piotres->FL 89'1.2MPI/Rapid 5b/rally style/laminaty/KBS
#1 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 12:29
Do listopada 2011 jeździłem w 100% seryjnym 126p 93r. przejetym po moim dziadku. Potem nastąpił mały przełom, zakupiłem 4 lata starszego FLa, a dziadkowóz sprzedałem za przyzwiote pieniądze w dobre ręce.
Ten przełom to można powiedzieć moje spełnienie marzeń w temacie 126p . Kto jest forumowiczem "nie od dzis" ten napewno skojarzy czyj to był kiedys samochód...
SPECS po remoncie trwajacym od września 2012 do kwietnia 2013:
126p 89' FL
Silnik:Fiat Punto I 1.2 8V MPI 75KM 97' - seria, po wymianie puszczających uszczelnień, i odświeżeniu wizualnym. Dolot powietrza custom, stożek Jacky. 1 tłumik z Poloneza, skrócony, końcówka inox polerowana 60mm.
UKŁAD CHŁODZENIA:mosiężna chłodnica Polonez Truck diesel, 2 wentylatory (automatyczny włącznik w chłodnicy + włącznik ręczny), kompletny układ nagrzewnicy 126 BIS, rury PEX głowne 32mm + 16mm do nagrzewnicy, pomocnicza elektryczna pompa cieczy BOSCH, elektroniczny wyświetlacz temperatury cieczy przed chłodnicą.
SKRZYNIA BIEGÓW I PRZENIESIENIE NAPEDU:Skrzynia 5 biegowa ze Skody Rapid na suchych półosiach, przełożenie głowne 3.91, Tripody Motomax, customowe półosie, sprzegło tarcza 180mm skoda 120, docisk fiat 1.2 8V, stoczone koło zamachowe 1.2 8V.
ZAWIESZENIE: Amortyzatory Bilstein B6 (zółte) przod + tył, poliuretanowe tuleje tylnych wahaczy 85Sh, poliuretanowe poduszki amortyzatorów 85Sh, spręzyny Polonez Truck diesel + gumy usztywniające, haltpasy tylnych wahaczy, skrócone odboje tył i przód, maglownica 126 BIS, resor 7 piór sklepany na 4.5cm, splanowane o 10mm podstawki resora, wszystkie elementy zawieszenia wyśrutowane i pomalowane proszkowo na czarno.
HAMULCE:przód tarcze - zaciski Seicento po pełnej regeneracji i malowaniu proszkowym, klocki Ferodo Racing DS2000, tarcze Brembo MAX Seicento, adaptery by sebcyc, tył bębny - przednie cylinderki SAMKO, bębny OEM, okładziny recznego Ferodo. Pompa hamulcowa Lancia Y10, hydrauliczny reczny Silver Project + pompa sprzegła Skoda 120.
NADWOZIE:kolor czysta biel akryl, poszerzenia z laminatów, białe klosze kierunkowskazów, klosze tylne red-white, wyciete szprosy w tylnej klapie, kołkowe nierdzewne zapinki klapy tylnej RRS, wlot do chłodnicy siatka alu lakierowana proszkowo na czarno, naklejka z nr startowym na przedniej szybie, uchylne tylne szyby, czarne ramki wokół szyb, styl typowego FL'a (szerokie plastikowe zderzaki + lusterka Cross).
WNĘTRZE:pozbawione wszelkich wykładzin, tapicerek oraz wygłuszeń, otwory odelżające, zegary Łada z białymi customowymi tarczami, flokowany daszek zegarów, wyłączniki dzwigienkowe, instalacja elektryczna 126 EL, hebel 6pkt RRS z linką, gaśnica RRS 2kg, fotele Mirco S2 zwężane, zbiorniczek spryskiwacza Fiat Uno, złącze diagnostyczne we wnętrzu kabiny, pasy full 3' Sabelt 4 pkt. (FIA do 2010r.), pełna klatka, panel środkowy 126 BIS z regulatorami do nagrzewnicy, podłoga pod nogami kierowcy/pasażera zabezpieczona barankiem, zamszowa kierownica + naba z klaksonem, gniazdo zapalniczki, zaślepki z włókna węglowego.
KOŁA:
lato - KBS 7x13' przod ET20 + dystans 25mm na strone, tył ET5 + dystans 17mm na strone, opony 175/50/13 Dunlop SP 2000.
zima - felgi 5x13' stalowe Polonez Caro lakierowane na biało + opony 145/70/13 (w trakcie).
PODZIĘKOWANIA:
dla narzeczonej Agnieszki - za pomoc przy lakierowaniu (oświetlanie) i pomoc w kilku innych pracach, za wsparcie duchowe .
dla kolegi Jarka - za ogarniecie całej elektryki, za niejednokrotna pomoc przy pracach nad silnikiem i skrzynia i WIEEELUU innych pracach.
dla Sebcyc'a i Dar'a - za TIPy nt. how-to wielu elementów SWAPa o których nikt nie na forach .
dla Trybka - za podsyłanie kilku potrzebnych części za "piwko" .
Zapewne o kims zapomniałem, więc z góry przepraszam .
Tak to wyszlo:
pozdrawiam !
pozdr.
Piotrek
#4 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 15:14
Mamy tu zawarte co pokazujemy, jak robimy zdjęcia, w jakim stanie czystości cos pokazujemy i czy mamy co pokazać.
Pokazujemy co zrobiliśmy a nie robimy w pierwszym poście z prezentacja ulepa, listę tego co zrobimy.
Szkoda, że takie tematy na Tr126p można zliczyć na palcach 1.5 dłoni
Już pisałem na Furiatach ze projekt mega
Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL
#5 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2013 - 13:56
Jakiś czas temu skonczyłem juz docelowe zimowe koła:
Po piaskowaniu i podkładzie epoksydowym.
Chyba pierwszy raz w zyciu kupiłem komplet nowych opon .
Kolor ten sam co na całym aucie.
Niby tylko 5J a krawędz felgi przy 145 ładnie widoczna .
Piate koło na zapas z też nowym markgumem MK G5 (miałem na stanie).
Pozatym pojeździłem już troche tym autem i teraz jak po remoncie wszystko jest dopracowane i pewne to banan z twarzy nie znika podczas jazdy .
#7 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2013 - 16:51
#11 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2013 - 21:03
Felgi polonez caro.
Cała historia auta w moich rekach: http://www.motonews....op=fvt&t=262701
#13 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2013 - 00:48
Dystansów juz mi starczy, z przodu jest 25/strona, tył 17/strona. Te laminaty sa tak szerokie ze naprawde cieżko to wypełnić . Takze musi zostać tak ja jest, ew. na tył może 30/strona wrzuce bo jeszcze takie mam.
Oprawka zegarów jak i daszek dorobione od podstaw.
Polski Cooper ?
#14 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2013 - 09:24
#16 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2013 - 23:30
-----------------------
Swapiorek otrzymał nowe opony także na lato, Yokohama A539 175/50/13.
Opony z 2011r. wiec swieze. Nowe, nie jeżdzone . Made in Japan. Widze ze jest to chyba najpopularniejsza opona drogowa do upalania w KJSach na SC/CC wiec chyba sa dobre .
Tylko szkoda ze poki co nie mam czasu ich założyć :zakrecony: .
#17 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2016 - 11:08
samochod jest na sprzedaż, od czasu skonczenia remontu przejechal nie wiecej jak 500km, po prostu nie mam czasu go użytkować, stan sie nie zmienił wszystko sprawne i działa jak powinno.
oferty cenowe prosze składać na e-mail: [email protected]
Prosze tylko o rozsądne oferty (samochód kosztował mnie ponad 17.000zł).
slideshow z remontu:
pozdrawiam
#18 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2016 - 16:51
Maluch sprzedany. Teraz mieszka w nowym domu (dosłownie- dokładnie w salonie ) na Dolnym Śląsku.
Wydaje mi się że maluch nie mógł trafić na lepszego nowego właściciela, nie dość że dalej nie bedzie ujeżdzany w rajdach to mieszka w dużym pokoju, a właściciel wydaje się być prawdziwym maniakiem mechaniki i zapachu benzyny.
pozdrawiam