Skocz do zawartości


Zdjęcie

Stukowe spalanie/dzwoniące zawory.


8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 04 marca 2014 - 10:29

Mam problem ponieważ pojawia się u mnie w silniku dziwny równomierny terkot z okolic pokrywy zaworów. Niezależnie od obciążenia, tylko na ciepłym silniku, tylko na wyższych obrotach po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej. Na trójce przy około 60km/h, na czwórce przy około 90 km/h, w miarę opóźniania zapłonu ten dzwięk zanika ale silnik robi się mułowaty i żre ogrom paliwa, jeżdzę na 9-10 stopni, na benzynie 98 tylko trochę ucichło, na 95+ dodatek potasol żadnej różnicy. Silnik pełna seria, 85rok, tylko dolot przerobiony, przed przeróbką też był problem.
Ten dzwięk jest taki sam jak odpala się diesla na samostarcie( np gdy jest zapowietrzony). Jak ktoś nie będzie wiedział to nagram filmik.
Ma ktoś pomysły co to może być ? I jak temu zaradzić ?

#2 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 04 marca 2014 - 11:22

Rozumiem, że zawory wyregulowane, pokrywa zaworów nie dokręcona zbyt mocno, przerwa na aparacie ok i gaźnik również ustawiony?

#3 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 04 marca 2014 - 12:40

Wszystko ustawione na perfect. Silnik pracuje równo i jest dość żwawy. Aha i czy spalanie na poziomie 7l jest normalne ? codziennie trasa 8km w jedną stronę, ssanie wyłączam po przejechaniu około 200m.

#4 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 04 marca 2014 - 16:27

Mój pali 6 - 6,5l w mieście, od przy lekkim pałowaniu, silnik eleganta, gaźnik FL (prawie jak nówka) bez elektrozaworu

#5 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 05 marca 2014 - 08:10

Sprawdź kompresje na 2 cylindrach, czy zawory nei mają dosyć i ewentualnie rozrząd jeszcze popatrz czy nie jest już luźny łańcuch mocno. Jak zdejmiesz pokryuwe i kręcisz kołem pasowym czy wszystkie koniki równo pracują (czy wałek się nie wytarł) U mnie stukowe jest dopiero przy 8k rpm, czyli ew sumie normalnie

#6 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 05 marca 2014 - 15:40

Kompresję sprawdzę. Rozrząd jest nówka bez luzu, co do koników to chodzi ci pewnie o skok krzywki czy jest równy na każdej ? Ogólnie sam składałem ten silnik, wszystkie części wydawały się być ok, głowice też składałem i zawory były docierane przezemnie.
Czy przyrząd do mierzenia kompresji można zrobić ze zwykłego manometru + zawór zwrotny ? mam gdzieś nawet końcówkę stożkową gumową do tego.

#7 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 05 marca 2014 - 20:13

ja taki przyrząd robiłęm ze starej świecy, wystukiwałem porcelankę i później sztukowałem do tego rurkę, od rurki zegar do manometru do pompowania kół (do 15 bar) i w międzyczasie zaworek zwrotny i to nawet całkiem fajnie dawało radę, aczkolwiek wyglądało dosyć topornie. Chyba lepiej kupić za 50zł odpowiedni elegancki, niż się samemu bawić w produkcję.

#8 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 05 marca 2014 - 22:45

Pewnie wybuchnie śmiech ale dla mnie 50 zł to mało nie jest :wink: . Wolę zrobić samemu a mam materiały do tego więc nie ma sensu wywalać kasę w coś co ma później leżeć na półce :D . Dobra więc jak posprawdzam to co podpowiedziałeś to dam znać. Dzięki.
Ps. Pojezdziłem troche więcej na benzynie 98 i wywnioskowałem że silnik zachowuje się identycznie jak na 95. Dzwięk taki sam w tym samym w tym samym przedziale obrotów.

#9 OFFLINE   fakir

fakir

    Początkujący

  • Validating
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 19 maja 2017 - 21:57

Cześć, odkopuje temat ponieważ mam podobny problem.

Pacjent EL96' niebieski nanopleks

Mianowicie głowica po planowaniu o 2,5mm, kompresja na zimnym 13-14bar

i słychać stuki w okolicy 80kmh na 4 biegu, stuki są metaliczne - głuche i nie regularne, ale tylko gdy wdepnę gaz do końca, przy jednostajnej jeździe nic nie słychać,

stuka jak silnik jest rozgrzany, przy wyższych temperaturach otoczenia jakby stuki były z większą częstotliwością

 

Domniemuje że to spalanie stukowe, na pb98 prawie wcale tego nie słychać i silnik jest zrywniejszy.

Słyszałem że pomaga zmiana dyszy w gaźniku, ale której i na jaką? Albo przestawienie zapłonu, tylko czy przy elektronicznym zapłonie można regulować kąt zapłonu?





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.