Zmiana biegów...
#21 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 15:57
Tarcza sprzęgłowa w malcu nie posiada tłumika drgań skrętnych, w nowych autach nawet jak strzelisz ze sprzęgła to część energii szarpnięcia pochłaniają sprężyny w tarczy sprzęgłowej.
Tu jest pies pogrzebany, jeżeli chcesz tarcze z tłumikiem drgań skrętnych to zamontuj sobie sprzęgło z fiata 126 bis ale to też nie rozwiąże do końca problemu. Musisz wyczuć malca i tyle
#22 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:01
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#24 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:27
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#25 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:39
ClasSICK! Workshop
- Renowacja pojazdów
- Naprawy bieżące i konserwacje
- Remonty silników
- Budowa silników wyczynowych
- Przygotowania pojazdów do startów w KJSach
#26 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:41
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#28 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 17:05
żeby hamować silnikiem nie możesz zahamować najpierw normalnie bo to jest zwykła redukcja biegu. Po prostu będąc na 4 zrzucasz na 3... jak silnik zrówna obroty zrzucasz na 2... i potem dopiero dohamowujesz pedałem hamulca.
więc własnie z tego wywnioskowałem. Dlatego pytam bo widać każdy snuje inne teorie.
Z tego co czytałem to hamując silnikiem i redukowanie biegów powinno być poprzedzone dodaniem gazu i dopiero wrzuceniem biegu. Zgadza się? Tzw redukcja z międygazem. A jeśli sie nie zgadza to kiedy przed redukcją powinno się dodawać lekko gazu?
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#30 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 21:10
Kiedy? Jak jesteś kierowcą rajdowym. Przy normalnej jeździe też można, ale w zupełności wystarczy, jak będziesz puszczał sprzęgło z wyczuciem, i wtedy będą się wyrównywać obroty na silniku i skrzyni. Oczywiście technika z dodawaniem gazu ma mniejszy wpływ na zużycie sprzęgła, ale to też trzeba opanować. Poczytaj o technikach palce- pięta jeśli się nie mylę.Z tego co czytałem to hamując silnikiem i redukowanie biegów powinno być poprzedzone dodaniem gazu i dopiero wrzuceniem biegu. Zgadza się? Tzw redukcja z międygazem. A jeśli sie nie zgadza to kiedy przed redukcją powinno się dodawać lekko gazu?
#31 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 22:44
jak ciśniesz to
1 do 45-50
2 do 60-70
3 do 100
4 opór ile poleci
biegi zmieniasz po kolei aby wykorzystać użyteczny zakres obrotów silnika
skrzynia dostaje po dupie jak próbujesz redukować z 2 na 1 podczas jazdy
jedynkę wrzucasz tylko i wyłącznie na postoju
Sorki arek ale się nie zgodzę, na seryjnej maluchowskiej (650) prędkości nieco inaczej się rozkładają:
1 do 40
2 do ok 65
3 do 110
4 do 160
Podałem prędkości jakie uzyskuje się w SWAP'ie, czyli w tym momencie ważne są obroty silnika, m.in. to one decydują o osiąganej prędkości.
Ty arek masz bisowską skrzynie więc i prędkości się zwiększają...
#32 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 07:09
przez jakiś czas miałem w bisie skrzynie od FL więc wiem ile może polecieć jak się przeciągnie, bo jak wiadomo tylko EL i ELX miały odcinkę, a bis i cała reszta kręciły się do oporu.
Na III napisałem że do 100 bo później seria już nie chciała przyspieszać.
Oczywiście technika z dodawaniem gazu ma mniejszy wpływ na zużycie sprzęgła, ale to też trzeba opanować. Poczytaj o technikach palce- pięta jeśli się nie mylę.
mowa tu o "międzygazie" jest to stara technika stosowana w samochodach ze skrzynią bez synchronizatorów np: STAR, Żuk itp...
#33 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 11:34
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#34 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 11:45
ClasSICK! Workshop
- Renowacja pojazdów
- Naprawy bieżące i konserwacje
- Remonty silników
- Budowa silników wyczynowych
- Przygotowania pojazdów do startów w KJSach
#35 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 14:37
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#36 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 15:00
#38 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 18:04
#39 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 22:07
Z tego co czytałem to hamując silnikiem i redukowanie biegów powinno być poprzedzone dodaniem gazu i dopiero wrzuceniem biegu. Zgadza się? Tzw redukcja z międygazem. A jeśli sie nie zgadza to kiedy przed redukcją powinno się dodawać lekko gazu?
miedzygaz to sie nauczysz stosować jak ci linka sprzegła palnie a do domu daleko i laweta byłaby droższa od malca Przy normalnej jeździe nie ma to wiekszego sensu, chyba że synchronizatory wyplujesz
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Poduszki pod skrzynią biegów |
Mechanika | chrabel |
|
|
|
Stuk przy ruszaniu i zmianie biegów |
Mechanika | Olszes |
|
|
|
skrzynia biegow skoda 120 przerobka |
Mechanika | Male subaru |
|
|
|
Blokująca się skrzynia biegów na wstecznym. |
Mechanika | artur04c |
|
|
|
Zmiana alternatora na prądnice |
Mechanika | pawel6320 |
|
|