Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiana biegów...


38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 23 kwietnia 2011 - 03:37

Jeśli chodzi i technikę jazdy i doświadczenie to muszę powiedzieć że mam niewielkie. Większe doświadczenie mam z rebieniem blacharki itp :) a więc moje pytanie:

teoretycznie maluchuwska skrzynka tak pociągnie:
1 bieg do 30 km/h
2 bieg 13...50 km/h
3 bieg 21...80 km/h
4 bieg 27...105 km/h

Jeśli np ruszam z miejsca na pierwszym biegu i osiągnę prędkość 28km/h (max na jedynce 30km/h) to czy powinno się wrzucić odrazu trójkę, która ma przewidziane prędkości 21...80 km/h?

Teoretycznie jeśli rozpedzę się na jedynce do 28km/h to powinienem odrazu wrzucić trzeci bieg który rozpoczyna się od 21km/h bo to jest bliższa wartość do osiągniętej prędkości na jedynce (28km/h). Jeśli osiągnąłbym prędkość na jedynce 28km/h i wrzuciłbym dwójkę (która rozpoczyna się od 13km/h) to silnik mocno cofa się z obrotami prędkością ponieważ wartości sa bardziej oddalone od siebie (z 28km do 13km). Więc osiągając np prędkość 28km/h powinno się wrzuć trójkę czy dwójkę? żeby silnik i skrzynia nie dostawała po dupie?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 23 kwietnia 2011 - 08:59

jak ciśniesz to
1 do 45-50
2 do 60-70
3 do 100
4 opór ile poleci

biegi zmieniasz po kolei aby wykorzystać użyteczny zakres obrotów silnika
skrzynia dostaje po dupie jak próbujesz redukować z 2 na 1 podczas jazdy
jedynkę wrzucasz tylko i wyłącznie na postoju

#3 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 23 kwietnia 2011 - 12:03

Nie dlaw silnika wysokimi biegami np: Jedziesz 30, 40km/h i wbijasz czwarty bieg i pedal do dechy. W ten sposob szybciej zabijesz silnik (panewki) niz jak bedziesz go pilowal.

#4 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 23 kwietnia 2011 - 13:44

na niskich obrotach jest słabsze łądowanie, chłodzenie i ciśnienie oleju
silnik najlepiej się czuje w zakresie od 2000 do 4000 obr/min

#5 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 23 kwietnia 2011 - 14:36

no tak, rozumiem. Ale np jak go piłuję tak do 30 na jedynce a potem zmieniam na dwójkę to tak mocno szarpnie raz i wyda głośny dźwięk w stylu "PUUU". Tak jakby obroty niepotrzebnie gwałtownie mu spadały. Nie wiem czy tak ma być?

arek tak jak napisałeś ze na jedynce 45-50 mam jechać? z górki go tak puszcze to moze na jedynce pójdzie 50km/h...
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#6 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 23 kwietnia 2011 - 16:45

napisałem ze jak piłujesz, czyli gaz do spodu i kręcisz ile się da

#7 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 23 kwietnia 2011 - 18:06

a jak zmieniam biegi tak:
1 żeby tylko ruszyć i zmiana na 2 i na dwójce do ok 35km/h i 3 bieg. Na trójce do ok 50-55 i czwórka. Tak jest ok?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#8 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 23 kwietnia 2011 - 18:11

4 tak od 45-50 można już zapiąć jak się spokojnie jeździ, przy tej prędkości na 4 silnik ma nieco ponad 2000 obr/min

#9 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 23 kwietnia 2011 - 18:15

no ja z reguły spokojnie jeżdżę wiec ok. czwóreczka od ok 45 bedzie wchodzić. Zależy też oczywiście czy bedzie górka czy z górki. :) a jak np na tej jedynce rozpędzę się do ok 30km/h to wrzucić wtedy dwójkę czy trójkę? Bo jak wrzucam dwójkę to szarpie i robi "PUU" :) o to mi najbardziej chodzi
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 24 kwietnia 2011 - 10:02

biegi zmieniasz po kolei a szarpie ci dlatego ze strzelasz ze sprzęgła

#11 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 24 kwietnia 2011 - 10:40

metalzkudowyjakie pu??...jeżeli nie umiesz zmieniać biegów bez szarpania, i nie umiesz sam wyczuć tego "momentu" to biedna Twoja skrzynia...jeżeli masz sprawny samochód to możesz wbić 4 przy 30, 40km/h nie powinien szarpać, robić "PUU", tylko się po prostu rozpędzać...(oczywiście nie jest wskazane takie mulenie silnika). Liczy się koordynacja rąk i nóg...podczas puszczania sprzęgła, już powinieneś mieć obroty takie, aby silnik kręcił się podobnie jak po całkowitym jego puszczeniu (to wszystko powinno odbywać się w ułamku sek. nieodczuwalnie, bez zbędnego wycia i szarpania).
Wszystko jest do opanowania w praktyce, bo na kursach niczego oprócz ruszania zazwyczaj nie uczą, a L-ki szarpać nie będą tak jak starsze samochody przy nieudolnej technice jazdy. Trzeba słuchać motoru i dogodnie dla jego charakterystyki się z nim obchodzić.
p.s.
polecam książkę "Szerokiej Drogi" naszego mistrza kierownicy Sobiesława Zasady
MAŁY, ALE WARIAT

#12 OFFLINE   Lizard

Lizard

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 129 postów
    • :

Napisany 24 kwietnia 2011 - 10:46

Zmiana bezpośrednio z jedynki na trójkę- a to ci dopiero dobra metoda. :lol: Jak ci auto szarpie i wyje, to po prostu trzeba się nauczyć jeździć, a nie zwalać na skrzynię, nawet maluchowską.

#13 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 24 kwietnia 2011 - 11:40

bo na kursach niczego oprócz ruszania zazwyczaj nie uczą, a L-ki szarpać nie będą tak jak starsze samochody


bo większość ma wyruchane sprzęgło i się ślizga :devil:

#14 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 24 kwietnia 2011 - 11:57

ostatnio właśnie ładnie wrzucają się biegi bez szarpania i mulenia bo się nauczyłem słuchać silnika itd. Tylko własnie o to mi chodziło że jak się dożyna na jedynce na maxa i zmienia na dwójkę to własnie jest takie szarpnięcie i przymulenie. Widocznie nie można tak dożynać :) mój instruktor jak zmienił sprzęgło podczas mojego kursu to inna bajka była :D
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#15 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 24 kwietnia 2011 - 13:48

Powiem tak. . nawet jak ciśniesz to dwójki nie powinieneś omijać, i nic nie powinno się dziać złego. . a tak Ogolnie to nie ucz się samochodu na pamiec. . ja na licznik patrzę tylko jak bije rekord prędkości albo gdy wiem że gdzieś będę mial fotoradar . . :-) trzeba słuchać silnika i czuc sprzęgło :-) mnie tak od małego uczyli od ciągnika przez multum motorów diesli nie diesli. . po jednym ruszeniu już wiem mniej więcej czego się spodziewać i jak operować sprzęgłem, gazem żeby nie szarpać nie gasić itp itd
MAŁY, ALE WARIAT

#16 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 24 kwietnia 2011 - 14:55

a sprzęgło (nie licząc ruszania z miejsca) zawsze szybko puszczać i dynamicznie czy są sytuacje gdzie np wolniej sie popuszcza sprzęgło?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#17 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 24 kwietnia 2011 - 16:10

podczas jazdy też trzeba to robić z wyczuciem. nigdy gwałtownie i od tak po prostu. szczególnie gdy jeździmy spokojnie. pamiętaj wszystko musi być zSynchronizowane.
MAŁY, ALE WARIAT

#18 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 11:57

tego sie nie da wytłumaczyć po prostu musisz wyczuć auto

#19 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 13:34

arek święte słowa... metalzkudowy dlatego też dobrze że zaczynasz od malca :D on nie wybacza tak błędów kierowcy jak nowsze samochody :)
MAŁY, ALE WARIAT

#20 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 13:43

róznymi autami jeździłem. Pandą na lekcji i egzaminie, BMW serii 3, Hondą civic 5 gen, Citroenem C4 grande i jakoś nie było najmniejszych problemów z obsługa tych autek. Civic kumpla był trochę rozregulowany wiec trzeba było sie przyzwyczaić z 15min :)
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.