Skocz do zawartości


Zdjęcie

Odcięcie zapłonu


60 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pelek126p

pelek126p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 144 postów
    • :

Napisany 06 marca 2010 - 07:40

Witam.

Szukałem na forum takiego tematu i nie mogę go znaleźć ale jak dobrze pamiętam to było i jeśli ktoś w znajdzie to proszę o link.

A mianowicie chodzi mi o to jak zrobić tzw "odcinke" w maluchu, konkretnie jest to silnik Fl 650ccm ,

Aparat zapłonowy mam taki jak na tym foto:

Please Login or Register to see this Hidden Content



A cewkę taką jak na tym foto:

Please Login or Register to see this Hidden Content




Filmik poglądowy o co mi chodzi



Z góry dziękuje i pozdrawiam

#2 OFFLINE   Szymeon

Szymeon

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • :

Napisany 06 marca 2010 - 09:27

to chyba muszisz mieć zapłon z eleganta

#3 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 06 marca 2010 - 09:33

A op co ci odciecie? (dla szpanu). Kazdy sie tego pozbywa a ty chcesz miec?. A poza tym seria silnik nawet sie do takich obrotow nie dokreca.

#4 OFFLINE   pelek126p

pelek126p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 144 postów
    • :

Napisany 06 marca 2010 - 15:39

Czy to takie trudne pytanie żeby na nie odpowiedzieć??


A op co ci odciecie? (dla szpanu).



Widocznie jak piszę na forum to potrzebuję, więc chciałbym otrzymać informacje jak to zrobić a nie w odpowiedzi pytanie na pytanie.



A poza tym seria silnik nawet sie do takich obrotow nie dokreca.


Skąd akurat możesz wiedzieć czy mam silnik seryjny ??

#5 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 06 marca 2010 - 16:25

No to ci powiem ze bez ''nano'' tego nie zrobisz. A tym bardziej jak masz dlubniety silnik to trza by sie pozbyc odcinki zeby wkozystac wysokie obroty.

#6 OFFLINE   kropek

kropek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 677 postów
    • Time Online: 1g 27m 52s

Napisany 06 marca 2010 - 18:02

tak sobie śledzę ten temat i zadam takie banadle pytanie dla kolegi oraz ogólne... po co ci odcinka?? a także co tak odcinka daje ?

#7 OFFLINE   pelek126p

pelek126p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 144 postów
    • :

Napisany 06 marca 2010 - 18:32

Ja chcę to mieć dla bajeru, a odcinka nic nie daje (mocy itp.) ale wg. mnie jest to fajny efekt głosowy ;)

#8 OFFLINE   sercio_20

sercio_20

    Krzychu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 796 postów
    • Time Online: 3d 21g 29m 24s

Napisany 06 marca 2010 - 18:42

nie no jakis tam cel w tym jest welug mnie.
Jesli masz silnik dlubniety i zalezy ci na dynamice tylko w zakresie wolnych lub srednich obrotow to odcinka chroni przed kreceniem silnika i w jakis sposob troche go oszczedza.

#9 OFFLINE   kropek

kropek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 677 postów
    • Time Online: 1g 27m 52s

Napisany 06 marca 2010 - 18:51

"...oszczędza." to nie dla mnie :mrgreen: ja mogę na całe auto chuchać dmuchać ale maluszek zawsze będzie mi musiał szafe zamknąć nawet jak by nie miał być serją w silniku :mrgreen:

#10 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 06 marca 2010 - 19:05

Odciecie ma chronic silnik przed zbyt wysokimi obrotami silnika, ktore to moga doprowadzic do urwania walu badz korby lub innych elementow. Jak dla mnie w maluchu to istny bezsens poniewaz seryjny silnik do takich obrotow sie nie dokreca (na biegu). A w przerabianych silnikach odciecie przeszkadza w wykozystaniu pelnego zakresu obrotow oraz czasem jest potrzeba przeciagnac obroty silnika a nie skakac jak kankur :wink: (mnie to wkur... jak jechalem malcem z odcieciem).

#11 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 07 marca 2010 - 00:40

Skąd akurat możesz wiedzieć czy mam silnik seryjny ??


Nie może tego wiedzieć bo o tym nie napisałeś.
A zakładając temat dobrze by było abyś napisał w jak pomodzonym silniku tego oczekujesz i do czego ci to potrzebne.

Ja mam odcięcie na nanoplexie.
Mam kilka różnych nano i kilka różnych poziomów odcinki.
Jak i nano bez odcinki.
Robienie odcinki dla lansu to trochę wiochą zalatuje.
Albo robisz odcinkę na poziomie obrotów , które cię już nie interesują, albo nie robisz odcinki i wiesz przy jakich obrotach zmieniać biegi i wyżej go nie kręcić.

#12 OFFLINE   sercio_20

sercio_20

    Krzychu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 796 postów
    • Time Online: 3d 21g 29m 24s

Napisany 07 marca 2010 - 09:56

kropek ja tylko wnioskuje powod pelek126p
U mnie tez by sie to chyba nie sprawdzilo :D
Jednak zawsze korci zeby podusic :)

A jeszcze zadam pytanie dla znawcow tematu :)
Jak usunac odcinke z silniku Punto I :?: :?:

#13 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 07 marca 2010 - 20:28

Pelek BŁAGAM, kup sobie eleganta do takich zabaw, a tutaj nie baw się w takie bzdety. Naprawdę szkoda tego egzemplarza. :(
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   krzysi1991ek

krzysi1991ek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • :

Napisany 02 kwietnia 2010 - 19:47

Mandolina możesz opisać coś więcej o tym nano ?

#15 OFFLINE   wojtekk_17

wojtekk_17

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 83 postów
    • :

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:02

W temacie nano i odcinki to jest tak:
- Niebieski nano MED213 odcinka jest dopiero przy 7200br/min. W seryjnym silniku jest to nieosiągalne
- Szary nano MED211A odcina przy 6000obr/min. W serii jest to możliwe.
- Czarny nano MED210A montowany w CC ma taką samą charakterystyke jak szary.
- Czerwony nano APE nie ma odciecia ale za to jest najlepszy. Ma agresywniejszą charakterystyke wyprzedzenia zapłonu co dodaje dodatkowe parę Nm więcej.

#16 OFFLINE   krzysi1991ek

krzysi1991ek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • :

Napisany 03 kwietnia 2010 - 08:25

Jestem kompletnie zielony z tego. Nano się podpina zamiast cewki ? Jak jest z dostępnością i cenami ?

EDIT:

Aa już sobie sprawdziłem, mam nawet w domu coś podobnego z CC.
Ale żeby go zamontować muszę zmienić w FL cały zapłon z EL'a ? Nie da się zrobić jakoś inaczej ?

#17 OFFLINE   wojtekk_17

wojtekk_17

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 83 postów
    • :

Napisany 03 kwietnia 2010 - 09:38

Nie musisz założyć czujnik położenia wału moduł i oczywiscie cewke bo normalna nie podejdzie. Dobrze jeszcze dac czujnik podciśnienia bo wtedy moduł działa na 2 mapach wyprzedzenia zapłonu.

#18 OFFLINE   sercio_20

sercio_20

    Krzychu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 796 postów
    • Time Online: 3d 21g 29m 24s

Napisany 03 kwietnia 2010 - 10:59

jezeli chodzi o ten czujniki podcisnienia to mowicie elektrodyszy tak??

#19 OFFLINE   wojtekk_17

wojtekk_17

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 83 postów
    • :

Napisany 03 kwietnia 2010 - 11:11

Nie. Jest taki specjalny czujnik od którego idzie wężyk z takim tłumikiem. Wężyk zamocowany jest do króćca izolatora gąźnika(podstawki).

#20 OFFLINE   krzysi1991ek

krzysi1991ek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • :

Napisany 03 kwietnia 2010 - 11:24

Ale żeby założyć czujnik położenia wału chyba muszę zmienić pokrywę rozrządu i pewnie to kolo pasowe ?



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.