Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tuning silnika


70 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 22 marca 2008 - 20:25

1. Jeżeli chodzi o dolot, co by było lepsze: czy przerobic puszkę standardową i dac filtr o mniejszym przepływie powietrza, czy nie bawic się w to i dac filtr stożkowy na wierzchu???

2. Mam koło zamachowe o wadze 3,6 kg, czy nie skróci mi żywotności silnika, pasowałby do tego wałek rozrządu 385 Świątka? Czy coś jeszcze trzeba będzie przy tym majstrowac?

3. Do tego planuję zniżyc głowicę o 3 mm, wypolerowac wszystkie wyloty i doloty.


Co o tym myślicie???
Bo zależy mi na tym żeby malec miał kopa a nie chciałbym skrócic żywotności silnika.


I pytanie do Maxa, co przerobiłeś w swoim silniku??? Bo szperałem po necie i zauważyłem że Twój malec ma niezłego kopa
:wink:

#2 OFFLINE   kapsel

kapsel

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 754 postów
    • Time Online: 2g 33m 1s

Napisany 22 marca 2008 - 20:49

Do wałka 385 to głowica max 2.5mm żeby nie przeprężyć silnika.
[img]http://img138.imageshack.us/img138/7055/126bb.gif[img]

#3 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 22 marca 2008 - 21:17

385 to fajny wałeczek. Ale rzadko kto umie dobrze na nim zestroić silnik. To taki wałek na średnie obroty, kiedyś super popularny, zanim nastała mainia 555.

#4 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 22 marca 2008 - 22:22

A ten 555 będzie lepszy? I czy mniej będzie problemów z ustawianiem silnika???

#5 OFFLINE   kapsel

kapsel

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 754 postów
    • Time Online: 2g 33m 1s

Napisany 22 marca 2008 - 22:24

To zależy już tylko od Ciebie, czy chcesz żeby Ci ciągnęło na niskich, średnich, czy wysokich obrotach.
[img]http://img138.imageshack.us/img138/7055/126bb.gif[img]

#6 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 23 marca 2008 - 00:00

Bez różnicy, byleby maluszek dobrze chodził.

#7 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 23 marca 2008 - 00:12

Ci się tylko wydaje, że bez różnicy.
Może się okazać, że auto będzie tak wysoko zestrojone,
że na normalnej skrzyni będą Cię ganiały standardowe maluchy...

Osobiście mam właśnie silnik wysoko zestrojony
i szczerze przyznam wcale mi to nie leży...

Poprzedni właściciel stwierdził, że (na próbach kjs/kzk)
na tym silniku co mam muszę wciskać gaz tam gdzie inni dawno hamują...

#8 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 23 marca 2008 - 00:49

A co z tym dolotem? Lepsze fabryczne przerobienie czy stożkowy filtr na zewnątrz??? Proszę o odpowiedzi, zależy mi na Waszej opinii.

#9 OFFLINE   Ryba

Ryba

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 517 postów
    • :

Napisany 23 marca 2008 - 09:10

Ja bym stroił pod niskie/średnie obroty. Silnik malucha to qpa na wysokich :?
Co do dolotu ... ja mam przerobione oblachowanie i jest fajnie, do dolotu przydalo by się zmienić wydech i przerobić gaźnik - wtedy jest już spora różnica w stosunku do serii. Stożka nie testowałem, ale wydaje mi się, że gaźnik malucha lepiej będzie chodzić gdy powietrze będzie wdmuchiwane do niego :wink: - do tego rodzaju zasilania byl porjektowany. Można też zastosować strumienice dolotu, choć nie wiem co ona daje - nie testowałem :)

#10 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 23 marca 2008 - 10:43

Dzięki za odpowiedzi. Już teraz wiem mniej więcej co zrobic w silniku. :D

#11 OFFLINE   Ryba

Ryba

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 517 postów
    • :

Napisany 23 marca 2008 - 21:25

No to plusy się należą :twisted: ... nie żeym sie upominał :faja:

#12 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 23 marca 2008 - 22:20

a propo tłumnika co byś proponował bo tyle tego jest że sam jusz niewiem .

#13 OFFLINE   kapsel

kapsel

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 754 postów
    • Time Online: 2g 33m 1s

Napisany 23 marca 2008 - 23:08

Breda, albo jakaś własna wydumka ;)
[img]http://img138.imageshack.us/img138/7055/126bb.gif[img]

#14 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 24 marca 2008 - 13:34

Mam koło 3,6 kg i teraz pytanie: czy nie skróci mi to żywotności silnika za szybko, czy może dac cięższe???

#15 OFFLINE   maciekdj

maciekdj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 290 postów
    • Time Online: 2m 26s

Napisany 25 marca 2008 - 15:41

lzejsze kolo zamachowe ma duzy wplyw na wkrecanie sie na obroty, im lzejsze tym silnik latwiej sie wkreca. Niestety za lekkie kolo zamachowe powoduje trudnosci przy pokonywaniu wzniesień.

jezeli chodzi o swiatka 385 to mam ten walek zestrojony na dół, kiedys byl zestrojony na gore i to raczej mi nie odpowiadalo.

oczywiscie logiczne jest ze jak masz swiatka 385 to przydalyby sie jakies mody w gazniku i odetkanie wydechu. Breda jest bardzo dobrym ale rowniez najbardziej hałaśliwym rozwiazaniem.

Breda to poprostu strumiennica wydechu, podobnie jak strumiennica dolotu wykorzystuje zjawiska (niektórzy mówią) falowe ktore powodują w przypadku dolotu wzrost predkości powietrza na dolocie, w przypadku wydechu wzrost predkości na wydechu co powoduje "wysysanie" spalin.

pewnie zabrzmialo to mocno skomplikowanie... :?

#16 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 25 marca 2008 - 18:42

Znam się na mechanice. Interesują mnie efekty moich działań. Na razie zbieram części do mojego autka i dlatego zbieram również wszelkie informacje na temat tuningu.

Czy kompilacja:
:arrow: - koło zamachowe 3,6
:arrow: - wałek Świątka 385
:arrow: - splanowana głowica 2mm
:arrow: - poprawione wszystkie wyloty i wloty
:arrow: - sportowy tłumik
:arrow: - przerobiona obudowa filtra
:arrow: - filtr o lepszej przepuszczalności powietrza
:arrow: - podwyższony i poprawiony gaźnik, będzie dobrze razem pasowała i czy silnik za szybko mi nie "zdechnie" :).
Autko będzie służyło do codziennego użytku na drogach publicznych :twisted:

#17 OFFLINE   bartonq

bartonq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 755 postów
    • :

Napisany 25 marca 2008 - 18:58

splanuj 3 mm albo nawet 4
bo sam zobaczysz ze apetyt rosnie w miare jedzenia :wink:

sam poczatkowo planowalem 2,5 a teraz jezdze na 4

#18 OFFLINE   FSMarcin

FSMarcin

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 402 postów
    • Time Online: 9m 6s

Napisany 25 marca 2008 - 19:53

Do wałka 385 to głowica max 2.5mm żeby nie przeprężyć silnika.


To jak się to ma do 4 mm. A po za tym przy takim planie to masz sutkowe. Ja bym został przy tych 2 mm, skoro to ma być "normalne" auto
Ford Fiesta 1,3i C 95'

#19 OFFLINE   bartonq

bartonq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 755 postów
    • :

Napisany 25 marca 2008 - 19:55

Do wałka 385 to głowica max 2.5mm żeby nie przeprężyć silnika.


To jak się to ma do 4 mm. A po za tym przy takim planie to masz sutkowe. Ja bym został przy tych 2 mm, skoro to ma być "normalne" auto


jezdze tylko na 98 i nie slyszalem o sutkowym, stukowym :twisted:

ja tez mam normalne auto

#20 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 25 marca 2008 - 21:03

Jeśli zle ustawiony przy 4mm to stukowe napie@#la zdrowo.
A tak przy okazji to troszke za dużo 4mm na 385.
Zreszta 385 to taki dziadkowy wałeczek zeby móc sobie wyskoczyc po chleb do sklepu :mrgreen: :wink:



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.