Skocz do zawartości


Zdjęcie

Układ hamulcowy


10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   poloska

poloska

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 600 postów
    • Time Online: 3d 4g 40m 22s

Napisany 11 grudnia 2011 - 16:04

Czy przyczyną miękkiego pedału hamulca może być zalanie układu płynem Dot 3 :?:
Czy wpływ na twardość pedału hamulca mają zużyte szczęki/bębny :?:
Jak powinno się odpowietrzać nowy układ hamulcowy(może tu tkwi problem) :?:

#2 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 11 grudnia 2011 - 17:09

Czy przyczyną miękkiego pedału hamulca może być zalanie układu płynem Dot 3 Question


Nie ma to znaczenia.

Czy wpływ na twardość pedału hamulca mają zużyte szczęki/bębny Question


Raczej nie. Szukałbym problemu w hydraulice.

Jak powinno się odpowietrzać nowy układ hamulcowy(może tu tkwi problem) Question


Odpowietrzanie świeżo zalanego układu to dość męcząca sprawa. Dużo powietrza zostaje w pompie hamulcowej. Oprócz standardowego odpowietrzania (koła tylne lewe, tylne prawe, przednie prawe przednie lewe) można jeszcze poodpowietrzać pompę popuszczając przewody.
Ale i tak remontowany układ hamulcowy nigdy nie działa tak, jak fabryczny. Nie cierpię roboty przy hamulcach. :?
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   poloska

poloska

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 600 postów
    • Time Online: 3d 4g 40m 22s

Napisany 11 grudnia 2011 - 17:29

to mnie pocieszyłeś :roll:
Czym różnią się płyny hamulcowe np r3 i dot 3 :?:

#4 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 11 grudnia 2011 - 20:32

Nie powiem Ci do końca bo nie wiem, R3 i dot-3 to chyba to samo. Generalnie im droższy i nowszy płyn, tym wyższą ma temperaturę wrzenia (trudniej go zagotować przez bardzo częste hamowanie), ale i jest bardziej higroskopijny, co oznacza, że trzeba częściej go wymieniać.
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 11 grudnia 2011 - 20:54

troszke nie masz racji kolego ;) jak miałem wyjebane szczeki i bebny na amen w swoim kaszlu to pedał był tak miekki ze szok, no i był umieszczony nizej, po remoncie ukł.hamulcowego pedał hamulca stał się twardszy i mieścił się wyżej
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#6 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 11 grudnia 2011 - 21:54

powodem miękkiego pedału poza odpowietrzeniem najczęściej są ch**owe samoregulatory

#7 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 12 grudnia 2011 - 00:20

troszke nie masz racji kolego Wink jak miałem wyjebane szczeki i bebny na amen w swoim kaszlu to pedał był tak miekki ze szok, no i był umieszczony nizej, po remoncie ukł.hamulcowego pedał hamulca stał się twardszy i mieścił się wyżej


Bo miałeś

ch**owe samoregulatory


8)

Ale jeśli samoregulatory są ok, a po prostu szczęki czy bębny się ścierają, to na pedale tego nie odczujesz, bo od tego właśnie są samoregulatory, żeby trzymać stały odstęp szczęk od bębnów.
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 postów
    • Time Online: 2g 32m 2s

Napisany 15 grudnia 2011 - 23:17

A ja mam inny patent na opowietrzanie. Biorę pompkę zakładam na zbiorniczek płynu hamulcowego odkręcam po kolei odpowietrzniki i jest super.

#9 OFFLINE   FSMarcin

FSMarcin

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 402 postów
    • Time Online: 9m 6s

Napisany 29 grudnia 2011 - 20:34

Poloska jeżeli nie masz pojęcia o odpowietrzeniu to pojedz do warsztatu i nich ci odpowietrzą podciśnieniowo. Przy okazji sprawdź elastyczne przewody hamulcowe.
Ford Fiesta 1,3i C 95'

#10 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 postów
    • Time Online: 2g 32m 2s

Napisany 29 grudnia 2011 - 20:43

Poloska jeżeli nie masz pojęcia o odpowietrzeniu to pojedz do warsztatu i nich ci odpowietrzą podciśnieniowo. Przy okazji sprawdź elastyczne przewody hamulcowe.

Zawsze musi być ten pierwszy raz, a to nic trudnego. Gdybyś tak do każdego mówił to nikt by nie umiał nic zrobić :)

#11 OFFLINE   poloska

poloska

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 600 postów
    • Time Online: 3d 4g 40m 22s

Napisany 30 grudnia 2011 - 14:56

tiaa pojedź do warsztatu :lol:
Mówmy o rzeczach realnych :twisted:



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.