Skocz do zawartości


Zdjęcie

turbo kowalskiego


9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maluchCzarnkow

maluchCzarnkow

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • Time Online: 1d 3g 5m 9s

Napisany 19 maja 2014 - 22:31

hej mam, do was pytanie odnośnie turbinki kowalskiego, opłaca się to kupować i montować do maluszka ?? 



#2 OFFLINE   SAMAEL66

SAMAEL66

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 289 postów
    • Time Online: 1g 26m 9s

Napisany 20 maja 2014 - 08:30

jeśli ją masz to możesz zastosować ją jako podstawkę. Coś tam ta podstawka da, ale nie licz na jakieś odczuwalne różnice. Jeśli planujesz ją dopiero kupić i wydać na nią choćby złotówkę, to nie rób tego :)  bo stracisz złotówkę :) 



#3 OFFLINE   maluchCzarnkow

maluchCzarnkow

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • Time Online: 1d 3g 5m 9s

Napisany 20 maja 2014 - 14:38

SAMAEL66, dzięki za rade, bo już chciałem kupować :D



#4 OFFLINE   maluchCzarnkow

maluchCzarnkow

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • Time Online: 1d 3g 5m 9s

Napisany 20 maja 2014 - 19:34

i jeszcze chciałbym dowiedzieć się co musiałbym zrobić, żeby zwiększyć osiągi silnika, ale żeby nie zwiększyło się zużycie paliwa 



#5 OFFLINE   adi_98

adi_98

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 2d 23g 59m 29s

Napisany 20 maja 2014 - 19:49

To zależy od tego jak będzie silnik wyregulowany i jak będziesz jeździł, chyba nie robisz silnika po to, żeby się toczyć. Najbardziej popularne przeróbki to

:arrow: wałek sportowy (Świątek, Halczyński, Kałuża)

:arrow: Odelżony i wyważony zamach

:arrow: Głowica, podstawowe modyfikacje tj. wyeliminowanie błędów odlewu kanałów i kolektorów, ścinanie prowadnic, aż po zawory Paradowskich. Oczywiście plan min. 2mm. Pamiętaj, że jak planujesz powyżej 3mm to zależy zrobić frezy na tłokach

:arrow: Pomodzony gaźnik (nie będę pisał, bo jest dużo materiałów na ten temat)

:arrow: Poprawiony dolot

:arrow: Luźniejszy wydech

:arrow: Dobrze jest też odchudzić korby, albo je wyrównoważyć

:arrow: To samo z tłokami

:arrow: Można włożyć wał z bisa, albo po odpowiednich przeróbkach z CC

No i można też się bawić w zwiększanie pojemności, ale to już są większe koszty i więcej pracy.

Na koniec trzeba to wszystko wyregulować, w sensie dysze, zapłon.



#6 OFFLINE   maluchCzarnkow

maluchCzarnkow

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • Time Online: 1d 3g 5m 9s

Napisany 20 maja 2014 - 20:01

a ten dolot, to wystarczy rozwiercić tą pokrywe dolotową ??



#7 OFFLINE   adi_98

adi_98

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 2d 23g 59m 29s

Napisany 20 maja 2014 - 20:08

Tak, i uciąć taką część co jest od spodu.



#8 OFFLINE   maluchCzarnkow

maluchCzarnkow

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • Time Online: 1d 3g 5m 9s

Napisany 20 maja 2014 - 20:10

i co to właściwie daje?



#9 OFFLINE   adi_98

adi_98

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 2d 23g 59m 29s

Napisany 20 maja 2014 - 20:13

To, że maluch będzie dostawał więcej zimnego powietrza i mniejsze opory przepływu powietrza.



#10 OFFLINE   maluchCzarnkow

maluchCzarnkow

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • Time Online: 1d 3g 5m 9s

Napisany 20 maja 2014 - 20:28

dzięki :)





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.