Ładowanie
#61 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2011 - 21:56
#62 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2011 - 23:22
ja jakoś mam bez włączonego zadnego odbiornika na aku 14.5v... co cud ?
a jak włączę światła 13.6v... to jest ładowanie... teoretycznie poprawne dla 126p...
dziś byłem u mechanika który powiedział ze 126p zawsze, zawsze bedzie miała niedobór mocy elektrycznej... i on osobiście lat temu kilka, kilkanaście montował alternatory ze 125p i to było takie lądowanie ze elektryczne było ogrzewanie, swiatła i kilaka innych pierdółek a i tak 14.4v na aku...
#63 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2011 - 00:25
dziś byłem u mechanika który powiedział ze 126p zawsze, zawsze będzie miała niedobór mocy elektrycznej.
to się tyczy prądnicy która nie ładuje na biegu jałowym
proponuję zapoznać się z charakterystyką ładowania alternatora i prądnicy
alternator ładuje już na niskich obrotach, do tego należy wziąć pod uwagę przełożenie na kołach pasowych silnik-alternator, alternator ma mniejsze kółko dzięki czemu kręci się szybciej od silnika.
#66 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2011 - 12:24
#67 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2011 - 13:25
jak wszystko mam podłączone to jest centralka i radio to mi bierze 0,09/0,1A
jak odłącze radio i zostaje sama centralka to mi bierze 0,01/0,02 A
sprawdziłem jeszcze ile mi światła biorą...i biorą 12A ponad...niewiem ile dokładnie bo mam amperomierz do 10A wiec tyle sie pokazuje zanim zabiore miernik.
Teraz czekam na wyrok Dużo mało...chomik na kołowrotku weźmie więcej...Czekam na odpowiedzi No i tak wogóle to dzięki wszystkim za pomoc
#69 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2011 - 16:41
piotrekwielki, ale weź pod uwagę że alternator ma mniejsze koło pasowe i obraca się szybciej od silnika
Koło pasowe alternatora jest nieco mniejsze, ale nie na tyle, żeby różnica w obrotach była tak duża, jak przy 800obr/min silnika na alternatorze jest te 200-300obr więcej to jest max, więc nadal jest to prędkość ledwo starczająca, by alternator mógł się wzbudzić. A tak btw. to na tym wykresie są chyba wartości dla alternatora A108, bo A115 maksymalny prąd ładowania ma ponad 30A.
Widzieliście kiedyś alternatory w innych samochodach? A już w ogóle w dieslach, które to zazwyczaj kręcą się nieco wolniej niż benzyniaki? Jakie te alternatory mają koła pasowe? Alternator w takich samochodach kręci się dwa, jak nie trzy razy szybciej niż silnik. W maluchu to koło jest zdecydowanie za duże i alternator nigdy nie będzie ładować jak trzeba. Można by zmienić koło pasowe na mniejsze, i problem ładowania raz na zawsze przestał by istnieć, ale wtedy pojawi się problem z chłodzeniem, bo wentylator zacznie się kręcić zbyt szybko.
#70 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2011 - 19:37
A teraz pytanie odnosnie świateł...ile powinny pobierac? jak ssa powyzej 12A (tak jak u mnie) to jest normalne czy powinny mniej?
#71 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2011 - 20:25
Ale dobra. czyli wiem ze radio must change.
Nie musisz zmieniać radia, tylko sposób jego podłączenia.
12A (tak jak u mnie) to jest normalne czy powinny mniej?
Jak sobie prosto policzyć pobór prądu? W aucie mamy prąd stały, więc Moc równa się prąd razy napięcie. Chciałbyś wiedzieć ile prądu powinny pobierać światła, więc trzeba podzielić moc przez napięcie i wyjdzie Ci pobór prądu.
Czyli
Żarówki przednie 2x55W + żarówki tylne 2x5W + pozycje przednie 2x5W + podświetlenie tablicy rejestracyjnej (też chyba 5W) PLUS oświetlenie deski rozdzielczej daje nam to przybliżoną moc 140W. 140W dzielimy więc przez przykładowe 13V, które to jest w instalacji i wychodzi nam, że światła powinny pobierać nieco ponad 10A, czy właściwie prawie 11A. Jako że Twój castoramowy miernik jest wyskalowany tylko do 10A, pomiarów powyżej tej wartości nie wykona, więc tym co ewentualnie pokazał wyświetlacz bym się nie sugerował i ze światłami w Twoim aucie jest prawdopodobnie wszystko w porządku. A nawet jeśli byłoby to 12A, to przecież występuje coś takiego ja błąd pomiaru, a i same żarówki nie są wykonane identycznie i w rzeczywistości jedna może być ciut większej mocy od drugiej, więc pobór rzędu 12A uznałbym za jak najbardziej prawidłowy.
0,09A mam na radiu bez panelu. Ale dobra. czyli wiem ze radio must change. tylko teraz tak...maluch ma 1 stopniową stacyjke czyli radio by działało razem z kontrolkami oraz cewka by sie nagrzewała..to jest lipa wtedy jak se tak czasem słucham bo np na kogos czekam.
Jak już pisalim, to jest dość duży pobór prądu przez radio bez panelu. Tak, stacyjka jest tylko jednostopniowa, ale uwierz mi, cewce zapłonowej nic złego się nie stanie, jeśli będziesz słuchać radia na włączonym zapłonie.
#72 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2011 - 03:00
#73 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2011 - 13:45
Dzięki wszystkim za poświecenie mi czasu
#74 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2011 - 19:29
To spróbowanie mogło uszkodzić miernik, jeżeli zakres masz tylko do 10A.Jak już mierzyłem to se spróbowałem
#76 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 22:14
#78 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 23:40
Kaszlak maniak co do cewki to nie byłbym taki pewny, bo jak długo jest na zapłonie to cewka się grzeje aż w końcu szlak trafi uzwojenie.
#79 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 00:51
Kaszlak maniak co do cewki to nie byłbym taki pewny, bo jak długo jest na zapłonie to cewka się grzeje aż w końcu szlak trafi uzwojenie.
A ja akurat w tym przypadku jestem pewien. Bo on ma eleganta. Gdy silnik nie pracuje, moduł nie wysyła impulsów na cewkę - przez cewkę nie przepływa żaden prąd - cewka się nie grzeje.
ALE po części masz rację, a ja to powinienem dopisać wcześniej, gdyż iż ponieważ jeśli ktoś ma FL'a, czy no generalnie silnik z aparatem zapłonowym, to sytuacja się diametralnie zmienia. Ponieważ gdy silnik z aparatem zapłonowym nie pracuje, to styki przerywacza są zwarte i przez cewkę płynie ciągły prąd, a nie tak jak podczas jazdy, jedynie impulsy. W takim przypadku cewka faktycznie grzeje się bardziej, niż podczas jazdy i auta na włączonym zapłonie zostawiać się nie powinno.
Ale jak już pisałem, Randaro ma eleganta, więc nie ma się czego obawiać.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
delikatny problem z ładowaniem |
Mechanika | antułan |
|
|
|
problem z ładowaniem |
Car Audio i elektronika | Gruszniker |
|
|
|
problemy z ładowaniem |
Mechanika | darkyeti |
|
|
|
ładowanie |
Car Audio i elektronika | KrzysztofElbląg |
|
|
|
ładowanie |
Mechanika | chrabel |
|
|