Turbo :)
Started By
travis87
, 05 lis 2006 15:31
27 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 15:31
Mam takie pytanko, istnieje w ogóle możliwość założenia turbiny do maluszka ?? Bo tak się ostatnio zastanawiałem i chyba jeszcze nikt tego nie zrobił (albo zrobił ale ja tego nie widziałem), fajnie byłoby usłyszeć śfist turbo w maluchu (tylko ciekawe ile czasu silnik by to wytrzymał ). No więc jak da się ?? Moim zdanie to dało by się to jakoś zrobić ale pewien na 100% nie jestem
#3 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 15:39
A jakby tak podłubać w silniku żeby miał kolo 35koników i założyć kute tłoki, korbowody itp To teoretycznie by się dało?? Np w drze Gran Turismo 2 do Fiata 500R da sie włożyć turbinkę A przecież 500R ma tą samą konstrukcję silnika co maluch. Więc w teorii to jest możliwe??
#9 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2006 - 00:35
dać rade da bo właśńie miedzy innymi włosi to robią, co do turbiny ze znalezieniem nie ma problemu ponieważ smarty są na turbinach a smart ma pojemnosć 600ccm. a z koro ma taką pojemnosć to nie wiem czy by tłoków nie dało rady podpasować, inna sprawa to wzmocnienie/ wymiana wszystkiego żeby tam dmuchnąć odpowiednie ciśnienie, bo raczej nie widze sensu wsadzać turbine żeby dmuchała 0,4. jak już coś to przydało by się coś koło 1-1,5 atmosfery:D tylko wtedy nie wytrzymaja tego tłoki, korby, wał i pewnie wiele rzeczy, aha i przy wsadzaniu turbiny jeszcze trzeba zmienić gaźnik bo przy serynym to wszystko by chyba wydmuchało na zewnątrz, ludzie kombinowali z gaźnikiem od renówki 5 turbo ale dorawać taki to cud ( osobiście jeden widziałem). Pokombinować z turbino było by można bo w sumie z chłodzeniem też nie ma problemu bo wpinasz sie w obieg chłodnicy oleju, jeszcze trzeba było by tłumk przerobić jak na zdjeciach żeby spaliny wpadały do turbiny i wychodziły a miejsca za wiele nie ma a trzeba pamieta że turbina się szybko kręci i temperature jednak sporą łapie.
#15 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2006 - 19:25
jakiś miesiac temu wyliczałem ile moze kosztować przygotowanie takiej turbiny robiąc samemu to wyszło mi około 500-600 zł, w skład wchodzi turbina, gaźnik(po jakimś miesiącu szukania) rury od kolektorów i do tłumika, chłodzenie turbiny. a pozostaje problem z tłokami i wałem.
#18 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2006 - 21:01
wszyscy mowia o tym, jak trzeba silnik wzmocnic... a chyba nikt nie pomyslal, ze turbina daje duzo ciepla i trzeba ja jakos chlodzic... a przy standartowym chlodzeniu maluchowskim (powietrzem) nawet wzmacniane podzespoly wyplyna przez rure wydechowa... Najpierw chlodzenie wodne, potem turbo. Bo jak najpierw sie dolozy sprezarke, to mozna kupowac nowy silnik.
#20 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2006 - 22:57
sama turbina jest wychładzana olejem bo w końcu olej ja smaruje jak już pisałem wcześniej turbina kręci się bardzo szybko i wytwarza dużo ciepła i zazwyczaj wychładzany jest ten olej, chłodniczą oleju(jednak ktoś pomyślał o chłodzeniu i pisął już o tym, czytaj)chyba że mówisz o czym innym ale ja zrozumiałem że o chłodzenie turbiny a jeżeli chodzi o chłodzenie silnika cieczą to też da rade, zmiana głowicy załatwi wszystko. jeżeli chodzi Ci o chłodzenie wodą turbiny to jak byś to chciał wykonać? co wlał byś wody do turbiny? bo jak na mój gust to by się wtedy raz dwa zatarła bo zazwyczaj części mechaniczne są w kompieli olejowej która zmniejsza tarcie.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
turbo kowalskiego |
Mechanika | maluchCzarnkow |
|
|
|
turbo |
SWAP Center | kirek |
|
|
|
silnik 0,9 turbo twin air turbo od fiata 500 85 koni + jaka |
SWAP Center | bina |
|
|
|
650 Turbo? |
Mechanika | Bilo |
|
|
|
Polski Fiat Dragster turbo diesel |
Hydepark | fallo |
|
|