Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z odcięciem zapłonu 1.1 spi


14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kaman1987

Kaman1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 19 kwietnia 2013 - 21:21

Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowy na fiatomaniaku... Mam problem z moją hybrydą. Po składałem maluszka z silnikiem punto I 1.1 spi, wszystko niby gra ALE, nie ma odcinki takiej jak ma być, przepustnica się uchyla do końca a przy gdzieś połowicznym uchyleniu jej następuje zjawisko tak zwanego odcięcia zapłonu czyli na mój chłopski rozum powinno się takie coś dziać jak mam wciśnięty gaz do oporu. Taka sytuacja jest na zimnym i rozgrzanym silniku. Nie mam nagrzewnicy i przy mono wtrysku jest wszystko po zaślepiane oprócz map sensora który jest podpięty. Sonde mam zaspawana czyli jej brak, pali na dotyk na zimnym i ciepłym. Pompka paliwa nowa zewnętrzna polonez.

#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 19 kwietnia 2013 - 22:40

podłącz to pod komputer bo teraz to jest wróżenie z fusów

kabel vag-kkl i program IAW scan 2

#3 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 20 kwietnia 2013 - 09:15

A świece i przewody to dobre masz? Może cewka ma przebicie? Mimo że nie ma sondy to powinien i tak chodzić

#4 OFFLINE   Kaman1987

Kaman1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 20 kwietnia 2013 - 13:56

Podpinałem dziś pod kompa a tu zonk, nie ma napięcia na złączu diagnostycznym także odpuściłem. Kable i świece wymienię po niedzieli. Jest jakiś prosty sposób jak sprawdzić cewke... obrotka jeszcze nie podpiąłem ale na oko ma mniej więcej 3.5 tys obr i już odcięcie przy połowicznym otwarciu przepustnicy, dalsze otwarcie przepustnicy nic nie daje i bez zmian.

#5 OFFLINE   motomaniakpl

motomaniakpl

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 96 postów
    • Time Online: 1d 16g 46m 8s

Napisany 20 kwietnia 2013 - 15:03

Silnik jest nie obciążony i tak się będzie działo. U mnie jest tak samo silnik nie obciążony przepustnica do połowy i odcinka przy tam chyba 6,5 tyś obrotów.
Obciążysz silnik podczas jazdy i już będziesz musiał otworzyć przepustnicę do końca.

#6 OFFLINE   Kaman1987

Kaman1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 20 kwietnia 2013 - 19:01

Silnik pod obciążeniem czy nie to nie osiąga wiecej niż ok 3.5tys obr i to zawsze przy otwartej ok połowy przepustnicy. I przy tej wartości ok 3.5 tys obr ma przerywanie zapłonu czyli tzw odcinkę. Dalsze wciskanie pedału nic nie daje. Po odpięciu wtyczki z map sensora nie ma różnicy w pracy silnika.

#7 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 20 kwietnia 2013 - 21:43

do tego musisz miec przepinke na 3 pin z podłączanym osobno +12V inaczej ci nie zatrybi

#8 OFFLINE   Kaman1987

Kaman1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 20 kwietnia 2013 - 21:55

tzn chodzi ci Arku o podpięcie tego pinu w związku z map sensorem czy podpięciem złącza diagnostycznego...

#9 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:38

musisz mieć taka przejściówkę do vag kkl inaczej sie nie połączysz
ewentualnie łączysz kabelkami tak jak w opisie na zdjęciu
Dodany obrazek

#10 OFFLINE   Kaman1987

Kaman1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 24 kwietnia 2013 - 20:38

nie podpiąłem jeszcze ponownie pod kompa gdyż czasu brak, ale dzię coś padło u teścia w vectrze b 1.8, taka sama sytuacja, wchodzi do 4 tys obr i ma odcinke, słaby, podobno jakieś podciśnienie się wypięło...

#11 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 24 kwietnia 2013 - 22:52

off topic ale chuj z tym :P

w oplu takie objawy wskazują na czujnik położenia wałka rozrządu

#12 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 25 kwietnia 2013 - 06:35

A te czujniki walka często siadają i są fajnie drogie :E

#13 OFFLINE   Kaman1987

Kaman1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 26 kwietnia 2013 - 19:19

Panowie nie off topic, tylko chciałem powiedzieć że takie objawy jak u mnie były w oplu, ale dzieki za info. Jak na złość nie mam narazie dostepu i czasu do kompa, a tu malanek nadal nie chce osiągnąć full obrotów;/

#14 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 26 kwietnia 2013 - 21:49

sprawdź jeszcze czy ci się rozrząd nie przestawił

#15 OFFLINE   Kaman1987

Kaman1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 29 kwietnia 2013 - 20:49

Sprawdzałem dziś rozrząd i jest ok, musze się przejechać na szrot i poszukać może całego monowtrysku bo może on coś daje w d..e.... :shock:


A więc tak, ścięty był klin na małym kole zębatym na wale. Ustawione i zrobione ale nie ma różnicy. Następnie posprawdzane wszystkie czujniki ciśnienie paliwa czujnik położenia wału wymieniony. Dopiero po wymianie kompa na używkę z nowszego 1.1 ale też spi wszystko zaczęło działać tak jak należy. Idzie do końca na każdym biegu aż miło, tylko jeszcze sonde wrzucę. Temat zamykam i dziękuję za porady i zaangażowanie. Pozdrawiam



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.