Skocz do zawartości


Zdjęcie

Brak mocy + spalanie stukowe


6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   turbogaraż

turbogaraż

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 20 postów
    • Time Online: 9g 21m 54s

Napisany 02 kwietnia 2016 - 19:13

Witam w dniu dzisiejszym zakończyłem 2 miesięczny proces remontu Malucha 1993 rok  elegant no i niestety:

 

- silnik jest słaby, a przy obciążeniu słychać spalanie stukowe. najgorzej na biegu 3 i 4.

 

Silnik po remoncie:

1. Tuleje honowane, nowe pierścienie nowe panewki rozrząd i uszczelniacze

2. W głowicy dotarte zawory i sama  głowica -2,5 mm, uszczelka miedziana 0,5 mm

3. wszystkie uszczelniacze nowe, głowica dociągnięta na 60 Nm

4. Nowe świece NGK

5. Wałek rozrządu seria

 

Paliwo 98 nic nie pomaga.

 

Ad. 1 czy za dużo splanowałem głowice ?

Ad. 2 jak przestawić kat wyprzedzenia zapłonu w elegancie, czy ruszenie czujnika po położenia wału coś da ?

Ad. 3 czy jeśli się rąbnąłem o ząb przy składani rozrządu tak się będzie działo / wydaje mi się że dobrze poskładałem /?

Ad. 4 założyć dyszę 117 ??? coś to pomoże,  czy troszkę go odprężyć podkładkami pod tuleje ?

Ad 5. Jaką grubość ma seryjna uszczelka pod głowicę ?

 

Wydawało mi się, że po splanowaniu głowicy o te 2,5 mm samochód powinie się odczuwalnie lepiej zbierać, a tu jest gorzej :(



#2 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 03 kwietnia 2016 - 11:59

Przewod podciśnienia idacy do przełącznika map szczelny?

Jaki masz modul? (kolor)

Kąt zaplonu mozna regulowac czujnikiem (przy stukowym trzeba zmniejszać kat).

Wieksze dysze paliwa i mniejsze powietrza pomagają (trzeba dac bogatsza mieszanke)

Seryjna uszczelka ma 1mm grubości.



#3 OFFLINE   turbogaraż

turbogaraż

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 20 postów
    • Time Online: 9g 21m 54s

Napisany 07 kwietnia 2016 - 12:19

Przewod podciśnienia idacy do przełącznika map szczelny?

Jaki masz modul? (kolor)

Kąt zaplonu mozna regulowac czujnikiem (przy stukowym trzeba zmniejszać kat).

Wieksze dysze paliwa i mniejsze powietrza pomagają (trzeba dac bogatsza mieszanke)

Seryjna uszczelka ma 1mm grubości.

Po odpięciu przełącznika Map spalanie stukowe zniknęło, no i jakoś zaczął jechać.

Moduł jest szary.

 

Jeszcze pytanko czy bębny na tył i przód różnią się czymś ?



#4 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 08 kwietnia 2016 - 07:10

Musisz zmniejszyć kat zapłonu lub wzbogacić mieszankę dając inne dysze (lub jedno i drugie). Przełączanie map musi działać. 

Bębny w elegancie i flu są takie same z przodu i z tylu.



#5 OFFLINE   Vincent650

Vincent650

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 20 postów
    • Time Online: 15g 11m 49s

Napisany 11 kwietnia 2016 - 23:43

Elegant 1993 ?  :roll: prototyp ?

 

Zmniejsz kąt wyprzedzenia zapłonu, do tak obniżonej głowicy 4* jest idealnie i jak masz szary nano to polecam Ci zastosować też koło pasowe do szarego nano i wtedy nic nie będziesz musiał przestawiać bo szary nano z kołem ma statyczny kąt 4* bo zgaduję że masz koło od niebieskiego.

Zrób zworkę i dolot ze strumienicą i wsadź emulsję F74 to dopiero zacznie jechać ale będzie palić tyle ile widzi  :devil:



#6 OFFLINE   jinno

jinno

    Początkujący

  • Validating
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 19 maja 2016 - 18:18

kolego co do: Ad. 2 jak przestawić kat wyprzedzenia zapłonu w elegancie, czy ruszenie czujnika po położenia wału coś da ?

 

to jest do tego takie specjalne urządzenie zwane stroboskopowym wskaźnikiem zapłonu:

 

Ustawienie kata wyprzedzenia zapłonu metodą stroboskopową dynamiczną przy pomocy wskaźnika S.W.Z.-1 jest znacznie dokładniejsze i prostsze niż ustawienie statyczne przy pomocy żarówki lub omomierza. Sprawdzanie kąta wyprzedzenia zapłonu zgodnie z fabryczna instrukcją obsługi samochodu, należy przeprowadzać co 10 000 przejechanych kilometrów oraz przy każdej wymianie aparatu zapłonowego, czyszczeniu i regulacji odstępów styków przerywacza, a także eliminując przyczyny nieprawidłowej pracy silnika.

 

jak coś to posiadam takie cacko do sprzedania ;)

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Jeśli uda się to zamieszczę ten link do allegro w dziale sprzedam. Niestety na razie nieszczęsny prefix nie pozwala mi założyć tematu, a nie wiem czy tutaj jest to dozwolone. Jeśli nie to przepraszam, proszę o usuniecie, a chętni proszeni szukać ręcznie na allegro, łatwo znaleźć po wpisaniu nazwy urządzenia/wskaźnika.



#7 OFFLINE   jinno

jinno

    Początkujący

  • Validating
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 20 maja 2016 - 12:56

ehh posty zamieszczone a w dziale oferty/sprzedam dalej nie mogę założyć tematu: "Musisz wybrać prefix tematu aby pisać na tym forum". Gdzie ten prefix?

 

W związku z tym podaję Wam tutaj link do aukcji na której wystawiłem mój stroboskopowy wskaźnik zapłonu:

 

Please Login or Register to see this Hidden Content





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.