Skocz do zawartości


Zdjęcie

Turbo :)


27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   micha$

micha$

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 523 postów
    • :

Napisany 16 listopada 2006 - 03:34

W nowym Fiacie 500 ma być turbodoładowany silnik dwucylindrowy:

Fiat 500 to come with two-cylinder turbo engine
Dodany obrazek
Not since the Citroen 2CV has a car been sold to the mass market with a two-cylinder engine. That will change next year when Fiat begins selling its hotly anticipated revival of the 500 with a 0.9-liter turbocharged two-cylinder engine that Auto Express reports will produce between 90 and 110 bhp. The tiny two-pot is said to be 20% more economical than an average 1.2-liter city car, which translates to about 60 mpg on the combined cycle. Those power numbers are nothing to sneeze at either, considering the car will effectively be putting out over 100 hp per liter thanks to the turbo. Torque ratings are being pegged at around 88 ft-lbs., which, when combined with the 500's light-as-a-feather weight, should mean the retro city car can squirt along cobblestone streets and dodge pedestrians with the best of them. The 500 will also be available with larger gas engines and at least one diesel for those wary of powering home on only two cylinders. We'll be waiting for reviews of this engine, as the task of refining such a powerplant could not have been easy for Fiat engineers.

Please Login or Register to see this Hidden Content



PS. Ten temat powinien być w dziale Mechanika albo Ogólne Dodany obrazek

#22 OFFLINE   Qulek

Qulek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 206 postów
    • :

Napisany 16 listopada 2006 - 08:04

No ale bankowo budowa tego silnika bedzie technologicznie nowsza ooooo dlugi okres czasu.. a silnik malucha to stara technologia..

#23 OFFLINE   micha$

micha$

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 523 postów
    • :

Napisany 16 listopada 2006 - 19:52

Tak się zastanawiam ile będzie kosztował taki silniczek :roll:

#24 OFFLINE   ziomal

ziomal

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • :

Napisany 19 listopada 2006 - 12:52

no powinien być w innym dziale ale nasi wspaniali modowie tak właśnie działają robią to co Im sie podoba...
Autko będzie całkiem ciekawe taki sejak z silnikiem 100hp ciekawe ile auto będzie kosztować, pewnie gdzieś koło 20-30tyś a jeżeli tak to można sobie wyobrazić ile sam silnik będzie kosztować, ale turbinke można było by podwędzić z tego:D

#25 OFFLINE   kielek

kielek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 336 postów
    • :

Napisany 19 listopada 2006 - 13:59

jakos slabo widze ze ten uturbiony zejrdzie ponizej 35 k
jest:
Romet Ogar 200 "hajabusa"
Seat Marbella 843ccm '90 -"makrella"

#26 OFFLINE   Dr.Death

Dr.Death

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 48 postów
    • :

Napisany 19 listopada 2006 - 17:08

Co do turbo w 650 to OBR próbował takie cudo złozyc ale wały nie wytrzymywały poztym ktos uturbiał juz 650 ale mu tłoki puchły wiec przeszkód jest wiele bo w miare nagrzewania silnika zwieksza sie prawdopodobienstwo wystapienia stukowego wiec w gre wchodzi dobre chłodzenie cyl i gł , chłodzenie turbiny i silnika to napewno sie wydoli olej bo ma zaniki cis na wys obrotach ( zła konstrukcja popki oleju) wiem u siebie na 800 z alu miska chłodnica i 6,5 l oleju temp dochodzilanieraz do 140 na markowych olejach a co do piero na turbo, Przydąło by sie dobre wałki rozrzadu ale to jkest najbardziej mozliwe do wykonania, zaworuy trzeba by jakies sodowe dobrac , gankik nalepiej cos z podwujnych weberów czy cos takiego , tłoki kute, korby bardziej wytrzymałe, i panewki tez zeby ich nie topiło dobra pompka paliwa z regulatorem ciosnienia lepsze panewki i specjalny wydech i turbina o malutkiej bezwładnosci najlepiej tytanowa juz nie mówiac o miazdzacym Nm na skrzynie i ukłąd przeniesienia napedu .Generalnie wiele do zrobienia ale dałoby sie tylko czy sie opłaca bo powiem co sie dzieje na wyczynowych N/A a turbo ma wiksze przeciazenia wiec tak w N/A tłoki puchna , wzrasta drastycznie temp sil i oleju panewki maja mała wytrzymałosc, wał słaby , głoiwica lubi pekać , i blok przy duzych wibracjach peka a jak zabardzo doprezy to lubi szpili z bloku wyrwac korby jak nei pekna to yuleki tłokowe lubai pekac lub topic sie i wiele inny drobniejszych usterek

#27 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 22 listopada 2006 - 15:07

Please Login or Register to see this Hidden Content



Zobaczcie to jak juz tak napaleni jesteście na turbo....

#28 OFFLINE   lays22

lays22

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
    • :

Napisany 23 listopada 2006 - 16:16

Powiem tak ze pomyslcie nad swapem 1,2 z punto i wtedy dokladac turbosprezarke moim zdaniem lepiej by to wyszlo noi ta moc :twisted:



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.