Zmiana biegów...
Started By
metalzkudowy
, 23 kwi 2011 03:37
38 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2011 - 03:37
Jeśli chodzi i technikę jazdy i doświadczenie to muszę powiedzieć że mam niewielkie. Większe doświadczenie mam z rebieniem blacharki itp a więc moje pytanie:
teoretycznie maluchuwska skrzynka tak pociągnie:
1 bieg do 30 km/h
2 bieg 13...50 km/h
3 bieg 21...80 km/h
4 bieg 27...105 km/h
Jeśli np ruszam z miejsca na pierwszym biegu i osiągnę prędkość 28km/h (max na jedynce 30km/h) to czy powinno się wrzucić odrazu trójkę, która ma przewidziane prędkości 21...80 km/h?
Teoretycznie jeśli rozpedzę się na jedynce do 28km/h to powinienem odrazu wrzucić trzeci bieg który rozpoczyna się od 21km/h bo to jest bliższa wartość do osiągniętej prędkości na jedynce (28km/h). Jeśli osiągnąłbym prędkość na jedynce 28km/h i wrzuciłbym dwójkę (która rozpoczyna się od 13km/h) to silnik mocno cofa się z obrotami prędkością ponieważ wartości sa bardziej oddalone od siebie (z 28km do 13km). Więc osiągając np prędkość 28km/h powinno się wrzuć trójkę czy dwójkę? żeby silnik i skrzynia nie dostawała po dupie?
teoretycznie maluchuwska skrzynka tak pociągnie:
1 bieg do 30 km/h
2 bieg 13...50 km/h
3 bieg 21...80 km/h
4 bieg 27...105 km/h
Jeśli np ruszam z miejsca na pierwszym biegu i osiągnę prędkość 28km/h (max na jedynce 30km/h) to czy powinno się wrzucić odrazu trójkę, która ma przewidziane prędkości 21...80 km/h?
Teoretycznie jeśli rozpedzę się na jedynce do 28km/h to powinienem odrazu wrzucić trzeci bieg który rozpoczyna się od 21km/h bo to jest bliższa wartość do osiągniętej prędkości na jedynce (28km/h). Jeśli osiągnąłbym prędkość na jedynce 28km/h i wrzuciłbym dwójkę (która rozpoczyna się od 13km/h) to silnik mocno cofa się z obrotami prędkością ponieważ wartości sa bardziej oddalone od siebie (z 28km do 13km). Więc osiągając np prędkość 28km/h powinno się wrzuć trójkę czy dwójkę? żeby silnik i skrzynia nie dostawała po dupie?
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#2 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2011 - 08:59
jak ciśniesz to
1 do 45-50
2 do 60-70
3 do 100
4 opór ile poleci
biegi zmieniasz po kolei aby wykorzystać użyteczny zakres obrotów silnika
skrzynia dostaje po dupie jak próbujesz redukować z 2 na 1 podczas jazdy
jedynkę wrzucasz tylko i wyłącznie na postoju
1 do 45-50
2 do 60-70
3 do 100
4 opór ile poleci
biegi zmieniasz po kolei aby wykorzystać użyteczny zakres obrotów silnika
skrzynia dostaje po dupie jak próbujesz redukować z 2 na 1 podczas jazdy
jedynkę wrzucasz tylko i wyłącznie na postoju
#5 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2011 - 14:36
no tak, rozumiem. Ale np jak go piłuję tak do 30 na jedynce a potem zmieniam na dwójkę to tak mocno szarpnie raz i wyda głośny dźwięk w stylu "PUUU". Tak jakby obroty niepotrzebnie gwałtownie mu spadały. Nie wiem czy tak ma być?
arek tak jak napisałeś ze na jedynce 45-50 mam jechać? z górki go tak puszcze to moze na jedynce pójdzie 50km/h...
arek tak jak napisałeś ze na jedynce 45-50 mam jechać? z górki go tak puszcze to moze na jedynce pójdzie 50km/h...
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#7 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2011 - 18:06
a jak zmieniam biegi tak:
1 żeby tylko ruszyć i zmiana na 2 i na dwójce do ok 35km/h i 3 bieg. Na trójce do ok 50-55 i czwórka. Tak jest ok?
1 żeby tylko ruszyć i zmiana na 2 i na dwójce do ok 35km/h i 3 bieg. Na trójce do ok 50-55 i czwórka. Tak jest ok?
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#9 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2011 - 18:15
no ja z reguły spokojnie jeżdżę wiec ok. czwóreczka od ok 45 bedzie wchodzić. Zależy też oczywiście czy bedzie górka czy z górki. a jak np na tej jedynce rozpędzę się do ok 30km/h to wrzucić wtedy dwójkę czy trójkę? Bo jak wrzucam dwójkę to szarpie i robi "PUU" o to mi najbardziej chodzi
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#11 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2011 - 10:40
metalzkudowyjakie pu??...jeżeli nie umiesz zmieniać biegów bez szarpania, i nie umiesz sam wyczuć tego "momentu" to biedna Twoja skrzynia...jeżeli masz sprawny samochód to możesz wbić 4 przy 30, 40km/h nie powinien szarpać, robić "PUU", tylko się po prostu rozpędzać...(oczywiście nie jest wskazane takie mulenie silnika). Liczy się koordynacja rąk i nóg...podczas puszczania sprzęgła, już powinieneś mieć obroty takie, aby silnik kręcił się podobnie jak po całkowitym jego puszczeniu (to wszystko powinno odbywać się w ułamku sek. nieodczuwalnie, bez zbędnego wycia i szarpania).
Wszystko jest do opanowania w praktyce, bo na kursach niczego oprócz ruszania zazwyczaj nie uczą, a L-ki szarpać nie będą tak jak starsze samochody przy nieudolnej technice jazdy. Trzeba słuchać motoru i dogodnie dla jego charakterystyki się z nim obchodzić.
p.s.
polecam książkę "Szerokiej Drogi" naszego mistrza kierownicy Sobiesława Zasady
Wszystko jest do opanowania w praktyce, bo na kursach niczego oprócz ruszania zazwyczaj nie uczą, a L-ki szarpać nie będą tak jak starsze samochody przy nieudolnej technice jazdy. Trzeba słuchać motoru i dogodnie dla jego charakterystyki się z nim obchodzić.
p.s.
polecam książkę "Szerokiej Drogi" naszego mistrza kierownicy Sobiesława Zasady
MAŁY, ALE WARIAT
#14 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2011 - 11:57
ostatnio właśnie ładnie wrzucają się biegi bez szarpania i mulenia bo się nauczyłem słuchać silnika itd. Tylko własnie o to mi chodziło że jak się dożyna na jedynce na maxa i zmienia na dwójkę to własnie jest takie szarpnięcie i przymulenie. Widocznie nie można tak dożynać mój instruktor jak zmienił sprzęgło podczas mojego kursu to inna bajka była
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#15 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2011 - 13:48
Powiem tak. . nawet jak ciśniesz to dwójki nie powinieneś omijać, i nic nie powinno się dziać złego. . a tak Ogolnie to nie ucz się samochodu na pamiec. . ja na licznik patrzę tylko jak bije rekord prędkości albo gdy wiem że gdzieś będę mial fotoradar . . trzeba słuchać silnika i czuc sprzęgło mnie tak od małego uczyli od ciągnika przez multum motorów diesli nie diesli. . po jednym ruszeniu już wiem mniej więcej czego się spodziewać i jak operować sprzęgłem, gazem żeby nie szarpać nie gasić itp itd
MAŁY, ALE WARIAT
#16 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2011 - 14:55
a sprzęgło (nie licząc ruszania z miejsca) zawsze szybko puszczać i dynamicznie czy są sytuacje gdzie np wolniej sie popuszcza sprzęgło?
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#20 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 13:43
róznymi autami jeździłem. Pandą na lekcji i egzaminie, BMW serii 3, Hondą civic 5 gen, Citroenem C4 grande i jakoś nie było najmniejszych problemów z obsługa tych autek. Civic kumpla był trochę rozregulowany wiec trzeba było sie przyzwyczaić z 15min
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Poduszki pod skrzynią biegów |
Mechanika | chrabel |
|
|
|
Stuk przy ruszaniu i zmianie biegów |
Mechanika | Olszes |
|
|
|
skrzynia biegow skoda 120 przerobka |
Mechanika | Male subaru |
|
|
|
Blokująca się skrzynia biegów na wstecznym. |
Mechanika | artur04c |
|
|
|
Zmiana alternatora na prądnice |
Mechanika | pawel6320 |
|
|