W nowym Fiacie 500 ma być turbodoładowany silnik dwucylindrowy:
Fiat 500 to come with two-cylinder turbo engine
Not since the Citroen 2CV has a car been sold to the mass market with a two-cylinder engine. That will change next year when Fiat begins selling its hotly anticipated revival of the 500 with a 0.9-liter turbocharged two-cylinder engine that Auto Express reports will produce between 90 and 110 bhp. The tiny two-pot is said to be 20% more economical than an average 1.2-liter city car, which translates to about 60 mpg on the combined cycle. Those power numbers are nothing to sneeze at either, considering the car will effectively be putting out over 100 hp per liter thanks to the turbo. Torque ratings are being pegged at around 88 ft-lbs., which, when combined with the 500's light-as-a-feather weight, should mean the retro city car can squirt along cobblestone streets and dodge pedestrians with the best of them. The 500 will also be available with larger gas engines and at least one diesel for those wary of powering home on only two cylinders. We'll be waiting for reviews of this engine, as the task of refining such a powerplant could not have been easy for Fiat engineers.
PS. Ten temat powinien być w dziale Mechanika albo Ogólne
Turbo :)
Started By
travis87
, 05 lis 2006 15:31
27 odpowiedzi na ten temat
#24 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2006 - 12:52
no powinien być w innym dziale ale nasi wspaniali modowie tak właśnie działają robią to co Im sie podoba...
Autko będzie całkiem ciekawe taki sejak z silnikiem 100hp ciekawe ile auto będzie kosztować, pewnie gdzieś koło 20-30tyś a jeżeli tak to można sobie wyobrazić ile sam silnik będzie kosztować, ale turbinke można było by podwędzić z tego:D
Autko będzie całkiem ciekawe taki sejak z silnikiem 100hp ciekawe ile auto będzie kosztować, pewnie gdzieś koło 20-30tyś a jeżeli tak to można sobie wyobrazić ile sam silnik będzie kosztować, ale turbinke można było by podwędzić z tego:D
#26 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2006 - 17:08
Co do turbo w 650 to OBR próbował takie cudo złozyc ale wały nie wytrzymywały poztym ktos uturbiał juz 650 ale mu tłoki puchły wiec przeszkód jest wiele bo w miare nagrzewania silnika zwieksza sie prawdopodobienstwo wystapienia stukowego wiec w gre wchodzi dobre chłodzenie cyl i gł , chłodzenie turbiny i silnika to napewno sie wydoli olej bo ma zaniki cis na wys obrotach ( zła konstrukcja popki oleju) wiem u siebie na 800 z alu miska chłodnica i 6,5 l oleju temp dochodzilanieraz do 140 na markowych olejach a co do piero na turbo, Przydąło by sie dobre wałki rozrzadu ale to jkest najbardziej mozliwe do wykonania, zaworuy trzeba by jakies sodowe dobrac , gankik nalepiej cos z podwujnych weberów czy cos takiego , tłoki kute, korby bardziej wytrzymałe, i panewki tez zeby ich nie topiło dobra pompka paliwa z regulatorem ciosnienia lepsze panewki i specjalny wydech i turbina o malutkiej bezwładnosci najlepiej tytanowa juz nie mówiac o miazdzacym Nm na skrzynie i ukłąd przeniesienia napedu .Generalnie wiele do zrobienia ale dałoby sie tylko czy sie opłaca bo powiem co sie dzieje na wyczynowych N/A a turbo ma wiksze przeciazenia wiec tak w N/A tłoki puchna , wzrasta drastycznie temp sil i oleju panewki maja mała wytrzymałosc, wał słaby , głoiwica lubi pekać , i blok przy duzych wibracjach peka a jak zabardzo doprezy to lubi szpili z bloku wyrwac korby jak nei pekna to yuleki tłokowe lubai pekac lub topic sie i wiele inny drobniejszych usterek
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
turbo kowalskiego |
Mechanika | maluchCzarnkow |
|
|
|
turbo |
SWAP Center | kirek |
|
|
|
silnik 0,9 turbo twin air turbo od fiata 500 85 koni + jaka |
SWAP Center | bina |
|
|
|
650 Turbo? |
Mechanika | Bilo |
|
|
|
Polski Fiat Dragster turbo diesel |
Hydepark | fallo |
|
|