Jump to content


Photo

Jaki olej najlepszy do malca


70 replies to this topic

#61 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 posts
    • :

Posted 26 November 2007 - 19:34

O właśnie Bilo. To że na jednym i drugim widnieje napis np. 15W40 to jeszcze nie znaczy że to jest to samo. Benzyna 95 wcale nie ma 95 oktanów na każdej stacji, a powiem wiecej że raczej na zadnej stacji nie ma 95 oktanow ale nie o paliwie tu rozmawiamy. Lepkość nie zawsze idzie z gęstością i to nie tylko odnośnie olei. To że oleje mają podana taka samą lepkość to nie jest żaden wskaźnik dla używającego i dla silnika. Wlejesz do maluszka mobil i pojedziesz, wlejesz elf'a i zostawisz smugę.
Żyj aż do śmierci!

#62 OFFLINE   luksky

luksky

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 posts
    • :

Posted 26 November 2007 - 20:30

Panowie, gęstość, lepkość, to rozne rozniste rzeczy - kolega spał na fizyce chyba bo pojęcie gestość jest zupełnie nie z tej bajki :) Co do stacji benzynowych w Polsce i tego co za szlam lejemy do zbiorników to porownanie jest nie na miejscu z tego wzgledu że to Polska właśnie, to że benzyna nie ma oktanów, to że kolor zółty auta nie jest kolorem żółtym to osobna sprawa i osobna sprawa jeżeli chodzi o parametry np benzyny lotniczej, olejów itp. W tej kwestii jest wszystko ściśle podyktowane, przestrzegane i nie ma możliwości żadnych ustępstw, analogicznie jest z olejami hydraulicznymi, itp. Jeżeli olej LOTOS ma certyfikaty takich firm jak DC, VOLVO, itp to znaczy żę w niczym a niczym nie odbiega takiemu reklamowanemu cudowi jak MOBIL, ELF czy inne oleje. Panowie inzynierowie z firm olejarskich nie są wstanie dać w łapę albo zrobić loda koncernowi samochodowemu za pozytywną opinię. Tutaj nie ma miejsca na takie gów* jak na np stacjach benzynowych w PL. Trzymają jakość i parametry albo inaczej wypad i koniec certyfikatów i potwierdzeń zgodności producenta. Co ciekawe polacy bardzo dłużo żyli w nieświadomości i byli przekonani że do diesla i benzyniaka leje sie dwa rozne oleje :) Kupowali wynalazki opisane jako olej do diesla, itp. Jak wykazała praktyka najczesciej leje sie do aut powiedzmy lekko nagryzionych przez ząb czasu :) 15W40, czy to diesel czy to benzyniak. Z innej beczki dodam że w testach jednek niezaleznej firmy o wiele lepiej niż wychwalany w niebogłosy MOBIL sprawuje się TEXACO i wszystkich swoich maszyn leją TEXACO. Także różnie to bywa ale generalnie parametry to rzecz święta i nijak tego sie nie da okreslic że ten 0w50 jest lepszy, gestszy, rzadszy niż ten 0w50. Co do pracy silnika i zuzycia oleju dąży sie aby wymieniać oleje zgodnie z DTR producenta pojazdu/silnika/maszyny i tak jeżeli jakiś czas temu stare padaczki musiały miec wymieniany olej co 7500km tak teraz w niektorych wynalazkach wymienia sie go co 30.000km. Aha każdy producent oleju trzyma sie z reguły zasady że parametry olej musi zachować nawet jeżeli użytkownik przesadzi o 100%.

#63 OFFLINE   Bilo

Bilo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1,612 posts
    • Time Online: 5m 41s

Posted 26 November 2007 - 21:47

Audi powoli zbiera juz zniwo LongLife service :roll: Ludzie pluja na castrola SLX ile wlezie :wink: a auta na gwaracji zacieraja silniki (W Posce Audi nie stosuje programu Long Life service) Z tego co mowisz wynika ze od kilkunastu lat glowne labolatoria koncernow olejowych sa zamkniete na trzy spusty bo juz nie prowadzi sie badan nad polepszeniem jakosci oleju i nie dazy do wyprzedzenia konkurencji ..... magnatec nie rozni sie od zwyklego oleju (nie wnikajac czy to dziala) wszyscy skupiaja sie za to nad spelnieniem normy API/CEA :wink: Niestety jest to lekko mowiac duze uproszczenie.
Audi Klub Polska member

Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL

#64 OFFLINE   luksky

luksky

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 posts
    • :

Posted 26 November 2007 - 21:53

ale zobacz co najlepsze, że ceny tych niby nowych wynalazków są zabojcze i cały czas niby robią badania i oleje niedługo beda bardziej inteligentne niż kierownik pojazdu, ktory duzi pedał :) Badania robią jak sądzę ale jak to dyktuje prawo popytu i podaży - nikt sie nie martwi starymi trupami, tylko wszystkie firmy się brandzlują nad nowymi plastikowymi gównianymi autami, a mało kto zauwaza rynek taki jak u nas. DLatego tylko i wylącznie wiedza i doswiadczenia nasze na takich forach sa bezcenne, bo firmy maja nas gdzieś i tak wlasnie jest. Pozdrawiam szanownych kolegów.

#65 OFFLINE   Bilo

Bilo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1,612 posts
    • Time Online: 5m 41s

Posted 26 November 2007 - 22:11

Praktycznie kazdy producent ma w swojej ofercie olej do silnikow klasycznych oraz do silnikow z duzym przebiegiem. Powstaje tez rynek tajli do oldtimerow oferujacy na zachodzie oleje do aut przed i powojennych. Sa to marki specjalistyczne o ktorych malo kto z nas slyszal :wink:
Audi Klub Polska member

Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL

#66 OFFLINE   luksky

luksky

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 posts
    • :

Posted 26 November 2007 - 22:19

ale generalnie w samej Polsce temat oldtimerow i youngtimerow jest olany i dopiero, powoli, powoli nabiera rozmiarów na tyle że ludzie zauwazaaja taką potrzebę.

#67 OFFLINE   Bilo

Bilo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1,612 posts
    • Time Online: 5m 41s

Posted 26 November 2007 - 22:40

Poczekaj juz robi sie drogo :wink: a bedzie drozej i bardziej elitarnie i rynek sie rozkreci. Vitaloni juz ida jak cieple buleczki po 150-200 zl para a komplet dobrych chromow nie idzie ponizej 200 zl :lol: :wink:
Audi Klub Polska member

Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL

#68 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 posts
    • Time Online: 9m 13s

Posted 26 November 2007 - 23:00

U mnie pływa aktualnie Castrol GTD Magnatec 10W40, taki sie trafił, ale ogólnie to zwykle jakiś lepszy pólsyntetyk.

#69 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 posts
    • Time Online: 3m 1s

Posted 26 November 2007 - 23:06

a ja polecam do porobionych motorów TEXACO HAVOLINE 20W/50.Super olej dotychczasz miałem problemy z ciśnieniem po wlaniu tego oleju problem zniknął

#70 OFFLINE   Ryba

Ryba

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
    • :

Posted 26 November 2007 - 23:26

A ja szczerze powiedziawszy nie zwracam za bardzo uwagi na olej :wink:
Nie leję "wodptrysków" ale oleje, na których maluchy jeździły od zawsze - superol; selektol. Ostatnio przesiadłem się na olej w sumie niewiadomego pochodzenia o dziwnej nazwie XT (11 zł/L; 15w40 minerał), który jest do nabycia w pobliskiej hurtowni z olejami. Zadnych specyfikacji nie znam, gdyż jest to olej rozlewany z beczki, również "no name"
Różnicy nie odczuwam żadnej, ale ostatnio po zmianie na XT silnik przestał kopcić :D
Silnik NIE seria :twisted:

#71 OFFLINE   Bilo

Bilo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1,612 posts
    • Time Online: 5m 41s

Posted 27 November 2007 - 11:33

Ryba daj spokuj. Lej co chcesz ale nie uwazm ze dobrze robisz. Raczej nie ma sie czym chwalic :wink:
Audi Klub Polska member

Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL



Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.