Skocz do zawartości


Zdjęcie

Duże spalanie.


39 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   19Dave88

19Dave88

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 01 stycznia 2009 - 23:52

Jakiś czas temu zmieniłem zbiornik paliwa gdyż przeciekał. i od momentu zmiany maluch zaczął dość dużo palić mianowicie około 9-10 L/100 dodam że przed tym czyściłem gaźnik i zmieniłem dysze i uszczelki. oraz filtry... przed tymi zabiegami spalanie wynosiło około 7/100. Dysze choć zmienione mają te same wartości. Dodam jeszcze że to ELX:)

#2 OFFLINE   Npzwso

Npzwso

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 02 stycznia 2009 - 01:00

Spalanie w Elx na poziomie 7l to nie tragedia wydaje mi sie. Mój malec pali ok 6l przy spokojnej jeździe i dochodzi max do ok 7,5l przy "mniej spokojnej :)". Dużo więc zależy od tego jak ciężką noge masz. Moge się mylic ale słyszałem ze w elx'ach problem podwyższonego spalania spowodowany jest katalizatorem, ale osobiście nie wiem jak by się to miało łączyć.

#3 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 02 stycznia 2009 - 01:10

przed tym czyściłem gaźnik



A rozkręcałeś go na części?? Jak tak no to najpewniej jest do regulacji. ;)
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   19Dave88

19Dave88

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 02 stycznia 2009 - 01:58

Tak rozbierałem go. To może jakieś wskazówki na temat regulacji? śruba składu mieszanki na 2.5 obrotu.

#5 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 02 stycznia 2009 - 06:40

Już to kiedyś pisałem :wink:

najłatwiej ustawić skład mieszanki biegu jałowego na podstawie tego :mrgreen: :

Please Login or Register to see this Hidden Content


Rys. 1.3. Zasada regulacji składu mieszanki biegu jałowego: a – schemat gaźnika; b – wpływ położenia wkrętu regulacyjnego na prędkość obrotową; 1 – gardziel; 2 – rozpylacz; 3 – przepustnica; 4 – wkręt regulacyjny


Znalezione na:

Please Login or Register to see this Hidden Content

czyli
-wykręcasz śrubkę regulacji
-odpalasz silnik
-wkręcasz srubkę regulacji do momentu w którym obroty zaczną spadać (tak jak pokazane jest na wykresie)


Poza ustawieniem składu mieszanki na biegu jałowym trzeba jeszcze wyregulować poziom paliwa.
Żeby to zrobić trzeba postawić pionowo pokrywę gaźnika i ustawić tak pływak (wyginając języczek, a nie całe ramię) żeby pomiedzy nim a uszczelką było 7+-0,25mm.
126elx '97

#6 OFFLINE   19Dave88

19Dave88

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 13 stycznia 2009 - 23:43

Odnawiam posta gdyż auto zaczęło palić jeszcze wiecej:/ ostatnio na dystansie 200 Km A4-Kraków- Katowice, Troszkę km po mieście spalił 17.5 l/200 fakt że prędkość na A4 miałem około 100-110. Ale dziś po zrobieniu 100 Km w mieście spalił 12.5 l:/ Pomocy;(

#7 OFFLINE   Grociu

Grociu

    Master

  • Member
  • 784 postów
    • Time Online: 2g 2m 13s

Napisany 14 stycznia 2009 - 00:06

Może masz bak dziurawy, albo spadł Ci przewód od powrotu paliwa z gaźnika do baku...

#8 OFFLINE   19Dave88

19Dave88

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 14 stycznia 2009 - 00:10

Bak jest nowy, a co do przewodu hmm. możliwe, możliwe też że pływak i końcówka do której jest przymocowany waz powrotu ma dziurę bo wydawało mi sie ze jest przegnity. Sprawdzę:)

#9 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 14 stycznia 2009 - 00:12

No to zacznij sprawdzać jeszcze raz wszystko. Od nowa wyreguluj gaźnik, sprawdź czy paliwo nigdzie nie spierdala. Przyczyny mogą być też inne, nie związane koniecznie z silnikiem, np. hamulce nie puszczają całkowicie, albo ręczny się przyblokował = większe opory toczenia = większe spalanie, choć myślę, że taki problem ze swobodnym toczeniem to byś raczej wyczuł...
Dodany obrazek

#10 OFFLINE   19Dave88

19Dave88

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 14 stycznia 2009 - 00:36

Hamulce nie blokują bo swobodnie się toczy, sprawdzę jeszcze raz zbiornik. Przy okazji wymienię pływak:)

#11 OFFLINE   jack76

jack76

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 19 postów
    • :

Napisany 14 stycznia 2009 - 22:43

ja bym sprawdził czy sam króciec w gaźniku nie jest poluzowany, ale to byś czuł zapach benzyny.
przedmuchy : jeśli tak to będzie mocno zaolejony filtr powietrza, a jeśli tak będzie to tym bardziej będzie się zwiększało spalanie (większe opory dolotu i zasysanie paliwa).przedmuchy można jeszcze sprawdzić odkręcając korek wlewu oleju podczas pracy silnika. jeśli zobaczysz dużą ilość spalin wydobywających się z niego, to się nie uśmiechaj. Jest źle.(z doświadczenia wiem , ze nie w każdych warunkach te spaliny będą wylatywać. raczej po dłuższej jeździe, ale trzeba popróbować) A może zapchany tłumik? zapłon w złym momencie, ale to elegant. zobacz czy spaliny nie wylatują przez "śruby specjalne" w głowicy-przerwana uszczelka pod głowicą. POWODZENIA

#12 OFFLINE   19Dave88

19Dave88

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 14 stycznia 2009 - 23:48

Po zatankowaniu na full czuje zapach bezyny, Co do wydechu hmm raczej zapchany nie jest. za to na pracującym silniku jak włoże reke kolo świec to czuję powiew ciepłego powietrza. Jutro sprawdze filtr i zobacze to z korkiem.

Jeszcze jedno:D co to są śruby specjalne??

#13 OFFLINE   chybol

chybol

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 289 postów
    • :

Napisany 15 stycznia 2009 - 00:09

za to na pracującym silniku jak włoże reke kolo świec to czuję powiew ciepłego powietrza

no to chyba raczej standart bo przeciez silnik jest chlodzony powietrzem wymuszonym przez wiatrak ktory masz zamontowany na walku razem z alternatorem :) wiec jak sciagniesz te gumy ktore zaslaniaja swiece to bedzie Ci cieple powietrze dmuchac :) jezeli cos zle napisatem to sorry :P impreze mamy w akademiku :P
http://www.sfm.auto.pl/
Skierniewickie Forum Motoryzacyjne
http://www.terytoriu...ybol-t4472.html
Czerwony :]

Dodany obrazek

#14 OFFLINE   Ozzy

Ozzy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 499 postów
    • :

Napisany 15 stycznia 2009 - 00:14

mały OT chyab mnie za to nikt nie ubije

, ale to byś czół zapach benzyny.


ktoś ma jakąś hipotezę, dlaczego za każdym razem jak odpalam malca to średnio przez pierwszą minutę pracy w kabinie czuć benzynę?
1998 EL
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 15 stycznia 2009 - 02:00

ktoś ma jakąś hipotezę, dlaczego za każdym razem jak odpalam malca to średnio przez pierwszą minutę pracy w kabinie czuć benzynę?

Ogrzewanie włączone?
Może po prostu zanim aluminium z którego zrobiona jest głowica rozszerzy się pod wpływem ciepła (i dociśnie się dobrze do uszczelki pod głowicą) to masz przedmuch w ogrzewanie.
Ja mam podobnie - po odpaleniu zimnego silnika i przy włączonym ogrzewaniu czuję smród jakby spalin :? , trwa to właśnie jakąś minutę.



Po zatankowaniu na full czuje zapach bezyny

To na 99% czujnk poziomu paliwa. Znam pare możliwych usterek:
-spadł wężyk powrotu
-któryś króciec przerdzewiał/nadłamał się (czujnik poziomu paliwa w maluchu nie znajduje się w najwyższym punkcie baku) i po zatankowaniu do pełna paliwo po prostu wycieka
-uszczelka pod czujnikem poź. paliwa sparciała i nie trzyma (raczej mało prawdopodobne)
-wężyk jest nieszczelny (przełamany albo stwardniał i nie przylega dobrze do króćca )
126elx '97

#16 OFFLINE   Ozzy

Ozzy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 499 postów
    • :

Napisany 15 stycznia 2009 - 08:55

Ja mam podobnie - po odpaleniu zimnego silnika i przy włączonym ogrzewaniu czuję smród jakby spalin Confused , trwa to właśnie jakąś minutę.

czyli generalnie nie jest to jakaś usterka/wada i nie powinienem się tym przejmować? Dzięki :mrgreen:
1998 EL
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#17 OFFLINE   19Dave88

19Dave88

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
    • :

Napisany 15 stycznia 2009 - 12:03

już kupiłem na allegr new czujnik bo moj obecny nie działa, zobaczymy po zmianie jak będzie:)

#18 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 15 stycznia 2009 - 16:02

czyli generalnie nie jest to jakaś usterka/wada i nie powinienem się tym przejmować? Dzięki :mrgreen:

Jeżeli po podgrzaniu się silnika przestaje śmierdzieć to tak :faja: .
Jak nie przestaje to albo uszczelka pod głowicą do wymiany albo głoica niedokręcona.
126elx '97

#19 OFFLINE   Ozzy

Ozzy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 499 postów
    • :

Napisany 15 stycznia 2009 - 20:27

tak po przestaje śmierdzieć po około minucie, głowica jest bankowo dobrze dokręcona, w końcu dokręcał ją HerrrRekin a to koks jakich mało :mrgreen: co do uszczelki to wątpię, ale sprawdzę w sumie to już od tygodnia nie zaglądałem pod klapę a kiedyś robiłem to co przejażdżkę :mrgreen:
1998 EL
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#20 OFFLINE   jack76

jack76

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 19 postów
    • :

Napisany 16 stycznia 2009 - 00:02

Jeszcze jedno:D co to są śruby specjalne??


to są takie śruby w głowicy trzymające osłony silnika. Mają otwór w środku, przez który uciekają spaliny gdy przerwie się uszczelka pod głowicą. są pod kolankami wydechu.

jak już stwierdzisz że kompresja nie ta, zobacz czy to układ cylinder-tłok czy może gniazda zaworowe. sprawdzisz to nalewając niewielką ilość oleju do cylindra przez otwór świecy (naprawdę niewiele) ale tylko pow warunkiem, że nie masz katalizatora. w razie nieszczelności, olej zatka szczeliny w cylindrze, ale nie w zaworach. jeśli kompresja się poprawi, znaczy, że to przez tłoki/cylindry/pierścienie/uszczelka. w innym przypadku to mogą być właśnie zawory lub uszczelka pod głowicą. jaki masz przebieg?

acha. moim zdaniem przeszkadza śmierdzieć po minucie bo się przyzwyczajasz. a tak naprawdę śmierdzi cały czas.

mały OT chyab mnie za to nikt nie ubije

, ale to byś czół zapach benzyny.

już poprawiam, sorry!



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.