Jump to content


Photo

1.1 spi na 1.1 mpi


12 replies to this topic

#1 OFFLINE   Lucas621p

Lucas621p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 posts
    • Time Online: 15g 9m 27s

Posted 03 February 2012 - 20:20

temat może już gdzieś opisany najwyżej dostane opie... mam silnik 1.1 spi od punta i dostałem kolektor ssący od 1.2 mpi cały kompletny i czy wystarczy rozdzielić przewód zasilający wtrysk na cztery i podłączyć , pompę mam od trucka zewnętrzną także da rade tylko czy to wszystko da się zrobić bez zmiany komputera bo jeśli nie to nie wiem czy gra jest warta świeczki ????

#2 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 posts
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Posted 03 February 2012 - 20:24

kolektor od mpi nie podejdzie do głowicy spi ( inny rozstaw szpilek)
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 03 February 2012 - 20:25

potrzebny ci jeszcze komputer od 1.2 mpi i przydał by się też wałek rozrządu 866, najlepiej było by przeszczepić cała głowice od 1.2 mpi, pompa od monowtrysku ma za małe ciśnienie do mpi musi dawać około 3 bary

kolektor od 1.2 mpi ma nieco inny rozstaw otworów na szpilki

#4 OFFLINE   Lucas621p

Lucas621p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 posts
    • Time Online: 15g 9m 27s

Posted 03 February 2012 - 20:41

dzięki panowie zostaje przy spi ale jak by zrobić tak jak pisze arek ile mógł by mieć wtedy koni i czy głowica spasuje bez problemu od 1.2 do 1.1 spi

#5 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 03 February 2012 - 20:51

głowica plug&play

#6 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 posts
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Posted 03 February 2012 - 21:19

głowica kolektor komp od 1.2 i przerobiona wiązka od 1.1, pompa oczywiście 3 bary i możesz mieć kolo 65-68koni
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   Lucas621p

Lucas621p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 posts
    • Time Online: 15g 9m 27s

Posted 06 September 2012 - 19:51

witam nie chce zakładać kolejnego tematu więc kontynuuje w tym a moje pytanie jest następujące czy wiadomo komuś coś na temat turbo do 1.1spi, czy wie ktoś jakie turbo jaki intercooler i jak zrobić smarowanie do turbiny może jest już jakiś podobny temat to prosił bym o link bo nie satysfakcjonuje mnie coś takiego jak założyć inny silnik

#8 OFFLINE   MArcin91

MArcin91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 posts
    • Time Online: 2d 2g 22m 41s

Posted 07 September 2012 - 12:32

W 1.1 najlepiej jakieś małego by nie było dużego laga np. Garrett T15 lub T2 lub IHI RHB4.
Intercooler to najlepiej poszukaj sobie allegro taki który by tobie pasował no i oczywiście przy 1.1 nie musi być duży. Smarowanie najlepiej z trójnika wkręconego w miejsce czujnika ciśnienia oleju, spływ grawitacyjny do miski nad poziomem oleju. Nie używaj tylko węży ściśniętych opaska na dopływie do turbiny, to muszą być przewody z zakutymi końcówkami. Spływ może być na opaskach. :wink:

No i teraz dwa pytania
Stroisz czy bawisz się w "patenty"?
Co na to skrzynia biegów?

#9 OFFLINE   mateuszgan

mateuszgan

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 268 posts
    • :

Posted 07 September 2012 - 15:55

Z 1.1 turbo moze wyciągnąć ok 100-115km. skrzynia nie wytrzymuje 75km, a co dopiero 100km.

#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 07 September 2012 - 17:53

bez turbo robią z tego silnika 100-120 koni

ja jakbym się już bawił to wolałbym zamontować kompresor a nie turbo, turbo jak pizdujesz to musisz studzić, a kompresora nie i doładowanie z kompresora rośnie liniowo wraz ze wzrostem obrotów

#11 OFFLINE   Lucas621p

Lucas621p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 posts
    • Time Online: 15g 9m 27s

Posted 07 September 2012 - 18:59

MArcin91 dzięki za podpowiedz
skrzynia skoda 125
a na pierwsze pytanie ciężko dopowiedzieć
i jeszcze pytanko czy jest sens montować zawór upustowy i czy nie stracę ciśnienia na silniku przez ten trójnik ??

#12 OFFLINE   MArcin91

MArcin91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 posts
    • Time Online: 2d 2g 22m 41s

Posted 07 September 2012 - 19:25

bez turbo robią z tego silnika 100-120 koni

Wydając 5 razy tyle co na turbo, a moment obrotowy i tak jest na poziomie 130-140Nm i zostajemy z absolutnym brakiem elastyczności silnika. Z turbo na 0.5bar będzie koło 200nm i duża elastyczność

ja jakbym się już bawił to wolałbym zamontować kompresor a nie turbo, turbo jak pizdujesz to musisz studzić, a kompresora nie i doładowanie z kompresora rośnie liniowo wraz ze wzrostem obrotów

Kompresor fajna rzecz ale potrafi być 3-4 razy droższy od sprawnej turbosprężarki :wink:

na pierwsze pytanie ciężko dopowiedzieć

Kwestia budżetu :)

czy jest sens montować zawór upustowy

Teoria mówi że brak BOV'a spowoduje powstanie zjawiska surge (

Please Login or Register to see this Hidden Content

) które niszczy turbosprężarkę. W praktyce jest dość dużo osób które jeżdżą bez niego i turbosprężarka ma się dobrze. Najtaniej idzie dorwać zawór DV z Vw 1.8T

czy nie stracę ciśnienia na silniku przez ten trójnik ??

Nie stracisz, nawet jeśli to w niewielkim stopniu.

#13 OFFLINE   Lucas621p

Lucas621p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 posts
    • Time Online: 15g 9m 27s

Posted 07 September 2012 - 19:42

no to zbieram klamoty i zobaczymy co wyjdzie



Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.