Please Login or Register to see this Hidden Content
Silnik, co i jak, miasto/turystyka.
Started By
Hayabit
, 26 gru 2011 01:51
61 odpowiedzi na ten temat
#22 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 19:54
- o pustaku nawet nie myślałem, chciałem zrobić po prostu własnymi siłami jakiś najlepszy do tego tłumik
- mam spawarkę i inne duperele więc to nie problem
Skoro tak to działaj. Są zdjęcia wnętrzności różnych tłumików, są nawet schematy, więc możesz zrobić nawet kilka wydumek i sobie potestować.
- gaźnik ogarnę sam, wiadomo koszta, bo teżbogaty nie jestem Very Happy ale lubię dłubać dlatego chciabym wszystko sam zrobić
Mimo wszystko zagadaj do głodnego, nie musi Ci go od razu robić, ale może będzie miał dobry dzień i podzieli się jakąś wiedzą. W końcu sama zabawa z podmienianiem dysz, to jeszcze nie wszystko.
O osłonach myślałem, że można je przeciąć na pół i po prostu pospawać, ale sposób porthosa jeszcze łatwiejszy i estetyczniej to wygląda. Ewentualnie zamiast kleić użyć jakiejś spoiny i zgrzać to palnikiem.
#27 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 00:26
Witam wszystkich!
Chciałbym zapytać o modyfikacje mojego 650ccm rocznik 99'.
We ferie zimowe tj( 13.02 - 26.02) mam zamiar się zabrać za tjuning i wycisnąć parę kucyków więcej.
Poczytałem trochę o tym wszystkim i teraz mam kilka pytań.
Modyfikację jakie chcęwprowadzić to:
- wywarzenie korbowodów i wału
- być może polerka korbowodów
- nowe panewki oczywiście
- sprzęgło i docisk z CC 700
- zamach toczenie i wywarzanie ??
- głowica
- planowanie 2mm - (dlaczego tylko 2mm? 126p ma być używany na codzień i chciałbym zachować ogrzewanie, jeżeli da się więcej z ogrzewaniem to proszę pisać )
- polerka kanałów (dolot, wylot)
- polerka komory spalania ??
- regulacja zaworów
- gaźnik to ogólne modyfikacje według książki w tym rurka f74 i może zmienię dysze p. i p.
- podstawka pod gaźnik taka złożona z 3 nominalnych, do tego zbiorniczek z powietrzem
- dolot jakiś nowy, pozbycie się filtra szmerów
- wylot też coś nowego a nie ten badziew z katalizatorem
- wałek rozrządu Halczyński 290 lub Świątek 385
Moje pytania są następujące:
Głowica wystarczy 2mm?
Jaki wałek polecacie?
Jaki wylot? (jak najtańszy w zrobieniu, mogę nawet samemu)
Czy toczyć koło zamachowe? Ma to sens? Jak tak, to ile?
Jakie dysze paliwa i powietrza przy tych modyfikacjach?
Co jeszcze pominąłem i można by zrobić? Mieszkam w KRK i chodzi głównie o przyśpieszenie i sprinty, nic szczególnego, żeby silnik mógł być normalnie eksploatowany i żyć
Dziękuję za info parchy!
-sprzęgło i dociska daj z bisa nie z cc
-zrób sobie koło w okolicach 5kg i musisz je koniecznie wyważyć
-z ogrzewaniem nie ma jakichś specjalnych problemów. W głowicy dużo ważniejsze niż sam plan są zawory i kanały nad tym bardziej popracuj. Osłony koniecznie skróć bo jedni planują po 3mm i jest git a nie którym tną się gumki osłon przy seryjnej głowicy. Kanałów dolotowych się nie poleruję.
-Zamiast rurki F-74 zostaw F-101 i jeśli nie ruszasz nic z ukł. dolotowym to zostaw dysze seryjne a jeśli zrobisz dolot według przepisu szaya1 to daj dyszę paliwa 117
-Podstawka pod gaźnik lepiej jak była by dorobiona z jednego kawałku aluminium i wysokości pomiędzy 20-30mm
- co do wałka to twój wybór, ja bym się skłaniał ku 290.
#28 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 00:38
Gaźnik powinien być odizolowany od głowicy, dlatego też w silniku zastosowano podstawkę bakielitową. Co do polerki kanałów dolotowych nie mówiłem nic o polerce na lustro...-Podstawka pod gaźnik lepiej jak była by dorobiona z jednego kawałku aluminium i wysokości pomiędzy 20-30mm
#29 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 00:50
Spoko, wiem że jedne kanały się poleruje a drugie tylko szlifuje.
Rurka F101? Lepsza będzie do sprintów?
Dolot to jak na razie tylko to co w książce napisane, dziury w dnie + obcięcie tego całego kolanka, do tego rurka z 600 i na początek tyle.
Skleje dwie albo trzy podstawki, zobaczymy.
Powiedzcie mi jeszcze z tym tłumikiem, mam swój oryginalny wersja el, że rury schodzą się do jednej, da się z niego coś wyciśnąć? czy lepiej kupić tego Michaela na małej puszce?
Rurka F101? Lepsza będzie do sprintów?
Dolot to jak na razie tylko to co w książce napisane, dziury w dnie + obcięcie tego całego kolanka, do tego rurka z 600 i na początek tyle.
Skleje dwie albo trzy podstawki, zobaczymy.
Powiedzcie mi jeszcze z tym tłumikiem, mam swój oryginalny wersja el, że rury schodzą się do jednej, da się z niego coś wyciśnąć? czy lepiej kupić tego Michaela na małej puszce?
#32 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 01:08
to o głodnego chyba chodzi gdzies tam był film ale fajnie chodzi uwierz mi, lecz ja wolałem oryginał.
Co do mocy to zalezy... ale mysle ze tak ok 35 konic spokojnie ; ) ja planuje wiecej lecz to się wiąże z wiekszym hardcorem i mniejsza zywotnoscia silnika ; )
Co do mocy to zalezy... ale mysle ze tak ok 35 konic spokojnie ; ) ja planuje wiecej lecz to się wiąże z wiekszym hardcorem i mniejsza zywotnoscia silnika ; )
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper
#37 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 01:27
Tarcza z CC ma odwrotnie sprężynki, bo silnik CC kręci się w drugą stronę, więc nie będzie to spełniać swojego zadania.
Jak pójdziesz kupować sprzęgło, to weź ze sobą tarczę i docisk z malucha, albo poproś sprzedawcę, że jeśli ma na stanie, to żeby Ci przyniósł dla porównania. Sam nigdy nie zmieniałem sprzęgła na BISowe czy CC, ale ile było zmieniających sprzęgło na te z Bisa lub CC, tyle było na forach historii, że nie sposób opisać. Jednym nie pasowały dociski lub tarcze z CC, a z BISa tak, innym nie pasowały z BISa, a z CC podchodziły, jeszcze innym bez problemu pasowały i takie i takie. Może to kwestia producenta, może nieumiejętności tych, co zakładali.
Jak pójdziesz kupować sprzęgło, to weź ze sobą tarczę i docisk z malucha, albo poproś sprzedawcę, że jeśli ma na stanie, to żeby Ci przyniósł dla porównania. Sam nigdy nie zmieniałem sprzęgła na BISowe czy CC, ale ile było zmieniających sprzęgło na te z Bisa lub CC, tyle było na forach historii, że nie sposób opisać. Jednym nie pasowały dociski lub tarcze z CC, a z BISa tak, innym nie pasowały z BISa, a z CC podchodziły, jeszcze innym bez problemu pasowały i takie i takie. Może to kwestia producenta, może nieumiejętności tych, co zakładali.
#39 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 01:38
Gaźnik powinien być odizolowany od głowicy, dlatego też w silniku zastosowano podstawkę bakielitową. Co do polerki kanałów dolotowych nie mówiłem nic o polerce na lustro...-Podstawka pod gaźnik lepiej jak była by dorobiona z jednego kawałku aluminium i wysokości pomiędzy 20-30mm
a gdzie ja napisałem żeby wyeliminować seryjną podstawkę?
30 35
na oko to cyklop umarł. to zależy w dużej mierze od jakość materiałów jakie zostaną użyte do remontu i od regulacji końcowej silnika równie dobrze może to być 20 jak i 30KM
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Belka pod silnik 1.1 sc |
SWAP Center | Bercik80 |
|
|
|
SILNIK 600 z kwadratową głowicą |
Mechanika | Daniel46 |
|
|
|
Obrót tylnego koła porusza całym silnikiem. |
Mechanika | KBB |
|
|
|
Silnik pod auto podróżnicze |
SWAP Center | Korelus |
|
|
|
Jak prawidłowo zrobić SWAPa w BISieswap, 126, bis |
SWAP Center | Fifi |
|
|