłokach powinno się robić choćby dla świętego spokoju, a nie że jeździ bo jeździ ;)

#16 OFFLINE   rOgaL

rOgaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 095 postów
    • Time Online: 3m 39s

Napisany 07 listopada 2006 - 23:04

ja mialem splanowana glowice o 2.5 + miedziak czyli na oko ~3 mm i nie bylo stuka a demon co do planu przy 555 to plan glowicy 4.5 mm jescze masz zapas okolo 1 mm do tloka a i tak bym zrobil frezy
Happy Hardcor and i feel goOd
Dodany obrazek

#17 OFFLINE   majkel1988

majkel1988

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 15 grudnia 2007 - 18:54

witam
sory za glupie pytania ale nowy tu jestem :D
mam pytanie jak te wszystkie przerobki planowanie glowicy, lekkie kolo, dolorty gazniki itp ma sie do spalania??? bo jesli ma palic 15litrow to chyba nei ma sensu
na pocztaek tyle
pozdr:)

#18 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 15 grudnia 2007 - 19:17

Rzeczywiście głupie pytanie :)

Bo każda z tych modyfikacji ma inny wpływ na spalanie.

Ale 15 litrów to z dziurą w baku nigdy nie weźmie :)

#19 OFFLINE   majkel1988

majkel1988

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 16 grudnia 2007 - 00:59

no teraz moj pali prawie 8 :D dla mnie toi tak duzo wiec jesli ma palic do 10 mozn by to jeszcze przemyslec ale jak ma palic 12 to nie ma najmniejszego sensu lepiej inny silnik wlozyc

#20 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 16 grudnia 2007 - 01:02

no teraz moj pali prawie 8

Na serii?
Żyj aż do śmierci!



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.