Jump to content


Photo

Szmery itp


32 replies to this topic

#1 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 posts
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Posted 24 February 2014 - 18:33

Witam panowie, problem na dziś to dźwięk rosnący wraz z obrotami. Dźwięk przypomina szmer, lekki stuk, coś jakby cykanie też. Cięzko określić a nagrać się nie da... Zaczał być ten dźwięk 10s. po odpaleniu silnika tzn cofałem pod górke i za mało gazu i padł. I potem sie to potoczyło jak potoczyło. Sugestie? :)

edit:
Teraz to zaczęło się tłuc, biegi wydają sie chodzić jak wcześniej. Brak różnicy czy sprzęgło czy nie. Zaworów luz jest ok. :cry:

link do nagrania:

wiatrak odpada bo ściągnąłem pasek itd. Mógł sie rozrząd przestawić jak go tak zdusiło? Może sprzęgło coś?

#2 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1,348 posts
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 25 February 2014 - 11:28

Diesel ; ) w tym przypadku to należało by zastanowić się co jest jeszcze dobre w tym silniku a co nie bo chodzi jak Ursus na mrozie:) Najprawdopodobniej te dźwięki dochodzą z korbowodu .

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#3 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 posts
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Posted 25 February 2014 - 17:13

No robiłem z głowicą jakieś 600km temu bo pękła w środku. Ale np cylindry, tłoki, klawiaturka były ok.

#4 OFFLINE   lepa

lepa

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 178 posts
    • Time Online: 5g 57m 25s

Posted 25 February 2014 - 20:58

Dodatkowe podkładki pod cylindry powinny pomóc? Żeby podnieść cylindry.
Miałem tak jak zakładałem nowe pierścienie. Uderzały o rant w cylindrze (górną część). Stary pierścień wytarł się do rantu, więc nie dobijał. Nowe dobijały. Tu chodzi chyba o tą wysokość.
Co ruszałeś w silniku?
Fiat 126p 83'

#5 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 posts
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Posted 25 February 2014 - 21:40

LEPA Nic nie zmieniałem oprócz głowicy. Cylinder był tylko macany i oglądany. Nic oprócz głowicy nie zdejmowane. 100km temu jakoś, dokręcałem głowice bo trzeba było wiadomo. przejechał tyle i pod samym domem... ;(

#6 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 26 February 2014 - 00:02

-JEB JEB JEB
-Kto tam?
-Panewka :E

#7 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 posts
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Posted 26 February 2014 - 13:47

Istnieje możliwość że korbowód sie zerwał przy sworzniu?

#8 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 posts
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Posted 26 February 2014 - 13:51

Słychać że pracuje na dwóch cyl
To co tak nap.... to panewka korbowodowa
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 posts
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Posted 26 February 2014 - 14:04

No to Panowie, czeka mnie wyjęcie silnika. Nie mam kanału i taki mały problem ale jakoś dam rady. Przy wymianie panewki muszę szlifować wał? i pytanko: jakie są objawy pękniętego wału?

#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 26 February 2014 - 20:40

kup drugi silnik, taniej ci wyjdzie

#11 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 posts
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Posted 26 February 2014 - 20:57

Nie no koszt panewek 30zł. TYlko pytam dodatkowo bo świeży w tym temacie jestem ;)

#12 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 26 February 2014 - 21:33

+ koszt oleju + koszt uszczelki pod miske olejowa + koszt silikonu specjalnego + koszt zmywacza do oleju albo benzyna najtańszą drogą + robocizna (lub kilka godzin pracy) + nie wiadomo co jeszcze zastaniesz w silniku, więc kupił bym drugi a ten na części trzymał.

Do wymiany silnika nie potrzebujesz kanału, mi w zupełności wystarcza do tego stara opona, lewarek i drewniany klocek i odpowiednie klucze.

#13 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 posts
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Posted 26 February 2014 - 21:42

Póki co optymistyczna wersja. Będę patrzył dopiero w piątek. Uszczelki mam wszystkie, oleju też mam, praca własna (w szkole to praktycznie na pamięć się nauczyłem skręcac ten silnik.). Więc tylko jeszcze wyjąć i rozebrać i myśleć co dalej. Z góry dziękuje panowie. I jeszcze jedno, ktoś z forum wkładał silnik 900 od cqc?

#14 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 27 February 2014 - 16:03

ja mam taki silnik, masz nawet w miniaturce w moim avatarze. Jeśli miałbyś jakieś pytania to pisz PW

#15 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 posts
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Posted 27 February 2014 - 17:22

Wysłałem PW

#16 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 28 February 2014 - 18:33

panewki korbowodowe 30zł, główne różnie 50 za sztukę i drożej, do tego szlif wału, komplet uszczelek silnika dojdzie robocizna i robi się ponad 500 zł, drugi silnik kupisz za 100

#17 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 posts
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Posted 01 March 2014 - 14:09

DZisiaj sie wziąłem za niego i: olej czysty bez opiłków itp, panewki korbowodowe i ich luzy są ok, (sprawdzane z zaprzyjaźnonym mechanikiem) wał nie pęknięty bez luzów na głównych, na sworzniach tłoków brak luzu góra-dół. Panewki główne mogą sie tłuc bez luzów na wale?? Mechanika samego dziwi co może sie tłuc i postawił na główne jeszcze

#18 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 posts
    • Time Online: 6g 42m 53s

Posted 01 March 2014 - 17:35

Jak na mój słuch to nie panewki :roll: mi to podaje na coś związanego z rozrządem. sprawdź laski popychaczy czy wszystkie są proste, szklanki w jakim są stanie, wałek rozrządu i czy prowadnice zaworowe nie latają sobie. Same zawory i gniazda też bym sprawdził.
ps. sprawdź też pokrywę zaworów czy nie ma śladów otarć uderzeń.

#19 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 posts
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Posted 01 March 2014 - 18:10

Sprawdze w przyszłym tygodniu, ściągne głowice. A co do głowicy- była robiona jakieś 600km temu (grudzień 2013)

#20 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 posts
    • Time Online: 12d 5g 57m

Posted 01 March 2014 - 20:19

A dokręciłeś głowicę jeszcze raz po wymianie? Robi się to właśnie po przejechaniu kilkuset kilometrów.



Similar Topics Collapse







IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.