Silnik, co i jak, miasto/turystyka.
#1 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 01:51
Chciałbym zapytać o modyfikacje mojego 650ccm rocznik 99'.
We ferie zimowe tj( 13.02 - 26.02) mam zamiar się zabrać za tjuning i wycisnąć parę kucyków więcej.
Poczytałem trochę o tym wszystkim i teraz mam kilka pytań.
Modyfikację jakie chcęwprowadzić to:
- wywarzenie korbowodów i wału
- być może polerka korbowodów
- nowe panewki oczywiście
- sprzęgło i docisk z CC 700
- zamach toczenie i wywarzanie ??
- głowica
- planowanie 2mm - (dlaczego tylko 2mm? 126p ma być używany na codzień i chciałbym zachować ogrzewanie, jeżeli da się więcej z ogrzewaniem to proszę pisać )
- polerka kanałów (dolot, wylot)
- polerka komory spalania ??
- regulacja zaworów
- gaźnik to ogólne modyfikacje według książki w tym rurka f74 i może zmienię dysze p. i p.
- podstawka pod gaźnik taka złożona z 3 nominalnych, do tego zbiorniczek z powietrzem
- dolot jakiś nowy, pozbycie się filtra szmerów
- wylot też coś nowego a nie ten badziew z katalizatorem
- wałek rozrządu Halczyński 290 lub Świątek 385
Moje pytania są następujące:
Głowica wystarczy 2mm?
Jaki wałek polecacie?
Jaki wylot? (jak najtańszy w zrobieniu, mogę nawet samemu)
Czy toczyć koło zamachowe? Ma to sens? Jak tak, to ile?
Jakie dysze paliwa i powietrza przy tych modyfikacjach?
Co jeszcze pominąłem i można by zrobić? Mieszkam w KRK i chodzi głównie o przyśpieszenie i sprinty, nic szczególnego, żeby silnik mógł być normalnie eksploatowany i żyć
Dziękuję za info parchy!
#2 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 03:01
- wyważenie korbowodów i wału... kosztowna zabawa lecz podobno opłacalna kilka kucy można zyskać niestety ceną żywotności...
- być może polerka korbowodów po co ?
- nowe panewki oczywiście
- sprzęgło i docisk z CC 700
- zamach toczenie i wywarzanie lepszy sprint mniejszy v-max, opłacalne podobno 3,6Kg optymalnie + wyważanie dynamiczne
- głowica
- planowanie 2mm - (dlaczego tylko 2mm? 126p ma być używany na codzień i chciałbym zachować ogrzewanie, jeżeli da się więcej z ogrzewaniem to proszę pisać Wink ) nic nie słyszałem zeby planowanie coś psuło w ogrzewaniu tak że sam widziałem ze ludzie mają -3 i mają ogrzewanie...
- polerka kanałów (dolot, wylot)
- polerka komory spalania ??
- regulacja zaworów to napewno po planowaniu... powyżej -3 skracanie osłon i popychaczy
- gaźnik to ogólne modyfikacje według książki w tym rurka f74 i może zmienię dysze p. i p.
- podstawka pod gaźnik taka złożona z 3 nominalnych, do tego zbiorniczek z powietrzem
- dolot jakiś nowy, pozbycie się filtra szmerów
- wylot też coś nowego a nie ten badziew z katalizatorem tekla by głodny or pustak chyba ze jedziesz na maxa to breda
- wałek rozrządu Halczyński 290 lub Świątek 385
gaźnik F8 zamiast F74 dysza paliwa 120 i powietrza zostaje chyba nie bardzo pamiętam
mogę się mylić... ale niech ktos mnie oprawi jak coś
zastrzegam sobie prawo do pomyłek
#5 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 13:21
pustak to ówno nie tłumik,
zamach 3,7 to już jest dosyć leciutki zamach, nie żadne optimum,
duży plan głowicy może wpłynąć na ogrzewanie:
1- dopasowanie blach do niższej głowicy - często utrata szczelności(gorzej wieje do kabiny )
2- po większym planie głowicy tracisz kanały tzw gwizdków które odprowadzają spaliny w razie przedmuchu, teoretycznie powinieneś zdjąć wtedy gumę łączącą tunel z obudową termostatu, za względów bezpieczeństwa
regulacje zaworów powinno się przeprowadzać, regularnie + ,za kazdym razem, jak tylko koniki
mamy na zewnątrz
(reg zaworów po zdjęciu i założeniu główki- nawet bez planu -to obowiązek!!)
Wracając do zapytań, wałek jak najbardziej 385 legendarny, sprawdzony, i przeznaczony do takich właśnie celów, zalecane krojenie głowicy właśnie od 2mm się zaczyna.
Bez powiększania kanałów wiele nie osiągniesz. Wydech polecam michael speeder na małej puszce - bardzo fajne brzmienie i mniejsze opory - broń Boże pustak.
rurka f74- bądź f8- na której ja teraz z tym wałkiem śmigam, i jestem z niej bardziej zadowolony zamach ok 4kg (przy tych 2mm z głowicy)) tak jak wspomniano -wystarczy, jeżeli nie chcesz się przemęczać w trasie, mnie mój lekarz nastraszył z początku że silnik będzie bardziej pocił na trasie z 3,5kg, ale wydaje mi się że plan 3mm zrekompensował lżejsze koło i trasy połyka aż miło
#6 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 14:07
juz niedługo...Quoter....szkoda że wszystko co piszesz, śą to informacje które kolekcjonujesz, nigdy nie użyte w praktyce...
a nie z mojej praktyki to różnica...Z tego co mi wiadomo...
Czytanie ze zrozumieniem Piotrze
ad2. Hayabit chce auto na miasto więc większe planowanie odpada...
#7 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 14:11
#8 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 14:22
czy zamach wystarczy do wieńca?
jaka jest róznica między tymi rurkami F8 i F74? bo mam już F74 i nie chę wydawać kolejnej kasy na inną
rózniaca między wałkami Halczyńskiego 290 i Świątka 385 jaka jest przy tej konfiguracji?
kąt dewiacji występuje w tym silniku?
o ten tłumik wam chodzi?
#9 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 14:40
Tak dokładnie chodzi o ten tłumik.
#11 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 15:07
Uszczelka ma zaklejone dwa otwory tylko po to by na lewych nawrotach nie przerywał.
#12 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 15:11
- zamach toczenie i wywarzanie lepszy sprint mniejszy v-max,
i znow mam wątpliwości czy toczyć czy nie;p
to zależy ile stoczysz i czy wyważa ci kolo zamachowe;ja jestem na dobrej drodze żeby wspołpracować z zakladem zajmujacym sie toczeniem i wyważaniem kół zamachowych i nie tylko;odezwij sie na gg to z grubsza powiem ci jak mozna znalesc kompomis
#13 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 15:19
O rurce możesz zapomnieć, to była wydumka Śp. Mazika : http://www.terytoriu...ki-emulsji.html
Uszczelka ma zaklejone dwa otwory tylko po to by na lewych nawrotach nie przerywał.
No dobra to do rurki F74 i standardowych modyfikacji gaźnika jakie dysze paliwa i powietrza mam zastosować? Uwzględniając oczywiśćie inne modyfikacje silnika, które uwzględniłem w pierwszym poście.
Pozdrawiam
#15 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 15:40
Wskazówki już masz, teraz tylko poskładaj, i wtedy strojenie i szukanie złotego środka jeżeli chodzi o dysze, zapłon itp itd
No i pamiętaj o estetyce podczas składania, czasami lepiej dać kilka nowych śrubek i nie męczyć się z rdzą i objechanymi gwintami, no i warto poświęcić trochę czasu na dopasowanie oblachowania wtedy ogrzewanie będzie, i oko cieszy taka robota.
#16 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 16:49
Pustaka sobie odpuść. To tylko drze ryja i na tym się kończą zalety (o ile odgłos wydawany przez pustak może dla kogokolwiek być zaletą ). Pogadaj z głodnym, za sensowną sumę wystruga Ci swoją ulepszoną kopię tekli. Z resztą z gaźnikiem też możesz się z nim dogadać. Głodny w swoim aucie na samym wydechu i gaźniku uzyskał na hamowni 27, 1KM o ile dobrze pamiętam.
duży plan głowicy może wpłynąć na ogrzewanie:
1- dopasowanie blach do niższej głowicy - często utrata szczelności(gorzej wieje do kabiny Smile )
2- po większym planie głowicy tracisz kanały tzw gwizdków które odprowadzają spaliny w razie przedmuchu, teoretycznie powinieneś zdjąć wtedy gumę łączącą tunel z obudową termostatu, za względów bezpieczeństwa Confused
Problem bezpieczeństwa można co prawda rozwiązać uszczelką miedzianą, choć to też nie jest takie pewne zabezpieczenie a i koszty może nieznacznie ale podnosi.
- polerka komory spalania ??
Tak quoterze, dokładniej chodzi o polerowanie części głowicy, która po złożeniu do kupy z silnikiem wraz z denkami tłoków tworzy komorę spalania. Denka tłoków też się poleruje, żeby się nagar nie osadzał.
- regulacja zaworów to napewno po planowaniu... powyżej -3 skracanie osłon i popychaczy
Osłony to się akurat powinno skracać przy jakimkolwiek planowaniu. Nawet jeśli byłby to tylko skromny milimetr. A to, że niektórym udało się złożyć i że nie cieknie, to tylko przypadek.
#20 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 18:10
Jeżeli silnik pochodzi z tego samochodu, to zostawiłbym oryginalne koło, a jeśli cały silnik jest np. od FL'a, to założyć elegantowski zamach, bo jest lżejszy od FLowskiego o coś koło kilograma.
- TAK, to jest oryginalny elegantowski silnik i oczywiście na nanoplexie
- czyli nie będzie przy oryginalnym kole się dusił?
Pustaka sobie odpuść. To tylko drze ryja i na tym się kończą zalety
- o pustaku nawet nie myślałem, chciałem zrobić po prostu własnymi siłami jakiś najlepszy do tego tłumik
- mam spawarkę i inne duperele więc to nie problem
nie będziesz chciał urządzać sobie sprintów spod dosłownie każdych świateł i cały czas butować
- wiesz, młody jestem, moje pierwsze autko i w sumie czasem chciałbym depnąć, szczególnie że u nas nawet te drogi ok
- a poza tym fajne to uczuci gdy przewozisz jakiś znajomych i im szczena opada
- gaźnik ogarnę sam, wiadomo koszta, bo teżbogaty nie jestem ale lubię dłubać dlatego chciabym wszystko sam zrobić
Osłony to się akurat powinno skracać przy jakimkolwiek planowaniu. Nawet jeśli byłby to tylko skromny milimetr. A to, że niektórym udało się złożyć i że nie cieknie, to tylko przypadek.
- przy tych -2mm trzeba będzie skracać osłony, znaczy tak, na pewno trzeba, ale moje pytanie jest czy da radę bez, bo akurat tego chyba sam nie zrobię gdyż nawet nigdzie nie było instrukcji na necie jak to się robi, laski popychaczy też się skraca??
Pozdrawiam!
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Belka pod silnik 1.1 sc |
SWAP Center | Bercik80 |
|
|
|
SILNIK 600 z kwadratową głowicą |
Mechanika | Daniel46 |
|
|
|
Obrót tylnego koła porusza całym silnikiem. |
Mechanika | KBB |
|
|
|
Silnik pod auto podróżnicze |
SWAP Center | Korelus |
|
|
|
Jak prawidłowo zrobić SWAPa w BISieswap, 126, bis |
SWAP Center | Fifi |
|
|