Skocz do zawartości


Zdjęcie

650 Turbo?


20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Bilo

Bilo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 612 postów
    • Time Online: 5m 41s

Napisany 15 lipca 2008 - 18:15

Ma ktos jakies dane na temat uturbienia silnika z malca. Swapy sa ale 650 turbo chyba nie ma. Smart ma maly silnik z turbina moze dalby sie ja wykorzystac? Poszukalem w sieci i nic nie znalazlem na temat uturbienia silnika z malca. Moc moglaby oscylowac w granicach 50-60 koni aby to sie nie rozpadlo i maluch pozostalby maluchem a nie przeszczepem 1.2 :lol:
Audi Klub Polska member

Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL

#2 OFFLINE   szym_cios

szym_cios

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 578 postów
    • :

Napisany 15 lipca 2008 - 19:11

Może to na coś sie przyda :wink:

Please Login or Register to see this Hidden Content



#3 OFFLINE   Aron

Aron

    Bóg kiczu.

  • Member
  • 1 356 postów
    • Time Online: 21g 39m 47s

Napisany 15 lipca 2008 - 19:30

Turbinka Kowalskiego :lol: taki offtopowy żart

#4 OFFLINE   Lama

Lama

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 055 postów
    • :

Napisany 15 lipca 2008 - 20:34

NO ja takie turbo zakładam a co ;D

Ale co do typowego turbo to maluchowy silnik by teo nei przetrzymał, a do tego dochodzi jeszcze chłodzenie, które nie da rady napewno i musiałaby wkroczyć chłodnica.

#5 OFFLINE   chemik143

chemik143

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 96 postów
    • Time Online: 47m 52s

Napisany 15 lipca 2008 - 21:04

Właśnie kila dni temu myśleliśmy nad turbo w maluchu... pewnie rozwaliłoby wał, popękały by cylindry albo co innego by poszło - może nawet głowica by się podtopiła. Ale chciałbym zobaczyć maluchowski silnik chodzący na turbo chociażby 1 minute:D

#6 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 15 lipca 2008 - 21:55

Bilo wszystko da się zrobić,tylko jest małe ale.
Jakość wykonania części do 650tki jest średnia.Zamiast myśleć o turbo najpierw trzeba pomyśleć o dorobieniu wysokiej jakości części zaczynając od bloku,a kończąc na wszystkich śrubkach.
Na częściach z tej stronki na pewno by wytrzymał uturbienie

Please Login or Register to see this Hidden Content



#7 OFFLINE   LOBUZ88

LOBUZ88

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów
    • :

Napisany 15 lipca 2008 - 22:50

Da się da...włosi dłubią takie silniki...tyle że tak jak kolega wyżej napisał..składane od podstaw na porządnych , solidnych, robionych właśnie pod takie wydumki gratach..koszty zamykają się w tysiącach...euro :lol:

takie pogladowe foto :

Please Login or Register to see this Hidden Content



W sumie gdybym dysponował gratami i kasą to z ciekawości dłubałbym taki silniczek na dostępnych w Polsce częściach..tak z ciekawości jak by to zniósł maluchowski motorek :mrgreen:
Skoda S-100 1973
Fiat 126p EL 1999
Polonez Caro 1.5GLI 1994
Daewoo Nubira Kombi 1.6 1998

#8 OFFLINE   andrzey

andrzey

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 139 postów
    • :

Napisany 17 lipca 2008 - 07:26

mam kolege , ktory montuje turbo do swojej 650 , gosc raczej zna sie na rzeczy do tego ma 5biegowa skrzynie nie chcialbym sklamac ale chyba collotti ze szpera , mniejsza o to mysle ze po konsultacji z nim moglbym dac Ci jego numer telefonu, napewno by pomogl.

#9 OFFLINE   M1ra5

M1ra5

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 6 postów
    • :

Napisany 18 lipca 2008 - 19:59

jak kiedyś zrobiłem taki wynalazek wsadziłem turbo od fiesty 1.8 td. fajny gwizd i nic więcej, dostawał za małą dawkę paliwa na gaźniku od malca 80h/km i ni h.. więcej

#10 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 18 lipca 2008 - 22:32

Bo turbinę dobiera się do silnika,a nie zakłada na pałę od byle goowna :roll: :mrgreen:

#11 OFFLINE   M1ra5

M1ra5

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 6 postów
    • :

Napisany 18 lipca 2008 - 22:50

prawda, ale jak to w sobotnie popołudnie było trzeba czymś zabić czas :lol: a tylko taką miałem pod reką

#12 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 18 lipca 2008 - 23:00

Spox :mrgreen:
Na alledrogo wystawiał się koleś który obliczał turbiny do silników od pojemności 600 do jakiś tam dużych (nie pamiętam do ilu) :)

#13 OFFLINE   Kaszan_Motosport

Kaszan_Motosport

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 76 postów
    • Time Online: 9m 30s

Napisany 04 marca 2009 - 12:41

Czyste szaleństwo.Pewnie już 100 kilometrach ci się rozpierdolił.Lepiej zobacz OPIS ORYGINALNEGO FIATA 126 ABARTH


Wybaczcie ale musiałem poświęcić troszke temu maluszkowi!

Dane techniczne:

# pojemność skokowa 903 ccm
# moc maksymalna 62 KM (hic!) przy 6500 obr/min (max. obroty 7300 !)
# gaźnik wyczynowy Weber 40 DCOE
# zawory Nimonic 40 i 36 mm
# tłumik Gianini
# zmodyfikowana 5-biegowa skrzynia przekładniowa
# wzmocniony układ hamulcowy
# felgi 6,5 X 13 cali, opony Pirelli 175/50/13
# prędkość maksymalna 170 km/h !!!
FIAT 126 KMP-PROJEKT ROZPOCZĘTY

#14 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 04 marca 2009 - 12:48

Turbo turbo...
A może tak inna sprężarka?

Nie wiem kompresor jakiś czy cuś?

Sprawa CHYBA o tyle łatwiejsza, że wiedząc jakie ciśnienie "ciągnie" silnik można dobrać nie za duży kompresor i pod niego wyregulować silnik...

#15 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 04 marca 2009 - 17:21

kompresor jakiś czy cuś?

tylko jest takie małe ale...
Kompresor jest napędzany silnikiem i co za tym idzie obciąża go, żeby zatem uzyskać taką samą moc jak z turbo silnik taki musi być mocniejszy o moc pobieraną przez kompresor.

Turbo to żden problem dla silnika, nawet w maluchu. Trzeba tylko dobrać odpowiednio niskie ciśnienie doładowania i zadbać o prawidłowy skład mieszanki.
126elx '97

#16 OFFLINE   pyrcio_90

pyrcio_90

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 626 postów
    • :

Napisany 04 marca 2009 - 19:03

to kto idzie na pierwszy ogień z turbiną? ;)
czujecie podobny dźwięk w malczanie? :D
mogą się śmiać,mogą drwić, ale ja wiem jedno - 126p i tak będzie żyć!

#17 OFFLINE   MAD_DOGG

MAD_DOGG

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 104 postów
    • Time Online: 4g 25m 41s

Napisany 05 marca 2009 - 09:42

Czyste szaleństwo.Pewnie już 100 kilometrach ci się [niszczyć]ł.Lepiej zobacz OPIS ORYGINALNEGO FIATA 126 ABARTH


Wybaczcie ale musiałem poświęcić troszke temu maluszkowi!

Dane techniczne:

# pojemność skokowa 903 ccm
# moc maksymalna 62 KM (hic!) przy 6500 obr/min (max. obroty 7300 !)
# gaźnik wyczynowy Weber 40 DCOE
# ......


Ciekawe, kopiujesz opis wiszący od lat w sieci wraz ze zdjęciami białego włoskiego fiata który posiada z tyłu znaczki od wersji Giannini i dodatkowo napis abarth na pasie przednim. To stek bzdur, o prototypie 126 abartha poza kilkoma zdjęciami nie wiadomo prawie nic, a napewno nie dysponował on taką charakterystyką. Silnik abartha w fiatach 500 w najmocniejszej seryjnej wersjii 695SS miał moc 38 KM.
Giannini za to produkowało seryjnie kilka wersjki 126-tki, ale najmocniejsza wersja "GPA 800" miała 36 KM.

Co do turbo to oczywiście się da, ale to sztuka dla sztuki i walizka pieniędzy napewno się przyda.

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


RACE TECH

#18 OFFLINE   tomakawo

tomakawo

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 05 marca 2009 - 10:47

Czyste szaleństwo.Pewnie już 100 kilometrach ci się [niszczyć]ł.Lepiej zobacz OPIS ORYGINALNEGO FIATA 126 ABARTH


Wybaczcie ale musiałem poświęcić troszke temu maluszkowi!

Dane techniczne:

# pojemność skokowa 903 ccm
# moc maksymalna 62 KM (hic!) przy 6500 obr/min (max. obroty 7300 !)
# gaźnik wyczynowy Weber 40 DCOE
# zawory Nimonic 40 i 36 mm
# tłumik Gianini
# zmodyfikowana 5-biegowa skrzynia przekładniowa
# wzmocniony układ hamulcowy
# felgi 6,5 X 13 cali, opony Pirelli 175/50/13
# prędkość maksymalna 170 km/h !!!


w głowicy 903 ledwo mieszczą się zawory 31 i 27mm a gdzie te 40 i 36mm ??

#19 OFFLINE   MAD_DOGG

MAD_DOGG

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 104 postów
    • Time Online: 4g 25m 41s

Napisany 05 marca 2009 - 11:32

Tu nie chodzi o czterocylindrówke a o seryjny silnik rozwiercony na 903ccm
RACE TECH

#20 OFFLINE   tomakawo

tomakawo

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 05 marca 2009 - 12:53

txh za info :)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.