Skocz do zawartości


Zdjęcie

Maluch nie odpala...


67 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   elektronik

elektronik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 16 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 23:44

dzięki za pomoc przy regulacji jak rozumiem mam to robić na WYŁączonym ssaniu a jeśli chodzi o ustawienie kąta wyprzedzenia zaponu to na włączonym silniku też bym chciał tylko nie wiem czy wtedy jakoś będę słyszał to jak będzie dobrze czy nie pozostaje mi czekać na znawce ;]

#42 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 23:56

jak rozumiem mam to robić na WYŁączonym ssaniu

Zgadza się
O zapłonie wiem tylko, że jak podłączyś jakąś żarówkę do plusa cewki i do masy to żarówka będzie się zapalać w momęcie zapłonu (czy jakoś tak). Po prawej stronie od koła pasowego (wału) powinieneś mieć podziałkę, a na kole pasowym wału ząbek (czy znaczek).
Poszukaj a napewno znajdziesz o tym, mnie to nie interesowało więc się w to nie "wgłębiałem" , ponieważ w ELegancie mam czujnik położenia wału i cała obsługa zapłonu kończy się na zmianie świec i kabli gdy zachodzi taka potrzeba :D .
126elx '97

#43 OFFLINE   elektronik

elektronik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 16 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2009 - 00:05

no to nieźle z tym czujnikiem
tak jest tam taki znacznik ustawiłem sobie narazie zapłon na żarówkę 10* i chodzi więc teraz to już tylko mała regulacje i powinno być ok ;]

#44 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2009 - 00:15

no to nieźle z tym czujnikiem

Wszystko ma wady i zalety, ten zapłon też.

EDIT
Rufito jeżeli jeszcze Cię to interesuje to znalazłem na forum (w temacie kolegi ziomekstg) zdjęcie zapłonu stykowego rozdzielaczowego.

Please Login or Register to see this Hidden Content


Taki masz zapłon :?:
126elx '97

#45 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2009 - 13:17

Dokladnie taki sam...przeciez mowie ze mam ST

#46 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2009 - 18:31

Koledzy, jak już jest temat o odpalaniu malucha to ja swój problemik przedstawię.

Maluszek w lecie palił elegancko. Przestał zimę i go próbowałem odpalić. Zaczął chodzić jak na 1 garze, ogólnie mocno nim telepało i kopcił. Przeczyściłem dyszę wolnych obrotów, Ustawiłem śrubę składu mieszanki na 2 obroty i odpalił, przepalił zalaną świecę, ale wskoczył na wysokie obroty od razu. Popuściłem śrubę regulacji przepustnicy, ale to nic nie dało.

Jak odkręcam regulację mieszanki to obroty spadają, ale jak wkręcę do oporu to też są wysokie :shock:

Już nie wiem o co hula, dodatkowo chyba przepaliło mi uszczelkę wydechu na drugim cylindrze, bo puszcza spaliny do komory silnikowej.

Nie wiem już całkiem co jest grane z tym maluszkiem. Jakbyście mogli jakieś przypuszczalne diagnozy zapodać to byłbym wdzięczny.

#47 OFFLINE   ROOMPER

ROOMPER

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 87 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2009 - 18:50

Jezeli maly ci chodzil na jednym garku,telepalo itp. to na dobry poczatek zatroszcz sie o swiece i kable WN. Potem zwroc uwage na zaplon (bylo walkowane w tym temacie) Jak iskierka bedzie ladna i na czas to pobaw sie gaznikiem (rys.do regulacji gaznika jest w 15 poscie tematu) I powinno wsio dzialac.
A co do tej wydmuchanej uszczelki wydechu to troche sie obawiam ze to z pod glowicy moze isc :|
Powodzenia w naprawach :D

#48 OFFLINE   darek1231

darek1231

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
    • Time Online: 1g 38m 19s

Napisany 28 stycznia 2009 - 19:20

slayer17 a jaki to maluch FL czy EL
skoro chodzi na dwóch garach to myślę że świece są dobre
a może bierze lewe powietrze bo wtedy też będzie chodził na wysokich obrotach
a wysokie to znaczy na full czy podwyższone obroty :?: :?:

#49 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2009 - 19:31

Podwyższone. Tak około 1200- 1500 obr/min. Tak na słuch.

Co do spalin, to raczej przez wydech, chociaż to mnie martwi, bo rura od prawego garka po zgaszeniu silnika dymi tak w okolicach łączenia.

Podejrzewam przegnite uszczelki na gaźniku, bo maluszek jeszcze wcześniej został zreanimowany po 3-letnim postoju.

Maluszek do 650 EL, bez elektryki w gaźniku.

#50 OFFLINE   darek1231

darek1231

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
    • Time Online: 1g 38m 19s

Napisany 28 stycznia 2009 - 19:38

sprawdź te uszczelki może faktycznie się rozpadły
chociaż ja jak zmieniałem zaworek i parę innych głupot w gaźniku po złożeniu miałem taki sam efekt i jakoś nie miałem czasu rozkręcić gaźnika i sprawdzić co się stało i po jakimś czasie samo mu przeszło i do tej pory nie wiem co mu było 8)


Rufito
w ST masz iskrę raz na jeden tłok a raz na drugi a w nowszych wersjach począwszy od FL iskra była podawana razem na dwa tłoki a dla ciekawostki to tłoki w maluchu chodzą razem (wyjątkiem są te w których ktoś sam założył wał sportowy) i pomimo tego że tłoki chodzą razem paliwo jest podawane raz na jeden tłok a raz na drugi

#51 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2009 - 19:45

Tylko jeszcze ten wydech mnie martwi.

Tak logicznie myśląc, jak byk przepaliło uszczelkę, bo jak chodził na 1 garku i nagle załapał to mogło się spalić paliwo z wydechu i ją wypalić.

Dobrze dumam czy nie? Malcem się zajmuje tak dorywczo bo zdałem niedawno prawko i tak w okolicach weekendu się nim bawię.

#52 OFFLINE   darek1231

darek1231

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
    • Time Online: 1g 38m 19s

Napisany 28 stycznia 2009 - 19:56

raczej nie powinno spalić uszczelki w taki sposób
ale jak by to było z pod tej uszczelki to dym wychodził by z komory termostatu dobrze się przyjrzyj skąd wychodzi ten dym wtedy będzie łatwiej zdiagnozować usterkę :D

i wpisz w profilu skąd jesteś

#53 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2009 - 21:44

dla ciekawostki to tłoki w maluchu chodzą razem (wyjątkiem są te w których ktoś sam założył wał sportowy) i pomimo tego że tłoki chodzą razem paliwo jest podawane raz na jeden tłok a raz na drugi


Chlopie to ze dwa chodza razem to nie musisz mi tlumaczyc nie pierwszy raz rozbieralem taki silnik...pozatym skoro w FLach sa jednoczesnie na dwoch garkach iskry to powiedz mi taka rzecz...czy mieszanka w cylindrze wybucha do konca? Oczywiscie ze nie i jak zostanie cos tej niespalonej mieszanki to nastepuje wybuch znowu moze nie taki duzy ale zawsze jest...wiec watpie zena dwa odrazu podaje jutro zerkne w bisie czy tak jest pozdro...

#54 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2009 - 21:44

Jak dojdę do porządku z tym gaźnikiem to obczaję te spaliny.

Tak jak mówiłem, weekend i ferie się zbliżają to coś tam podłubię.

Napiszę co i jak ;]

#55 OFFLINE   darek1231

darek1231

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
    • Time Online: 1g 38m 19s

Napisany 28 stycznia 2009 - 21:51

Rufito
zamień kable na świecach w bisie i dalej będzie tak samo chodzić
to akurat wiem bo sam sprawdzałem 8)

#56 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 28 stycznia 2009 - 22:04

zamień kable na świecach w bisie i dalej będzie tak samo chodzić


zobaczymy...o ile pamietam w Liftingu u kolegi po remoncie walnelismy sie kablami i ani rusz...Dobra koniec z pierdolami jak chcesz pogadac to na GG

#57 OFFLINE   darek1231

darek1231

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
    • Time Online: 1g 38m 19s

Napisany 28 stycznia 2009 - 22:08

ok jutro się odezwę

#58 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 29 stycznia 2009 - 02:30

Dokladnie taki sam...przeciez mowie ze mam ST

Tylko że pare postów wcześniej napisałeś:

To masz magiczny sprzet bo nawet w BISie ktorego mam to nie ma takich bajerow...


126elx '97

#59 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 29 stycznia 2009 - 03:54

Bo mam ST i BISa co za ziomek...

#60 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 29 stycznia 2009 - 04:57

Bo mam ST i BISa

OK. Masz ST i BISa i standardowo dwa różne typu zapłonów ROZDZIELACZOWY W ST i prawdopodobnie BEZROZDZIELACZOWY W BISie (no chyba że zostały wymienione/zmienione na inny typ)

Chodzi mi o to że ten "Off Top" na na temat zapłonu zaczął się od tego twojego postu w którym napisałeś:

czy maluch ma odrazu na 2 cylindrach iskrę czy na 1 potem na 2


Zawsze i wciaz pierwsze na 1 potem na 2...ja tak mam w swoim ST

FLe i ELeganty nie miały rozdzielacza więc iskra jest na dwóch świecach jednocześnie.


:shock: jednoczesnie powiadasz? To masz magiczny sprzet bo nawet w BISie ktorego mam to nie ma takich bajerow...


Poczytaj sobie, zapytaj kogoś albo sam zobacz w FLu albo ELegancie (i pewnie w BISie też) a nie wypisujesz bzdury :roll:
126elx '97



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.