Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ładowanie


96 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   sebol861

sebol861

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 81 postów
    • :

Napisany 10 grudnia 2011 - 21:56

Witam, pozwolę sobie podpiąć się do tematu. Mianowicie od kad wymienilem alternator jakies rok temu to wydawalo mi sie ze mam słabe ładowanie, i tak zawsze sie zamierzałem żeby pojechać do pewnego znajomewgo elektryka zeby mi to posprawdzał. Aż wreszcze nabyłem miernik i sam pomierzyłem, jak sie okazało na biegu jałowym miałem przy altku troche ponad 12V :cry: a na aukumulatorze też coś koło tego (bez włączonego żadnego odbiornika prądu). Jak włączyłem światła mijania to na aku spadło do 11V, no to juz wiedziałem czemu tak szybko mi rozładowuje aku na mieście. Pojechałem do tego gościa, to powiedział mi że wszystko wygląda w porządku tyle że musze mu zwiekszyć obroty biegu jałowego bo "maluchy tak mają". No to niestety żeby mi nie rozładowywało aku to byłem zmuszony mu zwiększyc obroty i jak narazie jestem zadowolony bo mam na akumulatorze 14,2V bez włączonego żadnego odbiornika. Tyle że odbije się to na spalaniu... :? ale no coż, jak narazie wiem że mi ładuje i musze być z tego zadowolony :)
Dodany obrazek

#62 OFFLINE   Quoter

Quoter

    Root

  • Member
  • 713 postów
    • Time Online: 1d 22g 50m 44s

Napisany 10 grudnia 2011 - 23:22

wiesz co... jak ktos mówi zwiększ obroty to ja ci powiem pij mleko będziesz większy, będziesz miał większe stopy i bardziej wciskał gaz.... głupot nie słuchaj ze "Maluch tak ma"
ja jakoś mam bez włączonego zadnego odbiornika na aku 14.5v... co cud ?
a jak włączę światła 13.6v... to jest ładowanie... teoretycznie poprawne dla 126p...
dziś byłem u mechanika który powiedział ze 126p zawsze, zawsze bedzie miała niedobór mocy elektrycznej... i on osobiście lat temu kilka, kilkanaście montował alternatory ze 125p i to było takie lądowanie ze elektryczne było ogrzewanie, swiatła i kilaka innych pierdółek a i tak 14.4v na aku...
podpis.png

 

 

#63 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 11 grudnia 2011 - 00:25

Radnaro poczytaj sobie instrukcje obsługi bo bardzo szybko możesz spalić miernik nieumiejętnie go podłączając.

dziś byłem u mechanika który powiedział ze 126p zawsze, zawsze będzie miała niedobór mocy elektrycznej.


to się tyczy prądnicy która nie ładuje na biegu jałowym :roll:

proponuję zapoznać się z charakterystyką ładowania alternatora i prądnicy

Dodany obrazek

alternator ładuje już na niskich obrotach, do tego należy wziąć pod uwagę przełożenie na kołach pasowych silnik-alternator, alternator ma mniejsze kółko dzięki czemu kręci się szybciej od silnika.

#64 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 11 grudnia 2011 - 05:11

skoro, wg wykresu, nie ładuje poniżej 1000 obr to o czym mowa....wolne obr ustawione na 1000 to jak dla mnie stanowczo za dużo
MAŁY, ALE WARIAT

#65 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 11 grudnia 2011 - 10:07

piotrekwielki, ale weź pod uwagę że alternator ma mniejsze koło pasowe i obraca się szybciej od silnika, nawet jak ustawisz sobie te 800obr/min to alternator kręci dobrze ponad 1000obr/min

#66 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 11 grudnia 2011 - 12:24

no ok, mój błąd.. Ale i tak w tym zakresie ewidentnie jest słabsze ładowanie, i to w każdym samochodzie...tylko każdy inaczej to odczuwa =) Jeden bardziej ,drugi mniej, a trzeci w ogóle. Maluch, nawet z altkiem, niema dużego zapasu mocy, co potwierdzają liczne problemy po podpięciu jakiegokolwiek gadżetu na prąd:)
MAŁY, ALE WARIAT

#67 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 11 grudnia 2011 - 13:25

dobra zlukałem te pobory i mam tak.
jak wszystko mam podłączone to jest centralka i radio to mi bierze 0,09/0,1A
jak odłącze radio i zostaje sama centralka to mi bierze 0,01/0,02 A
sprawdziłem jeszcze ile mi światła biorą...i biorą 12A ponad...niewiem ile dokładnie bo mam amperomierz do 10A wiec tyle sie pokazuje zanim zabiore miernik.

Teraz czekam na wyrok xD Dużo mało...chomik na kołowrotku weźmie więcej...Czekam na odpowiedzi :) No i tak wogóle to dzięki wszystkim za pomoc :P

#68 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 11 grudnia 2011 - 13:56

radio trochę dużo bierze :?

#69 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 11 grudnia 2011 - 16:41

Radio bierze zdecydowanie za dużo. Oczywiście mówimy o wyłączonym radiu? Przerobić, żeby główne zasilanie dostawało z plusa po stacyjce.

piotrekwielki, ale weź pod uwagę że alternator ma mniejsze koło pasowe i obraca się szybciej od silnika


Koło pasowe alternatora jest nieco mniejsze, ale nie na tyle, żeby różnica w obrotach była tak duża, jak przy 800obr/min silnika na alternatorze jest te 200-300obr więcej to jest max, więc nadal jest to prędkość ledwo starczająca, by alternator mógł się wzbudzić. A tak btw. to na tym wykresie są chyba wartości dla alternatora A108, bo A115 maksymalny prąd ładowania ma ponad 30A.

Widzieliście kiedyś alternatory w innych samochodach? A już w ogóle w dieslach, które to zazwyczaj kręcą się nieco wolniej niż benzyniaki? Jakie te alternatory mają koła pasowe? Alternator w takich samochodach kręci się dwa, jak nie trzy razy szybciej niż silnik. W maluchu to koło jest zdecydowanie za duże i alternator nigdy nie będzie ładować jak trzeba. Można by zmienić koło pasowe na mniejsze, i problem ładowania raz na zawsze przestał by istnieć, ale wtedy pojawi się problem z chłodzeniem, bo wentylator zacznie się kręcić zbyt szybko.
Dodany obrazek

#70 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 11 grudnia 2011 - 19:37

0,09A mam na radiu bez panelu. Ale dobra. czyli wiem ze radio must change. tylko teraz tak...maluch ma 1 stopniową stacyjke czyli radio by działało razem z kontrolkami oraz cewka by sie nagrzewała..to jest lipa wtedy jak se tak czasem słucham bo np na kogos czekam.

A teraz pytanie odnosnie świateł...ile powinny pobierac? jak ssa powyzej 12A (tak jak u mnie) to jest normalne czy powinny mniej?

#71 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 11 grudnia 2011 - 20:25

Ale dobra. czyli wiem ze radio must change.


Nie musisz zmieniać radia, tylko sposób jego podłączenia.

12A (tak jak u mnie) to jest normalne czy powinny mniej?


Jak sobie prosto policzyć pobór prądu? W aucie mamy prąd stały, więc Moc równa się prąd razy napięcie. Chciałbyś wiedzieć ile prądu powinny pobierać światła, więc trzeba podzielić moc przez napięcie i wyjdzie Ci pobór prądu.

Czyli
Żarówki przednie 2x55W + żarówki tylne 2x5W + pozycje przednie 2x5W + podświetlenie tablicy rejestracyjnej (też chyba 5W) PLUS oświetlenie deski rozdzielczej daje nam to przybliżoną moc 140W. 140W dzielimy więc przez przykładowe 13V, które to jest w instalacji i wychodzi nam, że światła powinny pobierać nieco ponad 10A, czy właściwie prawie 11A. Jako że Twój castoramowy miernik jest wyskalowany tylko do 10A, pomiarów powyżej tej wartości nie wykona, więc tym co ewentualnie pokazał wyświetlacz bym się nie sugerował i ze światłami w Twoim aucie jest prawdopodobnie wszystko w porządku. A nawet jeśli byłoby to 12A, to przecież występuje coś takiego ja błąd pomiaru, a i same żarówki nie są wykonane identycznie i w rzeczywistości jedna może być ciut większej mocy od drugiej, więc pobór rzędu 12A uznałbym za jak najbardziej prawidłowy.


0,09A mam na radiu bez panelu. Ale dobra. czyli wiem ze radio must change. tylko teraz tak...maluch ma 1 stopniową stacyjke czyli radio by działało razem z kontrolkami oraz cewka by sie nagrzewała..to jest lipa wtedy jak se tak czasem słucham bo np na kogos czekam.


Jak już pisalim, to jest dość duży pobór prądu przez radio bez panelu. Tak, stacyjka jest tylko jednostopniowa, ale uwierz mi, cewce zapłonowej nic złego się nie stanie, jeśli będziesz słuchać radia na włączonym zapłonie.
Dodany obrazek

#72 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 12 grudnia 2011 - 03:00

Mówiąc szczerze bez sensu jest mierzyć pobór prądu z włączonymi światłami, prościej i bezpieczniej jest obliczyć to ze wzoru...

#73 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 12 grudnia 2011 - 13:45

Jak już mierzyłem to se spróbowałem :P o tym change radia to mi własnie chodziło o zmiane podłaczenia. źle sie wyraziłem :P.. Skoro cewce sie nic niestanie to gitez. Zrobie to radio pod stacyjke i sie zobaczy. Jak bedzie mi trzymało jak dotychczas tylko bez zdejmowania klemy to bedzie git. Bo już co te 2/3 miesiące moge podładować aku. Irytowało mnie właśnie że zawsze musiałem wsiąść do auta..maska...klema...spowrotem do auta...potem znowu gasze, klapa itd itd.

Dzięki wszystkim za poświecenie mi czasu :P

#74 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 12 grudnia 2011 - 19:29

Jak już mierzyłem to se spróbowałem

To spróbowanie mogło uszkodzić miernik, jeżeli zakres masz tylko do 10A.

#75 OFFLINE   poloska

poloska

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 600 postów
    • Time Online: 3d 4g 40m 22s

Napisany 26 grudnia 2011 - 22:06

Please Login or Register to see this Hidden Content



Szybka prośba
Wytłumaczcie blondynce pod które kable podłączyć miernik 8i jak wymienić spaloną kontrolkę ładowania :wink:
Pilne

#76 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 grudnia 2011 - 22:14

Pod "B+" podłączasz plus miernika, a o kontrolkę pytając chyba sobie kpisz :roll:

#77 OFFLINE   poloska

poloska

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 600 postów
    • Time Online: 3d 4g 40m 22s

Napisany 26 grudnia 2011 - 22:16

Zhańbiłem się fakt :oops:
Pytania nie było

#78 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 postów
    • Time Online: 2g 32m 2s

Napisany 26 grudnia 2011 - 23:40

Po pierwsze napięcie na zaciskach akumulatora zależy od tego w jakim stopniu jest on naładowany, jeżeli jest rozładowny to ma małą rezystancję, a co za tym idzie wyższy prąd ładowania, dobrze naładowany niski prąd ładowania i tak np. przy 12v na zaciskach do rozpoczęcia ładowania potrzebne jest 1150 obr, przy 13,5 około 1350. Więc ładowanie na wolnych obrotach jest zależne. Sprawdź czy regulator masz dobry, lub go wymień, jak to nie pomoże to pozostają tylko kable. Co do jazdy bez ładowania to sam silnik (iskra nie pobiera dużo prądu) co wynika z charakterystyki cewki czy transformatora im wyższe napięcie to mniejszy prąd i na odwrót, wiadomo, że aby nastąpił przeskok iskry musi być wysokie napięcie i niski prąd, a więc mogłeś daleko zajechać- już wyjaśniłem :D
Kaszlak maniak co do cewki to nie byłbym taki pewny, bo jak długo jest na zapłonie to cewka się grzeje aż w końcu szlak trafi uzwojenie.

#79 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 grudnia 2011 - 00:51

Kaszlak maniak co do cewki to nie byłbym taki pewny, bo jak długo jest na zapłonie to cewka się grzeje aż w końcu szlak trafi uzwojenie.


A ja akurat w tym przypadku jestem pewien. 8) Bo on ma eleganta. ;) Gdy silnik nie pracuje, moduł nie wysyła impulsów na cewkę - przez cewkę nie przepływa żaden prąd - cewka się nie grzeje.

ALE po części masz rację, a ja to powinienem dopisać wcześniej, gdyż iż ponieważ jeśli ktoś ma FL'a, czy no generalnie silnik z aparatem zapłonowym, to sytuacja się diametralnie zmienia. Ponieważ gdy silnik z aparatem zapłonowym nie pracuje, to styki przerywacza są zwarte i przez cewkę płynie ciągły prąd, a nie tak jak podczas jazdy, jedynie impulsy. W takim przypadku cewka faktycznie grzeje się bardziej, niż podczas jazdy i auta na włączonym zapłonie zostawiać się nie powinno.

Ale jak już pisałem, Randaro ma eleganta, więc nie ma się czego obawiać.
Dodany obrazek

#80 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 postów
    • Time Online: 2g 32m 2s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:12

Hehe fakt, pisałem o aparacie :D



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.