Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dylemat


21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   incognito

incognito

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 19 października 2011 - 19:57

Dzien torby towarzystwu!

Jak wzmianka w temacie sugeruje chwilowe roztargnienie, rzucone na szaniec walki miedzy sercem a rozumem, tak Wam opowiem szerzej, czego dokladnie ono dotyczy. Od dwoch tygodni kolo ladnie ulozonego muru z opalu stoi moj zielony potomek polskiej mysli technicznej. O tym ze to moje pierwsze autko i o tym ze dopiero prawko robie, wziawszy sprawe marzen od dupy strony, za przeproszeniem, nie bede sie rozpisywal. Ani to merytoryczne w tej chwili i miejscu, ani smieszne, ani nadto potrzebne. Nie wczuwac sie! :P Dylemat dotyczy pytania "CO DALEJ"... No bo tak... Co najwazniejsze... Stan samochodu w stosunku do przecietnych jezdzacych egzemlarzy tego rocznika jest wysmienity, ale nie jest on pierwszej mlodosci i mimo 50 000 km przejechanych do wieku swej pelnoletnosci (co naprawde jest wysmienitym stosunkiem przebiegu do roku produkcji), jest kilka rzeczy do zrobienia.
Zobaczylem go na lokalnym powiatowym portalu informacyjnym w dziale ogloszen motoryzacyjnych. Czlowiek udostepnil mi kilka fotek wiecej i powiedzial ze trzyma go na allegro. Po chwili zadzwonilem i powiedzialem ze biore. Ten przyjechal i nie rozczarowalem sie. Stan blach wewnatrz komory silnika, podloga wewnatrz i zewnatrz oraz cale wnetrze bagaznika wprawily moje spelnianie marzenia o 126-tce w stan erekcji emocjonalnej. O stanie motóra nie wspomne... ani o tapicerce... No kurde, prawie zemdlalem ze szczescia. No ale nie obylo sie bez drobnego rozczarowania (ktore nie nasililo sie drastycznie bo im wieksze oczekiwania tym wieksze ono samo w sobie). Progi (zwlaszcza lewy), lewy blotnik przedni i przedni pas niczym mlodzienczy tradzik trzymaja pecherze wodne... widac ze bylo sukcesywnie malowane tu i owdzie (bity nie byl bo to rozpoznalbym od razu). No i co jeszcze...
Aha... wlasnie... dylemat.
Ale zanim go przedstawie, poczestuje Was zdjeciami malca: [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10]

Wariant 1.
Tuz po zimie bez wzgledu na koszta doprowadzam obiekt do stanu BORN, czyli: wymieniam wszystkie slady zurzycia na odpowiedniki produkowane w grudniu 1993 roku w ktorym obiekt zrodzil sie z lona fabryki, montuje uklad prowadzenia dla inwalidy (ktore zostalo zdjete lecz adaptery zostaly - pogrubiona czcionka zdjecia dziewiatego). Jest szansa ze dowiem sie jak je zamontowac i choc go nie mam, moze pierwszy wlasciciel posiada (kupowalem od posrednika). Nastepnie pakuje go pod wloknine i sianko w stodole po dziadku (ale najpierw musialbym ladnie poprosic o to ciotke i postawic jej flaszke za kazdy rok trzymania maluszka) Opcja wykonalna ale najpierw zbadam sprawe co i jak po kolei. Mozliwe ze kumpel zalatwi mi tanio od swojej babki radio safari. W 2018 mozna montowac zolte tablice i zastanowic sie czy trzymac go jeszcze troche czy sprzedac, czy go sobie zostawic (wowczas znowu zwrocilbym sie do Was z zapytaniem =P). Na pewno w takim stanie maluszkow z ostatniego roku produkcji ef-elek nie bedzie wiele po drogach halasowac :]

Wariant 2.
To samo co wyzej (dot. poprawek) ale... Felgi 13x7 [link] na lato (na zime seria), audio pod tylna szyba z dobrych glosnikow (+ jednostka ster. na mp3)

Wariant 3.
Tylko nie wiem juz kiedy by to bylo bo niestety troszke wiecej by to wyszlo. Ale... SWAP 1.1 od SC Sporting. Wygladzone kompletnie boki (wloty, wszelkie tloczenia, klamki, dodana klapka na wlew paliwa, zaszpachlowane laczenia blach gdzie to mozliwe, usuniete rynienki) lusterka chrom od pierwszych wersji, podobniez zderzaczki, bialo czerwone klosze z tylu, biale kierunkowskazy pozostale, poszerzenia nadkoli jak te [link], felgi szprychy jak wyzej (na zime poszerzane stalowe) audio wzorowane na tym schemacie [link] no i dach brezentowy rozsuwany po calej dlugosci. Jest jeszcze kilka pomniejszych modyfikacji do tego projektu wchodzacych w jego dluga liste ale ogolnie tak by to mialo wygladac. No a kolor w tej chwili mniej istotny... to wychodzi w praniu, na ostatnia chwile. Jesli bym sie ostatecznie na ten myk zdecydowal, przedstawilbym to obrazowo przy uzyciu wyczucia estetyki. Jakies szkice i rysunki.



Po co to robie. Ano po to ze mam ochote na wszystko na raz, ale nie dzieli sie skory na niedzwiedziu. Pieniadze na to teoretycznie sa i beda ale nie az tyle. I w tym tkwi sek. Jesli zdecyduje sie na 1. wariant, i tak bede musial wydac do ok 3-4 tysiecy i w przyszlym roku nie bardzo mialbym budzet na 3. projekt bo ani autka ani kasy ani nic. Z kolei 2. wariant bylby dobrym kompromisem lansu. Bom mlody i nieco usmiechow widzialem jadac nim przez miasto. Jest lans. Ale ja ccem wiecej! No i sobie pomyslalem ze bylaby tez opcja pocieszenia na wariant 1. No bo jak to... Jedno mialo by stac w stodole, odpalalbym go sporadycznie zeby silnik nie pierdyknal przez tych kilka zim, ale moglbym w miare czasu i determinacji kupic sobie eleganta i nie wazne kiedy, dokonalby sie i wariant 1. i wariant 3. Takze ta opcje biore pod uwage rowniez.
Nie prosze Was o ostateczna decyzje. Prosze byscie sie wczuli jak kto umie (tylko na trzezwo! xD) i wyrazili jako tako subiektywny osad w tej sprawie.

Nie lubie sie zegnac... :P Narazicho

#2 OFFLINE   młody2

młody2

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 897 postów
    • Time Online: 2d 9g 57m 21s

Napisany 19 października 2011 - 20:09

pisze się dzień dobry

#3 OFFLINE   Quoter

Quoter

    Root

  • Member
  • 713 postów
    • Time Online: 1d 22g 50m 44s

Napisany 19 października 2011 - 20:35

przyznam się nie czytałem całego...
ale kup tanio ale nie za tanio... i na początek seria 650... naucz sie latać bokiem opanowywać tył naped... jak zima dla Ciebie stanie się tylko do jazdy bokiem i zaliczysz jakieś niekonrolowane to znak ze trzeba sie uczyć i pozniej swap... chyba ze masz klasyka, klasyka to seria, seria seria i seria
co do landu to i 650 mozna sie dobrze bawić :P
a swap jeszcze bd tańszy z czasem
podpis.png

 

 

#4 OFFLINE   incognito

incognito

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 19 października 2011 - 20:37

Chodzi o to ze autko juz jest i robione bedzie ale podstawowe pytanie: czy zachowac jego zajebistosc w klasyku czy dlubac? A latanie bokiem mnie nie kreci :P (jeszcze xD)

#5 OFFLINE   młody2

młody2

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 897 postów
    • Time Online: 2d 9g 57m 21s

Napisany 19 października 2011 - 20:45

a który to rok

#6 OFFLINE   Quoter

Quoter

    Root

  • Member
  • 713 postów
    • Time Online: 1d 22g 50m 44s

Napisany 19 października 2011 - 20:47

podaj rok, zdjęcia bo jak dałeś to nie działają...
i powiem Ci :P
podpis.png

 

 

#7 OFFLINE   incognito

incognito

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 19 października 2011 - 20:59

No napisalem

w grudniu 1993 roku


juz uploaduje fotki, zaraz beda w 1. poscie


Dodany obrazek
gotowe

#8 OFFLINE   fiatcik

fiatcik

    Master

  • Member
  • 592 postów
    • Time Online: 3d 23g 56m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 19 października 2011 - 21:42

Moje zdanie jest takie: seria seria seria :D
ewentualnie drobne modyfikacje z epoki (żadnego postarzania, chromów itp)
A tak swoją drogą to jesteś pewien że nie było kombinowane coś we wnętrzu? Pytam bo masz dwa mieszalniki, od ST i od FL. Z którego leci powietrze?
Mijają dni, mijają lata, ale nie mija moda na Fiata!
:D

01b2elvgs94v.pngzz5yx3n1iwla.png

#9 OFFLINE   incognito

incognito

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 19 października 2011 - 21:45

chodzi Ci o przepustnice w podlodze?

#10 OFFLINE   Świercu

Świercu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 191 postów
    • :

Napisany 19 października 2011 - 21:46

Jak dla mnie seria... Jedyne co zmień... Porób silnik. Ale na 650 rzecz jasna.

#11 OFFLINE   fiatcik

fiatcik

    Master

  • Member
  • 592 postów
    • Time Online: 3d 23g 56m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 19 października 2011 - 21:47

Nie, o te okrągłe otwory pod tymi prostokątnymi na środku deski :D
Te okrągłe to ST te prostokątne to FL
Mijają dni, mijają lata, ale nie mija moda na Fiata!
:D

01b2elvgs94v.pngzz5yx3n1iwla.png

#12 OFFLINE   incognito

incognito

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 19 października 2011 - 21:54

No troszke tam bylo robione dla komfortu, dziadzio chcial miec dobrze. Ale to nie stoi na przeszkodzie by ta serie zrobic :)

Powoli mnie przekonujecie, umocnijcie mnie tylko w tej wierze :P

#13 OFFLINE   kultowe@op

kultowe@op

    Master

  • Member
  • 678 postów
    • Time Online: 9g 32m 58s

Napisany 19 października 2011 - 22:04

Musze cię rozczarować:
93 to nie jest koniec produkcji FL. Mój zjechał z taśmy po sierpniu 1994. wszystkie szyby poza tymi które sam wymieniałem są z czerwca i sierpnia więc opcja że stał tyle czasu w salonie odpada :)
Swap... Może to i fajne ale dłubane R2 daje lepszy lans i mnie akurat by byo szkoda ciąć auto
klasyk... Jak kto lubi czemu nie, do mnie najbardziej trafia wersja 2

#14 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 19 października 2011 - 22:04

fl jak w mordkę strzelił...na takim się uczyłem jeździć :) ja jestem za zostawieniem serii, piękny kolorek, którego jakoś tak mało zostało :(
MAŁY, ALE WARIAT

#15 OFFLINE   incognito

incognito

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 19 października 2011 - 22:08

Musze cię rozczarować:
93 to nie jest koniec produkcji FL. Mój zjechał z taśmy po sierpniu 1994.

Nie czuje sie rozczarowany, wszak o okres czasu mi chodzi a nie kalendarz ;) Twoj rzeczywiscie tym bardziej jest wyjatkowy. Winszuje ;)

#16 OFFLINE   kultowe@op

kultowe@op

    Master

  • Member
  • 678 postów
    • Time Online: 9g 32m 58s

Napisany 19 października 2011 - 22:28

Fakt... Wyjątkowo rzadko sie je już spotyka, z reszta nigdy nie było ich za wiele. Dziś wiem gdzie stoją zaledwie 2 sztuki na chodzie.


Twoj rzeczywiscie tym bardziej jest wyjatkowy. Winszuje Wink


Niestety zanim go kupiłem czas mocno sie na nim odbił i większość blacharki była robiona,
nigdy nie bedzie w 100% oryginalny ale ja do tego nie dąże. Mało ważne jest dla mnie jaka to wersja co z resztą widać po moim :) Co mi sie podoba czy to w st czy Fl to w nim jest. Dla mnie ma być przede wszystkim przytulny, ma cieszyć oko i bezproblemowo jeździć po zlotach :P

#17 OFFLINE   Stasiu126p

Stasiu126p

    Master

  • Member
  • 4 364 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 43s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 20 października 2011 - 15:24

Wiec tak jak dla mnie to czysta seria plus kilka usprawnień:
-zawieszenie lekko w dół i usztywnić
-kółka to poszerzane 12 lub 13 ewentualnie jakiś alus z epoki
-wnętrze,może być a jak ci nie pasuje to załóż fotele i kanape z zagłówkami np od eleganta
-podłubać silnik
I to by było na tyle plus jakieś radio i głośniki z przodu przy nadkolach plus półka z tyłu jak Ci wygodniej i jest gites
Dodany obrazek
Stanislavovic Performance Garage-chcesz przerobić 126p wpadaj! ;)
Urwis Evolution never done :D

#18 OFFLINE   kultowe@op

kultowe@op

    Master

  • Member
  • 678 postów
    • Time Online: 9g 32m 58s

Napisany 20 października 2011 - 21:44

Czyli wesja 2 :D

#19 OFFLINE   Stasiu126p

Stasiu126p

    Master

  • Member
  • 4 364 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 43s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 21 października 2011 - 11:25

Dajmy na to ale też nie do konca :P
Dodany obrazek
Stanislavovic Performance Garage-chcesz przerobić 126p wpadaj! ;)
Urwis Evolution never done :D

#20 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 357 postów
    • Time Online: 5g 43s

Napisany 21 października 2011 - 12:03

powiem tak:
-dobre fele
-zachować klasyka
-niżej go
-nie rejstrować na żółte!!

zrobić klasyczny wygląd na ładnej feldze, porobić silnik, i malina:D
Nie ważne czym, ale jak jeździsz...

Dodany obrazek



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.