Skocz do zawartości


Zdjęcie

Brak napięcia w cewce


10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Skalak_fsm

Skalak_fsm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 555 postów
    • :

Napisany 30 sierpnia 2008 - 20:36

Panowie, mam problem, otóż nie wiem jak to się dzieje ale nie dochodzi mi napięcie do cewki zapłonowej(olejowej)...wszędzie dochodzi ze stacyjki, rozrusznik itd. tylko nie do cewki.PATRZYŁEM KABLE nie ma żadnych przerw...wszędzie idzie tylko nie do cewki.Sprawdzałem miernikiem więc co możliwe to sprawdziłem.I teraz nasuwa mi sie:

A.Może potrzebna jest cewka elektryczna(ta czarna)
B.NIe mam przeowdu opornościowego(ale chyba raczej nie bo ten przewód tylko ogranicza dopływ jak auto stoi w miejscu)
C.Stacyjka niesprawna(nie znam jej stanu faktycznego bo z alledrogo wzięta)


Może macie inne przyczyny?Jak myślicie?Piszcie

#2 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 20m 6s

Napisany 30 sierpnia 2008 - 21:35

Przewód oporowy jest wymagany tylko do cewek Biazet 101 czyli tych czarnych, przewód idący do cewki jest załączany przez stacyjkę, zewrzyj 1 i 2 bezpiecznik od strony przodu samochodu i zobacz czy pokaże ci się napięcie, jak nie to masz przerwę na kablu, cała wiązka idzie lewą stroną przy wewnętrznym progu.

#3 OFFLINE   Skalak_fsm

Skalak_fsm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 555 postów
    • :

Napisany 30 sierpnia 2008 - 21:50

Problem tkwi w tym że to nie jest auto tylko próbuje odpalić ten silnik "na krótko" poza autem.Czyli jest potrzeba żeby była też skrzynka z bezpiecznikami???

#4 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 20m 6s

Napisany 31 sierpnia 2008 - 09:07

Jeżeli chcesz tylko odpalić to pociągnij kabel na cewkę od zacisku B+ Alternatora, albo jakiś osobny przewód z aku bądź stacyjki.

Generalnie cewka jest załączana przez stacyjkę, później idzie na bezpieczniki i dopiero cewka, zależy jeszcze jaki typ instalacji wchodzi w grę czy FL czy EL.

#5 OFFLINE   Skalak_fsm

Skalak_fsm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 555 postów
    • :

Napisany 31 sierpnia 2008 - 09:48

Model FL wchodzi w rachube

#6 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 20m 6s

Napisany 31 sierpnia 2008 - 11:36

Więc jak pisałem jeżeli chcesz tylko na krótko to pod cewkę zapłonową podciągnij kabel z alternatora bądź rozrusznika ewentualnie na kablu dosztukuj jakiś włącznik żebyś mógł normalnie go zgasić albo po prostu będziesz odłączał przewód od cewki żeby go zgasić.

W sumie do odpalenia na sucho potrzebujesz tylko masy obudowy cewki z silnikiem i silnika z Akumulatorem, + z Akumulatora podajesz na rozrusznik, cewkę, alternator nie koniecznie jeżeli odpalasz na chwile. no i standardowo drugi zacisk cewki pod przerywacz, i odpalić musi, do kręcenia rozrusznikiem możesz równie dobrze na krótko łączyć zacisk elektromagnesu z +, jak odpali puszczasz i tyle.

#7 OFFLINE   Skalak_fsm

Skalak_fsm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 555 postów
    • :

Napisany 31 sierpnia 2008 - 17:24

No i jest iskra, ale jest kolejny schodek, otóż czy jeśli akumulator daje mi napięcie 11,65 V to nieodpali mi on??Teoria głosi że musi mieć 13,9 V żeby wygóle zaszła reakcja chemiczna w aku

#8 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 20m 6s

Napisany 31 sierpnia 2008 - 18:01

11,65 będzie miał duży problem z utrzymaniem napięcia przy obciążeniu, po kręceniu rozrusznikiem zejdzie ci do 9 więc na iskrę zostaje niewiele.

12.60V - 12.70V ma akumulator naładowany bez obciążenia

#9 OFFLINE   Skalak_fsm

Skalak_fsm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 555 postów
    • :

Napisany 31 sierpnia 2008 - 18:08

ALe patrzyłem też na drugim i mial 12,75 i to samo było

BO jest tak:silnik nie odpalany był ze 2 lata tylko stał w garażu,próbowałęm z kumplem ustawić zapłon "na ucho" ale nadal to samo


P.S.JAk to jest z tym zapłonem "na ucho"Jeśli jest cyknięcie to musi być tuż przed nim czy w momencie cyknięcia czy też za(oczywiście znak na kole pasowym ustawiony)

#10 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 20m 6s

Napisany 31 sierpnia 2008 - 18:21

Podłącz świece, najlepiej obie na kable WN ustaw pasowe na znaki i kręć aparatem, iskra powinna pokazać się w momencie rozwierania styków przerywacza, z mojego doświadczenia odchyłki +/-2* nie powinny mieć wpływu na odpalanie.

Poza tym sprawdź czy świece są mokre, sprawdź iskrę na obu, przerwę na przerywaczu, czy pompka pompuje paliwo. itp. itd.

W ogóle to co było w gaźniku po tych 2-uch latach się pali ? czy zalewałeś nową wache i czyściłeś gaźnik

#11 OFFLINE   Skalak_fsm

Skalak_fsm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 555 postów
    • :

Napisany 31 sierpnia 2008 - 18:49

Temacik do zamknięcia.PO ustawieniu zapłonu na żarówce odpala i kręci jak głupi... :D czyli silnik odpalony



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.