Skocz do zawartości


Zdjęcie

Brak Ładowania - Brak mi sił


3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   xradar

xradar

    Początkujący

  • Validating
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 28 lipca 2017 - 10:48

Koledzy,

 

Pacjent:

Fiat 126p

99 elx

 

Pomóżcie, mam chyba jakiś nadzwyczajny przypadek, i już kompletnie nie wiem co dalej. Mianowicie sprawa wygląda następująco, było wszystko ok, nagle w trakcie jazdy zaświeciła się kontrolka ładowania.

Po diagnozie okazało się że jedna szczotka w szczotkotrzymaczu złamana, po czym:

Wymieniłem cały szczotkotrzymacz ze szczotkami na nowy - nie pomogło

Wymieniłem regulator napięcia na nowy oryginał, bo okazało się że nie trzymał - nie pomogło

Wymieniłem mostek prostowniczy - pomogło na chwile

Wymieniłem plecionkę miedzianą masy - nie pomogło

Wymieniłem końcówki kabli na rozruszniku - alternator/akumulator - nie pomogło

Wymieniłem całą kolumnę kierownicy wraz z nową stacyjką i kostką bo okazało się że było zwarcie na kostce - nie pomogło

 

Cały czas nie ma ładowania, kontrolka świeci się jaskrawym światłem, a zasilanie jest tylko z akumulatora, który już zaczyna niedomagać przez częste ładowanie prostownikiem.

 

Dodam jeszcze że wszystkie naprawy wykonane w ciągu jednego tygodnia i dalej nic.

Macie jakieś pomysły co jeszcze mogę sprawdzić/wymienić/oczyścić?

 

Czy możliwe że kolejny raz strzeliły diody w mostku prostowniczym?

 

Jak coś pomagało to na chwile - dosłownie jedna krótka trasa i znowu to samo, jak alternator się załączał to było słychać że pracuje na obciążeniu bo wył.

Dodatkowo na alternatorze jest niezależnie od obrotów napięcie w granicach 12,22V - po wymianie mostka przez chilę było 14,3V - zrobiłem 20km i znowu to samo.

 

Pomóżcie bo już mi się skończyły pomysły :(



#2 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 31 lipca 2017 - 20:19

proponuję sprawdzic w jakim stanie jest wirnik alternatora  -czy ma przejscie i nie robi zwarcia  gdzies  i stan tych miedzianych kółek na których chodzą szczotki dac gdzies do przetoczenia zeby wyrównal  zeby była równa powierzchnia 

moze którys kabelek od uzwojenia odpadł  i tez będzie sie swiecic kontrolka (kabelek przylutowany do diody  są 3 szt jak jeden np  odskoczy tez nie będzie ładowania )

sprawdziłbym jeszcze kabelek przy samym alternatorze z oczkiem w jakim stanie jest sam kabelek 

krócej mówiąc  sprawdziłbym

-przejscie na wirniku czy nie jest walniety sam wirnik 

kabelki przy samym alternatorze (B+ wsówka)

stan tych styków przy uzwojeniu (3 szt  po sztuce na diode) czy sie gdzies nie oderwał 

stan miejsca tego na wirniku co sie szczotki slizgają takie 2 kółka miedziane nie pamietam jak to sie fachowo nazywa bedziesz widział jak szczotki wyjmiesz jak jest duze wyrzezbienie tez moze kontolka swiecic/zapalać 

mostek prostowniczy - czy ma przejscie bo to tez moze byc przyczyna mimo ze jest nowy bo teraz takie niektóre czesci są robione ze szkoda gadać 

mam nadzieje ze pomogłem 

(u mnie był tez problem z alternatorem i podałem swoje naprawy jakie wykonałem sprawdziłem) 

jakbym coś poprzekręcał prosze mnie poprawić jesli gdzies sie pomyliłem 



#3 OFFLINE   xradar

xradar

    Początkujący

  • Validating
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 01 sierpnia 2017 - 06:34

Dzięki, sprawdziłem kabelki na mostku szt po szt i jest Ok, stan tych kółek co szczotki chodzą trochę brudne ale bez zniszczeń. Dzisiaj zamierzam jeszcze zmierzyć mostek czy jest przejście.
Podpowiedź jeszcze kolego jak sprawdzić wirnik?

#4 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 02 sierpnia 2017 - 09:37

sprawdzić omomierzem (miernik)

jesli dobrze pamiętam to powinno byc cos koło 3-4 omy

(musisz najpierw szczotki wyjąć )

zeby sprawdzic dlaczego palą sie mostki to obwód uzwojenia trzeba rozlutowac (od mostka te kabelki) i dotknąc po kolei nie na raz   do masy 

komutator tez sprawdz czy jest obwód czy gdzies nie ma przerwy (to są te 2 kółka na wirniku) jak są mocno wyrzezbione (są duze takie rowki na tym komutatorze to trzeba dac do tokarza zeby minimalnie je stoczył tak wyrównał i dac nowe szczotki jak robiłem 126p klientowi  to za stoczenie minimalnie wział 10zł tez to był elegant





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.