Skocz do zawartości


Zdjęcie

Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE


179 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 05 stycznia 2014 - 11:07

Zgadzam się z kolega wyżej ;) Również oczekuję na dalsze relacje ;)
...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#102 OFFLINE   majcu13

majcu13

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 104 postów
    • Time Online: 1d 41m 38s

Napisany 05 stycznia 2014 - 15:58

też czekam na dalsze relacje ,silnik pozazdrościć, ale można by sie dowiedzieć co dzieje się obecnie z resztą malucha? pozdrawiam i życze powodzenia w dalszych pracach :D

#103 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 18 stycznia 2014 - 18:49

i jak tam są jakieś nowe postępy? :P

#104 OFFLINE   Michalbtm

Michalbtm

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 74 postów
    • Time Online: 17g 24m 14s

Napisany 19 stycznia 2014 - 01:15

przeczytalem caly temat, przejrzalem wszystkie zdjecia i szczeka opada. Powodzenia

#105 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 20 stycznia 2014 - 19:12

Pracuję nad kolektorami- tj robię model i dogaduję pewien "układ", jak wypali to napiszę co i jak

Muszę się Wam pochwalić:). Przed chwilą dorwałem aż 4! piękne, cudowne, mięsiste korby, które w 100% pokrywają moje potrzeby! Są dłuższe w stosunku do oryginału o 2mm - ale da się to bez problemu skorygować! Panewka i wymiar stopy- ideał, pasują plug&play:). Nie są to może Hbeam, ale moje oczekiwania spełniają. Następny problem rozwiązany:). Nawet sam GC (dużo się dopytuję) stwierdził, że będą bardzo dobre i że są mocne- ale muszę zrobić test owalizacji i crack-test. No ale to już kosmetyka:).

Zdjęcia na gorąco, szczotką od kibla:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Tutaj dokładniejsze porównanie (zdjęcie z neta):
Dodany obrazek

#106 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 20 stycznia 2014 - 19:51

Byl jakos nie dawno na allegro taki zestaw korb z fiata 127 czy polo obrobiony i polerowany. Mogles to kupywac. Takie korby z powodzeniec uciagna silnik 800ccm

#107 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 20 stycznia 2014 - 20:04

To są właśnie korbowody Fiata 127:)

#108 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 20 stycznia 2014 - 21:24

masywne :D

#109 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 21 stycznia 2014 - 11:56

Noo trzeba przyznać,że są byki :D
...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#110 OFFLINE   MArcin91

MArcin91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 postów
    • Time Online: 2d 2g 22m 41s

Napisany 21 stycznia 2014 - 12:24

pony007, dobrze że zdecydowałeś się na zmianę korbowodów. Z mojego doświadczenia wiem że przy CC 700 + turbo to był najmniej przewidywalny element w silniku. Jeden silnik latał spokojnie na 0.7bar ,a w drugim korba (pękła przy główce) wyleciała przy 0.5bar :wink:

#111 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 21 stycznia 2014 - 13:09

Masz jakieś dokładniejsze dane tych silników? Albo namiary na właścicieli/ zdjęcia?

#112 OFFLINE   MArcin91

MArcin91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 postów
    • Time Online: 2d 2g 22m 41s

Napisany 21 stycznia 2014 - 16:59

pony007, to był samochód mojego kolegi zrobiony wspólnie dla zabawy (i nauki) 5 lat temu.

Co tu dużo mówić. Cinquecento 97r z dołożoną turbosprężarką Garrett T15. Układ draw through z dwu gardzielowym gaźnikiem Fos (seryjnie był aisan) i czerwonym nanoplexem bez odcięcia.

Pierwszy silnik latał na doładowaniu 0.7bar ale po ok. 2000km stracił kompresje i wyzionął ducha. Okazało się że nie ogarnęliśmy problemu ze spalaniem stukowym (pb98)

W drugim silniku bardzo szybko nastąpiła dekapitacja korbowodu przy doładowaniu raptem 0.5 może 0.6bar (nie pamiętam już).

Trzeci silnik postanowiliśmy otworzyć i przygotować. Z trzech silników zrobiliśmy jeden tj. odchudzone i wypolerowane korbowody, głowica z największą komorą spalania (tj. najmniej splanowaną) i uszczelka pod głowicę posadzona na loctite 3020.
Dodatkowo opóźniony rozrząd o kilka stopni (chyba o 8*), przerobiony przełącznik map zapłonu i opóźniony zapłon o kilka stopni oraz zrobiony prosty system podający wodę z etanolem bazujący na systemie z Oldsmobila Jetfire.
Ten silnik jeździł na doładowaniu 0.9bar i zrobił około 10000km po czym puściła uszczelka pod głowicą, silnika zassał płyn, zrobił się hydrolock i korbowód oraz wał ch.. strzelił.

Po tej awarii kolega zdecydował się na swap na 1.2.

Niestety nie mam żadnych zdjęć czy filmów. Robiliśmy dla zabawy i nie myśleliśmy żeby tym się chwalić, ponieważ estetyka nie była mocną stroną tego przedsięwzięcia z powodu niewielkiego budżetu. :wink:

#113 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 21 stycznia 2014 - 20:15

Niewiele zrozumiałem ale ok, szkoda, że się nie pochwaliliście- bo ja o 700 turbo jeszcze nie słyszałem. 0,9 bara...(nadciśnienia?) no nieźle, nieźle. Czym to mierzone? A ten wtrysk etanolu to na pewno do silnika był?! :wink:

#114 OFFLINE   MArcin91

MArcin91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 postów
    • Time Online: 2d 2g 22m 41s

Napisany 21 stycznia 2014 - 22:11

Czego dokładnie nie zrozumiałeś?
Ciśnienie mierzone wskaźnikiem autogauge (taki z błękitnym podświetleniem).
A gdzie miał by być ten wtrysk jak nie do silnika? :D

Co do tego 0.9bar to przez opóźnienie rozrządu i zapłonu przy obrotach poniżej 4000rpm szedł podobnie co pierwszy silnik przy 0.7bar, ale za to powyżej tych obrotów było bez porównania lepiej.


Edit: napisałem trochę czytelniej :wink:

#115 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 22 stycznia 2014 - 20:04

Po prostu dość imponujące parametry W jak sposób przerobic przełącznik map zapłonu? Jak to wszystko było zamontowane w aucie? Ten wtrysk? kolektory? 700turbo to dość przełomowa sprawa, szkoda, że nie macie zdjęć!

#116 OFFLINE   MArcin91

MArcin91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 postów
    • Time Online: 2d 2g 22m 41s

Napisany 22 stycznia 2014 - 20:53

Po prostu dość imponujące parametry

Czy ja wiem? Gdyby ktoś zrobił blow through zamiast draw through może nawet na wtrysku, dał intercooler, porządnie wystroił to pewnie moc jaką osiągnęliśmy przy 0.9bar dało by się osiągnąć przy 0.6bar.

W jak sposób przerobic przełącznik map zapłonu?

O ile pamiętam to sprężyna była przełożona na drugą stronę membrany. Działało to tak że styki były cały czas zawarte i rozwierało je dopiero nadciśnienie.

Jak to wszystko było zamontowane w aucie?

Turbosprężarka bezpośrednio nad kolektorem ssącym. Rury kolektora wydechowego i DP puszczone przy ścianie grodziowej. Olej zabrany z zaślepki w misce (Bis ma tam czujnik ciśnienia oleju), spływ bezpośrednio do pokrywy zaworowej. Wydech 45mm straight pipe.

Ten wtrysk?

http://images37.fotosik.pl/313/371124541bd40cad.jpg
Chodzi o system A, tyle że zamiast dyszy daliśmy regulowany zaworek dla łatwej regulacji.

kolektory?

Ssący seria tylko adapter pod wylot z sprężarki. Kolektor między gaźnikiem a turbosprężarką oraz kolektor wydechowy zrobiony z kolanek hamburskich i rur ze "zwykłej" stali

że nie macie zdjęć!

Postaram się z kumplem skontaktować. Może zrobił jakieś zdjęcia :wink:

#117 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 04 lutego 2014 - 18:05

Pracuję nad pierdołami, muszę wykończyć pierdołki, które zrobić trzeba- a zawsze schodziły na drugi plan. Teraz nie mam też czasu na nic innego, więc UP zrobię w późniejszym czasie (robię podcięcia pod oringi w podstawce filtra oleju, przeróbkę smoka, przerabiam wirnik alternatora na nową piastę, robię śrubę rzymską do naciągu alternatora i wspornik, obrabiam korbowody i w końcu ruszyło wykonanie kolektorów- zupełnie nowy autorski pomysł).

Żeby jednak nie przynudzać, wprowadzam do życia wizję wspornika tłumika pełniącego rolę usztywniacza bloku:
Dodany obrazek[/url]
Dodany obrazek[/url]
Tłumik muszę naprawić:
Dodany obrazek[/url]
http://www.odrdzewia...metyka,204.html
Blacha widoczna po prawej stronie zostanie odpowiednio wygięta. W tylnym (od strony koła zamachowego) płaskowniku będzie złącze wodne do elastycznego połączenia silnika z układem chłodzenia- niedługo to zaprezentuje. Jestem szczególnie dumny z tego rozwiązania bo usuwa ono problem obciążenia złączki wodnej w bloku silnika i wszystko będzie "ścisło". Napis będzie grawerowany - ale termin dopiero za 2 tygodnie.

Jako ciekawostkę- sworznie puszczają przy nacisku 1,5t. Myślałem, że będzie gorzej:).
Dodany obrazek[/url]
Dodany obrazek[/url]
Dodany obrazek[/url]


No i sorry za jakość zdjęć- zrobię ładne jak będzie ładne do fotografowania:).

#118 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 04 lutego 2014 - 18:43

Nareszcie jakieś foty :) Byle do przodu :)
...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#119 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 04 lutego 2014 - 20:07

nie lepiej zastosować jakiś napinacz paska i założyć do alternatora wolne koło, regulacja na śrubie jest dosyć upierdliwa w użytkowaniu

#120 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 04 lutego 2014 - 20:15

Do czego to wolne koło? Ten termin kojarzy mi się z Syreną i sprzęgłem jednokierunkowym.

Napinacz jest już na kompresorze, po co dawać następny. Regulacja śrubą rzymską jest chyba moją ulubioną, nie widzę w niej upierdliwości:).








IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.