Skocz do zawartości


Zdjęcie

Patent na słabe ładowanie (podniesienie napięcia ładowania)


47 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 09 listopada 2010 - 17:00

Dziś wpadłem na taki oto cytat na forum elektroda.pl

Cześć prosiłeś mnie o opisanie mojej przeróbki 126p .Więc diode wstawiam na zasilaniu regulatora czyli jak sie nie myle żółty przewód chodzi o to , że do regulatora po wstawieniu diody dochodzi napięcie pomniejszone o spadek na diodzie .Więc jeżeli napięcie jest 13.6v w instalacji to do regulatora dochodzi 13.1 v .Czyli napięcie ładowania będzie większe o 0.5v w instalacji Dasz dwie diody szeregowo napięcie podskoczy o 1v .Jeszcze raz pisze układ zdemontowałem z obawy o zbyt wysokie napięcie

Please Login or Register to see this Hidden Content



Czy ktoś się może wypowiedzieć o tym patencie?
Chciałbym mieć ładowanie 14,4 na włączonych światłach...

#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 09 listopada 2010 - 18:02

trzeba podnieść obroty alternatora, a nie bawić się z elektroniką, to jest powodem problemu.
zobacz sobie rozmiary koła pasowego w innych samochodach i porównaj z 126p to zrozumiesz o co mi chodzi

#3 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 09 listopada 2010 - 19:27

Czy ktoś się może wypowiedzieć o tym patencie?


A co chciałbyś na ten temat usłyszeć? Czy to ma prawo działać, czy czy jest to potrzebne w Twoim samochodzie?

Na pytanie pierwsze mogę powiedzieć - tak, włączenie szeregowo diody/diod spowoduje wzrost napięcia w instalacji, natomiast żeby powiedzieć, czy jest to potrzebne w Twoim samochodzie musiał bym poznać wyniki pomiarów napięć.

To co napisał Arek, to oczywiście racja, ale tylko jeśli chodzi o pojawienie się ładowania na niskich obrotach (w maluchu altek na wolnych obrotach kręci się na tyle wolno, że ledwo co wystarcza mu to, żeby się wzbudzić).
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 09 listopada 2010 - 20:21

ile amperow jest na alternatorze ? Lizard cos mi mowil, ze ok. 30 A? prawda to ?
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 09 listopada 2010 - 20:45

34A jak mnie pamięć nie myli.

#6 OFFLINE   areseral

areseral

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 198 postów
    • Time Online: 4m 54s

Napisany 09 listopada 2010 - 21:59

A jeśli po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon nie pali się kontrolka ładowania to oznacza to, że?

#7 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 09 listopada 2010 - 22:12

żarówka spalona i nie będzie ładowania
żarówka zamyka obwód wzbudzenia

#8 OFFLINE   areseral

areseral

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 198 postów
    • Time Online: 4m 54s

Napisany 09 listopada 2010 - 22:19

No właśnie raczej nie, może napiszę od początku.

Wyjazd w 10km trasę, na początku ok, kontrolka się pali, po uruchomieniu silnika gaśnie.
Ruszam, przejeżdżam 8km po czym zauważam brak ładowania, kontrolka nie pali się, nawet na niskich obrotach.
Dojeżdżam na miejsce, gaszę silnik, przekręcam kluczyk i się już nie pali.

#9 OFFLINE   kultowe@op

kultowe@op

    Master

  • Member
  • 678 postów
    • Time Online: 9g 32m 58s

Napisany 09 listopada 2010 - 22:55

Ja taki problem miałem na starym regulatorze napiecia. czasem ładowanie było a czasem nie. tak samo kontrolka czasem paliła a czasem nie. powodem były nadpalone przewody wewnątrz regulatora. jak sie nimi poruszało to było git do pierwszej dziury:D co do diód to może sie przydac pod warunkiem że bedziesz cały czas jeździł na swiatłach bo inaczej ugotujesz akumulator

#10 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 listopada 2010 - 11:17

Zapytam inaczej, jakie macie napięcie ładowania przy włączonych światłach i ok. 2500 obr.? Bo ja nie mam nawet 14v.

#11 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 10 listopada 2010 - 13:03

13,6V i daje radę razem ze światłami i sprzętem (fakt, ostatnio dużo użalałem się nad moim ładowaniem, ale jak się okazało z nim jest wszystko w jak najlepszym porządku, winny okazał się nawet nie roczny akumulator). Wyższe napięcie nic Ci nie da, poza tym że ewentualnie częściej będziesz wymieniać przepalone żarówki (pomimo tego, że 14,4V to jeszcze ładowanie, które mieści się w normie).

Masz maxx jakieś problemy z rozruchem? Czy martwisz się o to tak na zapas?
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   djfizyk

djfizyk

    Zaawansowany

  • Member
  • 268 postów
    • Time Online: 7g 51m 7s

Napisany 10 listopada 2010 - 14:24

Mnie wkurzało słabe ładowanie, wiadomo ile się traci na instalacji itp. U siebie podniosłem ładowanie do 15V (regulator własnej konstrukcji) i jak do tej pory nie wymieniłem żadnej żarówki a jeżdżę już długo na takim napięciu. Wyżej nie ma co podnosić napięcia, szkoda akumulatora. Przy włączonych światłach i 2500 obrotów mam spokojnie 14,5V na klemach akumulatora
Dodany obrazek
zawsze i wszędzie na wieki 126p

#13 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 10 listopada 2010 - 14:39

Jak masz duży spadek napięcia w instalacji, to pierwsze co się robi, to czyści się plecionkę, wszystkie punkty masowe, sprawdza się klemy na aku i czyści się połączenia przewodu alternator-rozrusznik-akumulator. Ja mam dodatkowo połączone ze sobą osobnym przewodem punkty masowe w bagażniku (docelowo podłączę razem też tył) i nie ma wtedy opcji, żeby napięcie na aku spadało o więcej niż 0,1V w stosunku do napięcia na alternatorze. Taki "tuning" regulatora to tylko rozwiązanie chwilowe, jak np. używasz auta na co dzień i nie ma kiedy przysiąść, żeby zająć się instalacją. A co do palących się żarówek i ich wymiany, nie mówię że będzie to robił co tydzień, ale że taka żarówka zasilana zaledwie 1V więcej wytrzyma mu powiedzmy 2/3 tego, co przy niższym napięciu.
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   djfizyk

djfizyk

    Zaawansowany

  • Member
  • 268 postów
    • Time Online: 7g 51m 7s

Napisany 10 listopada 2010 - 15:04

Oczywiście masz rację, to co opisałeś sprawdza się w pierwszej kolejności. Ja raz na dwa miesiące sprawdzam punkty masy i połączenie akumulator rozrusznik alternator. To podstawa. Jak pomyślę to zrobiłem ten regulator i podniosłem napięcie bo po prostu irytowało mnie wyłączanie się radia jak stałem na skrzyżowaniu na kierunku z włączonymi wycieraczkami :) Co do żarówek odkąd kupiłem pierwszego malucha ani jedna mi się nie spaliła :)
Dodany obrazek
zawsze i wszędzie na wieki 126p

#15 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 10 listopada 2010 - 17:52

A przy okazji wyższego napięcia wygotujesz sobie elektrolit z akumulatora.
W porównaniu z 126p bis ma dużo mniejsze kółko pasowe przy alternatorze co daje wyższe obroty alternatora, u mnie nie ma problemów z ładowaniem nawet na bardzo niskich jałowych obrotach

#16 OFFLINE   areseral

areseral

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 198 postów
    • Time Online: 4m 54s

Napisany 10 listopada 2010 - 18:14

A czy w BISie jest taki sam regulator napięcia jak w elegantach?

#17 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 listopada 2010 - 18:16

Zapytam inaczej, jakie macie napięcie ładowania przy włączonych światłach i ok. 2500 obr.? Bo ja nie mam nawet 14v.

Na włączonych światłach mam 13,5V a przy wyłączonych 13,8 - 13,9V, a mam SWAPA.

#18 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 10 listopada 2010 - 18:39

w bisie jest zupełnie inny alternator, ale to nie zmienia faktu ze altek w bobie kreci sie po prostu za wolno :roll:

#19 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1 058 postów
    • Time Online: 7g 51m 37s

Napisany 11 listopada 2010 - 00:45

m.a.x.x. pożycz mi auto na pół dnia to Ci zrobie ładowanie..
bedzie 14,4 i nie zagotujesz akumulatora.

#20 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 13 listopada 2010 - 00:04

Masz maxx jakieś problemy z rozruchem? Czy martwisz się o to tak na zapas?

Wygląda to tak, całą środę jażdże po mieście, bez radia, same światła, w czwartek auto stoi, dziś (piątek) nie mogę odpalić auta z kluczyka. Widzę na woltomierzu jak na światłach + stopie napięcie spada poniżej 12v, a jak jadę jest w granicach 13v.

Zwiększanie koła pasowego mnie nie interesuje bo:
[*:d81d15d7f3]nie chce przekręcić alternatora na wysokich obrotach[*:d81d15d7f3]nie chce zwiększać obrotów wiatraka[*:d81d15d7f3]wyższe obroty nic nie dadzą bo ładowanie jest słabe przy wyższych obrotach
Teraz muszę sprawdzić jakie napięcie mam na alternatorze a jakie mam na klemach, czy są straty czy po prostu słabo ładuje. I jeszcze jedno, to nie wina aku bo po pełnym ładowaniu z tydzień mam spokój.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.