wady i zalety kola zamachowego odelzonego ?
Started By
siwydh
, 21 lis 2006 19:52
33 odpowiedzi na ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2006 - 20:06
+ szybciej sie wkreca na obroty
+ potrzebuje mniej mocy zeby wkrecic silnik
+odczuwalna rożnica
+/- inaczej sie rusza
- wczesniej zaczyna wytracac predkosc pod gorke ( raczej nie duza roznica w porownaniu do seri)
stoczone koło trzeba wywazyc
chyba ze nie zalezy ci na silniku
+ potrzebuje mniej mocy zeby wkrecic silnik
+odczuwalna rożnica
+/- inaczej sie rusza
- wczesniej zaczyna wytracac predkosc pod gorke ( raczej nie duza roznica w porownaniu do seri)
stoczone koło trzeba wywazyc
chyba ze nie zalezy ci na silniku
#5 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2006 - 23:46
ludzie (dotyczy też Nermack'a) co was pogieło z tym obniżonym Vmaxem? pod górke faktycznie wcześniej zaczyna zwalniać ponieważ koło zamachowe ma mniejszą energie kinetyczną, ale predkośc maxymalna jako taka nie ulega zmianie, jakiś nieuk kiedyś pierdnął że Vmax mu spadł i teraz milion osób będzie to powtarzać.
Właściwości lekkiego koła zamachowego:
- szybsze osiąganie większych prędkości obrotowych
- szybsza reakcja na gaz
- przy ruszaniu należy nadać zamachowi większą energię kinetyczną (należy pod pompować gaz)
- podczas podjazdu pod górke należy wcześniej zredukować bieg bo koło szybko traci energię kinetyczną
- prędkość maxymalna na równej drodze nie zmniejsza się ponieważ energia kinetyczna jest nie zmienna na stałych obrotach.
Właściwości lekkiego koła zamachowego:
- szybsze osiąganie większych prędkości obrotowych
- szybsza reakcja na gaz
- przy ruszaniu należy nadać zamachowi większą energię kinetyczną (należy pod pompować gaz)
- podczas podjazdu pod górke należy wcześniej zredukować bieg bo koło szybko traci energię kinetyczną
- prędkość maxymalna na równej drodze nie zmniejsza się ponieważ energia kinetyczna jest nie zmienna na stałych obrotach.
#7 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 12:06
ja tez nie dostrzegłem spadku IV max raz dokrcił sie do 6 tys (niestety tylko raz)
a koło wazy 4kg albo 4.1kg juz dokładnie nie pamietam
leki zamach ma wiecej zalet niz minusow wiec warto zrobic
a koło wazy 4kg albo 4.1kg juz dokładnie nie pamietam
leki zamach ma wiecej zalet niz minusow wiec warto zrobic
#8 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2006 - 15:55
ja mialem 4,5 kg , silnik prawie seryjny ( 27km shamowane) i po zmianie kola na luzaku wkrecal sie do 6,5 tys obr na 1-ce i 2-ce , na trojce juz tak nie pilowalem
v-max sie nie zmienil , wg mnie lekki zamach to zajebista sprawa do bardziej sportowej jazdy - w dupowozie wole miec seryjne
v-max sie nie zmienil , wg mnie lekki zamach to zajebista sprawa do bardziej sportowej jazdy - w dupowozie wole miec seryjne
jest:
Romet Ogar 200 "hajabusa"
Seat Marbella 843ccm '90 -"makrella"
Romet Ogar 200 "hajabusa"
Seat Marbella 843ccm '90 -"makrella"
#12 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2006 - 22:41
musel wpsiz w profilu skad jestes
ja jak toczylem kolo to mialem kilka warianntow albo do wienca czyli sostaje ci wieniec tak na maxa to waga gdzies okolo ~4.5kg a z wiencem ~3.7 kg tak bylo z moim zamachem na przyklad potem sa ejscze mozliwosci z nawiertami i frezami
ja jak toczylem kolo to mialem kilka warianntow albo do wienca czyli sostaje ci wieniec tak na maxa to waga gdzies okolo ~4.5kg a z wiencem ~3.7 kg tak bylo z moim zamachem na przyklad potem sa ejscze mozliwosci z nawiertami i frezami
#19 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2006 - 08:00
ja mam zalozone kolo zamochowe z fiata 126pE to jest takie , które najwięcej waży. Mialem odelżone ale mi palił duzooo wiecej kolo 12-15 na 100km a teraz pali 5-7 na 100km ale efekt byl bardzo wczówalny ! Jak toczyc i liczyć na wielki efekt to praktycznie ile tylko sie da tak ja mialem nawet kawalek wieńca stoczony i kilka frezów toczylem kolo z eleganta bo dowiedzialem sie ze takie jest juz fabrycznie lżejsze i gosc mial juz do takiego gotowy plan jak stoczyc , gdzie wyfrezowac itp;-)
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Nadkola Fiat 126p |
Mechanika | Jakubw27 |
|
|
|
rozbierzne kola przod |
Mechanika | wymiocik19 |
|
|
|
Plastikowe nadkola zalety i wady |
Stylistyka | Pitros |
|
|
|
Dokręcanie koła zamachowego |
Mechanika | Mat |
|
|
|
Wykręcenie kolanka wydechu. |
Mechanika | metaltymek |
|
|