Skocz do zawartości


Zdjęcie

Brak cisnienia oleju po kapitalnym remoncie silnika wazne


16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 20 grudnia 2016 - 21:19

Witam jest sprawa bardzo wazna dla mnie otóz chodzi o to ze po złozeniu silnika 600 i uzyciu nowych czesci swieci sie kontrolka cisnienia oleju

panewki pompa oleju wałek szklanki rozrząd cylindry tłoki sworznie pierscnienie nowe 

głowica po obróbce nowe gniazda prowadnice zawory plan dotarte zawory 

blok ma nowe łozyskowanie wałka rozrządu u tego samego kolesia 

dzisiaj go odpaliłem na poczatku było ok potem na wolnych sie paliła a po dodaniu gazu gasła a juz potem sie swieciła non stop 

prosze mi powiedziec co jest przyczyną braku cisnienia oleju (silnik składany na oleju wszystkie czesci nowe lub regenerowane)

dzis go rozebrałem ale po panewkach nic nie widac zeby były jakies dziwne 

rozrząd nowy 

olej jaki wlałem to lotos 10w40 

nie rozumiem wszystkie momenty dokrecania przestrzegałem pierscnienie dobrze ustawiłem włozyłem a nie ma cisnienia oleju 

silnik dopiero wczoraj wsadziłem do auta bedąc pewnym ze jak wszystko nowe jest to cisnienie będzie ok 

moze pompa oleju jakas jest do dupy 

oring smoka oleju tez nowy 

\zgłupiałem juz w tej chwili bo jak mam wszystko nowe to nie ma prawa zeby nie było cisnienia oleju 

prosze o szybką odpowiedz co mam zrobic 

wałek rozrzadu 385 nowy swiątka i panewka wałka zrobiona pod ten 385 



#2 OFFLINE   kris8526

kris8526

    Szef wszystkich Szefów (Moderator)

  • Member
  • 997 postów
    • Time Online: 50d 15g 58m 13s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 20 grudnia 2016 - 21:57

Czujnik oleju sprawdzony? Czemu zalałeś olejem 10w40 a nie 15w40 bo to może byc wina gęstości oleju.
Dodał gazu mały fiacik, aż tu nagle STOP mandacik.
Jest:
Fiat 126p - 1986
Fiat 126p. - 1984
był:
Fiat 126elx - 2000 (2012-2017)
Fiat 126p - 1981 ( 2003 )
Fiat 126p - 1984 ( 2000-2002)
Fiat 126p - 1985 ( 2001-2006 )
Fiat 126p - 1993 ( 2015 dawca )
Fiat 126fl - 1994 (2015 dawca )
Fiat 126el - 1995 ( 2012-2013 )
Fiat 126el - 1996 ( 1999-2000 )
Fiat 126el - 1997 ( 2013 )
Fiat 126p - 1993 (2016-2017)
Fiat 126el. - 1999. (2018-2019)

#3 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 20 grudnia 2016 - 22:11

czujnik miałem gdzies drugi nowy i wkreciłem i jest to samo 

a mi mówili ze to niewazne jaki olej mozna wlac i 10w40 i 15w40 



#4 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 20 grudnia 2016 - 22:31

a co do oleju to moze byc cos takiego ze jest za rzadki i po prostu ne ma cisnienia oleju ?

musi byc bardziej gesty wlany jesli silnik jest po kapitalce? czy to jest bez róznicy?

bo jak cos to ja moge sprawdzic np na lotosie 15w40 czy sie kontolka nie zaswieci na wolnym a jesli to nic nie da to co wtedy



#5 OFFLINE   kris8526

kris8526

    Szef wszystkich Szefów (Moderator)

  • Member
  • 997 postów
    • Time Online: 50d 15g 58m 13s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 21 grudnia 2016 - 07:29

Powiem Ci z czujnikami różnie bywa ja kupiłem nowy i nadawał się na złom.
Co do oleju, sprawdzić powinieneś tylko wiadomo to jest koszt , ale ja po remoncie zawsze zalewalem 15w40 i nie bylo problemu z ciśnieniem.
Dodał gazu mały fiacik, aż tu nagle STOP mandacik.
Jest:
Fiat 126p - 1986
Fiat 126p. - 1984
był:
Fiat 126elx - 2000 (2012-2017)
Fiat 126p - 1981 ( 2003 )
Fiat 126p - 1984 ( 2000-2002)
Fiat 126p - 1985 ( 2001-2006 )
Fiat 126p - 1993 ( 2015 dawca )
Fiat 126fl - 1994 (2015 dawca )
Fiat 126el - 1995 ( 2012-2013 )
Fiat 126el - 1996 ( 1999-2000 )
Fiat 126el - 1997 ( 2013 )
Fiat 126p - 1993 (2016-2017)
Fiat 126el. - 1999. (2018-2019)

#6 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 21 grudnia 2016 - 08:42

dzisiaj zdejme miske moze brok sie uchylił w wale albo smok sie przytkał czyms jak tam bedzie ok to zmienie olej i dam znac



#7 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 23 grudnia 2016 - 13:13

Wpierw zalej prawidłowy olej 15w40 lub 20w40, Zmien czujnik, zastosuj z innego zachodzniego auta. Dzisiejsze produkcje czujnikow do malucha to kupa.

Ja mam co stakiego:

Please Login or Register to see this Hidden Content

lub

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Jesli to nie pomoze to czeka cie rozbiorka silnika i wnikliwe pomiary.

 

Moze byc jeszcze odwrornie zalozony pierscien "podkladka" na wale to by zupełnie nie bylo cisnienia ale mozna to sprawdzic.



#8 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 23 grudnia 2016 - 23:49

ok podziele sie z wami co było nie tak bo problem juz został rozwiązany 

był to oring smoka(za mała srednica oringu) i  podkładka bo tamta dobrze nie dolegała do bloku niby nowa a jakas gówniana i zmieniłem na wszelki wypadek smok  cały  komplet taki  (najprawdopodobniej bo  cisnienie gasnie juz na kluczyku ) i jest ok a czujnik wziąłem z 650 który działał do konca a ta podkładka rzeczywiscie zle była załozona i to tez był problrem takze z cisnieniem juz jest wszystko w porządku 

 

a teraz tak zalałem go 10w40 jak zaleje 15w40 to czy oleje sie nie zwaza ze sobą?

 

i mam pytanie skoro wszystko jest nowe a wałek to 385 swiątka to dlaczego przy lekkim kole 3,7kg dyszy gaznika 120/220.F74 modzonym gazniku i głowicy silnik 600 auto nie ma przyspieszenia,mocy  jedzie tak no troche mułowato (dzisiaj sie przejechałem i nie jest tak jak na 650 ze sie zbierała od razu  tylko no muli go na kazdym biegu )

 

czy zmiana dyszy ze 120 na 125 i ustawienie zaworów 0,20/0,25 cos poprawi? 

głowica planowana 2mm to nie za mało? (mi powiedzieli w zakładzie ze wiecej nie mozna bo juz komore spalania by scieło i musi byc tylko tyle i koniec)

czy moze cos zle znow zrobiłem? 

kanały w głowicy powiekszone obrobione dobrze starannie w gazniku zmienione tylko dysze i rurka i wałek 385 a reszta wszystko co dało rade zrobic jest nowe /regenerowane a go muli bo czuje wyraznie ze na 1 2 3 idzie no tak mułowato troche 

zolo ty bedziesz wiedział moze podpowiesz co zle moze zrobiłem bo słyszałem ze złozyłes 600 na tym wałku i u ciebie wszystko było spoko a u mnie wrecz przeciwnie muli go moze nie tak bardzo ale muli 

 



#9 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 24 grudnia 2016 - 10:25

To tak dysza powietrzna za duza bo 220, zubożyło ci mieszanke rurka f 74 ciagnie tylko do ~5 tysiecy dalej silnik bedzie mulowaty (proponuje zalozyc f8 i dysze paliwa 120, powietrze 190 lud 180). Glowice spokojnie mozna ciąć wiecej niz 2mm nie wiem kto ci takich glupoty powiedzial ze tylko 2 mm max. Ten walek najlepiej sie czuje jak glowica jest splanowana 4mm. Tylko wtedy trzeba robic nacięcia na tlokach pod zawory.

Luzy na zaworach daj seryjne 0.2 / 0.25 

Dysze paliwa na razie zostaw 120. Zmienic ja na wieksza mozna jak zaopserwujesz spalanie stukowe. Zaplon daj seryjny 10 stopni.



#10 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 24 grudnia 2016 - 17:05

ok zrobiłem dzisiaj tak dysza powietrza 190 (sory pomyliłem sie miałem 195 powietrza nie 220 )

paliwa 125 

emulsyjnej niestety nie mam F-8 na razie bedzie ta F-74 

a jaka jest róznica miedzy F-8 a F-74 na tym wałku 385?

mam jeszcze dysze 130 gdzies, 180 powietrza i szczelinówke czy mozna szczelinówke włozyc pod ten wałek?

 

 



#11 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 24 grudnia 2016 - 17:47

Szczelinowka napewno lepsza niż f74 i f8, 

F74 to do jazdy takiej emeryckiej gdzie chce sie zaoszczedzic troche paliwa i jezdzi nie przekraczajac 4 tysiecy obrotow. Na f8 silnik ma wiecej mocy w przesziale 3,5- 6,5 obr/min

 

Ja bym ci proponowal dysze 120, 190 lub 180 rurka f8 lub szczelinowka. Jak auto dalej nie bedzie jechalo szukalbym przyczyny gdzie indziej nie w doborze dysz



#12 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 24 grudnia 2016 - 18:37

a jak sie montuje tą szczelinówkę obojetnie jak czy ma to znaczenie? 

gdzies słyszałem ze szczeliną do dyfuzora tak? 

 



#13 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 24 grudnia 2016 - 18:40

tak szczelina w stronę dyfuzora



#14 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 24 grudnia 2016 - 18:53

ok spróbuje z tą szczelinówką i zdam relację 

a tak przy okazji pompa paliwa z popychaczem jest  nowa  jakie uszczelki dobrac aby to grało z tą szczelinówką? 0,3 ,0,7 ,1,2 takie mam grubości tych uszczelek 



#15 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 24 grudnia 2016 - 19:09

Please Login or Register to see this Hidden Content



#16 OFFLINE   kornik50

kornik50

    Początkujący

  • Validating
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 22 marca 2017 - 19:31

Co do oleju to sprawdź czy ta cienka rurka co podaje olej do głowisy jest na swoim miejscu.Jestem pewny że chyba nie.



#17 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 24 marca 2017 - 18:40

temat rozwiązany cisnienie normalnie sie pojawiło juz 2 miesiąc jezdze i jest ok a co do magistrali to ona inaczej nie pasuje i nie da sie popełnic błędu a ja normalnie delikatnie wsadziłem w swoje miejsce więc to nie to 





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.