Tuning silnika
Started By
Patek
, 22 mar 2008 20:25
70 odpowiedzi na ten temat
#61 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2008 - 21:16
Witam.
Potrzebuję rady od ludzi którzy już robili generalny remont silnika. Mam eleganta 1998, rozebrałem go na części i mam do Was pytanie czy zmieniac główne panewki wału na nowe czy też nie. Maluszek miał do tej pory najechane od nowości 49000 km. Niektórzy mi radzą żeby kupic nowe nominalne panewki a innie że nie warto bo trzeba by było robiuc szlif. Co Wy na to? I mam prośbę do Mandioliny kiedyś pidsał w poście że ma schetmat silnika co i jak dokręcic z jaką siłą w silniku. Bardzo bymn to potrzebował. Dzięki. I co jeszcze by trzeba było wymienic, bo chcę silniczek miec elegancki:)
Potrzebuję rady od ludzi którzy już robili generalny remont silnika. Mam eleganta 1998, rozebrałem go na części i mam do Was pytanie czy zmieniac główne panewki wału na nowe czy też nie. Maluszek miał do tej pory najechane od nowości 49000 km. Niektórzy mi radzą żeby kupic nowe nominalne panewki a innie że nie warto bo trzeba by było robiuc szlif. Co Wy na to? I mam prośbę do Mandioliny kiedyś pidsał w poście że ma schetmat silnika co i jak dokręcic z jaką siłą w silniku. Bardzo bymn to potrzebował. Dzięki. I co jeszcze by trzeba było wymienic, bo chcę silniczek miec elegancki:)
#62 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2008 - 22:32
ja kiedyś znalazłem cos takiego:
1. Świeca zapłonowa; 28 Nm
2. Śruba mocująca wspornik łożyska od strony napędu rozrządu i od strony koła zamachowego; 27 Nm
3. Nakrętka mocująca głowicę do kadłuba silnika 600 i 650; 40 Nm
4. Nakrętka mocująca głowicę do kadłuba silnika 650E; 44,1 Nm
5. Nakrętka śruby łba korbowodu; 34 Nm
6. Śruba mocująca koło zamachowe na wale korbowym; 34 Nm
7. Śruba mocująca koło zębate napędu wałka rozrządu; 10 Nm
8. Nakrętka mocująca wspornik osi dzwigni zaworów; 24 Nm
9. Śruba mocująca koło pasowe napędu prądnicy i wentylatora; 147 Nm
10. Nakrętka mocująca wentylator do prądnicy; 34 Nm
11. Nakrętka mocująca koło pasowe do prądnicy; 34 Nm
12. Nakrętka mocująca tłumik wydechu do żeliwnego króćca; 18 Nm
13. Nakrętka mocowania pokrywy głowicy; 8 Nm
1. Świeca zapłonowa; 28 Nm
2. Śruba mocująca wspornik łożyska od strony napędu rozrządu i od strony koła zamachowego; 27 Nm
3. Nakrętka mocująca głowicę do kadłuba silnika 600 i 650; 40 Nm
4. Nakrętka mocująca głowicę do kadłuba silnika 650E; 44,1 Nm
5. Nakrętka śruby łba korbowodu; 34 Nm
6. Śruba mocująca koło zamachowe na wale korbowym; 34 Nm
7. Śruba mocująca koło zębate napędu wałka rozrządu; 10 Nm
8. Nakrętka mocująca wspornik osi dzwigni zaworów; 24 Nm
9. Śruba mocująca koło pasowe napędu prądnicy i wentylatora; 147 Nm
10. Nakrętka mocująca wentylator do prądnicy; 34 Nm
11. Nakrętka mocująca koło pasowe do prądnicy; 34 Nm
12. Nakrętka mocująca tłumik wydechu do żeliwnego króćca; 18 Nm
13. Nakrętka mocowania pokrywy głowicy; 8 Nm
Piaskowy Fiat 126p 86'
http://www.terytoriu...oz-d-t2255.html
http://www.terytoriu...oz-d-t2255.html
#63 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2008 - 00:16
Więc dane co do dokręcania z właściwą siłą kolega Groszek już zapodał.
Co do panewek - jeśli nie mają przebarwień , rys i luzów to teoria mówi, że mogą zostać natomiast koszt nowych kpl. panewek (panewki głowne i korbowe) to niecałe 70 zł czyli jeśli już bawimy się w rozbieranie i konkretne poskładanie silnika to nie jest to wielki pieniądz.
Co do panewek - jeśli nie mają przebarwień , rys i luzów to teoria mówi, że mogą zostać natomiast koszt nowych kpl. panewek (panewki głowne i korbowe) to niecałe 70 zł czyli jeśli już bawimy się w rozbieranie i konkretne poskładanie silnika to nie jest to wielki pieniądz.
#64 OFFLINE
Napisany 17 października 2008 - 20:16
Witam Wszystkich po dłuższej przerwie
Zakupiłem korbowody, niby nieurywki, wyważone dynamicznie i statycznie kulowane cokolwiek to znaczy .
No i porównałem je z oryginalnymi korbami i są strasznie "odchudzone". Wywaliłem znowu kasę i znowuż mam dylemat. Bo wyglądają na słabsze niż na mocniejsze, zresztą oceńcie sami:
Zakupiłem korbowody, niby nieurywki, wyważone dynamicznie i statycznie kulowane cokolwiek to znaczy .
No i porównałem je z oryginalnymi korbami i są strasznie "odchudzone". Wywaliłem znowu kasę i znowuż mam dylemat. Bo wyglądają na słabsze niż na mocniejsze, zresztą oceńcie sami:
#66 OFFLINE
Napisany 17 października 2008 - 21:16
Patek - na pewno nie są słabsze. Dobrze wypolerowany korbowód prędzej zegnie się, niż pęknie ( czyli urwie się ).
Jeśli źle piszę, niech ktoś mnie po prostu poprawi
Jeśli źle piszę, niech ktoś mnie po prostu poprawi
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Dziwny odgłos z silnika, nierówna praca |
Mechanika | skrobi43 |
|
|
|
Nierowna praca silnika elegant |
Mechanika | kzh600 |
|
|
|
przerywa,gaśnie,nierówna praca silnika |
Mechanika | PiotrAS85 |
|
|
|
Brak cisnienia oleju po kapitalnym remoncie silnika wazne |
Mechanika | Maciejsz |
|
|
|
Naprawa silnika ile by to kosztowało ? |
Mechanika | Mateusz_PL |
|
|