Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiana biegów...


38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 15:57

Jest jeden znaczący szczegół różniący malucha od większości samochodów
Tarcza sprzęgłowa w malcu nie posiada tłumika drgań skrętnych, w nowych autach nawet jak strzelisz ze sprzęgła to część energii szarpnięcia pochłaniają sprężyny w tarczy sprzęgłowej.

Tu jest pies pogrzebany, jeżeli chcesz tarcze z tłumikiem drgań skrętnych to zamontuj sobie sprzęgło z fiata 126 bis ale to też nie rozwiąże do końca problemu. Musisz wyczuć malca i tyle

#22 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:01

wyczuje :) juz jest coraz lepiej. Płynne przyspieszanie, bez szarpnięć itd. A jak jade szybko z jakiejs góry to jak hamować najlepiej?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#23 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:14

jak masz ELX to hamuj silnikiem, masz w nim taki fajny bajer co zwie się cut off który odcina dopływ paliwa podczas hamowania silnikiem

#24 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:27

no tak ale jak z góry jadę np 90km/h i chce hamować silnikiem wrzucając trzeci bieg to najpierw przyhamować czy odrazu wrzucić trójkę?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#25 OFFLINE   CEJOTUNIO

CEJOTUNIO

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 381 postów
    • Time Online: 5g 43m 9s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:39

żeby hamować silnikiem nie możesz zahamować najpierw normalnie bo to jest zwykła redukcja biegu. ;) Po prostu będąc na 4 zrzucasz na 3... jak silnik zrówna obroty zrzucasz na 2... i potem dopiero dohamowujesz pedałem hamulca. ;)

19329846695656eaf8d87ba.png
ClasSICK! Workshop

  • Renowacja pojazdów
  • Naprawy bieżące i konserwacje
  • Remonty silników
  • Budowa silników wyczynowych
  • Przygotowania pojazdów do startów w KJSach

#26 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:41

więc nawet jak jadę z górki 120km/h to nie dohamowywać tylko odrazu wrzucić trójkę i nic sie nie stanie ze skrzynią?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#27 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:57

Dodany obrazek

człowieku nie mam już siły

jakbyś zredukował przy 120 to coś na 100% by się rozsypało jak nie w skrzyni to w silniku
kto cie kurwa uczył jeździć że o takie rzeczy się pytasz :crazy:

#28 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 25 kwietnia 2011 - 17:05

żeby hamować silnikiem nie możesz zahamować najpierw normalnie bo to jest zwykła redukcja biegu. ;) Po prostu będąc na 4 zrzucasz na 3... jak silnik zrówna obroty zrzucasz na 2... i potem dopiero dohamowujesz pedałem hamulca. ;)


więc własnie z tego wywnioskowałem. Dlatego pytam bo widać każdy snuje inne teorie.

Z tego co czytałem to hamując silnikiem i redukowanie biegów powinno być poprzedzone dodaniem gazu i dopiero wrzuceniem biegu. Zgadza się? Tzw redukcja z międygazem. A jeśli sie nie zgadza to kiedy przed redukcją powinno się dodawać lekko gazu?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#29 OFFLINE   Piter126p

Piter126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 941 postów
    • :

Napisany 25 kwietnia 2011 - 22:06

więc nawet jak jadę z górki 120km/h to nie dohamowywać tylko odrazu wrzucić trójkę i nic sie nie stanie ze skrzynią?



mnie sie rozsypala tarcza sprzegla mialem cos kolo zlotowki i sie nagle silnik zablokowal :wink:

#30 OFFLINE   BOLEKlodz

BOLEKlodz

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 395 postów
    • :

Napisany 26 kwietnia 2011 - 21:10

Z tego co czytałem to hamując silnikiem i redukowanie biegów powinno być poprzedzone dodaniem gazu i dopiero wrzuceniem biegu. Zgadza się? Tzw redukcja z międygazem. A jeśli sie nie zgadza to kiedy przed redukcją powinno się dodawać lekko gazu?

Kiedy? Jak jesteś kierowcą rajdowym. Przy normalnej jeździe też można, ale w zupełności wystarczy, jak będziesz puszczał sprzęgło z wyczuciem, i wtedy będą się wyrównywać obroty na silniku i skrzyni. Oczywiście technika z dodawaniem gazu ma mniejszy wpływ na zużycie sprzęgła, ale to też trzeba opanować. Poczytaj o technikach palce- pięta jeśli się nie mylę.

#31 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 kwietnia 2011 - 22:44

jak ciśniesz to
1 do 45-50
2 do 60-70
3 do 100
4 opór ile poleci

biegi zmieniasz po kolei aby wykorzystać użyteczny zakres obrotów silnika
skrzynia dostaje po dupie jak próbujesz redukować z 2 na 1 podczas jazdy
jedynkę wrzucasz tylko i wyłącznie na postoju


Sorki arek ale się nie zgodzę, na seryjnej maluchowskiej (650) prędkości nieco inaczej się rozkładają:
1 do 40
2 do ok 65
3 do 110
4 do 160
Podałem prędkości jakie uzyskuje się w SWAP'ie, czyli w tym momencie ważne są obroty silnika, m.in. to one decydują o osiąganej prędkości.
Ty arek masz bisowską skrzynie więc i prędkości się zwiększają...

#32 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 27 kwietnia 2011 - 07:09

ja 700-tke przeciągnąłem na II do 80 więc nie pierdol, 650 jak dobrze pociśniesz to poleci te 70 na II
przez jakiś czas miałem w bisie skrzynie od FL więc wiem ile może polecieć jak się przeciągnie, bo jak wiadomo tylko EL i ELX miały odcinkę, a bis i cała reszta kręciły się do oporu.
Na III napisałem że do 100 bo później seria już nie chciała przyspieszać.

Oczywiście technika z dodawaniem gazu ma mniejszy wpływ na zużycie sprzęgła, ale to też trzeba opanować. Poczytaj o technikach palce- pięta jeśli się nie mylę.


mowa tu o "międzygazie" jest to stara technika stosowana w samochodach ze skrzynią bez synchronizatorów np: STAR, Żuk itp...

#33 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 27 kwietnia 2011 - 11:34

więc olać międzygaz, tylko dobrze opanować i z wyczuciem wszystko robić.
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#34 OFFLINE   CEJOTUNIO

CEJOTUNIO

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 381 postów
    • Time Online: 5g 43m 9s

Napisany 27 kwietnia 2011 - 11:45

dokładnie. i trochę zbyt dosłownie wziąłeś moje słowa. Może nie wyraziłem się zbyt precyzyjnie. ;) na 4 jak puścisz gaz to też Ci będzie hamował. tylko stopniowo puszczaj! ale przy tych prędkościach to nie widziałem, żeby ktoś hamował biegami. ;)

19329846695656eaf8d87ba.png
ClasSICK! Workshop

  • Renowacja pojazdów
  • Naprawy bieżące i konserwacje
  • Remonty silników
  • Budowa silników wyczynowych
  • Przygotowania pojazdów do startów w KJSach

#35 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 27 kwietnia 2011 - 14:37

a sprzęgło przeważnie szybko puszczać czy to zależy? Czasem puszczam wolno (jak redukuje biegi)
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#36 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 27 kwietnia 2011 - 15:00

Na dwójce nie poleci 70, chyba że silnik kręci się do 7-7,5k obr... Co seria na to? Niemożliwe!

#37 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 27 kwietnia 2011 - 16:04

nie pierdol bo się da :D bis sie do 8 kręcił bez dłubania

#38 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 27 kwietnia 2011 - 18:04

Dobra ale to jest bis ... większa pojemność skokowa... a tu jest mowa o szarej 650....

#39 OFFLINE   kultowe@op

kultowe@op

    Master

  • Member
  • 678 postów
    • Time Online: 9g 32m 58s

Napisany 27 kwietnia 2011 - 22:07

Z tego co czytałem to hamując silnikiem i redukowanie biegów powinno być poprzedzone dodaniem gazu i dopiero wrzuceniem biegu. Zgadza się? Tzw redukcja z międygazem. A jeśli sie nie zgadza to kiedy przed redukcją powinno się dodawać lekko gazu?


miedzygaz to sie nauczysz stosować jak ci linka sprzegła palnie a do domu daleko i laweta byłaby droższa od malca :D Przy normalnej jeździe nie ma to wiekszego sensu, chyba że synchronizatory wyplujesz :P



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.