Wykręcenie kolanka wydechu.
Started By
metaltymek
, 02 cze 2012 13:05
10 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2012 - 13:05
Człowieka może pierun strzelić, jak za każdym razem przy wymianie tłumika trzeba upiłować przedłużenie rur wydechu, co wsuwa się w kolanko. Tak więc, chcę wymienić te dwa ustrojstwa, kiedy już wyciągnę silnik.
Jako, że śruby mocujące kolektor wydechowy wchodzą w aluminium, to strach to ruszyć, żeby nie wykręcić z gwintem. Są jakieś sposoby dzięki którym można zmniejszyć prawdopodobieństwo wykręcenia gwintu? Słyszałem, że naftą można pokropić.
Gdyby się nie udało się utrzymać gwintu na swoim miejscu, to nagwintować wtedy otwór na 10?
Wymyśliłem jeszcze, żeby później przykleić / wkręcić / wspawać na stałe w głowicę szpilki mocujące kolanko. Jest to dobry pomysł?
Jako, że śruby mocujące kolektor wydechowy wchodzą w aluminium, to strach to ruszyć, żeby nie wykręcić z gwintem. Są jakieś sposoby dzięki którym można zmniejszyć prawdopodobieństwo wykręcenia gwintu? Słyszałem, że naftą można pokropić.
Gdyby się nie udało się utrzymać gwintu na swoim miejscu, to nagwintować wtedy otwór na 10?
Wymyśliłem jeszcze, żeby później przykleić / wkręcić / wspawać na stałe w głowicę szpilki mocujące kolanko. Jest to dobry pomysł?
Masz prawo zachować milczenie. Wszystko co napiszesz może zostać zmoderowane.
#3 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2012 - 14:43
Ja gddy wykręcałem polewałem olejem jadalnym (coś to dało, ale nie do końca) przy moim drugim silniku nie było już gwintu to śruby posmarowałem klejem do gwintów i jakoś się trzyma ..
#4 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2012 - 14:51
A ja kupiłbym uszczelki do tłumika i nie byłoby trzeba niczego piłować Po to to jest
#7 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2012 - 13:32
To sobie kupię szpilki i na stałe będzie.
kultowe@op trzeba piłować, chodzi o te takie 'przedłużenia rur'. W kolanko nie wchodzą, bo nie ma w kolanku wyżłobień i muszę to spiłować.
kultowe@op trzeba piłować, chodzi o te takie 'przedłużenia rur'. W kolanko nie wchodzą, bo nie ma w kolanku wyżłobień i muszę to spiłować.
Masz prawo zachować milczenie. Wszystko co napiszesz może zostać zmoderowane.
#8 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2012 - 14:11
kultowe@op trzeba piłować, chodzi o te takie 'przedłużenia rur'. W kolanko nie wchodzą, bo nie ma w kolanku wyżłobień i muszę to spiłować.
Pewnie masz elx'a, albo przynajmniej sam silnik od elx'a. W elx'ie kolektory wydechowe mają mniejszą średnicę, a tłumiki nie mają tego wypustu. To było zrobione właśnie po to, żeby nie montować do nich tłumików bez katalizatora. Ja bym to olał. Tłumika nie wymienia się codziennie, a co to za problem raz na jakiś czas przyciąć kątówką dwie rurki. Więcej się nawkurwiasz, jak spróbujesz to wykręcić i Ci się gwint urwie. Bo wtedy nie dość, że trzeba to gwintować (a i tak nie wiadomo czy wytrzyma), to jeszcze trzeba powiększyć otwory na śruby w kolektorach a wtedy istnieje opcja (nie zawsze się tak dzieje, ale jednak), że kolektory będą przez to pękać i tak czy inaczej będziesz musiał się męczyć.
#9 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2012 - 12:02
Tak, mam elx. Racja, wydechu się nie zmienia co dzień. Ojciec od kupna SC miał 3 tłumiki. Ja również miałem 3 różne tłumiki, lecz w ciągu ostatniego roku.
Od wczoraj zastanawiam się jeszcze, czy może głowicy po prostu nie wymienić. Tylko musiałbym gniazda utwardzić, bo to jeszcze głowica z czasów benzyny z dodatkiem ołowiu.
Od wczoraj zastanawiam się jeszcze, czy może głowicy po prostu nie wymienić. Tylko musiałbym gniazda utwardzić, bo to jeszcze głowica z czasów benzyny z dodatkiem ołowiu.
Masz prawo zachować milczenie. Wszystko co napiszesz może zostać zmoderowane.
#10 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2012 - 12:08
Ja jak kupiłem moje auto też miałem taką akcję. Miał oryginalny tłumik z katalizatorem, który wyglądał tak, że pojeździłby następne 10 lat. Ale obejmy przerdzewiały i się urwał. Kupiłem nowy od el'a. Pojeździłem miesiąc i urwała się szpilka w bloku. Tłumik poszedł się jebać. Kupiłem drugi nowy, też od el'a. Znowu starczyło na miesiąc. Kupiłem kolejny nowy tłumik, tym razem od FL'a, jeździ do dzisiaj.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Nie pali i strzela z wydechu |
Mechanika | wotus |
|
|
|
Ciężkie odpalanie, strzelanie z wydechu, itp. Fiat 126p 700cc |
Mechanika | Meras |
|
|
|
Elegant trudny rozruch. Strzela z wydechu. |
Mechanika | wow12911 |
|
|
|
Pytanie na temat wydechu. |
Mechanika | Shiters |
|
|
|
odkrecanie tłumika od kolanka.. |
Mechanika | Mroziu126p |
|
|