Skocz do zawartości


Zdjęcie

Silnik, co i jak, miasto/turystyka.


61 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 26 grudnia 2011 - 18:41

Please Login or Register to see this Hidden Content


Dodany obrazek

#22 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 26 grudnia 2011 - 19:54

- o pustaku nawet nie myślałem, chciałem zrobić po prostu własnymi siłami jakiś najlepszy do tego tłumik
- mam spawarkę i inne duperele więc to nie problem


Skoro tak to działaj. Są zdjęcia wnętrzności różnych tłumików, są nawet schematy, więc możesz zrobić nawet kilka wydumek i sobie potestować. ;)

- gaźnik ogarnę sam, wiadomo koszta, bo teżbogaty nie jestem Very Happy ale lubię dłubać dlatego chciabym wszystko sam zrobić


Mimo wszystko zagadaj do głodnego, nie musi Ci go od razu robić, ale może będzie miał dobry dzień i podzieli się jakąś wiedzą. W końcu sama zabawa z podmienianiem dysz, to jeszcze nie wszystko. ;)

O osłonach myślałem, że można je przeciąć na pół i po prostu pospawać, ale sposób porthosa jeszcze łatwiejszy i estetyczniej to wygląda. Ewentualnie zamiast kleić użyć jakiejś spoiny i zgrzać to palnikiem.
Dodany obrazek

#23 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 26 grudnia 2011 - 20:25

bierzesz palnik gazowy i lutujesz normalnie, tylko trzeba dobrze rozgrzać
Łączone powierzchnie trzeba wytrawić kwasem

#24 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 26 grudnia 2011 - 20:28

Tak jak się robi domową hydraulikę. :P Tylko czy taki zwykły lut wytrzyma temperatury tam panujące?
Dodany obrazek

#25 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 26 grudnia 2011 - 20:33

wytrzyma, cyna topi się przy około 350 stopniach

#26 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 26 grudnia 2011 - 20:39

E to luz, można lutować.
Dodany obrazek

#27 OFFLINE   Głodny

Głodny

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
    • :

Napisany 27 grudnia 2011 - 00:26

Witam wszystkich!
Chciałbym zapytać o modyfikacje mojego 650ccm rocznik 99'.

We ferie zimowe tj( 13.02 - 26.02) mam zamiar się zabrać za tjuning i wycisnąć parę kucyków więcej.
Poczytałem trochę o tym wszystkim i teraz mam kilka pytań.
Modyfikację jakie chcęwprowadzić to:

- wywarzenie korbowodów i wału
- być może polerka korbowodów
- nowe panewki oczywiście
- sprzęgło i docisk z CC 700
- zamach toczenie i wywarzanie ??
- głowica
- planowanie 2mm - (dlaczego tylko 2mm? 126p ma być używany na codzień i chciałbym zachować ogrzewanie, jeżeli da się więcej z ogrzewaniem to proszę pisać ;) )
- polerka kanałów (dolot, wylot)
- polerka komory spalania ??
- regulacja zaworów
- gaźnik to ogólne modyfikacje według książki w tym rurka f74 i może zmienię dysze p. i p.
- podstawka pod gaźnik taka złożona z 3 nominalnych, do tego zbiorniczek z powietrzem
- dolot jakiś nowy, pozbycie się filtra szmerów
- wylot też coś nowego a nie ten badziew z katalizatorem :D
- wałek rozrządu Halczyński 290 lub Świątek 385

Moje pytania są następujące:
Głowica wystarczy 2mm?
Jaki wałek polecacie?
Jaki wylot? (jak najtańszy w zrobieniu, mogę nawet samemu)
Czy toczyć koło zamachowe? Ma to sens? Jak tak, to ile?
Jakie dysze paliwa i powietrza przy tych modyfikacjach?
Co jeszcze pominąłem i można by zrobić? Mieszkam w KRK i chodzi głównie o przyśpieszenie i sprinty, nic szczególnego, żeby silnik mógł być normalnie eksploatowany i żyć ;)

Dziękuję za info parchy!


-sprzęgło i dociska daj z bisa nie z cc
-zrób sobie koło w okolicach 5kg i musisz je koniecznie wyważyć
-z ogrzewaniem nie ma jakichś specjalnych problemów. W głowicy dużo ważniejsze niż sam plan są zawory i kanały nad tym bardziej popracuj. Osłony koniecznie skróć bo jedni planują po 3mm i jest git a nie którym tną się gumki osłon przy seryjnej głowicy. Kanałów dolotowych się nie poleruję.
-Zamiast rurki F-74 zostaw F-101 i jeśli nie ruszasz nic z ukł. dolotowym to zostaw dysze seryjne a jeśli zrobisz dolot według przepisu szaya1 to daj dyszę paliwa 117
-Podstawka pod gaźnik lepiej jak była by dorobiona z jednego kawałku aluminium i wysokości pomiędzy 20-30mm
- co do wałka to twój wybór, ja bym się skłaniał ku 290.

#28 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 27 grudnia 2011 - 00:38

-Podstawka pod gaźnik lepiej jak była by dorobiona z jednego kawałku aluminium i wysokości pomiędzy 20-30mm

Gaźnik powinien być odizolowany od głowicy, dlatego też w silniku zastosowano podstawkę bakielitową. Co do polerki kanałów dolotowych nie mówiłem nic o polerce na lustro...

#29 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 27 grudnia 2011 - 00:50

Spoko, wiem że jedne kanały się poleruje a drugie tylko szlifuje.
Rurka F101? Lepsza będzie do sprintów?
Dolot to jak na razie tylko to co w książce napisane, dziury w dnie + obcięcie tego całego kolanka, do tego rurka z 600 i na początek tyle.

Skleje dwie albo trzy podstawki, zobaczymy.
Powiedzcie mi jeszcze z tym tłumikiem, mam swój oryginalny wersja el, że rury schodzą się do jednej, da się z niego coś wyciśnąć? czy lepiej kupić tego Michaela na małej puszce?

#30 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 00:57

ja bym tekle kupił ; )
ja jezdze na tekli i jest super
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#31 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:03

macie jakiś filmik jak ta Tekla Grocia chodzi ? (sry, jeżeli błąd w odmianie ) :D

i moje pytanie jeszcze jedno, ile KM mogę uzyskać przez te wszystkie modyfikacje? Nie jara mnie to ale chcę wiedzieć jaką mam bazę na przyszłość :)

#32 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:08

to o głodnego chyba chodzi :D gdzies tam był film ale fajnie chodzi uwierz mi, lecz ja wolałem oryginał.
Co do mocy to zalezy... ale mysle ze tak ok 35 konic spokojnie ; ) ja planuje wiecej lecz to się wiąże z wiekszym hardcorem i mniejsza zywotnoscia silnika ; )
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#33 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:10

lecz ja wolałem oryginał.


kup oryginał - pozdro :D ciekaw jestem gdzie takowy dostane :D

#34 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:13

nie grocia tylko glodnego :-D cos w okolicach 30 35 koni jezeli konkretnie obrobisz kanaly w glowicy :D
MAŁY, ALE WARIAT

#35 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:17

właśnię o tę pomyłkę mi chodziło :D
kanały będą spoko obrobione ile się tylko da i jak najstaranniej, nie ma co się spieszyć

dalczego lepiej jest dać sprzęgło z bisa a nie CC??

#36 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:22

lecz ja wolałem oryginał.


kup oryginał - pozdro :D ciekaw jestem gdzie takowy dostane :D

mi sie ostatnio odało kupic NOWY oryginał ; ) ale 250zł dałem, natomiast uzywke kupiłem tutaj od mateusza z forum za 50zł
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#37 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:27

Tarcza z CC ma odwrotnie sprężynki, bo silnik CC kręci się w drugą stronę, więc nie będzie to spełniać swojego zadania.

Jak pójdziesz kupować sprzęgło, to weź ze sobą tarczę i docisk z malucha, albo poproś sprzedawcę, że jeśli ma na stanie, to żeby Ci przyniósł dla porównania. Sam nigdy nie zmieniałem sprzęgła na BISowe czy CC, ale ile było zmieniających sprzęgło na te z Bisa lub CC, tyle było na forach historii, że nie sposób opisać. Jednym nie pasowały dociski lub tarcze z CC, a z BISa tak, innym nie pasowały z BISa, a z CC podchodziły, jeszcze innym bez problemu pasowały i takie i takie. Może to kwestia producenta, może nieumiejętności tych, co zakładali.
Dodany obrazek

#38 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:30

ja akurat mam docisk z CC 700 i powiem szczerze ze nie narzekam, choc jakis specjalnych korzysci tez nie odczułem
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#39 OFFLINE   Głodny

Głodny

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
    • :

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:38

-Podstawka pod gaźnik lepiej jak była by dorobiona z jednego kawałku aluminium i wysokości pomiędzy 20-30mm

Gaźnik powinien być odizolowany od głowicy, dlatego też w silniku zastosowano podstawkę bakielitową. Co do polerki kanałów dolotowych nie mówiłem nic o polerce na lustro...


a gdzie ja napisałem żeby wyeliminować seryjną podstawkę? :roll:




30 35


na oko to cyklop umarł. to zależy w dużej mierze od jakość materiałów jakie zostaną użyte do remontu i od regulacji końcowej silnika równie dobrze może to być 20 jak i 30KM

#40 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:42

kurde zajebiscie chodzi, jak nazbieram kase to i od Ciebie wezme tą replikę... zabezpieczasz ją jakoś przed rudą?
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.