Dylemat
Started By
incognito
, 19 paź 2011 19:57
21 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 19:57
Dzien torby towarzystwu!
Jak wzmianka w temacie sugeruje chwilowe roztargnienie, rzucone na szaniec walki miedzy sercem a rozumem, tak Wam opowiem szerzej, czego dokladnie ono dotyczy. Od dwoch tygodni kolo ladnie ulozonego muru z opalu stoi moj zielony potomek polskiej mysli technicznej. O tym ze to moje pierwsze autko i o tym ze dopiero prawko robie, wziawszy sprawe marzen od dupy strony, za przeproszeniem, nie bede sie rozpisywal. Ani to merytoryczne w tej chwili i miejscu, ani smieszne, ani nadto potrzebne. Nie wczuwac sie! Dylemat dotyczy pytania "CO DALEJ"... No bo tak... Co najwazniejsze... Stan samochodu w stosunku do przecietnych jezdzacych egzemlarzy tego rocznika jest wysmienity, ale nie jest on pierwszej mlodosci i mimo 50 000 km przejechanych do wieku swej pelnoletnosci (co naprawde jest wysmienitym stosunkiem przebiegu do roku produkcji), jest kilka rzeczy do zrobienia.
Zobaczylem go na lokalnym powiatowym portalu informacyjnym w dziale ogloszen motoryzacyjnych. Czlowiek udostepnil mi kilka fotek wiecej i powiedzial ze trzyma go na allegro. Po chwili zadzwonilem i powiedzialem ze biore. Ten przyjechal i nie rozczarowalem sie. Stan blach wewnatrz komory silnika, podloga wewnatrz i zewnatrz oraz cale wnetrze bagaznika wprawily moje spelnianie marzenia o 126-tce w stan erekcji emocjonalnej. O stanie motóra nie wspomne... ani o tapicerce... No kurde, prawie zemdlalem ze szczescia. No ale nie obylo sie bez drobnego rozczarowania (ktore nie nasililo sie drastycznie bo im wieksze oczekiwania tym wieksze ono samo w sobie). Progi (zwlaszcza lewy), lewy blotnik przedni i przedni pas niczym mlodzienczy tradzik trzymaja pecherze wodne... widac ze bylo sukcesywnie malowane tu i owdzie (bity nie byl bo to rozpoznalbym od razu). No i co jeszcze...
Aha... wlasnie... dylemat.
Ale zanim go przedstawie, poczestuje Was zdjeciami malca: [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10]
Wariant 1.
Tuz po zimie bez wzgledu na koszta doprowadzam obiekt do stanu BORN, czyli: wymieniam wszystkie slady zurzycia na odpowiedniki produkowane w grudniu 1993 roku w ktorym obiekt zrodzil sie z lona fabryki, montuje uklad prowadzenia dla inwalidy (ktore zostalo zdjete lecz adaptery zostaly - pogrubiona czcionka zdjecia dziewiatego). Jest szansa ze dowiem sie jak je zamontowac i choc go nie mam, moze pierwszy wlasciciel posiada (kupowalem od posrednika). Nastepnie pakuje go pod wloknine i sianko w stodole po dziadku (ale najpierw musialbym ladnie poprosic o to ciotke i postawic jej flaszke za kazdy rok trzymania maluszka) Opcja wykonalna ale najpierw zbadam sprawe co i jak po kolei. Mozliwe ze kumpel zalatwi mi tanio od swojej babki radio safari. W 2018 mozna montowac zolte tablice i zastanowic sie czy trzymac go jeszcze troche czy sprzedac, czy go sobie zostawic (wowczas znowu zwrocilbym sie do Was z zapytaniem =P). Na pewno w takim stanie maluszkow z ostatniego roku produkcji ef-elek nie bedzie wiele po drogach halasowac
Wariant 2.
To samo co wyzej (dot. poprawek) ale... Felgi 13x7 [link] na lato (na zime seria), audio pod tylna szyba z dobrych glosnikow (+ jednostka ster. na mp3)
Wariant 3.
Tylko nie wiem juz kiedy by to bylo bo niestety troszke wiecej by to wyszlo. Ale... SWAP 1.1 od SC Sporting. Wygladzone kompletnie boki (wloty, wszelkie tloczenia, klamki, dodana klapka na wlew paliwa, zaszpachlowane laczenia blach gdzie to mozliwe, usuniete rynienki) lusterka chrom od pierwszych wersji, podobniez zderzaczki, bialo czerwone klosze z tylu, biale kierunkowskazy pozostale, poszerzenia nadkoli jak te [link], felgi szprychy jak wyzej (na zime poszerzane stalowe) audio wzorowane na tym schemacie [link] no i dach brezentowy rozsuwany po calej dlugosci. Jest jeszcze kilka pomniejszych modyfikacji do tego projektu wchodzacych w jego dluga liste ale ogolnie tak by to mialo wygladac. No a kolor w tej chwili mniej istotny... to wychodzi w praniu, na ostatnia chwile. Jesli bym sie ostatecznie na ten myk zdecydowal, przedstawilbym to obrazowo przy uzyciu wyczucia estetyki. Jakies szkice i rysunki.
Po co to robie. Ano po to ze mam ochote na wszystko na raz, ale nie dzieli sie skory na niedzwiedziu. Pieniadze na to teoretycznie sa i beda ale nie az tyle. I w tym tkwi sek. Jesli zdecyduje sie na 1. wariant, i tak bede musial wydac do ok 3-4 tysiecy i w przyszlym roku nie bardzo mialbym budzet na 3. projekt bo ani autka ani kasy ani nic. Z kolei 2. wariant bylby dobrym kompromisem lansu. Bom mlody i nieco usmiechow widzialem jadac nim przez miasto. Jest lans. Ale ja ccem wiecej! No i sobie pomyslalem ze bylaby tez opcja pocieszenia na wariant 1. No bo jak to... Jedno mialo by stac w stodole, odpalalbym go sporadycznie zeby silnik nie pierdyknal przez tych kilka zim, ale moglbym w miare czasu i determinacji kupic sobie eleganta i nie wazne kiedy, dokonalby sie i wariant 1. i wariant 3. Takze ta opcje biore pod uwage rowniez.
Nie prosze Was o ostateczna decyzje. Prosze byscie sie wczuli jak kto umie (tylko na trzezwo! ) i wyrazili jako tako subiektywny osad w tej sprawie.
Nie lubie sie zegnac... Narazicho
Jak wzmianka w temacie sugeruje chwilowe roztargnienie, rzucone na szaniec walki miedzy sercem a rozumem, tak Wam opowiem szerzej, czego dokladnie ono dotyczy. Od dwoch tygodni kolo ladnie ulozonego muru z opalu stoi moj zielony potomek polskiej mysli technicznej. O tym ze to moje pierwsze autko i o tym ze dopiero prawko robie, wziawszy sprawe marzen od dupy strony, za przeproszeniem, nie bede sie rozpisywal. Ani to merytoryczne w tej chwili i miejscu, ani smieszne, ani nadto potrzebne. Nie wczuwac sie! Dylemat dotyczy pytania "CO DALEJ"... No bo tak... Co najwazniejsze... Stan samochodu w stosunku do przecietnych jezdzacych egzemlarzy tego rocznika jest wysmienity, ale nie jest on pierwszej mlodosci i mimo 50 000 km przejechanych do wieku swej pelnoletnosci (co naprawde jest wysmienitym stosunkiem przebiegu do roku produkcji), jest kilka rzeczy do zrobienia.
Zobaczylem go na lokalnym powiatowym portalu informacyjnym w dziale ogloszen motoryzacyjnych. Czlowiek udostepnil mi kilka fotek wiecej i powiedzial ze trzyma go na allegro. Po chwili zadzwonilem i powiedzialem ze biore. Ten przyjechal i nie rozczarowalem sie. Stan blach wewnatrz komory silnika, podloga wewnatrz i zewnatrz oraz cale wnetrze bagaznika wprawily moje spelnianie marzenia o 126-tce w stan erekcji emocjonalnej. O stanie motóra nie wspomne... ani o tapicerce... No kurde, prawie zemdlalem ze szczescia. No ale nie obylo sie bez drobnego rozczarowania (ktore nie nasililo sie drastycznie bo im wieksze oczekiwania tym wieksze ono samo w sobie). Progi (zwlaszcza lewy), lewy blotnik przedni i przedni pas niczym mlodzienczy tradzik trzymaja pecherze wodne... widac ze bylo sukcesywnie malowane tu i owdzie (bity nie byl bo to rozpoznalbym od razu). No i co jeszcze...
Aha... wlasnie... dylemat.
Ale zanim go przedstawie, poczestuje Was zdjeciami malca: [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10]
Wariant 1.
Tuz po zimie bez wzgledu na koszta doprowadzam obiekt do stanu BORN, czyli: wymieniam wszystkie slady zurzycia na odpowiedniki produkowane w grudniu 1993 roku w ktorym obiekt zrodzil sie z lona fabryki, montuje uklad prowadzenia dla inwalidy (ktore zostalo zdjete lecz adaptery zostaly - pogrubiona czcionka zdjecia dziewiatego). Jest szansa ze dowiem sie jak je zamontowac i choc go nie mam, moze pierwszy wlasciciel posiada (kupowalem od posrednika). Nastepnie pakuje go pod wloknine i sianko w stodole po dziadku (ale najpierw musialbym ladnie poprosic o to ciotke i postawic jej flaszke za kazdy rok trzymania maluszka) Opcja wykonalna ale najpierw zbadam sprawe co i jak po kolei. Mozliwe ze kumpel zalatwi mi tanio od swojej babki radio safari. W 2018 mozna montowac zolte tablice i zastanowic sie czy trzymac go jeszcze troche czy sprzedac, czy go sobie zostawic (wowczas znowu zwrocilbym sie do Was z zapytaniem =P). Na pewno w takim stanie maluszkow z ostatniego roku produkcji ef-elek nie bedzie wiele po drogach halasowac
Wariant 2.
To samo co wyzej (dot. poprawek) ale... Felgi 13x7 [link] na lato (na zime seria), audio pod tylna szyba z dobrych glosnikow (+ jednostka ster. na mp3)
Wariant 3.
Tylko nie wiem juz kiedy by to bylo bo niestety troszke wiecej by to wyszlo. Ale... SWAP 1.1 od SC Sporting. Wygladzone kompletnie boki (wloty, wszelkie tloczenia, klamki, dodana klapka na wlew paliwa, zaszpachlowane laczenia blach gdzie to mozliwe, usuniete rynienki) lusterka chrom od pierwszych wersji, podobniez zderzaczki, bialo czerwone klosze z tylu, biale kierunkowskazy pozostale, poszerzenia nadkoli jak te [link], felgi szprychy jak wyzej (na zime poszerzane stalowe) audio wzorowane na tym schemacie [link] no i dach brezentowy rozsuwany po calej dlugosci. Jest jeszcze kilka pomniejszych modyfikacji do tego projektu wchodzacych w jego dluga liste ale ogolnie tak by to mialo wygladac. No a kolor w tej chwili mniej istotny... to wychodzi w praniu, na ostatnia chwile. Jesli bym sie ostatecznie na ten myk zdecydowal, przedstawilbym to obrazowo przy uzyciu wyczucia estetyki. Jakies szkice i rysunki.
Po co to robie. Ano po to ze mam ochote na wszystko na raz, ale nie dzieli sie skory na niedzwiedziu. Pieniadze na to teoretycznie sa i beda ale nie az tyle. I w tym tkwi sek. Jesli zdecyduje sie na 1. wariant, i tak bede musial wydac do ok 3-4 tysiecy i w przyszlym roku nie bardzo mialbym budzet na 3. projekt bo ani autka ani kasy ani nic. Z kolei 2. wariant bylby dobrym kompromisem lansu. Bom mlody i nieco usmiechow widzialem jadac nim przez miasto. Jest lans. Ale ja ccem wiecej! No i sobie pomyslalem ze bylaby tez opcja pocieszenia na wariant 1. No bo jak to... Jedno mialo by stac w stodole, odpalalbym go sporadycznie zeby silnik nie pierdyknal przez tych kilka zim, ale moglbym w miare czasu i determinacji kupic sobie eleganta i nie wazne kiedy, dokonalby sie i wariant 1. i wariant 3. Takze ta opcje biore pod uwage rowniez.
Nie prosze Was o ostateczna decyzje. Prosze byscie sie wczuli jak kto umie (tylko na trzezwo! ) i wyrazili jako tako subiektywny osad w tej sprawie.
Nie lubie sie zegnac... Narazicho
#3 OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 20:35
przyznam się nie czytałem całego...
ale kup tanio ale nie za tanio... i na początek seria 650... naucz sie latać bokiem opanowywać tył naped... jak zima dla Ciebie stanie się tylko do jazdy bokiem i zaliczysz jakieś niekonrolowane to znak ze trzeba sie uczyć i pozniej swap... chyba ze masz klasyka, klasyka to seria, seria seria i seria
co do landu to i 650 mozna sie dobrze bawić
a swap jeszcze bd tańszy z czasem
ale kup tanio ale nie za tanio... i na początek seria 650... naucz sie latać bokiem opanowywać tył naped... jak zima dla Ciebie stanie się tylko do jazdy bokiem i zaliczysz jakieś niekonrolowane to znak ze trzeba sie uczyć i pozniej swap... chyba ze masz klasyka, klasyka to seria, seria seria i seria
co do landu to i 650 mozna sie dobrze bawić
a swap jeszcze bd tańszy z czasem
#8 OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 21:42
Moje zdanie jest takie: seria seria seria
ewentualnie drobne modyfikacje z epoki (żadnego postarzania, chromów itp)
A tak swoją drogą to jesteś pewien że nie było kombinowane coś we wnętrzu? Pytam bo masz dwa mieszalniki, od ST i od FL. Z którego leci powietrze?
ewentualnie drobne modyfikacje z epoki (żadnego postarzania, chromów itp)
A tak swoją drogą to jesteś pewien że nie było kombinowane coś we wnętrzu? Pytam bo masz dwa mieszalniki, od ST i od FL. Z którego leci powietrze?
#13 OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 22:04
Musze cię rozczarować:
93 to nie jest koniec produkcji FL. Mój zjechał z taśmy po sierpniu 1994. wszystkie szyby poza tymi które sam wymieniałem są z czerwca i sierpnia więc opcja że stał tyle czasu w salonie odpada
Swap... Może to i fajne ale dłubane R2 daje lepszy lans i mnie akurat by byo szkoda ciąć auto
klasyk... Jak kto lubi czemu nie, do mnie najbardziej trafia wersja 2
93 to nie jest koniec produkcji FL. Mój zjechał z taśmy po sierpniu 1994. wszystkie szyby poza tymi które sam wymieniałem są z czerwca i sierpnia więc opcja że stał tyle czasu w salonie odpada
Swap... Może to i fajne ale dłubane R2 daje lepszy lans i mnie akurat by byo szkoda ciąć auto
klasyk... Jak kto lubi czemu nie, do mnie najbardziej trafia wersja 2
#16 OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 22:28
Fakt... Wyjątkowo rzadko sie je już spotyka, z reszta nigdy nie było ich za wiele. Dziś wiem gdzie stoją zaledwie 2 sztuki na chodzie.
Niestety zanim go kupiłem czas mocno sie na nim odbił i większość blacharki była robiona,
nigdy nie bedzie w 100% oryginalny ale ja do tego nie dąże. Mało ważne jest dla mnie jaka to wersja co z resztą widać po moim Co mi sie podoba czy to w st czy Fl to w nim jest. Dla mnie ma być przede wszystkim przytulny, ma cieszyć oko i bezproblemowo jeździć po zlotach
Twoj rzeczywiscie tym bardziej jest wyjatkowy. Winszuje Wink
Niestety zanim go kupiłem czas mocno sie na nim odbił i większość blacharki była robiona,
nigdy nie bedzie w 100% oryginalny ale ja do tego nie dąże. Mało ważne jest dla mnie jaka to wersja co z resztą widać po moim Co mi sie podoba czy to w st czy Fl to w nim jest. Dla mnie ma być przede wszystkim przytulny, ma cieszyć oko i bezproblemowo jeździć po zlotach
#17 OFFLINE
Napisany 20 października 2011 - 15:24
Wiec tak jak dla mnie to czysta seria plus kilka usprawnień:
-zawieszenie lekko w dół i usztywnić
-kółka to poszerzane 12 lub 13 ewentualnie jakiś alus z epoki
-wnętrze,może być a jak ci nie pasuje to załóż fotele i kanape z zagłówkami np od eleganta
-podłubać silnik
I to by było na tyle plus jakieś radio i głośniki z przodu przy nadkolach plus półka z tyłu jak Ci wygodniej i jest gites
-zawieszenie lekko w dół i usztywnić
-kółka to poszerzane 12 lub 13 ewentualnie jakiś alus z epoki
-wnętrze,może być a jak ci nie pasuje to załóż fotele i kanape z zagłówkami np od eleganta
-podłubać silnik
I to by było na tyle plus jakieś radio i głośniki z przodu przy nadkolach plus półka z tyłu jak Ci wygodniej i jest gites
#18 OFFLINE
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
dylemat z poszerzeniami |
Stylistyka | chrabel |
|
|
|
Dylemat |
Hydepark | Maykello |
|
|
|
DYLEMAT MAM ELX CZY TOWN CZY ELX TOWN?????!!! |
Hydepark | Mroziu126p |
|
|
|
Dylemat ! |
Hydepark | Low&Adrian&Slow |
|
|
|
Amortyzatory tył - Dylemat |
Mechanika | Grociu |
|
|