Skocz do zawartości


Zdjęcie

Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE


179 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 18 lutego 2014 - 17:31

No i co teraz ? :)
...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#142 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 18 lutego 2014 - 20:47

Dodany obrazek
Oczywiście już po fakcie zobaczyłem, że jedna jest z blachy grubości 5, a druga 6mm. Myślę... eee olac to...

No nie bardzo:) za bardzo mnie męczyło.
Dodany obrazek


Diabeł tkwi w szczegółach :D Ja dziś z pięć razy latałem garaż-dom, dom-garaż bo mi drzwi nie dawały spokoju :P

#143 OFFLINE   biedron

biedron

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 75 postów
    • Time Online: 19g 31m 14s

Napisany 20 lutego 2014 - 23:07

A właśnie bo nikt tu nie spytał o zapłon :) Jak to planujesz zrobić ? :)
Dodany obrazek

#144 OFFLINE   bing17

bing17

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 197 postów
    • Time Online: 4d 2m 16s

Napisany 20 lutego 2014 - 23:44

Nikt w sumie o to nie pytał, więc będę pierwszy :)
Powiedz, jakiej średnicy zawory stosujesz ? Czy będą one tytanowe, nierdzewne, z Nimonicu czy jeszcze inne ? Jakiej średnicy kanały ? Będziesz badał tą głowicę na Flow Bench ? Ile kątów dajesz na gniazdach ? Dajesz gniazda miedź-beryl, żeliwo czy jeszcze inne ? Śledzę temat od dawna, a takich informacji nie znalazłem :) Jeszcze, co z wałkiem rozrządu ?
Swoją drogą, dziwne, że jeszcze się nie poznaliśmy skoro siedzimy na tej samej uczelni, na tym samym wydziale. Trzeba kiedyś się ustawić i pogadać o starych Polakach :)

#145 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 03 marca 2014 - 19:58

Bo na uczelni się nie nazywasz Bing17:).
Zawory 36/30, wiadomo jakiej firmy. Bez wodotrysków, sodów, tytanów:). Mam większe zmartwienia niż zawory. Co do kanałów ssących to teraz nie napiszę z pamięci, wydechowe powiększają się do 35mm co jest maksimum bez napawania. Flow Bench- nie, będą badane prostym przyrządem, tylko pod kątem symetrii przepustowości i drugim do sprawdzenia czy kanały mają tą samą objętość bez określenia czy fizycznie są symetryczne (bez zjawisk typu zawirowania). Co do kątów na gniazdach- nie wiem (może inaczej - nie ustalone), co do materiału na gniazda- nie wiem, zależy jakie to będą koszty, wiadomo że chciałbym "złote":). Wałek rozrządu to dla mnie za mądra rzecz w doładowanym, popychaczowym silniku i też jeszcze nie wiem- to będzie ostatnia rzecz jaką będę robił :oops: i pomyśli za mnie ktoś mądrzejszy.

Biedron, zapłon będzie razem z komputerem wtrysku, na standardowej cewce z eleganta, na wspólnym czujniku, z tym, że wtrysk musi mieć u mnie jeszcze "trigger" wałka rozrządu.

Dla tych, których interesuje większa liczba zdjęć, będą tutaj:
https://www.facebook...essoreiniezione

EDIT
Wracam do żywych po długiej, naukowej przerwie:) Czas się brać do roboty.
W tym tygodniu spawanie: wydechu i pierdół,
Dodany obrazek
i budowa kolektora ssącego, na gotowo!

#146 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 03 marca 2014 - 22:23

Obserwuje od jakiegoś czasu twój projekt i naprawdę jestem pełen podziwu dokładności z jaką robisz każdą pierdółke, i wytrwałości bo widzę że wolisz na spokojnie zrobić dokładnie niż na szybko i byle odpaliło. A to będzie miało swój smak. Gratulacje.

#147 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 06 marca 2014 - 20:19

Dzisiaj coś specjalnego. To co ja robię z moim silnikiem, to konwencjonalne podejście do tematu zwiększania mocy. Doładowanie, wtrysk, obciążenie silnika do granic możliwości. Można też inaczej. Mój kolega, dr inż. Michał Głogowski (Politechnika Łódzka) zaprezentował film z pracy Jego silnika. To działający prototyp silnika z pneumatycznym akumulatorem energii o zmiennym stopniu sprężania. Polski pomysł- odpowiedź na francuski silnik MCE-5. Przy zachowaniu tego samego spalania - z jednostki paliwa- silnik dorównuje (a może też przewyższać) sprawności silników Diesla. Co najciekawsze, silnik zwiększa swoje parametry nie zwiększając obciążenia jego elementów, wyeliminowane jest zjawisko spalania stukowego, obniża się temperatura spalin. O więcej szczegółowych danych musicie pytać autora! Linkujcie, udostępniajcie, wspierajcie!


#148 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 06 marca 2014 - 21:11

Profesor Kubiak jak dobrze pamiętam zajmował się tym projektem, nawet zastrzegli prawa patentowe.
Widziałem prototyp osobiście, głowica była bardzo rozbudowana.
Dla ciekawskich :P
Dodany obrazek Dodany obrazek

#149 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 06 marca 2014 - 22:29

Temat bardzo ciekawy. Działa to mniej więcej na zasadzie kompresora z tego co widzę, ale nei mogę pojąć jak zostaje wykorzystane ciśnienie zgromadzone w akumulatorze ?

#150 OFFLINE   bing17

bing17

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 197 postów
    • Time Online: 4d 2m 16s

Napisany 07 marca 2014 - 13:07

Profesor Kubiak jak dobrze pamiętam zajmował się tym projektem, nawet zastrzegli prawa patentowe.
Widziałem prototyp osobiście, głowica była bardzo rozbudowana.
Dla ciekawskich :P
Dodany obrazek Dodany obrazek

Jeszcze doktor, nie profesor :) Działają cały czas, fajnie jakby im coś z tego wyszło.
Pony, Michał w tym roku doktora zrobił ? Nie wiedziałem, muszę mu pogratulować jak go spotkam :)

#151 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 13 marca 2014 - 21:32

Połapane, jutro powinniśmy skończyć.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Wszystko spawarką DIY mojego brata:).

EDIT
Dzisiaj połapaliśmy resztę. Jeszcze dużo pracy przy wykończeniu, ale przykręcony do silnika wygląda czadowo:). Tłumik jest wstępnie wyklepany, teraz czeka go gładzenie, skracanie i wykańczanie z całym kolektorem. Taki progres motywuje do pracy!
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Gotowa flansza króćca wodnego:
Dodany obrazek
Elementy do ssącego:
Dodany obrazek
Gotowy napinacz:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#152 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 17 marca 2014 - 15:34

f2703c196887.jpg
e1199ef75ed1.jpg
9fd0545ce14e.jpg



#153 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 17 marca 2014 - 15:48

Jest byk,a co Ci jeszcze zostało przy nim do zrobienia ? 


...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#154 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 17 marca 2014 - 16:50

Jeszcze wbrew pozorom dużo rzeczy, chce skończyć temat wszytskiego "na zewnątrz" silnika, czyli części dorabianych. Następnie znowu wszystko rozebrać, zrobić środek, potem znowu rozebrać i wszystko wykończyć na gotowo, poskładać i uruchomić.



#155 OFFLINE   biedron

biedron

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 75 postów
    • Time Online: 19g 31m 14s

Napisany 18 marca 2014 - 12:13

Ja się może nie znam ale ten wydech ma ostre kąty  czyli większe opory . poprawcie mnie jeśli się mylę 


Dodany obrazek

#156 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 18 marca 2014 - 13:11

Wczoraj na FB pierwszy raz zobaczyłem ten projekt i do dziś jestem pod wrażeniem. Wszytko wygląda tak ładnie i tak łatwo. Sprawy, spasowanie elementów. Mega ri5pekt!



#157 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 18 marca 2014 - 14:13

Biedron, wszystko da się zrobić lepiej:). Na tą chwilę tylko takie możliwości miałem i jestem całkiem zadowolony z efektu. Plusem głowicy chłodzonej cieczą jest bardzo łagodny przebieg kanału wydechowego i pierwsze zagięcie wydechu zrobione jest tak, żeby tego nie zniweczyć:). Dodatkowo średnica też jest przeliczona. Myślę, że spalinom będzie bardzo wygodnie:). Może przy następnym egzemplarzu poprawi się to i owo.



#158 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 08 kwietnia 2014 - 17:07

Dawno nie było aktualizacji. Jest to stan przejściowy- razem z bratem budujemy maszynę, która pozwoli na znaczny skok technologiczny i przyspieszy budowę customowych części. Szersza relacja niebawem na Forum Odrdzewiacz.
5188b116bdd0.jpg
Tymczasem, wczoraj odwiedziłem lokalne złomowisko. Przyjechał tam, na kołach 126p FL. Patrzę, oglądam... Urzekło mnie to, jak zamykają się drzwi. Lakierowany, ale nie zaobserwowałem nieudolnie wstawianych części (w sumie to nic spawanego nie widziałem)- bardziej "poprawa" lakieru, widać słabo przygotowany. W środku lakier oryginał, wlepa z nazwą. Parę dziurek na pewno ma, ale nie jest to taki stan jak mój żółtek, nie ma szpachli i jest do przyjemnego remontu. Cena- praktycznie dwóch błotników, więc musiałem brać:). Silnik i skrzynia zostają- mi nie są potrzebne. Naprawdę fajna kasta! I pomyśleć, że przyszedłem jedynie rozejrzeć się za czymś, z czego mógłbym zrobić grill:). Znowu wyszło, że nie miałem ze sobą aparatu- przed świętami zrobię porządne zdjęcia.
94cf30b51811.jpg
ba5e7f886516.jpg
853f8cad4208.jpg
aa761f4cd8f4.jpg

Część detali, które wylądują w aucie, nowe lub wyprane w perwollu:).
4ab0ed5ddd52.jpg
W przerwach przy budowie frezarki...
a3fba67b1bfb.jpgad0bfc6f7a7b.jpg
Pozdrawiam



#159 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 08 kwietnia 2014 - 21:58

A ten maluszek to tam dalej stoi czy go zabierasz ze sobą ? :) 


...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#160 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 09 kwietnia 2014 - 09:12

Nie no, kupiłem go- ale umówiłem się, że biorę bez silnika i skrzyni (nie potrzebuje, a do "wynalazków" silniki mam w garażu). Maluszek czeka sobie spokojnie, bo ja na codzień jestem w innym mieście:). Odbiorę i przepchnę do garażu w wolne świąteczne:).










IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.