Skocz do zawartości


Zdjęcie

Turbinka Kowalskiego do Maluszka


20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   misio12342

misio12342

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • :

Napisany 28 marca 2011 - 22:26

mam parę pytań związanych z ta turbinką miał ktoś ja zamontowana w swoim autku??? co to dawało ,jeśli w ogóle dawało???

#2 OFFLINE   Pawwel92

Pawwel92

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 496 postów
    • Time Online: 24m

Napisany 28 marca 2011 - 22:31

Ooo to i ja się przyłączam do pytania :) Sam mam i tez chciałbym założyć..

#3 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 28 marca 2011 - 22:45

mocy to mu dużo nie da ale powinno się teoretycznie zmniejszyć spalanie

#4 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 28 marca 2011 - 22:46

U siebie nie, ale kuzyn jak jeszcze miał malucha, to miał ją przez pewien czas u siebie. Turbinka jest dobra, jeżeli się jeździ raczej po dziadkowemu. Auto nieco mniej paliło, lepiej zbierało się z dołu (przyspieszanie od nawet 35km/h na 4 biegu nie było już takie męczące), ale za to miało zmuloną górę. 100-105km/h i więcej ani myślało jechać, niektóre nawet nie chciały przekraczać setki.

No i trzeba mieć wyższego skilla, żeby na turbince wyregulować silnik. Niejeden mechanik rzucał kluczami i kurwami po warsztacie przez te turbinki, bo faktycznie sprawiają kłopoty przy regulacji.
No i dochodzi jeszcze sprawa żywotności turbinki. Teoretycznie rozpadają się po 10tys km (brak ułożyskowania), w aucie mojego kuzyna jedna i ta sama turbinka zrobiła 4 czy 5x więcej km, więc zależy na jaką się trafi.

Podsumowując, jeśli jeździsz po dziadkowemu, szukasz oszczędności paliwa i masz cierpliwość do gaźnika, to zakładaj. Jeśli szukasz poprawy mocy, nie ma sensu się w to bawić. Ewentualnie można wywalić turbinkę ze środka, a jej podstawa będzie robić za podstawkę pod gaźnik, wtedy trochę się poprawi.
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   Piter126p

Piter126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 941 postów
    • :

Napisany 28 marca 2011 - 23:53

mialem i jezdzilem jeden dzien na tym;fakt spalanie jest nizsze ale dynamika taka ze zolw mnie wyprzedzal;a ja jezdze jak prawdziwy emeryt wiec nie sprawdzilo sie to w moim przypadku

#6 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 29 marca 2011 - 06:52

ja jezdze jak prawdziwy emeryt


Ta, że aż pęknięty tłok puka i drze się wypuść mnie :lol:

#7 OFFLINE   djfizyk

djfizyk

    Zaawansowany

  • Member
  • 268 postów
    • Time Online: 7g 51m 7s

Napisany 29 marca 2011 - 07:33

Ja od ponad półtora roku jeżdżę z założoną turbinką (już ponad 50tys km) i nie narzekam. A mam ją dlatego że silnik równiej mi pracuje i spalanie mi się ustabilizowało, mam wszystko tak wyregulowane że spokojnie 115km/h leci. A ja potrafię mieć ciężką nogę, nie jeden kierowca był zdziwiony jak go wyprzedzałem :) Spokojnie kręcę silnik jak potrzeba do 5500obrotów. Spalanie utrzymuje mi się 5l/100km bez względu czy jadę sam czy załadowanym malcem na urlop. Nie wiem jak u kolegów ale ja jestem zadowolony.
Dodany obrazek
zawsze i wszędzie na wieki 126p

#8 OFFLINE   EGON

EGON

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 63 postów
    • :

Napisany 29 marca 2011 - 10:14

ja miałem 10 lat temu , moim zdaniej bez sensu jest ten wynalazek nie zauwazyłem żadnej poprawy jesli chodzi o osiagi oraz spalanie, a cała turbinka rozleciała się po 10 tyś pożniej miałem magnetyzer przepływowy firmy maksor podajże już bez turbinki i w trasie notowałem wyniki ok 4,5 L takz tez pewno normalne

#9 OFFLINE   Drago157

Drago157

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 29 marca 2011 - 14:38

też czekam na jakieś opinie:D mój bober pali ok 10-11l/100km po mieście więc takie cudo może by coś pomogło... leży to u mnie i nie wiem czy to zakładać...
Z tego co wiem to turbinka się nie mieści i trzeba by wywalić półkę dolotu powietrza a po 2 trzeba przerobić dolot ponieważ gaźnik będzie wyżej i seryjny nie sięga...

Jeżeli się mylę to prószę mnie poprawić :)

#10 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 29 marca 2011 - 16:58

przerabia się dolot tylko, szlifuje żeby był pod skosem i wchodzi bez wycinania żadnej półki...W sumie to w tej turbince spalanie niższe jest osiągane chyba jedynie przez zmniejszenie dyszy na 110 któa powinna być w zestawie.
później tylko ten zawirowywacz ma nam kompensować mniejszą dawke paliwa jego lepszym wymieszaniem i równomiernym spalaniem,....sranie w banie, jeżeli nie masz silnika w bardzo dobrym stanie to tylko sobie nerwy popsujesz z ustawianiem szajsu a nic nie osiągniesz poza stratą mocy i nieco niższym spalaniem, chociaż i to nie zawsze się udaje ;/ Ale jeśli dobrze to wszystko zestroisz w dobrym silniczku, to naprawdę...jeździłem malcem na tej turbince, który potrafił zejść poniżej 5l w mieście, a miał naprawde fajny potencjał mocy od samego dołu...
MAŁY, ALE WARIAT

#11 OFFLINE   kultowe@op

kultowe@op

    Master

  • Member
  • 678 postów
    • Time Online: 9g 32m 58s

Napisany 29 marca 2011 - 23:09

Osobiście tego nie miałem ale słyszałem o nich wiecej złego niż dobrego. Maluch i tak pali tyle co kot napłakał. 0.5 litra mozna nadrobić zmiana stylu jazdy, Warto pomyśleć nad Cut Offem. Przy czestym hamowaniu silnikiem mozna dużo zaoszczedzić. Znajomi do dzis wspominaja moje UNO które w górach średnie spalanie miało na poziomie 4,9 :D


mój bober pali ok 10-11l/100km po mieście więc takie cudo może by coś pomogło.


sprawdź gaznik, zmień dysze i nie usiłuj przepchnąć pedału gazu przez podłoge to spadnie :)

U mnie spalanie w mieście zamyka sie na poziomie 5-5.5 a też czasem lubie depnąc :)

#12 OFFLINE   Drago157

Drago157

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 30 marca 2011 - 09:10

zmienić dysze? na jakie? sory za OT...

#13 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 30 marca 2011 - 10:45

dysza główna zazwyczaj jest to 115, w elach podobno 117 z tego co się ostatnio dowiedziałem;p ale jeżeli masz standard i tyle Ci pali ;/jedź pokolei .ustawienie pływaka, czyszczenie całości gazniczka, zawory, no i zapłon, zobacz czy nie masz jakiejś nieszczelności (uszczelka pod głowicą bądź jakieś łączenia gaźnika) 10-11 to zdecydowanie za dużo na malca, i turbinka nic nie pomoże jeżeli masz teraz takie spalanie, coś musi być nie tak ustawione, albo deptasz niemiłosiernie
MAŁY, ALE WARIAT

#14 OFFLINE   Drago157

Drago157

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 30 marca 2011 - 10:53

mówisz że od ustawienia pływaka też może wzrastać spalanie? Skoro tak to jest to możliwe bo ojciec coś kiedyś grzebał i może przestawił... a silnik był robiony jakieś dwa tys km temu :D no i oczywiście nogę mam Ciężką:D

#15 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 30 marca 2011 - 11:26

U mnie nawet przy butowaniu nie osiągnąłem nigdy więcej niż 8l/100km, a podniesienie poziomu paliwa w pływaku o zaledwie dwa mm może powodować wzrost zużycia paliwa o nawet 2l.
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 30 marca 2011 - 16:57

pływak to podstawa :D takie poidełko naszego malca, a jak masz za duży poziom, to i na mocy może stracić..kaszlak_maniak u mnie tak samo, 8 litrów to już naprawde jazda ogień z wydechu :D
MAŁY, ALE WARIAT

#17 OFFLINE   misio12342

misio12342

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • :

Napisany 30 marca 2011 - 21:22

dzięki koledzy za opinie a nie ma kto u was na sprzedasz takiej turbinki?? Bo ja ma dwa maluszki..:))) jak toś ma to niech pisze tu ok;;;;)))

#18 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 30 marca 2011 - 21:28

kaszlak_maniak u mnie tak samo, 8 litrów to już naprawde jazda ogień z wydechu Very Happy


eee tam mój bis żłopał 13,5litra


dwa mm może powodować wzrost zużycia paliwa o nawet 2l.


jak jest za wysoki to paliwo samo wypływa przez rozpylacz, a nie jest zasysane tak jak powinno być

#19 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 31 marca 2011 - 06:46

ale zrobiliscie OT
ja pierd.... :mrgreen:
Dodany obrazek

#20 OFFLINE   darek1231

darek1231

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
    • Time Online: 1g 38m 19s

Napisany 10 kwietnia 2011 - 18:12

dołączając się do tego ot to u znajomego ostatnio wstawialiśmy różne gaźniki do el-a każdy miał jakąś swoją wadę ale na jednym który był w fajnym stanie niby wszystko wyregulowane itp maluch palił 12L na 100 ale osiągnąć 120km/h to żadnego problemu nie było :D



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.