Skocz do zawartości


Zdjęcie

Maluch nie odpala...


67 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Banakil

Banakil

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 25 stycznia 2009 - 12:34

Okej, więc mój znajomy ma maluszka, w lecie jeździł mu dobrze, sam nim często podróżowałem po wsi :)
Niestety rano miał problemy z odpalaniem, uruchamiał go sobie z górki, koło domu. Teraz nie może mu odpalić i kilka tygodni stoi nie jeżdżony, wybieram się do niego z pomocą, a więc:
-na co mam zwrócić uwagę,
-co zrobić,
-jakie części ze sobą wziąć.
Proszę o pomoc :)

#2 OFFLINE   SAMAEL66

SAMAEL66

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 289 postów
    • Time Online: 1g 26m 9s

Napisany 25 stycznia 2009 - 13:31

najlepiej drugiego malucha he
a tak na poważnie to jeśli nie był odpalany to upewnij się ze koleś ma prostownik bo aku może padł, wężyki do paliwa, jakąś szmatkę i coś do przeczyszczenia pompki i gaźnika względnie jakieś działające na zamianę, świece, jakieś klucze i tym podobne
a tak bez podania objawów to nie da się powiedzieć dokładnie

#3 OFFLINE   Skalak_fsm

Skalak_fsm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 555 postów
    • :

Napisany 25 stycznia 2009 - 19:49

Akumulator lub rozrusznik ale skoro musiał z górki go pchać by odpalił to raczej akumulator

#4 OFFLINE   piteer

piteer

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 434 postów
    • :

Napisany 25 stycznia 2009 - 22:18

skoro musiał z górki to i również rozrusznik
126 el '96 czerwony
126 elx '99 zielony

Pamiętaj wstając z wyra, najpierw prawa gira!

#5 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 01:12

1.Nie odpala bo nie kręci?

czy
2.Kręci a nie odpala?

lub
3.Nie kręci i nie odpala z popychu?


Jeżeli 1 to:
-zwróć uwagę czy kontrolki nie gasną podczas próby rozruchu,
Jeżeli gasną to:
-sprawdź akumulator, klemy i masę
-sprawdź rozrusznik
Jeżeli nie gasną to:
-sprawdź kabel, który idzie od akumulatora do rozrusznika
-sprawdź na rozruszniku taki cienki kabelek który włącza elektromagnes (chyba że jest to rozrusznik na linkę)


Jeżeli 2 to:
- sprawdź czy jest paliwo :lol: i czy dochodzi do gaźnika
- jeżeli na wolnych obrotach pali tylko na ssaniu przeczyść "dyszę biegu jałowego" (dysza wolnych obrotów)
- sprawdź kable WN (wysokiego napięcia) i świece


Jeżeli 3 to:
zrób to co w punktach 1 i 2 8)

PS.zadawaj konkretne pytania: powiedz przynajmniej o jakieg malca chodzi (model, rocznik, itp.) i :szukaj:
126elx '97

#6 OFFLINE   elektronik

elektronik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 16 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 10:42

To ja się dołączę do tematu gdyż
mam malucha rocznik 91 do niedawna odpalał bez problemu tyle że na popych bo miał aku słaby wczoraj wsadziłem dobry akumulator i kręcił tyle że nie odpalał i na popych też nie odpalał nie wiem dlaczego elektrodysza jest ok tzn jak podłączam ten kabelek do niej to tak cyka jakby przekaźnik w niej czyli no działa nie wiem czy nie jest zasyfiona dziś sprawdze nie wiem też czy sprawdzać pod elektrozaworem tą dysze nie wiem od czego chyba do regulacji powietrze paliwo taka mała śrubka no nie wiem już może jakieś sugestie co powinienem zrobić ? czekam na porady ;]z góry dzięks

#7 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 18:37

elektronik wyczyść gaźnik (na początek tą dyszę pod elektrozaworem)
znalazłem taki obrazek (może trochę pomoże)
Dodany obrazek
5-śrubka regulacji składu mieszanki biegu jałowego (wykręcanie bogatrza mieszanka; wkręcanie uboższa mieszanka)
126elx '97

#8 OFFLINE   Banakil

Banakil

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 18:41

No właśnie aku nie jest stary, jeszcze na gwarancji, nie pamiętam czy ma rok czy dwa. Kręcić dobrze kręcił ostatnio. Dziękuję za wszystkie sugestię posprawdzam to wszystko co piszecie i dam znać. :)

#9 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 18:59

Dzięki za plusa :)
126elx '97

#10 OFFLINE   elektronik

elektronik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 16 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 19:06

tzn mam przeczyścić tą śrubkę czy to gdzie się ją wkręca i czy w ogóle tak z dnia na dzień może się od tak zatkać i jeszcze jedno uda mi się to zrobić nie zdejmując gaźnika z silnika czy nie dodam że dziś tzn przed chwilą kombinowałem jeszcze z zapłonem ale i tak dup* pokombinuje jutro trochę z tą dyszą tylko jeszcze jakbym dostał dokładniejsze wskazówki jak i czym to wyczyścić to bym był wdzięczny

#11 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 20:30

elektronik wyczyść tą dyszę, którą zaznaczyłem na obrazku
Dodany obrazek
Jak nie pomoże to podłącz "testowo" + z akumulatora na styk elektrozaworu - jeżeli będzie palił to znaczy że sterowanie elektrozaworem masz zepsute.
Maluch z zatkaną dyszą wolnych obrotów powinien palić na ssaniu, a jeżeli tak nie jest to problem tkwi w czymś innym niż elektrozawór albo dodatkowo w czymś innym i elektrozaworze.
126elx '97

#12 OFFLINE   elektronik

elektronik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 16 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 22:52

tylko o ile wiem elektrozawór jest po to żeby odcinać dopływ paliwa gdy wyłączamy zapłon więc raczej nie o niego mi chodzi jak podłączam + do konektora na końcówce i - do obudowy to widać że sie otwiera tam w środku i można tak jakby jakąś cienką szpilkę wsadzić w te otwory po bokach czyli jest chyba drożny
a tak wogule to sam pisałeś żebym zaczoł od tej dyszy pod elektrozaworem to teraz już niezbyt rozumiem czy chodzi ci o ten otwór gdzie sie elektrozawór wkręca czy o to gdzie jest wkręt regulacji składu mieszanki
a co jak dalej nie będzie odpalał?

#13 OFFLINE   Npzwso

Npzwso

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 22:52

Może to oczywista sprawa ale iskre masz na świecach mocną? Pompka pompuje paliwo? Co do elektrozaworu to się ostatnio troche z tym bawiłem i jak "cyka" to powinien być sprawny.

#14 OFFLINE   elektronik

elektronik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 16 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 22:56

no cyka jak bierzemy go na popych to tak jakby słychać tylko taki szum jak wał napędza alternator przez pasek czyli może to ta dysza tzn wkręt regulacji składu mieszanki jest coś źle i trzeba przeczyścić ? dodam że jest przykręcony do końca po czym odkręcony o 1,5 obrotu

#15 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 23:50

i można tak jakby jakąś cienką szpilkę wsadzić w te otwory po bokach czyli jest chyba drożny

Otworek przez który dostaje się paliwo jest na końcu (tak jak zaznaczyłem strzałką :!: ) i ma być drożny. Nie czyść go szpilką bo go rozkalibrujesz (powiększysz), no chyba że chcesz poprawić moment obrotowy na niskich i średnich obrotach :D (kosztem większego spalania :( )

dodam że jest przykręcony do końca po czym odkręcony o 1,5 obrotu

WYKRĘĆ go prawie do końca a silnik powinien odpalić. Potem wkręcaj go do momentu aż obroty silnika zaczną wyraźnie spadać

pomocny jest ten wykres (wklejam to zdjęcie już 3-ci raz :roll: )

Please Login or Register to see this Hidden Content


Rys. 1.3. Zasada regulacji składu mieszanki biegu jałowego: a – schemat gaźnika; b – wpływ położenia wkrętu regulacyjnego na prędkość obrotową; 1 – gardziel; 2 – rozpylacz; 3 – przepustnica; 4 – wkręt regulacyjny
126elx '97

#16 OFFLINE   Scout

Scout

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 89 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 00:09

nie znalazlem w necie to fotke zrobilem i wrzucam... sprawdz czy cziala i czy nie poluzowal sie czujnik polozenia walu

Please Login or Register to see this Hidden Content


szukaj tego w okolicy paska klinowego

#17 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 00:17

scout z tego co wiem to w FL'ach nie było czujnika położenia wału. Jeżeli było inaczej to proszę mnie oświecić :)
126elx '97

#18 OFFLINE   Scout

Scout

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 89 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 01:24

sorka, z rozpedu myslalem ze to el... jak to fl to moze przestawil sie zaplon?

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content



#19 OFFLINE   elektronik

elektronik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 16 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 12:46

może mi się dziś coś uda zrobić wyczyściłem elektrozawór nie szpilką przedmuchałem go jak był włączony tzn otwarty odkręciłem prawie do końca śrubę regulacji składu mieszanki zaraz pójdę i ustawie zapłon od nowa i zobaczę co i jak być może myślę że to może być jeszcze wina kabli WN ale to sie zobaczy.

#20 OFFLINE   Scout

Scout

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 89 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 12:59

proponuje jeszcze wykrecic swiece i sprawdzic czy masz iskre na swiecy :) nie jestem pewien jak to sie robi, ale chyba (poprawcie mnie jak sie myle) trzeba ja wykrecic, zalozyc kabel WN i opraka dotnac obudowy silnika, a nastepnie zakrecic silnikiem tak jakbys chcial go odpalic... moze jest za duza przerwa miedzy stykami swiecy

bedzie wiadomo czy to wina swiec/cewki... jak bedzie ok to tylko gaznik i zaplon do weryfikacji ;)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.