Skocz do zawartości


Zdjęcie

Silnik, co i jak, miasto/turystyka.


61 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 26 grudnia 2011 - 01:51

Witam wszystkich!
Chciałbym zapytać o modyfikacje mojego 650ccm rocznik 99'.

We ferie zimowe tj( 13.02 - 26.02) mam zamiar się zabrać za tjuning i wycisnąć parę kucyków więcej.
Poczytałem trochę o tym wszystkim i teraz mam kilka pytań.
Modyfikację jakie chcęwprowadzić to:

- wywarzenie korbowodów i wału
- być może polerka korbowodów
- nowe panewki oczywiście
- sprzęgło i docisk z CC 700
- zamach toczenie i wywarzanie ??
- głowica
- planowanie 2mm - (dlaczego tylko 2mm? 126p ma być używany na codzień i chciałbym zachować ogrzewanie, jeżeli da się więcej z ogrzewaniem to proszę pisać ;) )
- polerka kanałów (dolot, wylot)
- polerka komory spalania ??
- regulacja zaworów
- gaźnik to ogólne modyfikacje według książki w tym rurka f74 i może zmienię dysze p. i p.
- podstawka pod gaźnik taka złożona z 3 nominalnych, do tego zbiorniczek z powietrzem
- dolot jakiś nowy, pozbycie się filtra szmerów
- wylot też coś nowego a nie ten badziew z katalizatorem :D
- wałek rozrządu Halczyński 290 lub Świątek 385

Moje pytania są następujące:
Głowica wystarczy 2mm?
Jaki wałek polecacie?
Jaki wylot? (jak najtańszy w zrobieniu, mogę nawet samemu)
Czy toczyć koło zamachowe? Ma to sens? Jak tak, to ile?
Jakie dysze paliwa i powietrza przy tych modyfikacjach?
Co jeszcze pominąłem i można by zrobić? Mieszkam w KRK i chodzi głównie o przyśpieszenie i sprinty, nic szczególnego, żeby silnik mógł być normalnie eksploatowany i żyć ;)

Dziękuję za info parchy!

#2 OFFLINE   Quoter

Quoter

    Root

  • Member
  • 713 postów
    • Time Online: 1d 22g 50m 44s

Napisany 26 grudnia 2011 - 03:01

Z tego co mi wiadomo...

- wyważenie korbowodów i wału... kosztowna zabawa lecz podobno opłacalna kilka kucy można zyskać niestety ceną żywotności...
- być może polerka korbowodów po co ?
- nowe panewki oczywiście
- sprzęgło i docisk z CC 700
- zamach toczenie i wywarzanie lepszy sprint mniejszy v-max, opłacalne podobno 3,6Kg optymalnie + wyważanie dynamiczne
- głowica
- planowanie 2mm - (dlaczego tylko 2mm? 126p ma być używany na codzień i chciałbym zachować ogrzewanie, jeżeli da się więcej z ogrzewaniem to proszę pisać Wink ) nic nie słyszałem zeby planowanie coś psuło w ogrzewaniu tak że sam widziałem ze ludzie mają -3 i mają ogrzewanie...
- polerka kanałów (dolot, wylot)
- polerka komory spalania ??
- regulacja zaworów to napewno po planowaniu... powyżej -3 skracanie osłon i popychaczy
- gaźnik to ogólne modyfikacje według książki w tym rurka f74 i może zmienię dysze p. i p.
- podstawka pod gaźnik taka złożona z 3 nominalnych, do tego zbiorniczek z powietrzem
- dolot jakiś nowy, pozbycie się filtra szmerów
- wylot też coś nowego a nie ten badziew z katalizatorem tekla by głodny or pustak chyba ze jedziesz na maxa to breda
- wałek rozrządu Halczyński 290 lub Świątek 385


gaźnik F8 zamiast F74 dysza paliwa 120 i powietrza zostaje chyba nie bardzo pamiętam


mogę się mylić... ale niech ktos mnie oprawi jak coś :)
zastrzegam sobie prawo do pomyłek
podpis.png

 

 

#3 OFFLINE   paulo850

paulo850

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 5g 17m 45s

Napisany 26 grudnia 2011 - 10:07

- zamach toczenie i wywarzanie lepszy sprint mniejszy v-max,



i znow mam wątpliwości czy toczyć czy nie;p

#4 OFFLINE   kaszel666

kaszel666

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 71 postów
    • Time Online: 1d 4g 46m 4s

Napisany 26 grudnia 2011 - 10:37

Polerka wzmacnia materiał przed pęknięciami, czyli wychodzi na plus. Stocz tak do 4kg. Ja mam zamiar budować silnik według podobnego przepisu, tylko głowica będzie planowana 4,5mm oraz wałek 290.

#5 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 26 grudnia 2011 - 13:21

Quoter....szkoda że wszystko co piszesz, śą to informacje które kolekcjonujesz, nigdy nie użyte w praktyce...
pustak to ówno nie tłumik,
zamach 3,7 to już jest dosyć leciutki zamach, nie żadne optimum,
duży plan głowicy może wpłynąć na ogrzewanie:
1- dopasowanie blach do niższej głowicy - często utrata szczelności(gorzej wieje do kabiny :) )
2- po większym planie głowicy tracisz kanały tzw gwizdków które odprowadzają spaliny w razie przedmuchu, teoretycznie powinieneś zdjąć wtedy gumę łączącą tunel z obudową termostatu, za względów bezpieczeństwa :?
regulacje zaworów powinno się przeprowadzać, regularnie + ,za kazdym razem, jak tylko koniki
mamy na zewnątrz
(reg zaworów po zdjęciu i założeniu główki- nawet bez planu -to obowiązek!!)


Wracając do zapytań, wałek jak najbardziej 385 :) legendarny, sprawdzony, i przeznaczony do takich właśnie celów, zalecane krojenie głowicy właśnie od 2mm się zaczyna.
Bez powiększania kanałów wiele nie osiągniesz. Wydech polecam michael speeder na małej puszce - bardzo fajne brzmienie i mniejsze opory - broń Boże pustak.
rurka f74- bądź f8- na której ja teraz z tym wałkiem śmigam, i jestem z niej bardziej zadowolony :) zamach ok 4kg (przy tych 2mm z głowicy)) tak jak wspomniano -wystarczy, jeżeli nie chcesz się przemęczać w trasie, mnie mój lekarz nastraszył z początku że silnik będzie bardziej pocił na trasie z 3,5kg, ale wydaje mi się że plan 3mm zrekompensował lżejsze koło :) i trasy połyka aż miło 8)
MAŁY, ALE WARIAT

#6 OFFLINE   Quoter

Quoter

    Root

  • Member
  • 713 postów
    • Time Online: 1d 22g 50m 44s

Napisany 26 grudnia 2011 - 14:07

Quoter....szkoda że wszystko co piszesz, śą to informacje które kolekcjonujesz, nigdy nie użyte w praktyce...

juz niedługo...

Z tego co mi wiadomo...

a nie z mojej praktyki to różnica...
Czytanie ze zrozumieniem Piotrze :P

ad2. Hayabit chce auto na miasto więc większe planowanie odpada...
podpis.png

 

 

#7 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 grudnia 2011 - 14:11

Tak jak napisał piotrekwielki, nie wyważaj wału ani korbowodów, jest to droga rzecz, a na Twoje potrzeby wystarczy tak jak jest, polerka kanałów wylotowych najlepiej na lustro, ssące z ryskami w celu osadzania paliwa i odparowywania.

#8 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 26 grudnia 2011 - 14:22

Dziękuję wszystkim za informacje, teraz,
czy zamach wystarczy do wieńca?
jaka jest róznica między tymi rurkami F8 i F74? bo mam już F74 i nie chę wydawać kolejnej kasy na inną
rózniaca między wałkami Halczyńskiego 290 i Świątka 385 jaka jest przy tej konfiguracji?
kąt dewiacji występuje w tym silniku?

o ten tłumik wam chodzi?

Please Login or Register to see this Hidden Content



#9 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 grudnia 2011 - 14:40

F8 - piotrekwielki od niedawna na niej jeździ, lepiej chodzi na wysokich obrotach, Ładnie dokręca się do odcinki, spalanie nieznacznie spada w trasie.... F74 niskie i średnie obroty... Zamach - spokojnie starczy stoczenie do wieńca.
Tak dokładnie chodzi o ten tłumik.

#10 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 26 grudnia 2011 - 14:58

Ok!
A powiedzcie mi co to jest uszczelka nieprzelewka i rurka szczelinowa w gaźniku p.Mazika?

#11 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 grudnia 2011 - 15:07

O rurce możesz zapomnieć, to była wydumka Śp. Mazika : http://www.terytoriu...ki-emulsji.html
Uszczelka ma zaklejone dwa otwory tylko po to by na lewych nawrotach nie przerywał.

#12 OFFLINE   HarryEL

HarryEL

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 74 postów
    • :

Napisany 26 grudnia 2011 - 15:11

- zamach toczenie i wywarzanie lepszy sprint mniejszy v-max,



i znow mam wątpliwości czy toczyć czy nie;p



to zależy ile stoczysz i czy wyważa ci kolo zamachowe;ja jestem na dobrej drodze żeby wspołpracować z zakladem zajmujacym sie toczeniem i wyważaniem kół zamachowych i nie tylko;odezwij sie na gg to z grubsza powiem ci jak mozna znalesc kompomis

#13 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 26 grudnia 2011 - 15:19

O rurce możesz zapomnieć, to była wydumka Śp. Mazika : http://www.terytoriu...ki-emulsji.html
Uszczelka ma zaklejone dwa otwory tylko po to by na lewych nawrotach nie przerywał.


No dobra to do rurki F74 i standardowych modyfikacji gaźnika jakie dysze paliwa i powietrza mam zastosować? Uwzględniając oczywiśćie inne modyfikacje silnika, które uwzględniłem w pierwszym poście.

Pozdrawiam 8)

#14 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 26 grudnia 2011 - 15:24

do F74 styknie dysza powietrza 190 i dysza paliwa 120 ewentualnie 125

#15 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 26 grudnia 2011 - 15:40

120-125 paliwo, powietrze standard, ja się zastanawiam nad 185 którą ktoś mi polecił :) co do f8, ja osobiście odczułem wyraźną poprawę, i na niskich i na wysokich- dla mnie to był czynnik decydujący - po prostu pod pasowała do mojej konfiguracji. Zostaw tą co masz, a w razie niedosytu dopiero kombinuj :) Każdy Ci powie, że niema "IDEALNEGO;DOKŁADNEGO" przepisu na mody pod konkretny wałek, tylko wskazówki, jeżeli chodzi o dysze to już w ogóle :) Ja bym się teraz skupił głównie nad obróbką kanałów w głowicy.
Wskazówki już masz, teraz tylko poskładaj, i wtedy strojenie i szukanie złotego środka jeżeli chodzi o dysze, zapłon itp itd 8)
No i pamiętaj o estetyce podczas składania, czasami lepiej dać kilka nowych śrubek i nie męczyć się z rdzą i objechanymi gwintami, no i warto poświęcić trochę czasu na dopasowanie oblachowania :wink: wtedy ogrzewanie będzie, i oko cieszy taka robota. :rotfl:
MAŁY, ALE WARIAT

#16 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 26 grudnia 2011 - 16:49

Jeżeli to ma być silnik typowo na miasto i nie będziesz chciał urządzać sobie sprintów spod dosłownie każdych świateł i cały czas butować, to ja bym w ogóle olał toczenie koła. Jeżeli silnik pochodzi z tego samochodu, to zostawiłbym oryginalne koło, a jeśli cały silnik jest np. od FL'a, to założyć elegantowski zamach, bo jest lżejszy od FLowskiego o coś koło kilograma. Nie wiem jak tam innym, ale mi się nieprzyjemnie jeździ z lżejszymi kołami.

Pustaka sobie odpuść. To tylko drze ryja i na tym się kończą zalety (o ile odgłos wydawany przez pustak może dla kogokolwiek być zaletą :roll:). Pogadaj z głodnym, za sensowną sumę wystruga Ci swoją ulepszoną kopię tekli. Z resztą z gaźnikiem też możesz się z nim dogadać. Głodny w swoim aucie na samym wydechu i gaźniku uzyskał na hamowni 27, 1KM o ile dobrze pamiętam.

duży plan głowicy może wpłynąć na ogrzewanie:
1- dopasowanie blach do niższej głowicy - często utrata szczelności(gorzej wieje do kabiny Smile )
2- po większym planie głowicy tracisz kanały tzw gwizdków które odprowadzają spaliny w razie przedmuchu, teoretycznie powinieneś zdjąć wtedy gumę łączącą tunel z obudową termostatu, za względów bezpieczeństwa Confused


Problem bezpieczeństwa można co prawda rozwiązać uszczelką miedzianą, choć to też nie jest takie pewne zabezpieczenie a i koszty może nieznacznie ale podnosi.

- polerka komory spalania ??


Tak quoterze, dokładniej chodzi o polerowanie części głowicy, która po złożeniu do kupy z silnikiem wraz z denkami tłoków tworzy komorę spalania. Denka tłoków też się poleruje, żeby się nagar nie osadzał.

- regulacja zaworów to napewno po planowaniu... powyżej -3 skracanie osłon i popychaczy


Osłony to się akurat powinno skracać przy jakimkolwiek planowaniu. Nawet jeśli byłby to tylko skromny milimetr. A to, że niektórym udało się złożyć i że nie cieknie, to tylko przypadek.
Dodany obrazek

#17 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 26 grudnia 2011 - 17:00

ja to jak już bym robił sobie tuning seryjnego silnika, to bym zrobił taki żeby z pod świateł każdego brał ^^
Z 2-3 lata i się będę bawił z tym ;p

#18 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 26 grudnia 2011 - 17:13

Tylko na takie modyfikacje to jeszcze trzeba dysponować odpowiednim zasobem finansowym.
Dodany obrazek

#19 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 26 grudnia 2011 - 17:24

w większości przypadków taniej zrobić swapa

z lekko dłubanym silnikiem to nawet z tico będziesz miał problemy

#20 OFFLINE   Hayabit

Hayabit

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • :

Napisany 26 grudnia 2011 - 18:10

Jeżeli silnik pochodzi z tego samochodu, to zostawiłbym oryginalne koło, a jeśli cały silnik jest np. od FL'a, to założyć elegantowski zamach, bo jest lżejszy od FLowskiego o coś koło kilograma.


- TAK, to jest oryginalny elegantowski silnik i oczywiście na nanoplexie
- czyli nie będzie przy oryginalnym kole się dusił?

Pustaka sobie odpuść. To tylko drze ryja i na tym się kończą zalety


- o pustaku nawet nie myślałem, chciałem zrobić po prostu własnymi siłami jakiś najlepszy do tego tłumik
- mam spawarkę i inne duperele więc to nie problem

nie będziesz chciał urządzać sobie sprintów spod dosłownie każdych świateł i cały czas butować


- wiesz, młody jestem, moje pierwsze autko i w sumie czasem chciałbym depnąć, szczególnie że u nas nawet te drogi ok
- a poza tym fajne to uczuci gdy przewozisz jakiś znajomych i im szczena opada :) 8)
- gaźnik ogarnę sam, wiadomo koszta, bo teżbogaty nie jestem :D ale lubię dłubać dlatego chciabym wszystko sam zrobić

Osłony to się akurat powinno skracać przy jakimkolwiek planowaniu. Nawet jeśli byłby to tylko skromny milimetr. A to, że niektórym udało się złożyć i że nie cieknie, to tylko przypadek.


- przy tych -2mm trzeba będzie skracać osłony, znaczy tak, na pewno trzeba, ale moje pytanie jest czy da radę bez, bo akurat tego chyba sam nie zrobię gdyż nawet nigdzie nie było instrukcji na necie jak to się robi, laski popychaczy też się skraca??

Pozdrawiam!



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.