Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ładowanie


96 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   poloska

poloska

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 600 postów
    • Time Online: 3d 4g 40m 22s

Napisany 14 listopada 2011 - 23:03

Wykorzystam jeszcze ten temat:
Brak migaczy na odpalonym silniku czym może być spowodowany :?:

#22 OFFLINE   Quoter

Quoter

    Root

  • Member
  • 713 postów
    • Time Online: 1d 22g 50m 44s

Napisany 14 listopada 2011 - 23:25

dobra rada... poczyść wszystkie masy ale tak naprawde solidnie papier scierny, druciana szczotka i czyść wszystko co sie da i ma związek z masą... a pozniej pytaj i szukaj dalej bo z moich doświadczeń najczęstrze problemy z kierunkami sa spowodowane brakiem masy
podpis.png

 

 

#23 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 15 listopada 2011 - 21:39

Generalnie jak podczas pracy silnika ściągnie się klemę z akumulatora, to zostaje w tym momencie uszkodzony regulator napięcia, więc trochę szkoda, że męczyłeś się z wymianą całego alternatora.

Kontrolka od ładowania musi być sprawna, bo jak już wspomnieli wyżej jest ona wpięta w obwód wzbudzenia alternatora i bez niej ładowania nie będzie.

No i wykonaj pomiar napięć przy wyższych obrotach silnika, bo maluch na wolnych obrotach nie ładuje.
Dodany obrazek

#24 OFFLINE   poloska

poloska

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 600 postów
    • Time Online: 3d 4g 40m 22s

Napisany 15 listopada 2011 - 21:57

ech każdy twierdzi co innego :roll:
Słyszałem tyle wersji tego co może się stać po odpięciu klemy że pogubiłem się już kompletnie :x

#25 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1 820 postów
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 15 listopada 2011 - 21:59

Ja potwierdzam to co kaszlący pisał. Też tak słyszałem. W czwartek zapytam majstra w robocie, on będzie na 100% wiedział ;)

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg


#26 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 15 listopada 2011 - 22:21

ech każdy twierdzi co innego Rolling Eyes
Słyszałem tyle wersji tego co może się stać po odpięciu klemy że pogubiłem się już kompletnie Mad



Pewnie najwięcej słyszałeś wersji "staaaaaaaaaaaaary, co tam Ci się stanie przez tą chwilę, pierdol to, odpinaj"... I tak właśnie umarł niejeden regulator napięcia.


Akumulator w samochodowej instalacji elektrycznej jest nie tylko źródłem energii, ale i jej odbiornikiem (od alternatora). Oprócz tego pełni też rolę swego rodzaju filtra - tłumi wszelkie skoki napięcia spowodowane włączaniem/wyłączaniem kolejnych urządzeń, iskrzeniem szczotek w silniku wycieraczek itp. Odłączając akumulator nawet na chwilę szlag trafia tranzystor sterujący wysokością napięcia, a napięcie ładowania rośnie praktycznie w nieskończoność. Gdy akumulator powróci w obwód instalacji, dzięki uszkodzonemu regulatorowi napięcie w instalacji wzrośnie do 17V, co grozi o wiele za wczesnym przepaleniem się wszystkich żarówek i ugotowaniem akumulatora, lub gdy zostanie uszkodzone coś jeszcze (np. kontrolka ładowania) to ładowanie znika całkowicie. Ot cała filozofia.
Dodany obrazek

#27 OFFLINE   poloska

poloska

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 600 postów
    • Time Online: 3d 4g 40m 22s

Napisany 15 listopada 2011 - 22:24

najwięcej słyszałem o tym że szlag trafia mostek prostowniczy,kable,regulator albo była też wersja że nie dzieję się nic a ja mam zwidy ot cztery wersję które słyszałem :wink:
pozatym nikt nie potrafi wyjaśnić tego dlaczego po 16km akumulator się nie rozładował :roll:

#28 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 15 listopada 2011 - 23:32

Bo 16km to trochę mało, żeby rozładować akumulator. ;)
Dodany obrazek

#29 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 16 listopada 2011 - 01:13

No i wykonaj pomiar napięć przy wyższych obrotach silnika, bo maluch na wolnych obrotach nie ładuje.

Nie każdy ;) Ale ogólnie dobrze godosz :D

#30 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 16 listopada 2011 - 07:50

kaszlak_maniak gówno prawda, jak jest wszystko ok to ładuje od niskich obrotów

na niskich obrotach tylko prądnica ma problem z ładowaniem

#31 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 16 listopada 2011 - 20:11

Jak się ma ustawione obroty jałowe na 1200obr/min to pewnie że idealnie ładuje. :mrgreen: Gdy silnik kręci się te 800obr/min, to prędkość ta ledwo wystarcza, żeby alternator mógł w ogóle się wzbudzić, a co dopiero ładować.

A co do prądnicy, to ona ma w ogóle problem z ładowaniem. :mrgreen:
Dodany obrazek

#32 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 16 listopada 2011 - 20:44

kaszlak_maniak gówno prawda, jak jest wszystko ok to ładuje od niskich obrotów

na niskich obrotach tylko prądnica ma problem z ładowaniem


od niskich...tak jak kolega wspomniał, zależy jakie kto ma niskie,,,,jeżeli grubo ponizej 800 700 to wątpie...nawet w jakiejs instrukcji od malca była o tym wzmianka z tego co pamiętam.
MAŁY, ALE WARIAT

#33 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 16 listopada 2011 - 20:58

alternator potrzebuje tylko wyższych obrotów do wzbudzenia potem może niżej zejść

robiłem regeneracje alternatora u kolegi Krystiana [ten co wozi poduszkę w kształcie piersi]
obroty na jałowym ma ustawione na około 700-800 i nie ma najmniejszych problemów z ładowaniem
napięcie 14,4V na niskich obrotach :devil: przy włączonych światłach spadało do około 14V

#34 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1 820 postów
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 16 listopada 2011 - 21:02

arek ja na wolnych obrotach (takich że silnik ledwo co się turla :P) Miałem 14,19 , a przy włączonych światłach coś ok 13,93V 8)

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg


#35 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 17 listopada 2011 - 16:31

Wszystko zależy również od akumulatora...jeżeli ma słaby voltaż w stanie spoczynku, to alternator ma więcej 'pracy' do wykonania gdyż tak jak wspomniał kaszlak_maniak jest to swego rodzaju odbiornik i zapewne na wolnych wyniki będą niższe . w tym momencie mam akumulator który trzyma na postoju 12,5 - 12,8V :D ale poprzedni miałem taki że więcej niż 12 na postoju nigdy nie miał...po odłączeniu od prostownika 14,4V, po odczekaniu kilku godz bez podłączania czegokolwiek od razu spadało do 12,1V.
To też będzie miało duży wpływ na wynik pomiarów V od niskich obrotów,
w motorku zakupiłem akumulator z prądem znamionowym 6v sucho-ładowany....po zalaniu elektrolitem wykazał ponad 8V :D czyli nawet na wyłączonym silniku śmiem twierdzić że mam dobre ładowanie :P
MAŁY, ALE WARIAT

#36 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 01 grudnia 2011 - 15:04

ja niby mam nowe aku (niecale 2 lata) , ładowanie mam na wys obrotach 14 z groszem..na swiatlach 13.5 moze wiecej ...na jalowym to pewnie bede mial z 13 moze....wiec niewiem wkoncu czy to git czy nie xD wiem tylko ze jak niezdejme klemy na noc to tydzien i aku zdycha ..czasami nawet tak ze kontrolek juz niezapali....niemam pojecia juz co mi zre...dalem se z tym spokoj i odlanczam ta kleme bo z ta elektryka to jest masakra.
Rozmawiałem troche z Arkiem i jakby isc ta drogą to moje ładowanie jest niedoskonałe, albo i tez cos mi wpierdziela ...najpredzej alarm i centralka..chociaz uzywam centralki....opcji jest troche ; /

#37 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 01 grudnia 2011 - 16:23

Po pierwsze znowu odkop, po drugie na 100% to centralka i alarm, na podtrzymanie też jest potrzebna energia.

#38 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 01 grudnia 2011 - 17:08

morrek racja, ale bez przesady, sprawna instalacja alarmu i zamków nie ma prawa zjeść akku w ciągu tygodnia
MAŁY, ALE WARIAT

#39 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 01 grudnia 2011 - 17:35

Hmn nie byłbym taki pewny... jeżeli jeszcze akku czasem jest niedoładowane to tak może być....
BTW radio masz?

#40 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 01 grudnia 2011 - 17:40

Po pierwsze znowu odkop, po drugie na 100% to centralka i alarm, na podtrzymanie też jest potrzebna energia.


Chyba trochę przesadzacie. Ostatnia wypowiedź była zaledwie dwa tygodnie temu. A może miał założyć nowy, kolejny już temat o ładowaniu po to, żeby podzielić się swoim problemem?

Randaro, a oprócz alarmu masz jeszcze jakieś urządzenia w aucie typu radio? Dwa, mierzyłeś napięcia ładowania na akumulatorze pewnie, a jak wyglądają napięcia na alternatorze?
Dodany obrazek



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.