potrzebuję pomocy śląsk/zagłębie
Started By
SM31
, 19 cze 2010 16:09
16 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2010 - 16:09
Witam.
Chciałbym stać się właścicielem nieco ulepszonego kaszlaka, jednakże sam nie posiadam garażu stąd i moja prośba. Dodatkowo nie jestem zdecydowany na konkretny silnik, który chciałbym wsadzić w malucha. Z jednej strony oczekiwania są takie, aby pojazd miał moc min. 80 KM, z drugiej, możliwości finansowe ograniczają do około 1500 zł.
Reasumując - potrzebuję dobrej rady (jaki silnik i graty) oraz pomocy przy modyfikacjach. Rzecz jasna nie chodzi mi o pomoc w czynie społecznym, jednak wszystko w granicach rozsądku. Gdyby ktoś był zainteresowany - proszę o kontakt.
Chciałbym stać się właścicielem nieco ulepszonego kaszlaka, jednakże sam nie posiadam garażu stąd i moja prośba. Dodatkowo nie jestem zdecydowany na konkretny silnik, który chciałbym wsadzić w malucha. Z jednej strony oczekiwania są takie, aby pojazd miał moc min. 80 KM, z drugiej, możliwości finansowe ograniczają do około 1500 zł.
Reasumując - potrzebuję dobrej rady (jaki silnik i graty) oraz pomocy przy modyfikacjach. Rzecz jasna nie chodzi mi o pomoc w czynie społecznym, jednak wszystko w granicach rozsądku. Gdyby ktoś był zainteresowany - proszę o kontakt.
#4 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2010 - 21:06
W takim razie ile trzeba mieć $? Silniki z punto 1,2 16v widziałem w granicach 1200 zł. Nie wiem jaką skrzynkę do tego dobrać, mając na uwadze fakt, iż lobie dynamiczną jazdę. Do tego tarcze przód cienias, zawias trochę sztywniejszy.... 1500 to cena części jak jest optymalna.
Swego czasu brałem pod uwagę także możliwość napędzania pojazdu silnikiem motocyklowym. Podstawową zaletą jest to, że skrzynka + silnik są w komplecie, trzeba tylko odpowiednio skonstruować przeniesienia napędu. Niestety jest to dużym wyzwaniem (zatem spory minus).
Piszę tutaj, bo potrzebuję porady ekspertów - nie chce wyważać otwartych drzwi.
Swego czasu brałem pod uwagę także możliwość napędzania pojazdu silnikiem motocyklowym. Podstawową zaletą jest to, że skrzynka + silnik są w komplecie, trzeba tylko odpowiednio skonstruować przeniesienia napędu. Niestety jest to dużym wyzwaniem (zatem spory minus).
Piszę tutaj, bo potrzebuję porady ekspertów - nie chce wyważać otwartych drzwi.
#7 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2010 - 22:17
kup sobie jakieś uno z walnietym tyłem lub bokiem. silnik 45 KM ale potrafi swoje. Można dorwać jeszcze sztuki na gaźniku- oszczedniejsze i wg mnie nawet lepiej chodziły a unikniesz problemów z wtryskiem i drogiej robocizny jeśli nie znasz sie na elektryce. koszt takiego uniasza to ok 500-700 zł a masz silnik, chłodnice i to co potrzeba. flansze zrób sam. w necie jest kupa stron jak to zrobić. ale w 1500 raczej i tak sie znieścisz
#8 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2010 - 23:53
Nie wiem jaką skrzynkę do tego dobrać
Wyboru za dużego nie masz. Skrzynia maluchowska, CC 700, lub ze Skody Rapid.
Maluchowska to takie najtańsze rozwiązanie i prawdopodobnie najbardziej zawodne, skrzynia od CC niby wytrzymalsza, ale... z resztą niedawno tu na forum był poruszany temat tej skrzyni. Moim zdaniem nie warto. Znajdź temat i poczytaj. No i skrzynia ze Skody Rapid (ewentualnie ze 105-120, tyle że one są 4-biegowe) - najlepsze, a zarazem najdroższe ze znanych i sprawdzonych rozwiązań. Nie wiem dokładnie co trzeba przy nich zrobić, ale wiem, że jest też dużo roboty, żeby ją wsadzić (o ile dobrze pamiętam choćby samo sprzęgło - skoda jeśli się nie mylę miała hydrauliczne).
Inne skrzynie, to już raczej tylko do centrala się nadają... Ale centrala za taką kwotę w życiu nie zrobisz.
A co do tych 80KM... Pamiętam taką sytuację z ogólnopolskiego w Poznaniu. Panowie z Otwocka przyjechali swoją rajdową 900-tką i jeden z uczestników zlotu (nie wiem, albo nie pamiętam już kto ) zastanawiał się nad zrobieniem swapa u siebie, wspomina coś że myśli o silniku 1.1 minimum i pyta się, czy mogliby go przewieźć kawałek, no to się zgodzili i przewieźli. Za kilka minut wrócili z powrotem a ten gość wysiada cały wystrachany i mówi "O kurwa! 900tka wystarczy "
#9 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 00:40
Ja mam 900 cena częśći itp to około 1000zł
wiec okey plus za te 500 zrobiłbyś troche modów i miałbyć troche wiecej koników wiec chyba styknie
Plus do tego można jak wyżej skrzynia CC 700 maluchowska/bis i od skody rapid
wiec okey plus za te 500 zrobiłbyś troche modów i miałbyć troche wiecej koników wiec chyba styknie
Plus do tego można jak wyżej skrzynia CC 700 maluchowska/bis i od skody rapid
#12 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2010 - 13:42
Nie koniecznie .Koszt silnika zależy jak dobrze poszukasz 1.0 dobra jednostka na początek szczególnie na gazniku nie ma potencjału jak wtrysk ale nie trzeba drogich wiazek i kompów zeby zagadalo wystarczy tylko kilka kabelkow i musi działać moc jak na malucha nie taka mała jak na początek a silnik ma jeszcze duzy potencjał.Zależy czy większość żeczy robisz sam czy ktoś.Slrzynie tak jak pisali poprzednicy 3 rozwiązania choć można jeszcze dać maluchowka na prostych trybach wytrzymała ale koszt rzędu 700zl więc raczej nie na ten budżet.Sam koszt łap i zawieszenia silnika flansz jest duży jeżeli zamawiasz.Więc 1500 to takie minimum na 900 lub 1.0 na gazniku o ile robisz wszystko sam a o hamulcach innym zawiasie to nie ten budzet a wiadomo mając taki silnik tam też trzeba pomodzić więc kasa troche mała .Choć sam odobiście kupiłem kompletne 1.0 za 250zl więc też można
#14 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2010 - 15:13
ta 2.5 od razu wkladac
jak masz te 1500 to zrob tak jak mowi Stasiu126p i nie baw sie w cos wiekszego jak nie masz na to $$ lepiej chyba zrobic swapa z mniejszym silnikiem ale dokladniej go wykonac niz pokowac 1.2 i inwestowac tylko w silnik i chlodzenie. musisz jeszcze karoserje wzmocnic, wszystkie flansze, hamulce tarczowe, jakies szersze laczki i wieksze kola (13"), zalozyc maglownice, obnizyc go i ogarnac cale zawieszenie. w ogole w pizdziet roboty, kasy i czasu...
jak masz te 1500 to zrob tak jak mowi Stasiu126p i nie baw sie w cos wiekszego jak nie masz na to $$ lepiej chyba zrobic swapa z mniejszym silnikiem ale dokladniej go wykonac niz pokowac 1.2 i inwestowac tylko w silnik i chlodzenie. musisz jeszcze karoserje wzmocnic, wszystkie flansze, hamulce tarczowe, jakies szersze laczki i wieksze kola (13"), zalozyc maglownice, obnizyc go i ogarnac cale zawieszenie. w ogole w pizdziet roboty, kasy i czasu...
#16 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2010 - 16:03
Ja tam mówie 900 lub 1.0 na gażniku najlepiej bo jak masz wtrysk to osprzęt do silnika jest po prostu droższy komp i cała wiązka a na dodatek więcej babrania z elektryką żeby zagadał i chodził jak trzeba.Na twoje finanse to trzeba niestety zostawić skrzynie z malucha choć jak będziesz ją cisnoł to ciągle będziesz ją zmieniał.Na początek taki silnik będzie w sam raz a wiadomo że hamulce i zawias trzeba zrobić to chyba nie jest jakaś nowość .Niestety maluch może jest tanią bazą ale jego przeróbki już nie są takie tanie zobacz np na swapy sebcyca nawet kolega z mojego miasta jezdzi centralem którego budowa pochłoneła ponad 15tys i wcale jak on to mówi szału nie ma.Więc na twoje pomysły by trzeba twój budżet pomnożyć kilka razy
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Błagam pomocy! Łożysko przekładni kier |
Mechanika | Szewol |
|
|
|
Pomocy |
Hydepark | Koziate |
|
|
|
Hamulce POMOCY! |
Mechanika | Damcyk |
|
|
|
Pomocy bo mi malec nie wkreca sie na obroty... |
Mechanika | M_Jedrzejczak666 |
|
|
|
pomocy! brak uszczelek |
Mechanika | Fnatic |
|
|