Skocz do zawartości


Zdjęcie

wady i zalety kola zamachowego odelzonego ?


33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siwydh

siwydh

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 132 postów
    • :

Napisany 21 listopada 2006 - 19:52

jakie sa wady i zalety kola zamachowego odelzonego? czy warto w seryjnym silnkiu to zrobic ? jakie koszty sa wymiany albo czy da jak to zrobic pod blokiem napiszcie :D

#2 OFFLINE   jozekrj

jozekrj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 235 postów
    • :

Napisany 21 listopada 2006 - 20:06

+ szybciej sie wkreca na obroty
+ potrzebuje mniej mocy zeby wkrecic silnik
+odczuwalna rożnica



+/- inaczej sie rusza

- wczesniej zaczyna wytracac predkosc pod gorke ( raczej nie duza roznica w porownaniu do seri)


stoczone koło trzeba wywazyc

chyba ze nie zalezy ci na silniku
Future TERYTORIUM126p Member -- Oddzial 100-lica


http://s2.metaldamag....php?uid=147129

#3 OFFLINE   nermack

nermack

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 713 postów
    • Time Online: 16g 27m 42s

Napisany 21 listopada 2006 - 20:13

no i jesli chcesz hamowac biegami to masz pohamowane :) :)

+ wzrasta przyspieszenie alle spada Vmax

był 126p - 903ccm SPi [*]15.10.2007r
 

jest

BMW E46 330D 

126p elx 1,2mpi in progress...

03ebb3e7446e720e.jpg


#4 OFFLINE   Kjub

Kjub

    Master

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 847 postów

Napisany 21 listopada 2006 - 23:38

Biegami spokojnie można hamować! Ja mam do wieńca i jakoś hamuje!
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 21 listopada 2006 - 23:46

ludzie (dotyczy też Nermack'a) co was pogieło z tym obniżonym Vmaxem? pod górke faktycznie wcześniej zaczyna zwalniać ponieważ koło zamachowe ma mniejszą energie kinetyczną, ale predkośc maxymalna jako taka nie ulega zmianie, jakiś nieuk kiedyś pierdnął że Vmax mu spadł i teraz milion osób będzie to powtarzać.
Właściwości lekkiego koła zamachowego:
- szybsze osiąganie większych prędkości obrotowych
- szybsza reakcja na gaz
- przy ruszaniu należy nadać zamachowi większą energię kinetyczną (należy pod pompować gaz)
- podczas podjazdu pod górke należy wcześniej zredukować bieg bo koło szybko traci energię kinetyczną
- prędkość maxymalna na równej drodze nie zmniejsza się ponieważ energia kinetyczna jest nie zmienna na stałych obrotach.

#6 OFFLINE   rOgaL

rOgaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 095 postów
    • Time Online: 3m 39s

Napisany 21 listopada 2006 - 23:54

no i wreszcie ktos powiedzil cos sesownego szacunek medyk tak dla porownania to ja na zamachu 3.7 kg spokojnie lecialem sobie 120 i pieknie ciagnol jescze ale skonczyl osie co innego :P
Happy Hardcor and i feel goOd
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   jozekrj

jozekrj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 235 postów
    • :

Napisany 22 listopada 2006 - 12:06

ja tez nie dostrzegłem spadku IV max raz dokrcił sie do 6 tys (niestety tylko raz)

a koło wazy 4kg albo 4.1kg juz dokładnie nie pamietam


leki zamach ma wiecej zalet niz minusow wiec warto zrobic
Future TERYTORIUM126p Member -- Oddzial 100-lica


http://s2.metaldamag....php?uid=147129

#8 OFFLINE   kielek

kielek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 336 postów
    • :

Napisany 23 listopada 2006 - 15:55

ja mialem 4,5 kg , silnik prawie seryjny ( 27km shamowane) i po zmianie kola na luzaku wkrecal sie do 6,5 tys obr na 1-ce i 2-ce , na trojce juz tak nie pilowalem

v-max sie nie zmienil , wg mnie lekki zamach to zajebista sprawa do bardziej sportowej jazdy - w dupowozie wole miec seryjne
jest:
Romet Ogar 200 "hajabusa"
Seat Marbella 843ccm '90 -"makrella"

#9 OFFLINE   Bad

Bad

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 62 postów
    • :

Napisany 24 listopada 2006 - 18:05

Dobra panowie, a niech ktoś sie jeszcze wypowie, na temat wagi.
Czyli do jakiej wagi najlepiej odelżyć koło, ewentualnie jakie opcje są.
Dodam tylko, że na dłuższe wyjazdy bedzie drugie seryjne. :D
Dodany obrazek
Małe światełko w tunelu...

#10 OFFLINE   rOgaL

rOgaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 095 postów
    • Time Online: 3m 39s

Napisany 24 listopada 2006 - 18:11

a po co ci 2 seryjne kolo ?? my jadac na zlot do Czech - Hradec kralowe jechalo nas 8 maluchow to tylko jeden mial seryjne kolo a dlatego ze nie zdarzyl zmaontowac stoczonego :)
Happy Hardcor and i feel goOd
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   musel

musel

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
    • :

Napisany 24 listopada 2006 - 22:33

Mam pytanie ile tak w milimetrach staczacie kolo ??? bo to mnie bardziej interesuje niz waga tzn chetnie poznam wage i ile to milimetrow

pozdrawiam musel

#12 OFFLINE   rOgaL

rOgaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 095 postów
    • Time Online: 3m 39s

Napisany 24 listopada 2006 - 22:41

musel wpsiz w profilu skad jestes :)

ja jak toczylem kolo to mialem kilka warianntow albo do wienca czyli sostaje ci wieniec tak na maxa to waga gdzies okolo ~4.5kg a z wiencem ~3.7 kg tak bylo z moim zamachem na przyklad :) potem sa ejscze mozliwosci z nawiertami i frezami :D
Happy Hardcor and i feel goOd
Dodany obrazek

#13 OFFLINE   micha$

micha$

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 523 postów
    • :

Napisany 25 listopada 2006 - 03:32

Dużo kosztuje takie toczenie?
I jaka jest optymalna waga odelżonego koła?
Czy dane na

Please Login or Register to see this Hidden Content

stronce są jeszcze aktualne?
Pozdrawiam!

#14 OFFLINE   Phantom

Phantom

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 641 postów
    • Time Online: 32m 20s

Napisany 25 listopada 2006 - 07:36

toczenie zamachu-50pln
wywazanie zamachu-30pln
ceny we wroclawiu.
a jak wyglada zamach macie w profilu moim

#15 OFFLINE   Kjub

Kjub

    Master

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 847 postów

Napisany 25 listopada 2006 - 10:40

Toczenie z wyważaniem 14zł :lol: Normalnie u nas to chyba 25zł, a jak się odpowiednio pogada to 14zł jak napisalem. Ja już jeżdze na takim kole 2 lata i nic się nie dzieje :wink:
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   micha$

micha$

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 523 postów
    • :

Napisany 25 listopada 2006 - 14:03

Rozumiem, że najpierw muszę wyjąć silnik i dostać się do koła, tak? I takie zanieść do toczenia.

#17 OFFLINE   nermack

nermack

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 713 postów
    • Time Online: 16g 27m 42s

Napisany 25 listopada 2006 - 16:07

No innego rozwiazania to ja tu nie widze :)

był 126p - 903ccm SPi [*]15.10.2007r
 

jest

BMW E46 330D 

126p elx 1,2mpi in progress...

03ebb3e7446e720e.jpg


#18 OFFLINE   micha$

micha$

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 523 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2006 - 01:02

No właśnie...
A ja jestem wygodnicki i wolałbym podjechać bobem i niech robią. Np. do odbioru za 3 dni...
Ehh...

Jedyne czego nie lubię w bobie to grzebania...

#19 OFFLINE   Tomek126p

Tomek126p

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2006 - 08:00

ja mam zalozone kolo zamochowe z fiata 126pE to jest takie , które najwięcej waży. Mialem odelżone ale mi palił duzooo wiecej kolo 12-15 na 100km a teraz pali 5-7 na 100km ale efekt byl bardzo wczówalny ! Jak toczyc i liczyć na wielki efekt to praktycznie ile tylko sie da tak ja mialem nawet kawalek wieńca stoczony i kilka frezów toczylem kolo z eleganta bo dowiedzialem sie ze takie jest juz fabrycznie lżejsze i gosc mial juz do takiego gotowy plan jak stoczyc , gdzie wyfrezowac itp;-)

#20 OFFLINE   Phantom

Phantom

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 641 postów
    • Time Online: 32m 20s

Napisany 26 listopada 2006 - 09:34

Jedyne czego nie lubię w bobie to grzebania...

w tym przypadku radze ci zmienic auto.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.