Tuning silnika
Started By
Patek
, 22 mar 2008 20:25
70 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 22 marca 2008 - 20:25
1. Jeżeli chodzi o dolot, co by było lepsze: czy przerobic puszkę standardową i dac filtr o mniejszym przepływie powietrza, czy nie bawic się w to i dac filtr stożkowy na wierzchu???
2. Mam koło zamachowe o wadze 3,6 kg, czy nie skróci mi żywotności silnika, pasowałby do tego wałek rozrządu 385 Świątka? Czy coś jeszcze trzeba będzie przy tym majstrowac?
3. Do tego planuję zniżyc głowicę o 3 mm, wypolerowac wszystkie wyloty i doloty.
Co o tym myślicie???
Bo zależy mi na tym żeby malec miał kopa a nie chciałbym skrócic żywotności silnika.
I pytanie do Maxa, co przerobiłeś w swoim silniku??? Bo szperałem po necie i zauważyłem że Twój malec ma niezłego kopa
2. Mam koło zamachowe o wadze 3,6 kg, czy nie skróci mi żywotności silnika, pasowałby do tego wałek rozrządu 385 Świątka? Czy coś jeszcze trzeba będzie przy tym majstrowac?
3. Do tego planuję zniżyc głowicę o 3 mm, wypolerowac wszystkie wyloty i doloty.
Co o tym myślicie???
Bo zależy mi na tym żeby malec miał kopa a nie chciałbym skrócic żywotności silnika.
I pytanie do Maxa, co przerobiłeś w swoim silniku??? Bo szperałem po necie i zauważyłem że Twój malec ma niezłego kopa
#3 OFFLINE
Napisany 22 marca 2008 - 21:17
385 to fajny wałeczek. Ale rzadko kto umie dobrze na nim zestroić silnik. To taki wałek na średnie obroty, kiedyś super popularny, zanim nastała mainia 555.
#7 OFFLINE
Napisany 23 marca 2008 - 00:12
Ci się tylko wydaje, że bez różnicy.
Może się okazać, że auto będzie tak wysoko zestrojone,
że na normalnej skrzyni będą Cię ganiały standardowe maluchy...
Osobiście mam właśnie silnik wysoko zestrojony
i szczerze przyznam wcale mi to nie leży...
Poprzedni właściciel stwierdził, że (na próbach kjs/kzk)
na tym silniku co mam muszę wciskać gaz tam gdzie inni dawno hamują...
Może się okazać, że auto będzie tak wysoko zestrojone,
że na normalnej skrzyni będą Cię ganiały standardowe maluchy...
Osobiście mam właśnie silnik wysoko zestrojony
i szczerze przyznam wcale mi to nie leży...
Poprzedni właściciel stwierdził, że (na próbach kjs/kzk)
na tym silniku co mam muszę wciskać gaz tam gdzie inni dawno hamują...
#9 OFFLINE
Napisany 23 marca 2008 - 09:10
Ja bym stroił pod niskie/średnie obroty. Silnik malucha to qpa na wysokich
Co do dolotu ... ja mam przerobione oblachowanie i jest fajnie, do dolotu przydalo by się zmienić wydech i przerobić gaźnik - wtedy jest już spora różnica w stosunku do serii. Stożka nie testowałem, ale wydaje mi się, że gaźnik malucha lepiej będzie chodzić gdy powietrze będzie wdmuchiwane do niego - do tego rodzaju zasilania byl porjektowany. Można też zastosować strumienice dolotu, choć nie wiem co ona daje - nie testowałem
Co do dolotu ... ja mam przerobione oblachowanie i jest fajnie, do dolotu przydalo by się zmienić wydech i przerobić gaźnik - wtedy jest już spora różnica w stosunku do serii. Stożka nie testowałem, ale wydaje mi się, że gaźnik malucha lepiej będzie chodzić gdy powietrze będzie wdmuchiwane do niego - do tego rodzaju zasilania byl porjektowany. Można też zastosować strumienice dolotu, choć nie wiem co ona daje - nie testowałem
#15 OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 15:41
lzejsze kolo zamachowe ma duzy wplyw na wkrecanie sie na obroty, im lzejsze tym silnik latwiej sie wkreca. Niestety za lekkie kolo zamachowe powoduje trudnosci przy pokonywaniu wzniesień.
jezeli chodzi o swiatka 385 to mam ten walek zestrojony na dół, kiedys byl zestrojony na gore i to raczej mi nie odpowiadalo.
oczywiscie logiczne jest ze jak masz swiatka 385 to przydalyby sie jakies mody w gazniku i odetkanie wydechu. Breda jest bardzo dobrym ale rowniez najbardziej hałaśliwym rozwiazaniem.
Breda to poprostu strumiennica wydechu, podobnie jak strumiennica dolotu wykorzystuje zjawiska (niektórzy mówią) falowe ktore powodują w przypadku dolotu wzrost predkości powietrza na dolocie, w przypadku wydechu wzrost predkości na wydechu co powoduje "wysysanie" spalin.
pewnie zabrzmialo to mocno skomplikowanie...
jezeli chodzi o swiatka 385 to mam ten walek zestrojony na dół, kiedys byl zestrojony na gore i to raczej mi nie odpowiadalo.
oczywiscie logiczne jest ze jak masz swiatka 385 to przydalyby sie jakies mody w gazniku i odetkanie wydechu. Breda jest bardzo dobrym ale rowniez najbardziej hałaśliwym rozwiazaniem.
Breda to poprostu strumiennica wydechu, podobnie jak strumiennica dolotu wykorzystuje zjawiska (niektórzy mówią) falowe ktore powodują w przypadku dolotu wzrost predkości powietrza na dolocie, w przypadku wydechu wzrost predkości na wydechu co powoduje "wysysanie" spalin.
pewnie zabrzmialo to mocno skomplikowanie...
#16 OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 18:42
Znam się na mechanice. Interesują mnie efekty moich działań. Na razie zbieram części do mojego autka i dlatego zbieram również wszelkie informacje na temat tuningu.
Czy kompilacja:
- koło zamachowe 3,6
- wałek Świątka 385
- splanowana głowica 2mm
- poprawione wszystkie wyloty i wloty
- sportowy tłumik
- przerobiona obudowa filtra
- filtr o lepszej przepuszczalności powietrza
- podwyższony i poprawiony gaźnik, będzie dobrze razem pasowała i czy silnik za szybko mi nie "zdechnie" .
Autko będzie służyło do codziennego użytku na drogach publicznych
Czy kompilacja:
- koło zamachowe 3,6
- wałek Świątka 385
- splanowana głowica 2mm
- poprawione wszystkie wyloty i wloty
- sportowy tłumik
- przerobiona obudowa filtra
- filtr o lepszej przepuszczalności powietrza
- podwyższony i poprawiony gaźnik, będzie dobrze razem pasowała i czy silnik za szybko mi nie "zdechnie" .
Autko będzie służyło do codziennego użytku na drogach publicznych
#19 OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 19:55
Do wałka 385 to głowica max 2.5mm żeby nie przeprężyć silnika.
To jak się to ma do 4 mm. A po za tym przy takim planie to masz sutkowe. Ja bym został przy tych 2 mm, skoro to ma być "normalne" auto
jezdze tylko na 98 i nie slyszalem o sutkowym, stukowym
ja tez mam normalne auto
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Dziwny odgłos z silnika, nierówna praca |
Mechanika | skrobi43 |
|
|
|
Nierowna praca silnika elegant |
Mechanika | kzh600 |
|
|
|
przerywa,gaśnie,nierówna praca silnika |
Mechanika | PiotrAS85 |
|
|
|
Brak cisnienia oleju po kapitalnym remoncie silnika wazne |
Mechanika | Maciejsz |
|
|
|
Naprawa silnika ile by to kosztowało ? |
Mechanika | Mateusz_PL |
|
|