Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wykręcenie kolanka wydechu.


10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   metaltymek

metaltymek

    Zaawansowany

  • Member
  • 433 postów
    • Time Online: 4d 11g 32m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 02 czerwca 2012 - 13:05

Człowieka może pierun strzelić, jak za każdym razem przy wymianie tłumika trzeba upiłować przedłużenie rur wydechu, co wsuwa się w kolanko. Tak więc, chcę wymienić te dwa ustrojstwa, kiedy już wyciągnę silnik.

Jako, że śruby mocujące kolektor wydechowy wchodzą w aluminium, to strach to ruszyć, żeby nie wykręcić z gwintem. Są jakieś sposoby dzięki którym można zmniejszyć prawdopodobieństwo wykręcenia gwintu? Słyszałem, że naftą można pokropić.

Gdyby się nie udało się utrzymać gwintu na swoim miejscu, to nagwintować wtedy otwór na 10?

Wymyśliłem jeszcze, żeby później przykleić / wkręcić / wspawać na stałe w głowicę szpilki mocujące kolanko. Jest to dobry pomysł?

Masz prawo zachować milczenie. Wszystko co napiszesz może zostać zmoderowane.


#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 02 czerwca 2012 - 14:38

niestety te śruby lubią się urywać
ja podlał bym je płynem hamulcowym, ewentualnie podgrzałbym je palnikiem

#3 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 02 czerwca 2012 - 14:43

Ja gddy wykręcałem polewałem olejem jadalnym (coś to dało, ale nie do końca) przy moim drugim silniku nie było już gwintu to śruby posmarowałem klejem do gwintów i jakoś się trzyma ..

#4 OFFLINE   kultowe@op

kultowe@op

    Master

  • Member
  • 678 postów
    • Time Online: 9g 32m 58s

Napisany 02 czerwca 2012 - 14:51

A ja kupiłbym uszczelki do tłumika i nie byłoby trzeba niczego piłować :D Po to to jest :P

#5 OFFLINE   Stasiu126p

Stasiu126p

    Master

  • Member
  • 4 364 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 43s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 02 czerwca 2012 - 15:47

szpilki wkleić na klej do gwintów dać stosowne nakrętki i będzie gites :)
ja nst głowicę będę robił na szpilkach :)
Dodany obrazek
Stanislavovic Performance Garage-chcesz przerobić 126p wpadaj! ;)
Urwis Evolution never done :D

#6 OFFLINE   Lucas621p

Lucas621p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 postów
    • Time Online: 15g 9m 27s

Napisany 03 czerwca 2012 - 10:21

a ja wszystkie oryginalne wykręcałem zawsze a jak się urywały to wiertarka stołowa i rozwiercałem a następnie wstawiałem szpilki 10 i to już nigdy nie puściło

#7 OFFLINE   metaltymek

metaltymek

    Zaawansowany

  • Member
  • 433 postów
    • Time Online: 4d 11g 32m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 06 czerwca 2012 - 13:32

To sobie kupię szpilki i na stałe będzie. :)

kultowe@op trzeba piłować, chodzi o te takie 'przedłużenia rur'. W kolanko nie wchodzą, bo nie ma w kolanku wyżłobień i muszę to spiłować.

Please Login or Register to see this Hidden Content


Masz prawo zachować milczenie. Wszystko co napiszesz może zostać zmoderowane.


#8 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 06 czerwca 2012 - 14:11

kultowe@op trzeba piłować, chodzi o te takie 'przedłużenia rur'. W kolanko nie wchodzą, bo nie ma w kolanku wyżłobień i muszę to spiłować.


Pewnie masz elx'a, albo przynajmniej sam silnik od elx'a. W elx'ie kolektory wydechowe mają mniejszą średnicę, a tłumiki nie mają tego wypustu. To było zrobione właśnie po to, żeby nie montować do nich tłumików bez katalizatora. Ja bym to olał. Tłumika nie wymienia się codziennie, a co to za problem raz na jakiś czas przyciąć kątówką dwie rurki. Więcej się nawkurwiasz, jak spróbujesz to wykręcić i Ci się gwint urwie. Bo wtedy nie dość, że trzeba to gwintować (a i tak nie wiadomo czy wytrzyma), to jeszcze trzeba powiększyć otwory na śruby w kolektorach a wtedy istnieje opcja (nie zawsze się tak dzieje, ale jednak), że kolektory będą przez to pękać i tak czy inaczej będziesz musiał się męczyć.
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   metaltymek

metaltymek

    Zaawansowany

  • Member
  • 433 postów
    • Time Online: 4d 11g 32m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 07 czerwca 2012 - 12:02

Tak, mam elx. Racja, wydechu się nie zmienia co dzień. Ojciec od kupna SC miał 3 tłumiki. Ja również miałem 3 różne tłumiki, lecz w ciągu ostatniego roku. 8)

Od wczoraj zastanawiam się jeszcze, czy może głowicy po prostu nie wymienić. Tylko musiałbym gniazda utwardzić, bo to jeszcze głowica z czasów benzyny z dodatkiem ołowiu.

Masz prawo zachować milczenie. Wszystko co napiszesz może zostać zmoderowane.


#10 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 07 czerwca 2012 - 12:08

Ja jak kupiłem moje auto też miałem taką akcję. Miał oryginalny tłumik z katalizatorem, który wyglądał tak, że pojeździłby następne 10 lat. Ale obejmy przerdzewiały i się urwał. Kupiłem nowy od el'a. Pojeździłem miesiąc i urwała się szpilka w bloku. Tłumik poszedł się jebać. Kupiłem drugi nowy, też od el'a. Znowu starczyło na miesiąc. Kupiłem kolejny nowy tłumik, tym razem od FL'a, jeździ do dzisiaj.
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   Quoter

Quoter

    Root

  • Member
  • 713 postów
    • Time Online: 1d 22g 50m 44s

Napisany 11 czerwca 2012 - 18:11

wd40, wd40 i jeszcze raz wd 40...
kiedyś jak musiałem wykręcić to chyba poszła mi cała mała puszka w cały dzień, spryskałem obficie, zostawiłem i tak co 30 minut cały dzien następnego opukałem i spryskałem po 40min poszło bardzo lekko
podpis.png

 

 



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.