Skocz do zawartości


Zdjęcie

Patent na słabe ładowanie (podniesienie napięcia ładowania)


47 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Drago157

Drago157

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 13 listopada 2010 - 07:32

Panowie da się coś zrobić żeby altek ładował więcej amper? :lol: :)

#22 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 13 listopada 2010 - 13:27

W takim razie zmierz dokładnie napięcia i na aku i na alternatorze, ale moim zdaniem jeżeli po zapaleniu świateł i stopu napięcie spada aż poniżej 12V, to jestem niemal pewien, że jest to wina instalacji (no chyba że sam alternator ma już dość, ale wtedy żadne patenty na podnoszenie napięcia już nic nie dadzą), ale wszystkiego się dowiemy po pomiarach.

Aaaa jeszcze jedno:

Widzę na woltomierzu jak na światłach + stopie napięcie spada poniżej 12v


O jakim woltomierzu mówisz? Jeździłeś z podłączonym miernikiem, czy masz w aucie taki epokowy woltomierz? Bo jak to drugie, to jego wskazaniami raczej bym się za bardzo nie sugerował. To raczej taki bajer który tylko ładnie (też kwestia gustu) w aucie wygląda i raczej tylko jest urządzeniem symbolizującym, czy jakieś tam ładowanie w ogóle się pojawia, niż przydatnym, dokładnym urządzeniem mierniczym, którym można diagnozować problemy w instalacji. ;)

Zwiększanie koła pasowego mnie nie interesuje bo:

* nie chce przekręcić alternatora na wysokich obrotach
* nie chce zwiększać obrotów wiatraka
* wyższe obroty nic nie dadzą bo ładowanie jest słabe przy wyższych obrotach


Zmniejszanie panie, zmniejszanie. ;) Zwiększenie koła da Ci efekt zupełnie odwrotny od tego o czym piszesz, tj. spadną obroty alternatora i wiatraka co dodatkowo jeszcze osłabi i tak właściwie nieistniejące ładowanie na wolnych obrotach.
Dodany obrazek

#23 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 13 listopada 2010 - 14:14

Tak max ma woltomierz chyba lumela jak się nie mylę, ale mówię chyba!

#24 OFFLINE   areseral

areseral

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 198 postów
    • Time Online: 4m 54s

Napisany 13 listopada 2010 - 20:13

Już rozwiałem mój problem z brakiem kontrolki ładowania na samym zapłonie.

kultowe@op mi w tym pomógł.

Jedno jest pewne: kontrolka ładowania nie pali się na zapłonie sygnalizując problem właśnie z regulatorem. Albo się sfajczyła.

BTW rozbierał ktoś kiedyś z was taki regulator?

#25 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 14 listopada 2010 - 10:23

"teoretycznie" to jest nierozbieralne, regulator jest zalany tworzywem

#26 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 14 listopada 2010 - 12:40

Gdzieś było opisane, że wycina się to tworzywo/gumę i dolutowuje potencjometr jak się nie mylę.

#27 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 14 listopada 2010 - 18:45

Tutaj jest to opisane, na dole:

Please Login or Register to see this Hidden Content



O jakim woltomierzu mówisz? Jeździłeś z podłączonym miernikiem, czy masz w aucie taki epokowy woltomierz?

Epokowy, sprawdzałem swego czasu miernikiem ale nie pamiętam ile było. Ale fakt faktem że 2 dni i nie odpalam, i pewnie jutro znów będę pchał.

Zwiększanie koła pasowego mnie nie interesuje bo:

* nie chce przekręcić alternatora na wysokich obrotach
* nie chce zwiększać obrotów wiatraka
* wyższe obroty nic nie dadzą bo ładowanie jest słabe przy wyższych obrotach


Zmniejszanie panie, zmniejszanie. ;)

Tak, tak wiem, zwykły skrót myślowy - myślałem o zwiększeniu obrotów alternatora zamiast koła :)

#28 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 27 listopada 2010 - 16:40

Zmierzone napięcie, obroty 1500~2000RPM (pełne ładowanie):
[*:abf8e9d137]Światła wyłączone - 14,3v na alternatorze, 13,9v na akumulatorze
[*:abf8e9d137]Światła włączone - 14,0v na alternatorze, 13,5v na akumulatorzeNa wolnych obrotach + światła (ok. 1000RPM, lekko podniesione) mimo że kontrolka się nie pali to na alternatorze jest 12,5v. Dodam jeszcze że pomiar przeprowadzony by dziś po tym jak założyłem diodowe światła stopu + diodowe Oringi więc jedyne prawdziwe żarówki to te z przodu + podświetlenie deski.

Mam już diodę 1n4007, jeśli uda mi się do jutra polutować to dam wam znać jak wygląda sprawa.

#29 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 listopada 2010 - 17:36

Czyli alternator działa. Więcej powiem - chciałbym mieć takie wyniki na alternatorze. To, że napięcie spada na wolnych obrotach to norma. Olej te diody, weź się za czyszczenie mas, styków, przewodu akumulator-rozrusznik. Napięcie na aku za bardzo Ci spada. Nie powinno być spadku więcej niż 0,1V pomiędzy alternatorem a akumulatorem.
Dodany obrazek

#30 OFFLINE   areseral

areseral

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 198 postów
    • Time Online: 4m 54s

Napisany 27 listopada 2010 - 20:13

Widać dużą różnicę w tych diodowych żarówkach?

#31 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 28 listopada 2010 - 01:45

A gdzie tu dyskusja toczy się o diodowych żarówkach??????

:wall: :wall: :wall:
Dodany obrazek

#32 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 28 listopada 2010 - 08:41

areseral :arrow:

Please Login or Register to see this Hidden Content



#33 OFFLINE   areseral

areseral

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 198 postów
    • Time Online: 4m 54s

Napisany 28 listopada 2010 - 11:00

Oczywiście, można zakładać nowe tematy, ale po co? Dobra, dobra w google pewnie bym znalazł, ale jak ktoś już ma to wolę się jego dopytać.

#34 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 28 listopada 2010 - 16:17

O żarówkach zrobię art. na stronę bo trochę już ich przerobiłem.

Z brakiem ładowania na wolnych już się pogodziłem :). Założyłem dziś ten patent, ładowanie skacze, tzn. nie ma stałego tylko waha się między 13,9v a 14,5v (raz pokazało 14,6v) na akumulatorze z włączonymi światłami oczywiście. Pojeżdżę tak tydzień i dam znać.

Styki czyściłem już miliony razy, postaram się tylko wymienić kabel alternator - rozrusznik na gruby, oczkowany, lutowany - tak dla pewności.

Czy ktoś może potwierdzić tak mały spadek napięcia o którym pisał kaszlak_maniak ?

PS. Ciekawe jest to że jak odłączyłem diodę to przez chwilę miałem ładowanie 14,5v na altku.
PS2. Bez świateł było 15v na alternatorze.

#35 OFFLINE   Piter126p

Piter126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 941 postów
    • :

Napisany 29 listopada 2010 - 00:36

to za duzo jak 15V jest proponuje zmienic regulator tudziesz szczotki jesli jest taka potrzeba aler regulator na bank bym podlozyl inny

#36 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 29 listopada 2010 - 01:39

Jakbyś wiedział o co chodzi to by było lepiej, tu było takie założenie żeby alternator dawał większe napięcie.

#37 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 29 listopada 2010 - 14:29

Ciekawe jest że przy normalnej jeździe, powyżej pewnych obrotów napięcie się stabilizuje na poziomie 13v (mierzone na woltomierzu w aucie a nie układem dedykowanym), potem jak obroty spadają to skacze a potem zanika na wolnych.

#38 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 29 listopada 2010 - 20:28

No to już Ci napisałem, że tym wskaźnikiem nie ma się co sugerować. Masz radio? Albo nie wiem, zapalniczkę w samochodzie? Zmierz napięcie na aku, wyciągnij przewody od zapalniczki, podepnij do nich przewody miernika i będziesz mógł sobie mierzyć napięcie podczas jazdy. Ja Ci mówię, miałeś dobre ładowanie, a problem leży w instalacji (być może właśnie w przewodzie aku-rozruch-altek), bo nie ma opcji, żeby przy sprawnej instalacji była taka różnica w napięciach.
Dodany obrazek

#39 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 04 grudnia 2010 - 17:36

Dziś był u mnie Adam z Quoterem i teraz uwaga:
Adam ma altek z wersji exportowej i ma na wolnych obrotach bez świateł ładowanie 14,6v na altku i na klemach.
Po włączeniu świateł ma na wolnych obrotach 13,5v na alternatorze, po dodani gazu ma 14,5v na alternatorze i klemach! Dodam że ma wszystkie żarówki normalne a z przodu H4 100W.

Bez strat między altkiem a akumulatorem! Czyli idę teraz drogą wskazaną przez kaszlak_maniaka i dążę do tego aby nie mieć strat na połączeni!

#40 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 04 grudnia 2010 - 23:54

u siebie w bisie ostatnio zmierzyłem to spadek napięcia na klemach mam o 0.02V

wyczyść dokładnie wszystkie połączenia papierem ściernym i dobrze skręć, jak poskręcasz to możesz też zabezpieczyć wazeliną techniczną



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.